Gå til innhold

kristne damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, dem liker å opptre som perfekte og alt skal bli så korrekt over den troen de har.

Men hvor lenge holdt du ut der du også ville ha sex? regner med du klarte å være uten sex i 30 år, også hadde du gjort alt "rett", men så ville du også ha sex. Med hvem ble det du endelig kunne ha sex med? og regner med du gjorde det hver dag etter det?

fortell din historie. 

Anonymkode: 31e8e...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble kristen i sommer. Leste et par selvutviklingsbøker og der sto det at dersom du ikke fant løsningen på problemet selv, kan du overlate det til Gud. Da begynte jeg å be, og tok etter hvert imot Jesus og begynte å gå i kirka og lese bibelen. 

Men respekter andre for det valget de tar. Det plager deg jo ikke om de velger å vente med sex. 

Vet ikke hva du mener med prektig, men sex er også viktig om man er troende. Men forskjellen er vel at man venter lengre med sex og at man tar det litt mer «seriøst». Man bør ikke dele kroppen med andre hvis man er i et forhold, selv om dessverre utroskap og pedofili forekommer. 

Anonymkode: d3f71...750

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, dem liker å opptre som perfekte og alt skal bli så korrekt over den troen de har.

Men hvor lenge holdt du ut der du også ville ha sex? regner med du klarte å være uten sex i 30 år, også hadde du gjort alt "rett", men så ville du også ha sex. Med hvem ble det du endelig kunne ha sex med? og regner med du gjorde det hver dag etter det?

fortell din historie. 

Jeg er mann og har vokst opp i en kristen familie. Sex er dessverre noe man fortsatt ser på som litt tabu i enkelte kristne miljø, men det har blitt bedre enn når jeg var ung. I dag er jeg 47 år og er nok mer liberal enn mine foreldre. Ønsker meg kjæreste etter 8 år alene og hun må gjerne være kristen.

Sex er digg, men jeg er ikke sikkert på om det blir mer digg av å pervertere det hele. Tror man får best sex når man sammen med kjæresten finner ut av hva begge liker. Det går fint an å være kristen og seksuelt leken.

Det er dessverre mye skam rundt sex i kristne miljø, for eksempel hvis man har sex før ekteskapet osv. Jeg bryr meg ikke om hva andre kristne gjør. Om kristne har sex uten å være gift, er greit for meg. Om de er samboere og ikke gift er også helt ok. 

Kristen kvinne som er seksuelt nysgjerrig og leken, er bra. Det viktigste er likevel at hun digger meg og at jeg digger henne. 😉 

• Liker 1
Skrevet

Datet ei som var kristen. Alenemor. Likte henne veldig veldig godt som person, prate med og utseende. Kjempepen. Classy. 

Det ble klart på andre date at her ble det ikke sex før ekteskap. Jeg lovte det ikke var noe problem. Greit nok.. hun var konemateriale. 

På date fire kom første kyss. Det varte sammenhengende i 10minutter. Men hun var urørlig, med så mye passion i kysset. Og urørlig., Hun var utsultet! Det var jo jeg og. Men jeg ble jo vettskremt. Kunne aldri funke tenkte jeg. Ble forvirret og isteden for å prøve videre i forholdet, så sluttet vi å date etter kysset. Ene og alene frykten for å bli satt i slik kåtskap, uten noen mulighet til å løse det. Det var for mye for meg (jeg elsker sex). Så ja, rareste grunnen til «slått opp» jeg har hatt. 

still miss her

• Liker 4
Skrevet

Tja, jeg er kristen, men langt fra perfekt. Ikke prøver jeg å late som om heller. Jeg prøver å leve i harmoni med troen min. Det oppleves ikke som en tvangstrøye eller en fasade utad. Jeg tror bare at Gud har skapt oss og da vet han også best hvordan vi fungerer best mulig. 

For meg var det sånn at sexlysten først våknet da jeg møtte min kjære og han liksom vekket følelsene i meg. Det kjentes ut som om at hvis jeg ikke hadde møtt noen, hadde lysten kanskje ikke vært der heller. Men om det er sant, blir bare spekulering. Men det kjentes sånn ut den gang.

Vi koste masse før vi giftet oss - og noen ganger var det vanskelig å stoppe - men vi ventet med selve samleiet. Og det er jeg faktisk veldig glad for. For meg er det lurt å ikke rushe inn i noe, men skape trygghet først.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er kristen dame. Oppdratt kristent. Har ikke praktisert det å vente med sex til ekteskapet. Men misliker tilfeldig sex og var aldri frista til det i ungdommen. Har alltid data seriøst og vært i lange forhold, gift har jeg også vært. Jeg har vært lite singel. Jeg blir lett forelska i folk. Og midten av puberteten ble de forelskelsene også seksuelle. Enormt sterke følelser. Folk i slekta mi har mye pasjon. Bestefar gjorde enormt mye greier for å sikre seg bestemor. 

