AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #21 Skrevet 7. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke. Alle mennesker feiler og "synder" i ulik grad. Derfor kom Jesus til jorden for å ta på seg alle våre synder for oss alle. Så lenge man er en angrende synder og ber om tilgivelse er man "fri". Det betyr ikke at man skal prøve å være så godt menneske man klarer likevel. Hadde man måttet være perfekt for å komme til himmelen er det ingen som ville nådd det målet. Anonymkode: bf3cf...a41 Men det trues støtt og stadig om evigvarende straff i vente hvis en synder i bibeltekstene. Hva har du å si til det? Anonymkode: 79994...3a1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #22 Skrevet 7. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det trues støtt og stadig om evigvarende straff i vente hvis en synder i bibeltekstene. Hva har du å si til det? Anonymkode: 79994...3a1 Det er kun hvis man ikke erkjenner at man er en synder hver dag og ikke har behov for syndenes forlatelse. Et eksempel. Hvis jeg er på matbutikken og stjeler litt mat hver gang jeg er der og ikke er en angrende synder, men fortsetter å stjele vil jeg straffes for dette ja. Derimot hvis jeg erkjenner at dette er feil og ber om tilgivelse for det, så er man på rett spor. Det handler egentlig ikke om hvem som er perfekt, siden ingen er det, men det handler om å være bevisst på hva som er rett og galt og erkjenne at det er feil. Derfor kom Jesus til jorden for å frelse oss alle. Tilogmed røveren som hang på korset kom til himmelen fordi han angret og erkjente at det han hadde gjort var feil. Man skal ikke være så opphengt i dette med synd og det å være perfekt, men heller prøve å være den beste versjonen du klarer som sagt.🙂 Anonymkode: bf3cf...a41 1
remix2020 Skrevet 7. oktober 2020 #23 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det trues støtt og stadig om evigvarende straff i vente hvis en synder i bibeltekstene. Hva har du å si til det? Anonymkode: 79994...3a1 I den kristne lære er utgangspunktet at alle mennesker er syndere. Jesus døde for alle mennesker. De som tror på han er frikjøpt. Vet at noen kristne fremdeles har fokus på synd og «pekefinger», men det er heldigvis ikke alle som er der.
remix2020 Skrevet 7. oktober 2020 #24 Skrevet 7. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv en kristen dame som aldri har hatt sex fordi jeg mener at det hører til under fast forhold og ekteskap. Anonymkode: 6b020...a09 Det mener jeg er helt greit. Når man skal ha sex er noe hver enkelt må få liv til å bestemme selv. Noen vil vente, andre ikke.👍
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #25 Skrevet 7. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv en kristen dame som aldri har hatt sex fordi jeg mener at det hører til under fast forhold og ekteskap. Anonymkode: 6b020...a09 hvor gammel er du blitt? Anonymkode: 31e8e...76c 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #26 Skrevet 7. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med ei kristen jente, samleie var det ikke snakk om men runke meg det kunne hun til gangs. Anonymkode: 8cce5...aca ble ikke det vel kjedelig og hvor lenge var dere kjærester? årsak til at dere valgte å skille lag. Anonymkode: 31e8e...76c 1
remix2020 Skrevet 7. oktober 2020 #27 Skrevet 7. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan da ha sex så mye du vil med din kjæreste, men å hore rundt med alt og alle, er verken godt for deg eller andre. nysgjerrig på å vite om hva du synes om all den straffen det trues med i kristendommen? det er grusom straff man kan forvente seg hvis du ikke følger de ti bud, ifølge bibelen. Hvor sannsynlig tror du det er Gud som har befalt det? Anonymkode: 79994...3a1 Vel, nå er det slik at jeg faktisk har studert teologi. De ti bud er en del av Moseloven som Gud ga til jødene. Det er fremdeles noen kristne som mener at den også gjelder for de kristne, men den gjelder kun for jøder. Ingen andre. Det er vel ingen her som snakker om å "hore rundt"? Det er mye som er positivt med å vente med sex, men jeg mener det må være opp til den enkelte hva de velger. Det er det ingen andre som har noe med! 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #28 Skrevet 8. oktober 2020 På 7.10.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev: Det er kun hvis man ikke erkjenner at man er en synder hver dag og ikke har behov for syndenes forlatelse. Et eksempel. Hvis jeg er på matbutikken og stjeler litt mat hver gang jeg er der og ikke er en angrende synder, men fortsetter å stjele vil jeg straffes for dette ja. Derimot hvis jeg erkjenner at dette er feil og ber om tilgivelse for det, så er man på rett spor. Det handler egentlig ikke om hvem som er perfekt, siden ingen er det, men det handler om å være bevisst på hva som er rett og galt og erkjenne at det er feil. Derfor kom Jesus til jorden for å frelse oss alle. Tilogmed røveren som hang på korset kom til himmelen fordi han angret og erkjente at det han hadde gjort var feil. Man skal ikke være så opphengt i dette med synd og det å være perfekt, men heller prøve å være den beste versjonen du klarer som sagt.🙂 Anonymkode: bf3cf...a41 Du som kristen, hvordan vil du forsvare logikken bak treenigheten. Jeshua av nazareth hevdet å være både far, sønn og den hellige ånd. led han av vrangforestillinger? og talte i tredjeperson? Anonymkode: 79994...3a1
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #29 Skrevet 8. oktober 2020 On 10/3/2020 at 8:24 AM, remix2020 said: Jeg er mann og har vokst opp i en kristen familie. Sex er dessverre noe man fortsatt ser på som litt tabu i enkelte kristne miljø, men det har blitt bedre enn når jeg var ung. I dag er jeg 47 år og er nok mer liberal enn mine foreldre. Ønsker meg kjæreste etter 8 år alene og hun må gjerne være kristen. Sex er digg, men jeg er ikke sikkert på om det blir mer digg av å pervertere det hele. Tror man får best sex når man sammen med kjæresten finner ut av hva begge liker. Det går fint an å være kristen og seksuelt leken. Det er dessverre mye skam rundt sex i kristne miljø, for eksempel hvis man har sex før ekteskapet osv. Jeg bryr meg ikke om hva andre kristne gjør. Om kristne har sex uten å være gift, er greit for meg. Om de er samboere og ikke gift er også helt ok. Kristen kvinne som er seksuelt nysgjerrig og leken, er bra. Det viktigste er likevel at hun digger meg og at jeg digger henne. 😉 Stakkars deg! ofre noe så diggish for en TRO! sorry men "måløs"! Og hvem dame orker en Jomfrujukker på 47 år?
