Gå til innhold

Trives du uten nære venner? Jeg gjør!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det gjør jeg! Er slitsomt med nære venner, de forventer så mye. 

Anonymkode: 8781e...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Føsleguri
På 2.10.2020 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Norske myndigheter har sagt at det lønner seg med færrest mulig bestevenner med hensyn til smittevernet.

De med stor omgangkrets eller flere bestevenner utgjør en stor smitterisiko og bør skamme seg!

Anonymkode: 766c8...a9d

De har vel sagt at man skal begrense omgangen med mange. Det er fullt mulig å ha mange venner uten å omgås disse en periode framover.

De som har stor omgangskrets eller mange bestevenner har overhode ingen grunn til å skamme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eirill skrev:

Jeg har dessverre ingen venner og skulle ønske jeg hadde en eller to. Men jeg får det ikke helt til. Heldigvis har jeg hunden min.

 

Det føler jeg også på. Da jeg ikke hadde noen venner i det hele tatt følte jeg meg utrolig ensom og trist. Men nå er jeg ofte veldig sliten, spesielt av å føle man må "holde det i gang". Jeg er ung voksen men føler aldri jeg har fått til det der jeg heller, selv om jeg bare har 2 venner 🙈 Det er en av grunnene til at jeg knytter så sterkt bånd til dyr, fordi det er ukomplisert og betingelsesløst, samt den bunnløse kjærligheten. 😻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en venn og vi går tur hver dag 😊 tenker kjøpe meg enda en venn, men mer den selvstendige typen som går inn og ut som den vil

Anonymkode: 7f8b0...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg veldig ensom i mange år og ønsket meg nære venner. Men etter å ha jobbet veldig mye med meg selv så har jeg funnet ut hva jeg trenger å gi meg selv i livet. Er i 30 åra. Har verken barn eller kjæreste, og er ikke på utkikk etter en heller. Det er hyggelig med det sosiale og jeg er veldig utadvendt (blir ikke sliten av det), men jeg synes livet er topp når jeg kan jobbe med spennende prosjekter.

Anonymkode: 2ee22...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig to nære venner, men siden jeg har bodd på motsatt side av landet noen år så ser jeg dem sjelden (1-2 ganger i året).  Her jeg bor nå har jeg litt sosial omgang med kollegaer + en liten gruppe som jeg treffer to ganger ukentlig i forbindelse med en fritidsinteresse. Alle er veldig hyggelige å tilbringe litt tid sammen med, men jeg vil ikke slippe dem så tett innpå meg at vi blir nære venner. Det har jeg ikke behov for 😊

Anonymkode: 35556...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er så idiotisk å si ‘trenger ikke nære venner, trives i eget selskap, er ikke så sosial jeg - jeg har nok med mannen og familien’. Okei, men da har du jo masse sosial kontakt dersom du bor sammen med et annet menneske! 

Anonymkode: 03e58...955

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er så idiotisk å si ‘trenger ikke nære venner, trives i eget selskap, er ikke så sosial jeg - jeg har nok med mannen og familien’. Okei, men da har du jo masse sosial kontakt dersom du bor sammen med et annet menneske! 

Anonymkode: 03e58...955

Det er jeg enig i.

Men mange bor jo alene som ikke trenger nære venner :) 

Anonymkode: 4f49e...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venner, men blir jeg ensom skal jeg kjøpe meg en hund. 

Anonymkode: 93394...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 16.03, AnonymBruker skrev:

En litt annerledes tråd. Mange klager over at de ikke har venner.

Venner og bekjentskap er jo to forskjellige ting.

Jeg har mange bekjente som jeg gjør ting sammen med, synes dette funker utrolig bra. Man kan lettere si NEI til ting når man ønsker det, slipper å forklare.

Når man er ferdig med tiden sammen er det hjem å slappe av i eget selskap 🙂 Utrolig befriende, har ingen man skal tilfredstille eller høre til en slitsom venninnegjeng der man alltid her en leder som skal bestemme over andre.

Jeg liker heller ikke folk som går rundt å spør hva andre skal, hvor har du vært, hva driver du med. Dette synes jeg er helt idiotiske spørsmål.

🙂 

Anonymkode: 4f49e...ee0

Hadde jeg hatt partner og barn, hadde det ikke vært noe savn. Men mangel på venner gjør dette helt umulig dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke nære venner. Syns ikke det er verdt det, da det tar for mye tid og stresser hverdagen min. Vil heller ha hund, hobby og spillkonsoll. Bedre selskap i det.

Anonymkode: 6ba6f...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mange virkelig nære venner.  Men de få jeg har, kan jeg kontakte og være sammen med helt fritt, fortelle sårbare ting eller la det være. Blir ikke spurt ut, så det ligner muntlig eksamen, men kan fortelle det jeg vil, og vite at den andre er interessert i å høre.  Det er gode venner, og dem klarer jeg meg ikke uten.  Hverdagsprat kan jeg ha med mange, og det er hyggelig nok.  Noe sosial kontakt må jeg ha uansett, om ikke hele tiden. Noen nære snakker jeg ofte med, andre sjelden. Men de er der,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives veldig godt uten nære venner. Men så er jeg mann, og vi menn har ofte ikke behov for å være så sosiale som mange kvinner. Jeg har kone og to barn, og vi bruker i tillegg mye tid sammen med familiene på begge sider.