Jeg har alltid tenkt at jeg trenger bestemte ting i et forhold, også seksuelt. Men det var først etter det ble brudd med siste forloveden min at jeg gikk så aktivt ut som å skaffe meg profil på Fetlife. Og der traff jeg faktisk en mann med kristen bakgrunn, som matcha mine seksuelle preferanser, og vi ble kjærester med det samme. Jeg føler meg veldig heldig! Vi har begge hatt opplevelsen av å kjede oss når dette ikke er en aktiv del av forholdet. Eller kjede seg er nok feil ord, det er vel mer det å ikke bli sett eller møtt. Og frustrasjon fordi man blir for "mye" for en partner som prøver å strekke seg.

Jeg er ikke enig i at det er så mye skam rundt sex i kristne miljøer. Det at folk gjerne gifter seg tidlig skaper mye trygghet til å utforske. Akkurat samboerskap er jo litt tabu. Men mange har nok hatt sex uten å dele taklampe. Jeg mener det er forska på det, at mange kristne ikke venter med sex til ekteskap, bare utsetter bestemte typer sex eller de venter med sex til forlovelsen ol. Den ene eksen min var også kristen, det var han jeg var gift med en del år. 

Vel, kjæresten og jeg venta ikke med sex. Men jeg vet ikke hvordan man evt skal vente med sex og samtidig være ærlige om seksuelle særheter som er viktig for å matche. Det er kanskje lettere om man er mer mainstream. For meg er ærlighet viktig. Seksuell frustrasjon skulle jeg alltids klart. Fra ungdommen opplevde jeg jo gjerne å være forelska i årevis i noen jeg ikke fikk. Men jeg ville på en måte følt at jeg lurte folk hvis jeg bare fant en tilfeldig kristen kjæreste og venta med sex til etter ekteskapet. Ville vært redd for å skremme vettet av fyren. 

Anonymkode: 7e7a9...13f

• Liker 1
Skrevet

En ordentlig kristen dame vet at hun skal adlyde sin mann så det kan det bli god kone av. Dessverre er de fleste kristne nå til dags fake new wave kristne, de følger ikke bibelen eller bare velger og vraker det som passer dem fra bibelen.

Anonymkode: c7e7a...7dd

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ordentlig kristen dame vet at hun skal adlyde sin mann så det kan det bli god kone av. Dessverre er de fleste kristne nå til dags fake new wave kristne, de følger ikke bibelen eller bare velger og vraker det som passer dem fra bibelen.

🤮

• Liker 7
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

fortell din historie. 

Jeg tror ingen kristne opptrer som perfekte. Det er ingen mennesker som er perfekte. Vi gjør alle feil. De fleste av oss har gått på trynet i livet flere ganger. Den kristne troen er jo basert på at mennesket ikke er perfekte og at det var derfor Jesus kom. At man venter med sex er i og for seg greit. Det kan være mange fordeler med det. Problemet, slik jeg ser det,  er at man i enkelte kristne miljø opp igjennom historien har blitt så opptatt av å holde en perfekt "kristen fasade" for å tekkes andre kristne mennesker. Det blir helt feil. 

INGEN andre kristne har noe med hvordan jeg lever mitt liv. Ikke andres heller. Derfor oppfordrer jeg alle kristne til å leve livet slik de er komfortable med det. Nyt livet. 🥰

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at det ikke er mange som har den innstillingen. :)

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

fortell din historie. 

Jeg har hatt sex med noen. De er for det meste edru. Men pule vil de 👍

Har iķke med kondom til vanlig. Når jeg tilfeldigvis møter på de blir sex som regel. De blir like kåte som andre damer og har sine lyster og behov. 

Felles er at de ikke bruker pillen. Det er noe som er forbundet med synd. Så har pult de uten. Det har iķke blitt unger såvidt jeg vet. 

De sier vær forsiktig jeg kan bli gravid som regel. Jeg lover og  sier ja klart det  men har som regel sprutet i de. Hoppe av i svingen er iķke meg. 

Anonymkode: 9bfe9...afd

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev: De blir like kåte som andre damer og har sine lyster og behov. 

Felles er at de ikke bruker pillen. Det er noe som er forbundet med synd. Så har pult de uten.

Jeg lurer litt på hvilke kristne damer du har truffet? Katolikker, kanskje?
Det er nemlig ikke noe "felles" oppfatning blant kristne damer at de ikke skal bruke p-piller og det er heller ikke noe "felles" oppfatning blant dem at bruk av prevensjon er synd.

• Liker 6
Skrevet

Jeg var sammen med ei kristen jente, samleie var det ikke snakk om men runke meg det kunne hun til gangs.

Anonymkode: 8cce5...aca

• Liker 1
Skrevet
På 3.10.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Det står også at mannen skal elske sin kone. Så han kan ikke være en ond og slem diktator, slik mange får det til å virke som.

Anonymkode: a1f45...e49

• Liker 1
Skrevet

Å være kristen handler om vilje og tro. Dessverre er kristendomsundervisningen i skolen så elendig at unger misliker faget veldig. Religion kan være en fin rettesnor for mange i livet, så lenge du ikke legger all fornuft til side. Husk at fornuften også er en medfødt gave fra Gud. Jeg synes kvinner som våger å tro på kristendommen er modige. Det er mange som er snare med å stigmatisere religiøse mennesker, oftest helt uten grunn.

Anonymkode: d158c...c8a

• Liker 5
Skrevet
På 4.10.2020 den 2.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt sex med noen. De er for det meste edru. Men pule vil de 👍

Har iķke med kondom til vanlig. Når jeg tilfeldigvis møter på de blir sex som regel. De blir like kåte som andre damer og har sine lyster og behov. 

Felles er at de ikke bruker pillen. Det er noe som er forbundet med synd. Så har pult de uten. Det har iķke blitt unger såvidt jeg vet. 

De sier vær forsiktig jeg kan bli gravid som regel. Jeg lover og  sier ja klart det  men har som regel sprutet i de. Hoppe av i svingen er iķke meg. 

Jeg Kjenner ingen kristne damer som lever slik du beskriver. Du har antagelig møtt falske kristne damer som ikke tror på bibelen men som lyver til deg at de er kristne.

Anonymkode: 6b020...a09

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv en kristen dame som aldri har hatt sex fordi jeg mener at det hører til under fast forhold og ekteskap.

Anonymkode: 6b020...a09

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er kristendomsundervisningen i skolen så elendig at unger misliker faget veldig. 

Det er vanskelig å kjøre effektiv indoktrinering innenfor et utdanningssystem som vektlegger evidens og kritisk tenking.

Læreplanen tillater innføring i kristendomshistorie, men ikke forkynning. 

Skrevet
På 3.10.2020 den 8.24, remix2020 skrev:

Jeg er mann og har vokst opp i en kristen familie. Sex er dessverre noe man fortsatt ser på som litt tabu i enkelte kristne miljø, men det har blitt bedre enn når jeg var ung. I dag er jeg 47 år og er nok mer liberal enn mine foreldre. Ønsker meg kjæreste etter 8 år alene og hun må gjerne være kristen.

Sex er digg, men jeg er ikke sikkert på om det blir mer digg av å pervertere det hele. Tror man får best sex når man sammen med kjæresten finner ut av hva begge liker. Det går fint an å være kristen og seksuelt leken.

Det er dessverre mye skam rundt sex i kristne miljø, for eksempel hvis man har sex før ekteskapet osv. Jeg bryr meg ikke om hva andre kristne gjør. Om kristne har sex uten å være gift, er greit for meg. Om de er samboere og ikke gift er også helt ok. 

Kristen kvinne som er seksuelt nysgjerrig og leken, er bra. Det viktigste er likevel at hun digger meg og at jeg digger henne. 😉 

Du kan da ha sex så mye du vil med din kjæreste, men å hore rundt med alt og alle, er verken godt for deg eller andre.

nysgjerrig på å vite om hva du synes om all den straffen det trues med i kristendommen? det er grusom straff man kan forvente seg hvis du ikke følger de ti bud, ifølge bibelen. Hvor sannsynlig tror du det er Gud som har befalt det?

Anonymkode: 79994...3a1

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da ha sex så mye du vil med din kjæreste, men å hore rundt med alt og alle, er verken godt for deg eller andre.

nysgjerrig på å vite om hva du synes om all den straffen det trues med i kristendommen? det er grusom straff man kan forvente seg hvis du ikke følger de ti bud, ifølge bibelen. Hvor sannsynlig tror du det er Gud som har befalt det?

Anonymkode: 79994...3a1

Dette stemmer ikke. Alle mennesker feiler og "synder" i ulik grad. Derfor kom Jesus til jorden for å ta på seg alle våre synder for oss alle. Så lenge man er en angrende synder og ber om tilgivelse er man "fri". Det betyr ikke at man skal prøve å være så godt menneske man klarer likevel. Hadde man måttet være perfekt for å komme til himmelen er det ingen som ville nådd det målet.

Anonymkode: bf3cf...a41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...