Gjest Monnie Skrevet 24. juli 2005 #1 Del Skrevet 24. juli 2005 Hvordan ser dører, benkeplate, vask og armatur ut? Hviken farge har du på vegg og fliser? Skal pusse opp og trenger litt inspirasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 24. juli 2005 #2 Del Skrevet 24. juli 2005 Skapene er sand/beigefargede. Håndtakene er buet stål. Benkeplatene er gyllenbrun kirsebær. Vasken bare vanlig stålvask, ikke noe fancy. Vi tok oss ikke bryet med å bytte den ut når vi pusset opp. Oppvaskmaskin, ovn og kjøleskap er også stål. Fliser bak kjøkkenbenken hele veien og bak ovnen i grå-beige, røff stil. Vegger i ca samme farge som skapene, hvite lister og hvit dør med forseggjorte dørkarmer, også i hvit. (Gulvet er gyllenbrun parkett) Høres sikkert veldig dempet og trist ut, men det er kjempefint når du ser det! Har litt farger med blomster og et stor bilde på veggen av lime (!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 24. juli 2005 #3 Del Skrevet 24. juli 2005 Har kjøleskap, komfyr, oppvaskmaskin og "kjøkkenting" i stål, hvite fliser og vegger og kirsebær innredning. Høyt kjøkkenbord med barstoler til. Gulvet er originalt tregulv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. juli 2005 #4 Del Skrevet 24. juli 2005 Vi har akkurat pusset opp kjøkkenet. Vi valgte en enkel hvit innredning fra Ikea, benkeplater i heltre bøk. Vi valgte skap som går helt opp til taket, unngår at det samler seg fett og støv. Vi har mikrobølgeovnen "innebygget" i et skap. Vanlig stålvask med to kummer. Innebygget oppvaskmaskin. Gulvet er bøkelaminat. Godt med lys over benkeplater og komfyr (spotlights) og vi skal etterhvert legge fliser rundt hele benken/over komfyren, resten av veggene er hvite. Veldig fornøyde med resultatet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 24. juli 2005 #5 Del Skrevet 24. juli 2005 Grå/brune fliser på gulvet. Kirsebær innredning - helt slette fronter på skapene. Noen skaper med glass. Grå benkeplate i laminat. Vasken er helt vanlig, samme med kranene. Veggene er malt i lys toscana. Off white marmor fliser over benken og på hele den ene veggen. Hvite lister/dørkarmer. Kjøkkenbord/stoler i kirsebærfarge. Off white gjennomsiktige gardiner med brune glassperler til å henge opp i sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest peon Skrevet 24. juli 2005 #6 Del Skrevet 24. juli 2005 Vaniljefargede dører med "ramme", Shaker Vanilje heter den, fra Norema Bjørke benkeplate og spisebord. Lønne laminat på gulvet, fargen ligner bjørk. Men laminat anbefales IKKE! Må vaskes annenhver dag og sliter hull i sokkene.. Vi har innebygde hvitevarer i stål, men TV i "hullet" for microbølgeoven. Også har vi bygd en sengebenk av "kjøleskapoverskap" fra ikea, oppå denne har vi madrass og puter og utsikt rett på tvn. Denne benken brukes MASSE av både store og små! En slik løsning anbefales på det varmeste! Har satt av plass til peis, men denne har vi ikke tatt oss råd til enda.. Kjøkkenbordet står på en forhøyning ut i en stor karnapp med masse vindu. Liftgardiner i creme farget lin. Vi bruker kjøkkenet masse masse mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest peon Skrevet 24. juli 2005 #7 Del Skrevet 24. juli 2005 Også glemte jeg... Hvite vegger og hvite fliser. Men har tenkt å male veggene i en farge som ligner mer på innredningen, da jeg synes dette er mye finere! Det gir et rolig og helhetlig inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 24. juli 2005 #8 Del Skrevet 24. juli 2005 Mørk beisa eik på kjøkkeninredning. Benkeplater i eik. (De har jeg lyst å skifte til sort granitt) Hvite vegger i murstruktur, hvite fliser. "Hvitevarer" som komfyr i sort. Eikeparkett på golv og møbler i beisa eik. Innredningen er gammel, men var i sin tid dyr. Resten er av nyere årgang, men vi valgte å ta utgangspunkt i innredninga som alt var der siden den var så klassisk og eksklusiv da vi pusset opp. Er faktisk veldig fornøyd med mitt klassiske franske kjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2005 #9 Del Skrevet 25. juli 2005 Dere som har innredning fra Ikea, hvilken modell har dere? Jeg synes Ãdel hvit er så fin men vet ikke helt hva som passer til av benkeplater og fliser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. juli 2005 #10 Del Skrevet 25. juli 2005 Dere som har innredning fra Ikea, hvilken modell har dere? Jeg synes Ãdel hvit er så fin men vet ikke helt hva som passer til av benkeplater og fliser. ← Jeg ville ha det enklest mulig, liker ikke at det er skåret inn mønster eller annet i dørene, så vi valgte Ärlig hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #11 Del Skrevet 25. juli 2005 Hvordan ser dører, benkeplate, vask og armatur ut? Hviken farge har du på vegg og fliser? Skal pusse opp og trenger litt inspirasjon. ← Vi har en kremhvit, profilert innredning fra Drømmekjøkkenet/Ballingslöv, med takhøye skap, innebygde hvitevarer og hjørneløsning for komfyr/avtrekksvifte. Komfyr og oppvaskmaskinpanel er svart, og håndtak/knotter er antikkfarget messing. Vi har laminat benkeplate i eikeutførelse, samt kjøkkenmøbler i samme farge. Veggene er malte panelplater, i fargen Dun fra Jotun. Dører, tak og lister er eggeskallhvite. Flisene over benken er 10x10 cm og er beige/creme. På gulvet har vi laminatfliser ("fliser" a 30x30 cm) som er ganske lik fargen til flisene på veggen. Vi har en helt enkel vask - med blakt stålarmatur. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 25. juli 2005 #12 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Vi har denne modellen,men med en annen type glasskap enn det på bildet.. Håndtak i stål, benkeplate i massivt tre (var det bøk mon tro?). Lysegrå vegger og mellomgrå fliser. Svart gorenje komfyr og matchene mikro... Endret 25. juli 2005 av cons Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 25. juli 2005 #13 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Her har du vår kjøkkeninnredning. Vi har et betraktelig mindre kjøkken enn dette da, men jeg er så fornøyd! Er det noe jeg kommer til å savne når jeg flytter, så er det kjøkkenet mitt... Kanskje jeg kan få samme innredning i nytt hus....? I alle fall så har vi disse skapene og skuffene, samme benkeplate som på bildet, innebygd komfyr og oppvaskmaskin i stål (begge fra Husquarna), denne kjøkkenhetta fra Futurum, Intra oppvaskkomme, Oras armatur, og over vasken så har vi en stang med kroker fra Ikea som vi henger opp øser og annet kjøkkenutstyr på. Endret 25. juli 2005 av iselin22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 26. juli 2005 #14 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Vi har dette kjøkkenet -> http://www.norema.no/kitchens.asp?range=sh...t&subcat=shaker med disse håndtakene -> http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...ats=10110*10258 og denne benkeplaten -> http://www.norema.no/images/kitchen-applia..._i_laminat2.jpg Vi har kjøkkenvask fra Intra, og så har vi 2.5 cm lysegrå mosaikkfliser over benken. Endret 26. juli 2005 av Cupcake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillemy Skrevet 28. juli 2005 #15 Del Skrevet 28. juli 2005 Ganske populert md norema kjøkken ser eg har d eg og ..d samme som dg cupcake ..altså shaker hvitt med heltre marbau benkeplate og merbau parkett på gulvet..ingen fliser ,bare malte flater med vaskbar maling så klart,liker ikkje fliser eller stålplate..innebygd micro og komfyr i høyskap ..undergrert vask, altså d vil si d kommer ikkje noe vask over benkplaten ,så da er d mye enklere og koste skit ned i vasken, d er noe jeg anbefaler på d sterkeste lykke til med opp pussingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #16 Del Skrevet 29. juli 2005 Har et IKEA-kjøkken i bjørk. Grunnen til at jeg valgte bjørk er både fordi jeg synes det er veldig lyst og pent, dessuten skulle jeg ha en del småhyller, og disse har IKEA kun i bjørk. Underskapene er helt enkle, mens overskapene er vitrineskap med dører som går oppover. Også benkeplate og kjøkkenbord er i bjørk. Håndtakene er like brede som skapdørene, noe som er veldig praktisk da man kan henge håndklær på dem. Gulv er furu, veggene hvite. Hadde planer om blå mosaikkfliser over kjøkkenbenk, men så langt har jeg ikke kommet..! Lykke til med kjøkken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 30. juli 2005 #17 Del Skrevet 30. juli 2005 Vi har lysegrå malte vegger, lister er i litt mørkere gråfarve. Vi har eikeparkett på gulvet. Kjøkkenet har glatte eike-flater med lange stålhåndtak, har også to overskap i frostet glass for å bryte flatene opp. Hvitevarene er integrert og vi har induksjonsplatetopp og vegghengt ovn. I skvettsonen har vi avlange "mosaikk-fliser" i duse farvetoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. juli 2005 #18 Del Skrevet 30. juli 2005 Kjøkkenet vårt er gammelt, eller skapdørene er det, med gaamle håndtak - sånne man ikke får tak i lenger. Takhøye skap og veggene er malt i kaffe latte-farge. Vask og armatur er ny. Ovalformet (spiss i begge ender) vask, en stor og en liten med stålrist i. Vasken er svart, armatur stål. Tilpasset trefjøl over vasken. Benkeplater er gråmarmoert. Glassplater på veggen bak komfyr. Alle hvitevarer i stål. Er veldig fornøyd med kjøkkenet nå selvom jeg synes det var forferdelig når vi flyttet inn. Litt maling og nye hvitevarer gjør mye! Vi hadde ikke råd til nytt kjøkken, men de gamle skapene duger bra. Det er ekte heltre, så de tåler mye og er fortsatt like fine etter min. 30 års bruk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 31. juli 2005 #19 Del Skrevet 31. juli 2005 Kjøkken i bjørk fra HTH med stenmønstret benkeplate, håndtak i stål. Eggehvite vegger, hvite fliser. Veldig fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå