Gå til innhold

Slutt å gi meg bilder av barnet ditt!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er det irrelevant? Det er jo himmelvid forskjell på et random mobilbilde med dårlig oppløsning og et ordentlig fint bilde tatt av en dyktig fotograf. Jeg har gjerne god fotokunst stående fremme i huset mitt, uavhengig av om det er mitt eller andres barn på bildet. 

Anonymkode: ef230...4fa

Forskjell på kvaliteten på bildet ja, men et bilde av et barn er ikke fotokunst, det er et portrett og det er KUN interessant hvis du er barnets foreldre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den var et ironisk spark mot folk som sender bilder av barna, hadde jeg synes det var såpass kult at jeg hadde vurdert å henge den opp. 😄

Anonymkode: 80e43...2b9

Nope. Den var ikke ironisk ment 😂 Resten av familien har den hengende oppe. 

Til info - vi gir vi ikke bort bilder og kalendre med barnebilder på. Kanskje det var et hint om at de ønsker det...? 

Anonymkode: 395bb...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nutz skrev:

Forskjell på kvaliteten på bildet ja, men et bilde av et barn er ikke fotokunst, det er et portrett og det er KUN interessant hvis du er barnets foreldre.

Eller besteforeldre eller tante eller onkel. Av og til en nær venn som er som en tante eller onkel. Jeg skjønner det er uinteressant for andre enn det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig. Vi har gitt bilde (riktignok et estetisk vakkert ordentlig fotografbilde) i ramme av barnet vårt til mange slektinger og alle har det fremme. Bilder må ikke henges på veggen vet du. En ramme kan fint plasseres i en bokhylle eller på et bord. 

Og ingen fotoalbum? Jeg er under 30 og fremkaller jevnlig bilder som jeg setter inn i fotoalbum. 2-åringen elsker å bla i album. Det er fantastisk språktrening å se på bilder og snakke om opplevelser vi har hatt sammen og øvrige familiemedlemmer. Det høres fryktelig trist ut å bare ha bildene digitalt. 

Enig og de digitale bildene vil jo forsvinne

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. jeg skjønner at foreldre er så stolte av sine barn og vil henge opp bilde av dem i stua. Men noen skjønner bare ikke at de andre i rundt de foruten besteforeldre kanskje ikke synes det er like stas med bilder av barna deres i gave! Jeg fikk et bilde av ungen til venninnen min, innrammet i julegave for flere år siden. Og hun visste itilegg da at jeg var prøver i flere år uten å blitt gravid enda! Så jeg ble faktisk litt sjokkert da jeg åpnet gaven! For følte hun skulle gni det litt inn at hun hadde fått barn og ikke jeg! uansett så ble jeg litt sikkert over at noen kan gi noe sånt i julegaver til andre enn besteforeldrene til barnet🙄 noen foreldre forguder barnet sitt så mye og tror at andre i rundt forguder de like mye og at de er mer spesielle enn andre barn. Blir så teit!!
Vi gir kalender i julegave av barnet og besteforeldrene på i julegave til besteforeldrene som da er gaven fra barnet vårt til dem.  Men ikke til noen andre! Kunne aldri falt meg inn!! 

Anonymkode: f8dca...131

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså.. jeg skjønner at foreldre er så stolte av sine barn og vil henge opp bilde av dem i stua. Men noen skjønner bare ikke at de andre i rundt de foruten besteforeldre kanskje ikke synes det er like stas med bilder av barna deres i gave! Jeg fikk et bilde av ungen til venninnen min, innrammet i julegave for flere år siden. Og hun visste itilegg da at jeg var prøver i flere år uten å blitt gravid enda! Så jeg ble faktisk litt sjokkert da jeg åpnet gaven! For følte hun skulle gni det litt inn at hun hadde fått barn og ikke jeg! uansett så ble jeg litt sikkert over at noen kan gi noe sånt i julegaver til andre enn besteforeldrene til barnet🙄 noen foreldre forguder barnet sitt så mye og tror at andre i rundt forguder de like mye og at de er mer spesielle enn andre barn. Blir så teit!!
Vi gir kalender i julegave av barnet og besteforeldrene på i julegave til besteforeldrene som da er gaven fra barnet vårt til dem.  Men ikke til noen andre! Kunne aldri falt meg inn!! 

Seriøst. Driter du bare i ungen til en god venninne av seg? Og så anklager du henne for å gi deg et slikt bilde for å være slem?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Seriøst. Driter du bare i ungen til en god venninne av seg? Og så anklager du henne for å gi deg et slikt bilde for å være slem?? 

Hun skriver da ikke det?? Hun skriver at hun ikke vil ha bilder av andres barn fremme i sitt hjem, og det er da helt greit å mene. Jeg kan også forstå reaksjonen på den gaven, sikkert ikke vondt ment, men svært tankeløst av venninnen. 

Anonymkode: 26b8f...1e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skrev aldri at jeg driter i ungen til venninnen min jeg? Er veldig glad i barna til alle vennene mine! Og det har jeg visst de også selv om jeg var prøver i flere år uten hell! Og skrev ikke noe om at hun gjorde det for å være slem!!! Jeg følte hun gnidde det litt inn, selv om jeg vet at det ikke var det hun mente! Men sånn jeg følte det! Hadde nettopp hatt et negativt IVF forsøk å det visste hun også! Synes bare det var en litt rar gave i den settingen selv om jeg er glad i barnet hennes! Men nå var ikke det poenget her! Ufrivillig barnløs eller ikke så synes jeg det er veldig spesielt og rart å gi bilder av barnet sitt i gaver til jul osv til andre enn besteforeldre... kan også nevne at denne venninnen har gnidd det litt inn på andre ting når jeg har hatt det litt leit i livet også, og andre ting som jeg ikke har fått til som jeg hadde tenkt, så kan være derfor jeg tok dette også som å gni det litt inn på ting jeg ikke får til..  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Vi har familiebilder ja, og bilder av barna, syntes det er rart å komme inn i et hjem uten ett eneste bilde 🙄

Anonymkode: ea4db...076

Det er faktisk en av tingene barnevernet ser etter på observasjon.

Jeg ville tatt bildet ut av rammen og hatt i et album. Det er hyggelig. 

Anonymkode: ddb43...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spre skremselspropaganda!

Barnevernet bryr seg overhodet ikke om det henger bilder av barna på veggene eller ikke. De bryr seg om hvordan barna har det, ikke om hvilken smak foreldrene har når det gjelder innredning. 

Anonymkode: 0172b...c09

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sirinna skrev:

Min søster gir kalender med bilder av barna i gave til våre foreldre hver jul. Vi søskene får bilder i forskjellige format, noen ganger stearinlys med bilder, andre ganger innrammede bilder. Jeg har tidligere sagt at jeg synes det er litt selvsentrert å gi foreldrene våre kalender når de tross alt har ørten barnebarn. Dette var før jeg selv fikk barn. Hun sa alltid «bare vent til du selv får barn, så skjønner du det». Min mor har dessuten nevnt forsiktig for henne at det er altfor store bilder av barna, og altfor liten plass å skrive på i de kalenderene, hvor søsteren min da svarernoe sånt som «aaargh mamma,  det handler ikke om selve kalenderen da!!»

Well guess what, nå som jeg har barn selv kunne det ikke fallt meg inn i min villeste fantasi å gi bilder av MINE barn i gave til noen andre. Det synes jeg er så navlebeskuende at det er komisk.

Å noen vil ha kalendere hvert år , selv om de har ørten andre barnebarn . Kalenderen kan tilogmed lages design på selv og brukes hvertfall hos oss til å skrive på

Anonymkode: b0479...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sabla tull

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Maleficenta skrev:

Eller besteforeldre eller tante eller onkel. Av og til en nær venn som er som en tante eller onkel. Jeg skjønner det er uinteressant for andre enn det

Jeg er ekstremt glad i nevøer og nieser, men har ingen interesse av å få bilder av de

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du gi deg. 🙄 

Anonymkode: 26b8f...1e0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Maleficenta said:

Her er det forskjell på folk. Jeg har en forelder som har giftet seg med en person som har både barn og barnebarn. Hver jul åpner vedkommende gaver med bilder av barnebarn og reaksjonen er alltid den samme. "Se der ja. Der var de." Vedkommende vet ikke hva mer hen skal si, så bildet blir lagt bort mens gaveåpningen fortsetter. Etter julaften har jeg aldri sett disse bildene igjen, jeg aner ikke hvor de tar veien, men blir hvertfall ikke stående fremme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg er delvis enig, men vi har litt plass på kjøkkenet hvor vi henger opp konfirmasjonsbilder, julekort osv. Og har også bilder av nevø der. 😊 Synes det er koselig! Han betyr jo mye for oss han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 3.10.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det irrelevant? Det er jo himmelvid forskjell på et random mobilbilde med dårlig oppløsning og et ordentlig fint bilde tatt av en dyktig fotograf. Jeg har gjerne god fotokunst stående fremme i huset mitt, uavhengig av om det er mitt eller andres barn på bildet. 

De bildene vi har fått tilsendt, som er tatt av en utdannet fotograf, er noen av de mest standardiserte og kjedelige bildene som er tatt. Ingen særegenheter, ingen forsøk på å få frem personligheten til motivet. Rett og slett sterilt og kjedelig. Slike bilder vil vi ikke ha på veggene våre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei må da være lov å velge selv hva man vil ha på veggen, men ser den at du føler deg litt mer «tvungen» når bildet er rammet inn. Hvorfor kan de ikke bare gi et julekort? Men har de noen gang spurt dere hvorfor det ikke er på veggen? Hvis ikke hadde jeg bare sagt tusen takk og fortsatt å legge det i en skuff.

Anonymkode: cdd52...09c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/1/2020 at 6:39 PM, AnonymBruker said:

Hva med fotokalender? Ga det i gave til besteforeldre og onkler/tanter i fjor da barnet vårt var 1 år. Vi bør kanskje finne på noe annet i år?

Anonymkode: a46df...1b1

Herregud. Håper dere ga noen annet til de også om dere får gaver i retur. 🙈

Anonymkode: 10871...acc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Fineste gaven jeg får til jul ,er nye bilder av nevøer og nieser.. Tar da de gamle bildene ned, og setter de nye opp. Har bilder av venner sine barn også.. Selv gir jeg kun bilder til besteforeldrene, men ikke til jul, men når de har tatt i bhg/skole, eller har fremkalt noen. Men folk er vel forskjellige. Hadde ikke blitt sur uansett, kan jo bare legge bildet i en skuff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...