Gå til innhold

Utslitt etter arbeidsdagen, normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ikke så lenge siden var det måned på jobb hvor vi var underbemannet, pluss mye ufaglærte vikarer. I tillegg hadde jeg obligatorisk omfattende opplæring/"videreutdanning" som bare kunne gjennomføres på fritiden (fikk betalt timene ja), og dæven steike hvor utkjørt jeg ble etter hvert eneste arbeidsdag gjennom den tiden. Det ble såpass ille at jeg gjerne sov 2-3 timer midt på dagen på fridagene mine i denne perioden, var på randen av utbrenthet. Sofaen var min beste venn. Nå som det er mer stabilt på jobben gidder jeg fortsatt ikke å gjøre noe annet enn nettsurfing etter arbeidsdagene, men har endelig fått overskudd til å finne på noe på fridagene. Jeg tenker som så at inspirasjonen til å holde meg aktiv etter arbeidsdagen får komme av seg selv, jeg har troen på 2021, hehe..

Anonymkode: 7ce76...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste er utmattet pga mye "psykisk" stress, både traumer fra tidligere, samt hverdagen hbor alt skal være perfekt, og vi sliter oss ut på "feil" måte. Kroppen er laget for å bli sliten av fysisk bevegelse. Har man en jobb hvor man sitter foran en pc hele dagen, mye mas osv,  i tillegg til barn og flere aktiviteter som skal fylles opp på skole og fritid, samt internet og SoMe etc, så blir man utmattet til slutt. Man sover dårligere og dårligere fordi kroppen ikke er fysisk sliten, noe som da igjen gjør at tankene svirrer. Til slutt er vi fanget i en evig rundans som fører til utmattelse 😕

Anonymkode: 77f52...cfc

Dette er et veldig bra råd og tips til alle. Har nettopp lest "Skjermhjernen" og hvor lite fysisk aktive vi er i dag. Forfedrene våre var i langt bedre form. 

Forstår det er vanskelig å trene og være aktiv når man har barn, men forskningen sier 45 min tre ganger i uka gir maks effekt. Ha med barna om det er nødvendig, og forsøk det en periode. Bruk også mer tid på bøker og analoge aktiviteter hjemme.

Anonymkode: c2c89...e93

Skrevet

Hadde nok vært konstant sliten hvis jeg sto opp kl 6 hver dag, sov under 7 timer, måtte styre med barn og i tillegg ikke trente, ja. Det er en av mange grunner til at jeg har valgt å ikke få barn (men jeg er såpass ung enda, at muligheten fortsatt er der - men jeg får egentlig bare mindre og mindre lyst på barn...).

Som alle de andre her, så vil jeg anbefale deg å sove mer og bruke kroppen fysisk. Alle blir slappe av å stresse rundt mens barna er våkne, for så å sitte på sofaen resten av kvelden. Sover alltid best etter en ordentlig god treningsøkt.

Anonymkode: 9694f...166

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er utmattet pga mye "psykisk" stress, både traumer fra tidligere, samt hverdagen hbor alt skal være perfekt, og vi sliter oss ut på "feil" måte. Kroppen er laget for å bli sliten av fysisk bevegelse. Har man en jobb hvor man sitter foran en pc hele dagen, mye mas osv,  i tillegg til barn og flere aktiviteter som skal fylles opp på skole og fritid, samt internet og SoMe etc, så blir man utmattet til slutt. Man sover dårligere og dårligere fordi kroppen ikke er fysisk sliten, noe som da igjen gjør at tankene svirrer. Til slutt er vi fanget i en evig rundans som fører til utmattelse 😕

Anonymkode: 77f52...cfc

Kjenner meg veldig igjen i dette. Jeg er vel typisk typen som må ha alt under kontroll. Jeg klarer feks ikke å la være å vaske hvis det er "vaskedag", uansett hvor sliten jeg er så klarer jeg liksom ikke å få meg selv til å utsette til dagen etter. Bare tanken på å trene eller løpe meg en tur gjør meg uvel, blir sliten nok av å gå fra bilen med 2 bæreposer. Så en ond sirkel, definitivt. 

Anonymkode: 50dc0...729

Skrevet

Alle jeg kjenner med barn er dødsslitne. Jeg er det selv også. Men både du og jeg burde legge oss tidligere. Ja, blir litt mindre alenetid, men det er viktigere å være uthvilt.

Anonymkode: 356ff...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...