Gå til innhold

Tesla hjemmelader- hva trenger jeg å vite for installering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig skaffet oss en tesla s og har ladet på jobb. Har imidlertid lyst til å lade hjemme..

men det er en jungel der ute! Type lader osv.. og jeg er helt grønn (pun intended)! er det slik at når man har tesla så må man ha en egen tesla- hjemmelader og? Eller kan man bruke en «vanlig» hjemmelader...? Er det forskjellig «styrke» på disse- Altså effekt? Hva anbefales?

Hva er billigst mtp montering? Kjøpe en lader selv og få en elektriker til å montere? Eller er det egne «pakker» for dette? Vi må strekke strøm fra huset til p-plass og sage spor i asfalt, så frykter at dette blir ganske dyrt 😕

ekstremt takknemlig for all input jeg kan få her!!!! 🙏🙏🙏

Anonymkode: d8ff3...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut om det er en norsk gruppe for Tesla på fb. Det er en for min elbil. Mye nyttig info og andres erfaringer.

Anonymkode: 45dd3...ae0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig skaffet oss en tesla s og har ladet på jobb. Har imidlertid lyst til å lade hjemme..

men det er en jungel der ute! Type lader osv.. og jeg er helt grønn (pun intended)! er det slik at når man har tesla så må man ha en egen tesla- hjemmelader og? Eller kan man bruke en «vanlig» hjemmelader...? Er det forskjellig «styrke» på disse- Altså effekt? Hva anbefales?

Hva er billigst mtp montering? Kjøpe en lader selv og få en elektriker til å montere? Eller er det egne «pakker» for dette? Vi må strekke strøm fra huset til p-plass og sage spor i asfalt, så frykter at dette blir ganske dyrt 😕

ekstremt takknemlig for all input jeg kan få her!!!! 🙏🙏🙏

Hvem sin asfalt er det snakk om? Deres egen på gårdsplassen, eller er det en annen som eier den? Er det det siste, må du nok spørre om lov til gjøre det vil jeg tro.

Anonymkode: c63fe...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut om det er en norsk gruppe for Tesla på fb. Det er en for min elbil. Mye nyttig info og andres erfaringer.

Anonymkode: 45dd3...ae0

Ja, det var lurt! 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sin asfalt er det snakk om? Deres egen på gårdsplassen, eller er det en annen som eier den? Er det det siste, må du nok spørre om lov til gjøre det vil jeg tro.

Anonymkode: c63fe...e8b

Ja- det er selvsagt vår egen gårdsplass 😊 men ser for meg det vil koste litt.. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...