Bolla Piggsvin Skrevet 25. juli 2005 #1 Del Skrevet 25. juli 2005 Hei! Er det noen der ute som driver aktivt med dressur ridning? Hvilket nivå ligger du på? Har du egen hest? Eller driver du kanskje med en annen gren? Fortell... Jeg driver med litt av hvert egentlig men det er dressur jeg satser mest på siden jeg er litt redd for og hoppe... Og har hester som egner seg best i dressur. Selv ligger jeg på LB nivå innenfor dressuren men håper på å kunne komme opp på høyere nivåer etterhvert. Rir noe sprang for avveksling og moro, men da bare i lave klasser... Presisjonskjøring synes jeg også er veldig moro, har vært med på noen få stevner... Og de fleste har gått veldig bra... Nå har vi fått pick-up så da kan jeg engelig få med meg vogna mi på stevner så da blir det nok flere kjørestevner på meg etterhvert også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 26. juli 2005 #2 Del Skrevet 26. juli 2005 Driver med trav jeg.. mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie78 Skrevet 3. august 2005 #3 Del Skrevet 3. august 2005 Hadde jeg bare hatt råd og anledning til å ha hest, så hadde det nok vært litt av hvert...bortsett fra trav. Gøy å kjøre sulky,ja, men kjekkere å sitte på hesteryggen... Er veldig glad i sprang, men begynner å bli en stund siden jeg satt på hesteryggen nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 3. august 2005 #4 Del Skrevet 3. august 2005 drev mye med hest før(hadde 2 stk). skulle gjerne ha hatt det nå og. men tiden strekker ikke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mathematica ii Skrevet 5. august 2005 #5 Del Skrevet 5. august 2005 Skal starte LB dressur på Dølehest-NM i oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. august 2005 #6 Del Skrevet 5. august 2005 Hadde jeg bare hatt råd og anledning til å ha hest, så hadde det nok vært litt av hvert...bortsett fra trav. Gøy å kjøre sulky,ja, men kjekkere å sitte på hesteryggen... Er veldig glad i sprang, men begynner å bli en stund siden jeg satt på hesteryggen nå.... ← du har tydeligvis ikke hørt om monteløp =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 5. august 2005 #7 Del Skrevet 5. august 2005 Hadde planer om å begynne med monteløp men jeg gidder ikke på grunn av vekt-reglene (jeg er for lett).. synes det blir for dumt at man skal legge inn vekter i salen pga av at rytteren er for lett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Annie78_* Skrevet 5. august 2005 #8 Del Skrevet 5. august 2005 Hva er monteløp??? Har ikke hørt om det,nei........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 6. august 2005 #9 Del Skrevet 6. august 2005 monteløp er det samme som travkjøring. bare at man sitter på ryggen til hesten og ikke bak i en sulkey. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linselus Skrevet 6. august 2005 #10 Del Skrevet 6. august 2005 Er student så jeg har per dags dato ikke råd til å ha hest. Men jeg håper jeg får råd når jeg bare blir "stor". Rir en del av øvelsene til middelsklasser, men hvis jeg skulle startet ville nok LB vært mer riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 6. august 2005 #11 Del Skrevet 6. august 2005 Hadde hest fra jeg var 11 til jeg var 18.. (2 stk) var en herlig tid det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 6. august 2005 #12 Del Skrevet 6. august 2005 Nei, gjør ikke det, men holdt på med hest før ca 20 år siden Både riding og litt travkjøring. Men grunnen til jeg inn i tråden var for å skryte litt, i dag har jeg nemlig vært på min første ridetur på 20 år, gubba for en følelse Dette skal jeg gjenta, det er sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 6. august 2005 #13 Del Skrevet 6. august 2005 Eg har godt på folkehøgskule i 2 år og lært dressur. Eg har eit handicap så eg driver med handikapridnig skulle ha starta nm i år men d blir til neste år. Skal starte ein god del i år og dra på samlinger med forbundet. Dei driver på å lage eit nytt rekrutteringslag med nye utøvere. Er det nokon som er handikapet vel si har leddgikt eller andre ting må dere være klar over at det går an å klassefisere seg og ri stevner på toppnivå. Sytemet er forsatt ikkje heilt komplett når det gjelder å fange opp alle skader. Handikapridning består av ulike grader etter kor stor funskjonsnedsetjing du har. Eg hadde blitt glad viss flere hadde komt til sporten. Du kan lesa meir på www.rytter.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 10. august 2005 #14 Del Skrevet 10. august 2005 monteløp er det samme som travkjøring. bare at man sitter på ryggen til hesten og ikke bak i en sulkey. ← korrekt... og veldig moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie78 Skrevet 12. august 2005 #15 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Hvorfor ikke bare delta i galoppløp? Mye kjekkere å ri i galopp enn trav..... Hm. Får virkelig lyst til å ri når jeg leser dette....... Endret 12. august 2005 av Annie78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. august 2005 #16 Del Skrevet 13. august 2005 smaken er som baken, jeg liker bedre kaldblodstravere enn galopphestene, derfor driver jeg med trav. Ikke vær så trangsynt nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie78 Skrevet 13. august 2005 #17 Del Skrevet 13. august 2005 smaken er som baken, jeg liker bedre kaldblodstravere enn galopphestene, derfor driver jeg med trav. Ikke vær så trangsynt nå.. ← Liker kaldblods best selv og, men trives best med å ri lange turer på fjellet med lange galoppturer...og dressur og sprang.... Da jeg en gang begynte med hest som 7-åring, var det travere jeg stelte, og jeg har kjørt en del med hest selv.... Kaldblods egner seg til mye mer enn trav, vet du....bare ser ikke hensikten med å sitte oppå hesten og bare ri i trav... Men kan hende jeg bare må prøve det som konkurranseform først, da...... Skal flytte til Trondheim om et år, det er vel ikke noen som vet om et bra ridesenter litt utnfor Tr.h.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 13. august 2005 #18 Del Skrevet 13. august 2005 Skal flytte til Trondheim om et år, det er vel ikke noen som vet om et bra ridesenter litt utnfor Tr.h.? ← Reppe Ridesenter Brattsberg Ridesenter En "dugnadsstall" like ved Reppe. Veldig grei for de med lite penger... Både Reppe og Brattsberg har store fine ridehaller, Brattsberg har også stor utebane og fine luftemuligheter (tror jeg). Vet ikke noe om miljøet på noen av stedene. Det kan jo være alt fra himmel til helvete... I tillegg finnes det sikkert flere, både av staller og mindre ridesentre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 14. august 2005 #19 Del Skrevet 14. august 2005 Liker bedre galopp enn monte.. og ahdde jeg vært litt "tøffere" og tatt sjansen hadde jeg blitt jockey. grunnen til at jeg er mer fan av galopp enn monte er på grunn at de har satt et minstekrav til vekt på monteridning.. da liker jeg bedre at det er en maksvekt jeg.. (er liten av vekts..så det er et mindre problem for meg at man må veie under en vekt enn over) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linselus ii Skrevet 14. august 2005 #20 Del Skrevet 14. august 2005 Skal flytte til Trondheim om et år, det er vel ikke noen som vet om et bra ridesenter litt utnfor Tr.h.? ← Hårstad Hestesenter på Byåsen (jeg antar du nå snakker om ridesentre for å ta ridetimer) Idas Rideskole (som jeg ikke husker hvor ligger) Torp Ridesenter (i Malvik) samt de to som allerede er nevnt: Reppe Ridesenter Bratsberg hvis du går inn på http://org.ntnu.no/ridegruppe/linker så finner du linker til disse ridesentrene. ~lusa på gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå