Gå til innhold

Influensa vaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Vi har akkurat begynt aa prove, begynner neste/forstkommende syklus og jeg har altsaa faatt tilbud om a ta influensavaksinen imorgen.

Bor jeg naar vi skal prove? Har mye allergi/astma saa vanligvis tatt hvert aar men pause ifjor(vi flyttet til utlandet).

Lurer ogsaa paa generelt om det fortsatt har noe for seg aa ta denne...

Tips?

Anonymkode: 6cce6...0f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg skal ta vaksinen og håper flest mulig andre tar den og i år. Vi har tross alt en pandemi i hele verden

Anonymkode: 8a7f3...5ea

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg skal ta vaksinen og håper flest mulig andre tar den og i år. Vi har tross alt en pandemi i hele verden

Anonymkode: 8a7f3...5ea

Jobber fulltid og er saa redd for aa bli syk av den. Har tidligere blitt syk rett etter at jeg har tatt den..:(

Tar du den hvert aar? 

Skrevet

Har aldri tatt influensavaksine og har heller ikke planer om å begynne å ta den. 

Skrevet

Har influensavaksinen for i år kommet? Jeg er i risikogruppe, men fikk ikke tilbud om å ta den før 22. oktober. Vil gjerne ta den så fort som mulig. 

Anonymkode: d9a3d...06f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Har aldri tatt influensavaksine og har heller ikke planer om å begynne å ta den. 

Takk for opplysningen, det var svært interessant.

Anonymkode: bd141...374

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for opplysningen, det var svært interessant.

Du er ikke ts så svarte ikke til deg. Hun spør generelt om folk tar den og om det er noe vits, jeg svarte. Ha en fin dag videre:)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBrukern skrev:

Du er ikke ts så svarte ikke til deg. Hun spør generelt om folk tar den og om det er noe vits, jeg svarte. Ha en fin dag videre:)

Hvor spør ts om dette? Hun spør om hun bør ta den i sin situasjon, ikke om folk generelt tar den, eller noensinne har tatt den.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har influensavaksinen for i år kommet? Jeg er i risikogruppe, men fikk ikke tilbud om å ta den før 22. oktober. Vil gjerne ta den så fort som mulig. 

Apotekene har begynt å sette den nå. Jeg har time hos legen til uka. 

Anonymkode: 40765...9b7

Skrevet

Den har kommet Men kun til utvalgte risikogrupper da det er mangel på vaksiner i år. 

Anonymkode: f5fd7...205

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er helsepersonell og får satt den i neste uke.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber fulltid og er saa redd for aa bli syk av den. Har tidligere blitt syk rett etter at jeg har tatt den..:(

Tar du den hvert aar? 

Jeg har tatt den mange år (er helsepersonell); det verste jeg har opplevd er litt slapp og frysninger samme kveld! I fjor merket jeg absolutt ingenting. Virkelig verdt det, har vært veldig lite syk de siste årene, men det viktigste er jo at jeg ikke smitter andre. I år er det jo ekstra viktig å ta den👍 Ta den på fredag slik jeg gjør, da har du helgen foran deg. 

Anonymkode: ecc28...221

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, vi fikk den i går👍

Anonymkode: ecc28...221

Skrevet

Nei, den varer bare en sesong så jeg vil ikke utsette kroppen for unødvendig virus. Man får bare influensa hvert 6 år om man får den. Ellers er det kraftig forkjølelse man får, og det beskytter den ikke for.

Har hatt influensa en gang i hele livet er snart 40. 

Anonymkode: 8bb90...adb

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Hvorfor ikke? 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den varer bare en sesong så jeg vil ikke utsette kroppen for unødvendig virus. Man får bare influensa hvert 6 år om man får den. Ellers er det kraftig forkjølelse man får, og det beskytter den ikke for.

Har hatt influensa en gang i hele livet er snart 40. 

Anonymkode: 8bb90...adb

Det er ikke farlig å få i seg et inaktivt virus. Får du influensa derimot kan du bli alvorlig syk selv om du er frisk og sprek fra før. En annen ting er at du kan få det uten å bli syk og smitte andre

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor spør ts om dette? Hun spør om hun bør ta den i sin situasjon, ikke om folk generelt tar den, eller noensinne har tatt den.

Man kan ikke ta den om man har eggeallergi

Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hvorfor ikke? 

Har bare aldri gjort det. Synes det er unødvendig da jeg aldri blir annet en småforkjølet om vinteren. Hadde derimot ønsket noe mot omganssyke for det får jeg stadig vekk

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Har bare aldri gjort det. Synes det er unødvendig da jeg aldri blir annet en småforkjølet om vinteren. Hadde derimot ønsket noe mot omganssyke for det får jeg stadig vekk

Du kan jo få viruset uten å selv bli syk for så å smitte andre

Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du kan jo få viruset uten å selv bli syk for så å smitte andre

Ja det kan jeg sikkert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...