AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Del Skrevet 30. september 2020 Hva gjør jeg nå høyre bakhjul ikke beveger seg...? Bilen står parkert i en bakke med håndbrekket på og da jeg skulle kjøre i dag ville ikke høyre bakhjul gå rundt. Det står bom fast. Håndbrekket virker helt fint, bortsett fra det åpenbare.. at det sitter på høyre bakhjul? Jeg har forsøkt å rygge og å kjøre forover, men det føles ikke greit når høyre bakhjul bare henger. Dette har aldri skjedd før. Jeg kan ingenting om bil. Er det noe jeg kan prøve selv? Jeg har veihjelp, men det passer så innmari dårlig å sette bilen på verksted nå. Anonymkode: 81dea...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Del Skrevet 30. september 2020 Ring NAF og be de komme, dette har skjedd meg også, da tk nafmannen av hjulet og dro i bremsewire og fikk det løst, jeg måtte til verksted og få smurt og strammet wire, men det var en enkel jobb. Anonymkode: 60839...b55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Del Skrevet 30. september 2020 Prøv å kjøre fram 20m eller i revers 20m. Kanskje det løsner. Kabel fra håndbrekket sitter fast noen sted eller bremsebak som sitter fast. Anonymkode: 52e67...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 30. september 2020 #4 Del Skrevet 30. september 2020 Hvilken biltype? Elektrisk parkeringsbrems? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Del Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøv å kjøre fram 20m eller i revers 20m. Kanskje det løsner. Kabel fra håndbrekket sitter fast noen sted eller bremsebak som sitter fast. Anonymkode: 52e67...423 Takk! Dette funket! Hva er lurt å gjøre nå? 1 time siden, Mannisinbestealder skrev: Hvilken biltype? Elektrisk parkeringsbrems? Toyota, den har ikke elektrisk parkeringsbrems vil jeg tro.. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring NAF og be de komme, dette har skjedd meg også, da tk nafmannen av hjulet og dro i bremsewire og fikk det løst, jeg måtte til verksted og få smurt og strammet wire, men det var en enkel jobb. Anonymkode: 60839...b55 Takk for innspill! Det skal jeg prøve om det skjer igjen (håper ikke det!). Burde bilen på verksted? Eller kan jeg kjøre rundt som vanlig og bare la vær å bruke parkeringsbremsen... dvs ikke parkere på i bakker.. Anonymkode: 81dea...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Del Skrevet 30. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Dette funket! Hva er lurt å gjøre nå? Toyota, den har ikke elektrisk parkeringsbrems vil jeg tro.. Takk for innspill! Det skal jeg prøve om det skjer igjen (håper ikke det!). Burde bilen på verksted? Eller kan jeg kjøre rundt som vanlig og bare la vær å bruke parkeringsbremsen... dvs ikke parkere på i bakker.. Anonymkode: 81dea...aea Sjekk med et verksted, at den satte seg fast nå kan bli et kjempeproblem når minusgradene kommer. Mitt gamle brekk hang seg ofte opp om vinteren om jeg ikke fikk det smurt og strammet, og da stod jeg der og dunka på det med trekloss og slegge til det løsnet.. Anonymkode: 60839...b55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Del Skrevet 30. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Dette funket! Hva er lurt å gjøre nå? Toyota, den har ikke elektrisk parkeringsbrems vil jeg tro.. Takk for innspill! Det skal jeg prøve om det skjer igjen (håper ikke det!). Burde bilen på verksted? Eller kan jeg kjøre rundt som vanlig og bare la vær å bruke parkeringsbremsen... dvs ikke parkere på i bakker.. Anonymkode: 81dea...aea Du bør absolutt ikke bruke bilen før den har vært på verksted, det lønner seg å få sjekket bremsene på begge sidene bak. Mest sannsynlig så er det pga. av rust at bremsen henger og det kan være veldig farlig å kjøre med, jeg har også vært borti at bremseskoene har løsnet og kilt seg fast inne i trommelen. Anonymkode: 15bd3...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Del Skrevet 1. oktober 2020 Sjekk bilen! Min var også sånn, fikk den løs ved å rygge. Det var bremseskoen som hadde løsna. Hadde jeg kjørt som vanlig så hadde hele greia låst seg. Skummelt Anonymkode: b9033...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Del Skrevet 2. oktober 2020 Du bør virkelig ikke kjøre bilen. Hos meg hang bremseklossen og det gikk varmgang i hjulet. Det kan bli dyrt Anonymkode: 56db8...47c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå