Gå til innhold

Krevende hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Valper har fryktperioder flere ganger i løpet av valpetiden, en av de i perioden ca 8-10 mnd. I denne perioden er de ekstra sensitiv for nye inntrykk. Hvis hun har byttet hjem i denne perioden og du forsøker å lære henne å være alene hjemme, kan det være at det rett og slett blir for mye. Ville vært forsiktig med å gått for fort frem nå i denne perioden. Trøsten er at det går over. Da vil hun nok bli tryggere hjemme hos deg, og alene hjemme-treningen vil nok gå mye bedre.

Anonymkode: 55515...81c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du et godt sted som hun kan være når hun er alene hjemme? Type valpegrind fra Plantasjen, større enn et bur, mer å røre seg på. Jeg tenker at en valp som er 9 mnd må kunne være litt alene hjemme. Og noen ganger så må de venne seg til det selv om de ikke vil. Jeg ville skaffet en sånn valpegrind, satt inn hundeseng, tepper, leker, tyggebein. Gå en lang tur slik at hun er litt sliten. Så har du i forkant lagt en kong fylt med leverpostei i fryseren, som du gir henne. Og så går du fra henne en times tid. Kan hende hun piper litt, men hun kommer til å sovne etter  å ha vært på tur og spist kongen. 

Og når du kommer hjem, ikke gir henne opp og gjør henne "glad". Bare kom inn som om du var 1 min i naborommet.

Min er 9 mnd nå og kan være ganske lenge alene hjemme, men hun fikk denne treningen fra hun var liten.

Anonymkode: 1fa64...f87

Skrevet

Takk for all tips!

Hun har faktisk klart å være hjemme alene i ca 1t. uten problemer, men så plutselig vil hun ikke mer og starter å pipe og pese etter bare 2-3 min, det har vært sånn i flere dager nå og jeg vet ikke hvorfor:(

Kong og tyggebein funker ikke for henne for hun kan være opptatt av kongen i ca 5-10 min. også starter hun å pipe.

Anonymkode: 2e69b...662

Skrevet

Er ikke 9-10 månedersalderen der flest omplasserer hunden sin fordi de er litt gale?

Skrevet
45 minutter siden, Perseus skrev:

Er ikke 9-10 månedersalderen der flest omplasserer hunden sin fordi de er litt gale?

Vil ikke ha brukt ordet gal. Min lille Tia er en fantastisk hund og ble omplassert da de ikke hadde tid til henne. Hun har ingen adferdsproblemer som jeg har merket. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke ha brukt ordet gal. Min lille Tia er en fantastisk hund og ble omplassert da de ikke hadde tid til henne. Hun har ingen adferdsproblemer som jeg har merket. 

Jeg glemte anførselstegnene. Har selv en tass som straks fyller 2 år, og er inne i sine 2. "galningperiode". Mange nye hundeeiere takler jo ikke den første og omplasserer den.

Skrevet

Følger.

Har nesten samme problem, bare at min hannhund er i puberterten og jeg merker at det er ekstra vanskelig å ha hjemme alene trening med han nå. Tar gjerne i mot tips og råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...