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #30 Skrevet 8. oktober 2020 On 10/3/2020 at 9:42 AM, Sander33 said: Datet ei som var kristen. Alenemor. Likte henne veldig veldig godt som person, prate med og utseende. Kjempepen. Classy. Det ble klart på andre date at her ble det ikke sex før ekteskap. Jeg lovte det ikke var noe problem. Greit nok.. hun var konemateriale. På date fire kom første kyss. Det varte sammenhengende i 10minutter. Men hun var urørlig, med så mye passion i kysset. Og urørlig., Hun var utsultet! Det var jo jeg og. Men jeg ble jo vettskremt. Kunne aldri funke tenkte jeg. Ble forvirret og isteden for å prøve videre i forholdet, så sluttet vi å date etter kysset. Ene og alene frykten for å bli satt i slik kåtskap, uten noen mulighet til å løse det. Det var for mye for meg (jeg elsker sex). Så ja, rareste grunnen til «slått opp» jeg har hatt. still miss her Enig, MVH nympho selv
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #31 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Superjanne said: Stakkars deg! ofre noe så diggish for en TRO! sorry men "måløs"! Og hvem dame orker en Jomfrujukker på 47 år? ? Anonymkode: 753bd...224 1
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #32 Skrevet 8. oktober 2020 On 10/3/2020 at 4:37 PM, AnonymBruker said: En ordentlig kristen dame vet at hun skal adlyde sin mann så det kan det bli god kone av. Dessverre er de fleste kristne nå til dags fake new wave kristne, de følger ikke bibelen eller bare velger og vraker det som passer dem fra bibelen. Anonymkode: c7e7a...7dd jeg følger ikke bibelen whatsoever, men er enig i at mannen skal bestemme, BDSM kalles det!
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #33 Skrevet 8. oktober 2020 On 10/3/2020 at 9:03 PM, PassionatePatti said: Jeg er glad for at det ikke er mange som har den innstillingen. Som en som selger sex (på nett) er jeg så enig! Og skal love dere det er mange kristne menn som kjøper mine bilder og videoer. Mvh lykkelig gift! 1
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #34 Skrevet 8. oktober 2020 On 10/3/2020 at 6:27 PM, remix2020 said: Jeg tror ingen kristne opptrer som perfekte. Det er ingen mennesker som er perfekte. Vi gjør alle feil. De fleste av oss har gått på trynet i livet flere ganger. Den kristne troen er jo basert på at mennesket ikke er perfekte og at det var derfor Jesus kom. At man venter med sex er i og for seg greit. Det kan være mange fordeler med det. Problemet, slik jeg ser det, er at man i enkelte kristne miljø opp igjennom historien har blitt så opptatt av å holde en perfekt "kristen fasade" for å tekkes andre kristne mennesker. Det blir helt feil. INGEN andre kristne har noe med hvordan jeg lever mitt liv. Ikke andres heller. Derfor oppfordrer jeg alle kristne til å leve livet slik de er komfortable med det. Nyt livet. 🥰 Så runke er ok?
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #35 Skrevet 8. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: ? Anonymkode: 753bd...224 Ja ikkesant ? LOL .......
PassionatePatti Skrevet 8. oktober 2020 #36 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, Superjanne skrev: Som en som selger sex (på nett) er jeg så enig! Og skal love dere det er mange kristne menn som kjøper mine bilder og videoer. Mvh lykkelig gift! Det tror jeg så gjerne, er ikke alle "kristne" som er så veldig skinnhellige når det kommer til stykket. 1
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #37 Skrevet 8. oktober 2020 værste er at dere kristne damer tror dere får oftest en jomfrukukk, haha tro der om igjen. Denne tråden trekker jeg meg ut i fra, dette ble så idiotisk at jeg har faktisk ikke ord! Ha sex, onaner, knull & kos dere ! 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #38 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Superjanne skrev: værste er at dere kristne damer tror dere får oftest en jomfrukukk, haha tro der om igjen. Denne tråden trekker jeg meg ut i fra, dette ble så idiotisk at jeg har faktisk ikke ord! Ha sex, onaner, knull & kos dere ! Det er ikke noe annet å si enn at folk er forskjellige ☺️ Anonymkode: 997d7...769 3
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #39 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, PassionatePatti said: Det tror jeg så gjerne, er ikke alle "kristne" som er så veldig skinnhellige når det kommer til stykket. Ja mens de stakkars damene som sparer seg og dåsa gror igjen for de skal spare seg til et ekteskap. Huff, grusomt. Jesus hadde sex han også!
Superjanne Skrevet 8. oktober 2020 #40 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe annet å si enn at folk er forskjellige ☺️ Anonymkode: 997d7...769 Ja takk GUD LOL!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå