Gå til innhold

Middagsbesøk - hva servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Neste fredag skal et vennepar av meg og samboer komme på middag. Jeg er skikkelig usikker på hva jeg skal lage og vil lage noe som er veldig godt, men ikke altfor vanskelig eller dyrt. Jeg er den eneste studenten av oss fire og samboer misliker å buke mye penger på mat. Er det noen som har tips til gode middager som kan serveres? :)

Anonymkode: 7a5a2...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med god pizza? Med grønt, hjemmelaget rømmedressing og/eller pesto til? Det er i alle fall noe som ikke behøver bli alt for dyrt, og som er godt til for eks vin dersom dere skal ha det!

Anonymkode: a3a8c...01f

Skrevet

Kjøp en pizzastein. Lag pizzasaus fra Trines matblogg (enkel og billig og kjempegod) mozarellaost, parmaskinke og ruccola. Knallgodt og enkelt. 

Anonymkode: 74b43...508

Skrevet

Liker dere litt gammeldags mat? Oksesmåsreik, f.eks. Kjøpes fra frysedisken. Legg på tining dagen før. Brun kjøttbitene på alle kanter. Salt og pepper. Kok ferdig i brunsaus en time eller to (blir bare bedre jo lenger tid de får putre). Det går helt fint med Toro-poser, bare ha nok til at det dekker kjøttet. Server med gode poteter, tyttebær og f.eks brokkoliblanding fra frysedisken. Enkelt, og ikke så veldig dyrt 🙂

Anonymkode: 77e00...693

Skrevet

Du kan jo lage noe mexikansk, taco, enchiladas, nachos med en god salat på siden

ellers er de fleste pastaretter enkle å lage

Skrevet

Naturell kyllinglår i form (eller kyllingfilet) (kjøp firstprice på kiwi hvis du vil ha lår?) med løk, poteter og sitron. Server med en salat eller andre grønnsaker ved siden av. 

Anonymkode: 066fe...c44

• Liker 2
Skrevet

Fårikål, enkelt og ikke så dyrt. Kål til 1,90 kiloen på Kiwi nå.

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange gode forslag! Skal se litt nærmere på de :)

• Liker 1
Skrevet

Chilli con carne, server med ris og nachochips😊

Anonymkode: f7f48...7d6

Skrevet