Gå til innhold

Flink og snill gynekolog

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ei kvinne på 37 år som så sterkt ønsker (første) barn med samboer.

Som stor og overvektig føler jeg imidlertid ofte at jeg blir møtt på en dømmende måte, spesielt av gynekologer.

Jeg jobber for tiden med en livsstilsendring, men grunnet alder ønsker jeg simultant å starte prosessen med å utforske mulighet for hormonbehandling og ev. ivf (sliter med uregelmessig syklus og lange blødninger).

Mitt spørsmål er om det er noen av dere der ute som har en gynekolog/klinikk å anbefale i Oslo eller Viken?

Ev. annen del av landet?

En som ikke er dømmende og som er dyktig?

Dette betyr mye for meg, så på forhånd takk for alle svar😊

Anonymkode: 74efa...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg vil gjerne anbefale deg om å få fastlegen din til p skrive henvisning til Spesialist Runa Sigrid Aabø i Sandvika. Anbefales 💞  

Lykke til videre med livsendringen. Jeg er selv i samme bane. Etter 7.innsett gikk jeg opp nærmere 20 kilo.
Jeg var 94 kg på mitt tyngste med en BMI på 30 1.februar 2020.

Idag er jeg 79 kg med BMI på 25 🍁🍂

God klem 💞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God erfaring med Ingvild Hallberg på Embla Helse i Fredrikstad. 

Anonymkode: 1ec31...20c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig anbefale gynekologen på faust medisinske senter i Fredrikstad. Dyktig, løsnings orientert, finnes ikke dømmende. 

Anonymkode: afd96...367

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere alle❤️
Setter enormt pris på forslagene deres.

Dere gir meg håpet tilbake på at det finnes hjelp for meg/oss❤️

Anonymkode: 74efa...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, TiiBii skrev:

Hei! Jeg vil gjerne anbefale deg om å få fastlegen din til p skrive henvisning til Spesialist Runa Sigrid Aabø i Sandvika. Anbefales 💞  

Lykke til videre med livsendringen. Jeg er selv i samme bane. Etter 7.innsett gikk jeg opp nærmere 20 kilo.
Jeg var 94 kg på mitt tyngste med en BMI på 30 1.februar 2020.

Idag er jeg 79 kg med BMI på 25 🍁🍂

God klem 💞

Så flink!! 

samme som deg ,  94 kg , BMI 30 nå.. og vil selvsagt ned!! Hva gjorde du?

Anonymkode: f0f9a...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flink!! 

samme som deg ,  94 kg , BMI 30 nå.. og vil selvsagt ned!! Hva gjorde du?

Takk😍🥰

Målet er 75 kg. Ikke langt igjen.

Jeg begynte med å spiste små måltider ofte. Syntes ikke at jeg gjorde annet enn å spise. Meldte meg inn på treningsstudio og trener 2 ganger i uken. Nå spiser jeg frokost, lunsj og middag. Alt i riktig mengde for meg. Isteden for 2 brødskiver til frokost så holder det med 1. Til lunsj spiser jeg protein rundstykker av havre og til middag spiser jeg meg passe mett og ikke mer enn det som må til og aldri middag etter kl 18. Drikker store mengder vann gjennom dagen! Så det er det som har fungert for meg 🤗😀 Samboer er snill og med på laget slik at vi ikke kjøper inn sjokkis, brus og pottis som ligger i skapet som fristelse i ukedagene men vi koser oss selvfølgelig i helgen💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, TiiBii skrev:

Takk😍🥰

Målet er 75 kg. Ikke langt igjen.

Jeg begynte med å spiste små måltider ofte. Syntes ikke at jeg gjorde annet enn å spise. Meldte meg inn på treningsstudio og trener 2 ganger i uken. Nå spiser jeg frokost, lunsj og middag. Alt i riktig mengde for meg. Isteden for 2 brødskiver til frokost så holder det med 1. Til lunsj spiser jeg protein rundstykker av havre og til middag spiser jeg meg passe mett og ikke mer enn det som må til og aldri middag etter kl 18. Drikker store mengder vann gjennom dagen! Så det er det som har fungert for meg 🤗😀 Samboer er snill og med på laget slik at vi ikke kjøper inn sjokkis, brus og pottis som ligger i skapet som fristelse i ukedagene men vi koser oss selvfølgelig i helgen💞

Må si du har vært veldig flink!!👍🏽😊 Skal la meg inspirere av deg!:) 

Du spiser ingenting etter kl 18 da.? Syns kveldene er det vanskeligste..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si du har vært veldig flink!!👍🏽😊 Skal la meg inspirere av deg!:) 

Du spiser ingenting etter kl 18 da.? Syns kveldene er det vanskeligste..:/

Takk for det. Det har ikke vært enkelt men det er gøy nå når det mestres!

Nei, prøver så langt det går å unngå store og tunge måltider etter kl 18. Middager spiser vi før kl 18. Er jeg sulten etter kl 18 så tillater jeg meg mat selvfølgelig. En brødskive eller knekkebrød dekker behovet. Ved cravings lager vi oss smoothie av røde bær eller gulerøtter med holidaydip i kesam eller vaniljekesam med blåbær og honning feks. 

Alt blir en vane og det blir enklere med tiden 💞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg er også litt for stor, og ble tatt veldig godt i mot på Medicus på Majorstua. Gynekologen var overraskende hyggelig og forståelsesfull. 

Anonymkode: 41815...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut Magne Uv i Drammen.

Etter en veldig negativ opplevelse med en ekstremt dømmende kvinnelig gynekolog med et uforstående godt rykte havnet jeg hos ham.

Jeg kunne ikke fått en bedre gynekolog! 🙌🏻
Han er imøtekommende, alltid blid og i godt humør, forklarer godt og forteller alltid hva han skal gjøre samtidig som han er rask og effektiv. 
Blitt fulgt tett opp av ham ettersom jeg hadde noen celleforandringer, og har alltid blitt tatt på alvor 😊
Aldri hørt en eneste negativ kommentar fra ham angående vekten min.

Anonymkode: 600a5...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Knut Magne Uv i Drammen.

Etter en veldig negativ opplevelse med en ekstremt dømmende kvinnelig gynekolog med et uforstående godt rykte havnet jeg hos ham.

Jeg kunne ikke fått en bedre gynekolog! 🙌🏻
Han er imøtekommende, alltid blid og i godt humør, forklarer godt og forteller alltid hva han skal gjøre samtidig som han er rask og effektiv. 
Blitt fulgt tett opp av ham ettersom jeg hadde noen celleforandringer, og har alltid blitt tatt på alvor 😊
Aldri hørt en eneste negativ kommentar fra ham angående vekten min.

Skjønner meg ikke på gyn som er dømmende.. hva sa hun liksom? Syns man bør klage på sånne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner meg ikke på gyn som er dømmende.. hva sa hun liksom? Syns man bør klage på sånne 

«Dette kunne du da ha gjort hos fastlegen!»

«Du er trang!» eller noe i den duren der.

Også kommenterte hun overvekten min negativt, og at den hadde en medvirkende faktor til at jeg var trang.

Var ikke et smil å spore hos dama, prata nesten ikke med mindre det var negativt og var veldig brå og hardhendt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...