Men tror mye av behovet for å ha venner kommer an på hvilket stadie du er på i livet. Jeg har hatt perioder i livet der jeg har ønsket gode venner med enn noe annet, og hadde på VGS en vennegjeng på 7-8 stykker. En rekke ting førte imidlertid til at vi mistet kontakt, og diverse forsøk senere på å skaffe meg venner var mislykket.

I dag kjenner jeg at jeg er glad for hvert eneste minutt med alenetid jeg får. Har funnet ut at jeg egentlig er ganske introvert, og trives mye alene. Jeg har jo egentlig vært slik hele livet, husker at jeg ble sliten av å være sosial gjennom barndommen og ungdommen, men det var liksom slik at idealet var å ha mange venner, og da gjorde jeg alt for å prøve p få det, selvom jeg trivdes best alene. Er bare synd at jeg måtte bli godt opp i 30-årene for å komme til den konklusjonen.

Kanskje det hadde vært annerledes om jeg var singel og barnløs, men jeg tror egentlig ikke det. Om jeg og kona skulle gå fra hverandre, så har jeg uansett barna og resten av familien min.

Anonymkode: 50b4b...463

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen venner, men blir jeg ensom skal jeg kjøpe meg en hund. 

Anonymkode: 93394...f7e

Smart valg, en hund er kjempemasse selskap. Du vil også komme lettere i kontakt med andre når du er ute på luftetur :) 

Anonymkode: 4f49e...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nære venner er ikke noe man tenker over før man plutselig trenger dem.....

Jeg har hatt mer enn nok med familien (kone og barn) i mange år, kjente ikke behovet vet å måtte ha veldig nærme venner. Når vi flyttet til hennes hjemsted, fortsatte jeg på samme måten. Hadde noen bekjente gjennom hennes omgangskrets, inkludert menn, og gjennom barnas skole og aktiviteter, samt jobb. Mer enn nok. Akkurat da.

Så er vi skilt, og har barna 50/50. Jeg har ingen familie i denne byen, hun har både venner og nær familie rett ved.... Pussig, nå er det stusselig stille en hel uke.... Jeg som egentlig er så utadvent og sosial. Ikke så lett når man er i 40-åra. Skulle jeg gjerne hatt noen nære venner.......... 🤔🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa til 2 skrev (17 minutter siden):

Nære venner er ikke noe man tenker over før man plutselig trenger dem.....

Jeg har hatt mer enn nok med familien (kone og barn) i mange år, kjente ikke behovet vet å måtte ha veldig nærme venner. Når vi flyttet til hennes hjemsted, fortsatte jeg på samme måten. Hadde noen bekjente gjennom hennes omgangskrets, inkludert menn, og gjennom barnas skole og aktiviteter, samt jobb. Mer enn nok. Akkurat da.

Så er vi skilt, og har barna 50/50. Jeg har ingen familie i denne byen, hun har både venner og nær familie rett ved.... Pussig, nå er det stusselig stille en hel uke.... Jeg som egentlig er så utadvent og sosial. Ikke så lett når man er i 40-åra. Skulle jeg gjerne hatt noen nære venner.......... 🤔🙄

Jeg er også utadvent og sosial. I begynnelsen syntes jeg også det kjentes veldig tomt og stusselig ut. Det er klart at å gå fra en familiesituasjon til en situasjon med bare deg selv annenhver uke føles ensomt ut. Men jeg innså at det var min egen oppfatning. På engelsk har man ordene loneliness og solitude. Det ene er negativt og det andre er positivt, men i begge tilfeller er man alene. Jeg bestemte meg for å ta fatt på situasjonen og gi meg selv det jeg trenger av interesser og personlige prosjekter. Det er mange ting man liker men rett og slett ikke har tid til når man har familie. Det kan man derimot gjøre og nyte når man har en barnefri uke.

Anonymkode: 2ee22...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er helt motsatt. Har flere nære og varme vennskap som er min utvidede familie. De er mitt hjerte veldig nært og vi er viktige i hverandres liv. Ingen eier hverandre eller maser. 

Anonymkode: d474e...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives med gode og nære venner, men trenger ikke snakkes hver dag eller møtes hele tiden, da blir jeg kvelt. Men godt å ha gode venner. 
mJeg trives også godt når jeg får alene tid. Har en meget sosial jobb med nære kollegaer, så får nok påfyll i hverdagen der 

Anonymkode: 59f0e...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lærdom gjennom livet er at, å ha folk nær seg betyr fare. Drama, tillitsbrudd, problemer, etc. Så jeg trives best med å holde ting for meg selv og da blir alle vennskap overfladiske. 

Anonymkode: 38421...e3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et stort behov for å være aleine når jeg velger å trekke meg unna pga helsen, eller bare akutt lyst å bare være i fred.

Jeg har hatt mange venner..De forsvinner mye godt pga meg sjøl og at jeg ikke pleier vennskap.

Men jeg har ikke kjæreste eller nære venner. Jeg er kjekk på 43 vårer, og selv om jeg må innrømme at jeg har mista alt uten å ønske det selv, så er jeg glad for at jeg ikke må gjøre noe jeg forplikter meg til. jeg låser meg helst inne med ei jente som vil lære kunsten å ha orgasmer, og gi orgasmer

Velkommen å skrive

 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...