parmanoia Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Jeg lurer på en ting. Har bakt det én gang, men er usikker på når de bør tas ut av stekeovnen. Vet ikke om jeg tar dem ut for tidlig. Skal de være harde når de er klare til å tas ut, eller skal de fortsatt være litt myke og så blir de passe sprø når de blir kalde? 🤔
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Jeg liker dem litt seige i midten, så jeg tar dem ut når de er ganske myke, så stivner de når de kjøler seg ned. Hvis jeg treffer riktig blir de sprø i kantene og seige inni Anonymkode: 92a41...ddf 2
Illumi Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 (endret) Jeg tar de ut når de fortatt er bløte. De vil stivne ganske mye når de avkjøles. Er litt som brownies, er den perfekt når du tar dne ut blir den steinhard.. Endret 30. september 2020 av Lisanna
parmanoia Skrevet 30. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2020 Så da er også best å la dem ligge på stekebrett til de har blitt avkjølt og stivere?
L'amie Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 De er perfekt når de har fått litt farge i kanten, og fortsatt er myke. Avkjøles på rist, ja.
parmanoia Skrevet 30. september 2020 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2020 26 minutter siden, L'amie skrev: De er perfekt når de har fått litt farge i kanten, og fortsatt er myke. Avkjøles på rist, ja. Vel. Så langt er mine for myke til å avkjøles på rist. Lar de ligge på stekebrett litt.
Hunter7 Skrevet 1. oktober 2020 #7 Skrevet 1. oktober 2020 1 hour ago, parmanoia said: Vel. Så langt er mine for myke til å avkjøles på rist. Lar de ligge på stekebrett litt. Husk at det er en del varme i stekebrettet som ettersteker kjeksene/cookiesene. Neste gang drar du bare bakepapiret med kjeksen over på ei rist og lar de avkjøle seg der. Eventuelt kan du bruke en vinklet stekespade til å løfte de en for en over på rist. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 5 timer siden, Pjolterbeist skrev: Husk at det er en del varme i stekebrettet som ettersteker kjeksene/cookiesene. Neste gang drar du bare bakepapiret med kjeksen over på ei rist og lar de avkjøle seg der. Eventuelt kan du bruke en vinklet stekespade til å løfte de en for en over på rist. Men da må jeg steke dem mer enn jeg har gjort til nå. De er for myke til å bli flyttet til en bølget rist. Men da blir de også kanskje for stekt i kantene om de står lenger. 😬 Anonymkode: 9a1c4...333
parmanoia Skrevet 1. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da må jeg steke dem mer enn jeg har gjort til nå. De er for myke til å bli flyttet til en bølget rist. Men da blir de også kanskje for stekt i kantene om de står lenger. 😬 Anonymkode: 9a1c4...333 Var meg som skrev dette. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå