AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg ser de grønne går av skaftet: https://www.nrk.no/vestland/73_1-milliardar-til-samferdsle_-slik-blir-pengane-fordelt-1.15190237 Men, ærlig talt, 2135 kr/år er da ingenting? Som bileier går dette bare i det store sluket. Jeg synes elbil- og miljøforkjempere bør spare de store ord til det skjer noe som virkelig merkes. Vi har 1 elbil og 2 bensinbiler, og jeg har ingenting imot å betale litt mer for den første. Det er jo helt latterlig hvor billig den har vært, særlig mtp. den billige strømmen i år. Anonymkode: d455f...28e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Del Skrevet 7. oktober 2020 Vi har to elbiler og jeg mener vi må være med å betale til felleskapet, kan ikke betale null kroner i avgifter til evig tid. Men for min egen privatøkonomi sin del hadde jeg håpet de la seg på 1000kr i året som startpunkt Anonymkode: 60b9c...9d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 7. oktober 2020 #3 Del Skrevet 7. oktober 2020 Man vør samtidig redusere TFA på andre biler til tilsvarende nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 10. oktober 2020 #4 Del Skrevet 10. oktober 2020 Jeg har full forståelse for at jeg som elbileier også må betale. Men det er et betydelig hopp fra den tidligere veiavgiften på kr 455, til forslaget om kr 2135. Jeg bruker bilen svært lite, ca 4000 km i året, så jeg er mer tilhenger av å betale etter bruk, veiprising. F eks kunne avgiften differensieres med hvilken km man har oppgitt som maks i forsikringen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #5 Del Skrevet 10. oktober 2020 17 minutter siden, MorTil2 skrev: Jeg har full forståelse for at jeg som elbileier også må betale. Men det er et betydelig hopp fra den tidligere veiavgiften på kr 455, til forslaget om kr 2135. Jeg bruker bilen svært lite, ca 4000 km i året, så jeg er mer tilhenger av å betale etter bruk, veiprising. F eks kunne avgiften differensieres med hvilken km man har oppgitt som maks i forsikringen. Veiprising kommer nok, men tida er ikke moden nok for å ikke vite hvor vi ferdes til en hver tid. Å sette inn utstyr i en bil, for at det skal kunne registreres hvor mye vi bruker veiene, det er fyfy! Da setter hylekoret i gang med overvåking og all fandens oldemor, men mobilen vi elsker så høyt i livet, legger nok igjen mye mer. Den tenker de ikke på da...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Del Skrevet 10. oktober 2020 Bomselskapa driver allerede å registrere i ganske stor grad hvor vi beveger oss hen, og jeg synes ikke at betaling av vei er verdt et slikt tap av frihet. Det fins mange måter å gjøre dette på uten at stat, bedrift eller noen som helst skal ha stålkontroll på hvor halve befolkningen er til enhver tid. Anonymkode: d455f...28e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #7 Del Skrevet 10. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bomselskapa driver allerede å registrere i ganske stor grad hvor vi beveger oss hen, og jeg synes ikke at betaling av vei er verdt et slikt tap av frihet. Det fins mange måter å gjøre dette på uten at stat, bedrift eller noen som helst skal ha stålkontroll på hvor halve befolkningen er til enhver tid. Anonymkode: d455f...28e Da mener du at mobilen ikke er av betydning i denne sammenhengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Del Skrevet 10. oktober 2020 2 timer siden, tdm900 skrev: Da mener du at mobilen ikke er av betydning i denne sammenhengen? Nei, hvorfor tror du det? Anonymkode: d455f...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Del Skrevet 10. oktober 2020 På 7.10.2020 den 17.39, PetterKanin skrev: Man vør samtidig redusere TFA på andre biler til tilsvarende nivå. Hvorfor det? Anonymkode: eee9d...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 10. oktober 2020 #10 Del Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Anonymkode: eee9d...521 Fordi det da blir mer rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Del Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, PetterKanin skrev: Fordi det da blir mer rettferdig. Poenget er jo at man ønsker at så mange som mulig skal velge el-biler...? Anonymkode: eee9d...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 10. oktober 2020 #12 Del Skrevet 10. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er jo at man ønsker at så mange som mulig skal velge el-biler...? Anonymkode: eee9d...521 Nå er det nå en gamg slik at ikke alle, inkludert meg, er enig i at det er god nok grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #13 Del Skrevet 10. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hvorfor tror du det? Anonymkode: d455f...28e Da innehar du elendige kunnskaper om hva som kan gjøres der du ferdes med en mobil Men deg om dét. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Del Skrevet 10. oktober 2020 Ikke årsavgift, som før het veiavgift, som før het luksusskatt. Den heter trafikkforsikringsavgift. Hvorfor skal ikke el-biler også ha trafikkforsikringsavgift, så når man møter en slik bil, så kan man være trygg på at den er forsiret, slik alle andre biler er. Anonymkode: 1e40d...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #15 Del Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke årsavgift, som før het veiavgift, som før het luksusskatt. Den heter trafikkforsikringsavgift. Hvorfor skal ikke el-biler også ha trafikkforsikringsavgift, så når man møter en slik bil, så kan man være trygg på at den er forsiret, slik alle andre biler er. Anonymkode: 1e40d...43e Nå blander du sammen to forskjellige. Dette har ikke noe med selve forsikringen å gjøre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 10. oktober 2020 #16 Del Skrevet 10. oktober 2020 (endret) 5 timer siden, tdm900 skrev: Da innehar du elendige kunnskaper om hva som kan gjøres der du ferdes med en mobil Men deg om dét. Det at hen ikke mener at mobilen ikke er av betydning i denne sammenhengen får deg til å konkludere slik? Er du et troll, eller? Endret 10. oktober 2020 av catman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #17 Del Skrevet 10. oktober 2020 5 timer siden, PetterKanin skrev: Nå er det nå en gamg slik at ikke alle, inkludert meg, er enig i at det er god nok grunn. Mye jeg ikke er enig i heller, men sånn er det nå. At du (muligens) er klimafornekter skal heldigvis ikke gå utover barna våre og deres fremtid. Du betaler for din bil, at andre får noe ekstra betyr ikke at du må betale noe ekstra. Anonymkode: eee9d...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 10. oktober 2020 #18 Del Skrevet 10. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye jeg ikke er enig i heller, men sånn er det nå. At du (muligens) er klimafornekter skal heldigvis ikke gå utover barna våre og deres fremtid. Du betaler for din bil, at andre får noe ekstra betyr ikke at du må betale noe ekstra. Anonymkode: eee9d...521 Noen må nødvendigvis betale for godene andre får uansett om du tror noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Del Skrevet 10. oktober 2020 ELBILISTER VIL IKKE OG SKAL IKKE BETALE! Anonymkode: d66ed...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Del Skrevet 10. oktober 2020 FOSSILBILLISTER DERIMOT SKAL BETALE ABSOLUTT ALT! Anonymkode: d66ed...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå