AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #21 Skrevet 3. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil ikke si hva diagnosene mine er, for redd for å bli dømt. Men snakket mye med familie og venner om det i helgen og begynner egentlig å innse at legen kanskje har rett selv om jeg syntes det er helt forferdelig! Ts Anonymkode: 5bf31...d27 Jeg føler med deg, TS! Virkelig. Det må være tungt for deg, og for en identitetskrise du nå står i. Det kan ikke være lett. Som du selv sier, du har ikke tenkt om det på denne måten før, men NÅ tenker du gjennom det. Vi her på forumet kjenner ikke deg, og det gjør heller ikke legen din, legen vet bare om dine diagnoser. Du selv må selvsagt bestemme hva er riktig for deg. Men nå får du ihvertfall tenkt gjennom det, og snakket om det med de rundt deg, som kjenner deg best. Vi her på forumet kan bare svare fra vårt ståsted. Jeg, for min del, uten at det er nødvendigvis relevant for deg, har tatt en gentest om en arvelig sykdom, for å finne ut om jeg er en bærer. Testen var negativ, jeg var forberedt å ta en avgjørelsen om å ikke få egne barn for å unngå risiko, men så slapp jeg det. Men kan relatere meg litt til det du går gjennom nå, selv om det ikke blir helt det samme kanskje. Anonymkode: 554de...53a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #22 Skrevet 3. oktober 2020 Hvis man har en alvorlig kronisk psykisk lidelse, eller flere så bør man Ikke få barn. Jeg har selv bipolar lidelse og kommer nok ikke til å få barn på grunn av det. En graviditet er stressende, og å ha et lite barn er også veldig stressende, selv om det sikkert er fint også. Stress forverrer psykiske (og mange somatiske) lidelser, noe som lett kunne ført til at det barnet fikk en ustabil barndom, som igjen kunne ført til at barnet fikk bipolar lidelse eller andre psykiske plager. Er man alvorlig psykisk syk så er det nesten usannsynlig at barnet får en normal oppvekst med mindre man har full kontroll over lidelsen. Jeg kjenner ingen som har alvorlig syke foreldre som er friske selv. Anonymkode: b1dc1...00e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå