Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Body Lotion skrev (9 timer siden):

@saloni  Jeg hadde veldig lav stigning i temperatur til tross for tydelige eggløsningstester. Hadde for øvrig også veldig kort lutealfase. Hos meg var det knyttet til lavt progesteronnivå 😊 

Første bilde er en «normal syklus» hos meg. Det andre er første syklus på progesteron hvor jeg endte opp med å bli gravid. Er i uke 25 nå 😊 Den lilla streken er eggløsningstester og den blå er temperatur.

Hei @Body Lotion!

Takk for at du skrev til meg, og at du viste bilde :blomst:. Og gratulerer så mye med graviditeten :hug:

Tanken har slått meg at jeg produserer lite progesteron etter EL, da det er når progesteron produseres at tempen stiger. Men samtidig har ikke jeg kort lutealfase, vil heller si den er mer tilnærmet "normalt" på ca. 14-15 dager (Premom og Flo, og nå også FF, har vært og er litt uenige på antall dager:fnise:). Så har liksom da tenkt at det kanskje ikke er det siden man da gjerne begynner spotting tidlig eller har en kort lutealfase som symtpom på lav produksjon av progesteron, samtidig som ikke-stigning etter EL da. Men er nok lurt at jeg tar nye blodprøver snart uansett 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (5 timer siden):

Veldig frustrerende når syklusen tilsynelatende var så normal og stabil etter p-pilleslutten og så plutselig går den til det motsatte. Jeg har dessverre sett dette før innenfor det første året som prøver, så det kvalifiserer kanskje som normalt. At det tar tid før syklusen virkelig er ordentlig stabilisert. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med en privat gynekolog for å få fart på eggstimuleringen! Jeg har vært igjennom det der første året etter p-piller, der jeg pinte meg igjennom, lang syklus etter lang syklus. Prøvde alt mulig, både urter, akupunktur, sjekket at ting så bra ut blodprøvemessig osv. Men man blir jo gal av å vente... så det bunner nok ut i hvor tålmodig du er som person og hvor viktig det er å bli gravid . Klarer du fint å vente til du har vært prøver i ett år så er det jo greit. Men om det føles ulidelig så er det hjelp å få. Kan være litt enkel stimuli som skal til, så kommer du inn i en normallang syklus.

Når jeg var med legen i forrige uke ba jeg om henvisning til gynekolog, og i dag dukket det opp et brev i postkassen med innkalling til time den 19.august (!), så ja, her blir det nok en privat time rimelig kjapt. Tenker å beholde timen hos den offentlige gynekologen inntil videre, er jo ikke sikkert ting klaffer innen den tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere her?

Skulle hatt mensen idag, men har ikke mensmurringer engang. Puppene føles ut som ømme ballonger med nåler i, og jeg har plutselig fått superluktesans og alt smaker rart. Og jeg har vondt i ryggen..

Tok test igår, negativ, men ikke idag. Om temperaturen stiger imorgen, så tar jeg test. Men er tempen for lav nå igår og idag for at jeg allerede kan utelukkes som gravid?

Screenshot_20210420-191601_FF App.jpg

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (1 time siden):

Når jeg var med legen i forrige uke ba jeg om henvisning til gynekolog, og i dag dukket det opp et brev i postkassen med innkalling til time den 19.august (!), så ja, her blir det nok en privat time rimelig kjapt. Tenker å beholde timen hos den offentlige gynekologen inntil videre, er jo ikke sikkert ting klaffer innen den tid. 

Ville beholdt den timen ja, men absolutt sjekket ut privat. Da jeg bestilte privat fikk jeg time uken etterpå... 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva tenker dere her?

Skulle hatt mensen idag, men har ikke mensmurringer engang. Puppene føles ut som ømme ballonger med nåler i, og jeg har plutselig fått superluktesans og alt smaker rart. Og jeg har vondt i ryggen..

Tok test igår, negativ, men ikke idag. Om temperaturen stiger imorgen, så tar jeg test. Men er tempen for lav nå igår og idag for at jeg allerede kan utelukkes som gravid?

Anonymkode: ac330...1f8

Oo høres spennende ut med alle de symptomene da! Vil absolutt ikke avskrive pp'en pga. tempen hittil. Den er over coverline og langt over før-EL-tempen din :Nikke: Håper du tar en test i morgen og får en spennende strek da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Oo høres spennende ut med alle de symptomene da! Vil absolutt ikke avskrive pp'en pga. tempen hittil. Den er over coverline og langt over før-EL-tempen din :Nikke: Håper du tar en test i morgen og får en spennende strek da!

Takk for svar! Jeg trodde tempen måtte ligge oppi der den har vært, så da fikk jeg litt håp tilbake. Lurer på om jeg vil ta en test ikveld... 

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg bevis på at den høye tempen min i går ikke skyldes at jeg var på do en time før. For i natt sov jeg helt til temping, og se på temperaturen min! Hva tenker dere, ser ikke dette ganske lovende ut? 

Ikm i morgen eller fredag, jeg tester på lørdag om ingenting har skjedd. Har litt murringer, kjennes ut som menssmerter, men jeg har ingen spotting, noe jeg pleier å få dagene før ikm. 

_20210421_060725.JPG

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lov å ha trua på denne? Har vanligvis 10-11 dagars lutealfase og dei siste månadane har tempen begynt å gå nedover 8 dpo. Den oransje linja er kvilepuls, har det med som eit forsøk denne måneden, men den er jo litt overalt.

image.thumb.png.03163237393dc574a4bc16d7d990c99a.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Magenta said:

Nå fikk jeg bevis på at den høye tempen min i går ikke skyldes at jeg var på do en time før. For i natt sov jeg helt til temping, og se på temperaturen min! Hva tenker dere, ser ikke dette ganske lovende ut? 

Ikm i morgen eller fredag, jeg tester på lørdag om ingenting har skjedd. Har litt murringer, kjennes ut som menssmerter, men jeg har ingen spotting, noe jeg pleier å få dagene før ikm. 

_20210421_060725.JPG

Dette ser veldig lovende ut🤗🤗🥳 lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magenta skrev (1 time siden):

Nå fikk jeg bevis på at den høye tempen min i går ikke skyldes at jeg var på do en time før. For i natt sov jeg helt til temping, og se på temperaturen min! Hva tenker dere, ser ikke dette ganske lovende ut? 

Ikm i morgen eller fredag, jeg tester på lørdag om ingenting har skjedd. Har litt murringer, kjennes ut som menssmerter, men jeg har ingen spotting, noe jeg pleier å få dagene før ikm. 

_20210421_060725.JPG

 

Midimidi skrev (1 time siden):

Er det lov å ha trua på denne? Har vanligvis 10-11 dagars lutealfase og dei siste månadane har tempen begynt å gå nedover 8 dpo. Den oransje linja er kvilepuls, har det med som eit forsøk denne måneden, men den er jo litt overalt.

image.thumb.png.03163237393dc574a4bc16d7d990c99a.png

Begge disse to er jo utrolig lovende! Kjempespennende kurver! 😍Dere må oppdatere oss når dere evt tester! Jeg hadde nok ikke klart å holdt meg unna testene med de tempene der! 🙉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er noens sånne streker høyere enn andres? :klo:

Altså den streken som går midt over kurven

Anonymkode: 38087...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magenta skrev (2 timer siden):

Nå fikk jeg bevis på at den høye tempen min i går ikke skyldes at jeg var på do en time før. For i natt sov jeg helt til temping, og se på temperaturen min! Hva tenker dere, ser ikke dette ganske lovende ut? 

Ikm i morgen eller fredag, jeg tester på lørdag om ingenting har skjedd. Har litt murringer, kjennes ut som menssmerter, men jeg har ingen spotting, noe jeg pleier å få dagene før ikm. 

Ojoj denne ser jo helt magisk ut! Og så har du ikke testet på 14dpo ennå..? You crazy girl! 🙈
Men jeg bare lurer på, av ren nysgjerrighet og uvitenhet ettersom jeg ikke kjenner din syklus: pleier du ha ha sykluser på ca. 25 dager? Slik at mensen din er fast og stabil? Jeg fikk bare en liten følelse ut fra charten din at du kanskje hadde EL på CD20. FF er jo usikker selv også om du hadde det på CD12. Men jeg vet ikke om du tok EL-tester i tillegg, eller pleier å ha kort syklus. Om du har det er jo alt i orden 😊 og tempen ser veldig lovende ut nå!

Midimidi skrev (2 timer siden):

Er det lov å ha trua på denne? Har vanligvis 10-11 dagars lutealfase og dei siste månadane har tempen begynt å gå nedover 8 dpo. Den oransje linja er kvilepuls, har det med som eit forsøk denne måneden, men den er jo litt overalt.

Ja denne ser veldig lovende ut..!! 😁 Når blir første test?

Sommerfuul skrev (1 time siden):

Tempen synker og dessverre negativ test i dag. Så regner med kjemisk.

Nei nei nei, så utrolig urettferdig Sommerfuul :troest:

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor er noens sånne streker høyere enn andres? :klo:

Altså den streken som går midt over kurven

Anonymkode: 38087...ba5

Det har med tidligere data å gjøre, slik som før-EL-tempen bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine 91 skrev (2 timer siden):

Dette ser veldig lovende ut🤗🤗🥳 lykke til ❤️ 

 

nilci skrev (1 time siden):

 

Begge disse to er jo utrolig lovende! Kjempespennende kurver! 😍Dere må oppdatere oss når dere evt tester! Jeg hadde nok ikke klart å holdt meg unna testene med de tempene der! 🙉

 

Amatariel skrev (38 minutter siden):

Ojoj denne ser jo helt magisk ut! Og så har du ikke testet på 14dpo ennå..? You crazy girl! 🙈
Men jeg bare lurer på, av ren nysgjerrighet og uvitenhet ettersom jeg ikke kjenner din syklus: pleier du ha ha sykluser på ca. 25 dager? Slik at mensen din er fast og stabil? Jeg fikk bare en liten følelse ut fra charten din at du kanskje hadde EL på CD20. FF er jo usikker selv også om du hadde det på CD12. Men jeg vet ikke om du tok EL-tester i tillegg, eller pleier å ha kort syklus. Om du har det er jo alt i orden 😊 og tempen ser veldig lovende ut nå!

😁

 

Hehe, jeg pleier å teste (hvis mensen ikke kommer), den lørdag  eller søndag som er nærmest ikm, fordi jeg klarer ikke se for meg at jeg kan fungere på jobb etter positiv test 🙊

 

Siden jeg sluttet på p-piller har syklusene vart mellom 26 og 31 dager. Veldig stabil fra første syklus sånn sett. Jeg har aldri el-testet, og dette er min første måned med temping, så jeg aner ikke hvor el har vært i løp av de dagene. Forrige syklus derimot, varte i 38 dager. Jeg skylder på koronavaksine, ser at flere har fått forlenget syklus pga dette. Det kan jo være at dette henger igjen, og at du Amatariel har rett i at el var på cd20. Jeg får bare vente å se... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magenta skrev (5 timer siden):

Nå fikk jeg bevis på at den høye tempen min i går ikke skyldes at jeg var på do en time før. For i natt sov jeg helt til temping, og se på temperaturen min! Hva tenker dere, ser ikke dette ganske lovende ut? 

Ikm i morgen eller fredag, jeg tester på lørdag om ingenting har skjedd. Har litt murringer, kjennes ut som menssmerter, men jeg har ingen spotting, noe jeg pleier å få dagene før ikm. 

_20210421_060725.JPG

Du kan jo teste! Kunne testet for maaaange dager siden!

Anonymkode: b8e85...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Amatariel said:

Ja denne ser veldig lovende ut..!! 😁 Når blir første test?

Fredag, trur eg. Viss eg ikkje sprekk i morgon og testar då. Men føler 9 dpo er litt tidleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Etter Amatariel sitt spørsmål om el hos meg kunne være på cd20 og ikke cd12, så har jeg gått å tenkt på det hele dagen. Så når jeg kom hjem fra jobb, tok jeg en test, som ikke hadde antydning til strek ☹️

Så da er sannsynligvis denne syklusen like lang som forrige. Evt. var faktisk el på cd12, men jeg er da uansett ikke er gravid. Dersom el var på cd20, er jeg heller ikke gravid, for det ble ikke lagt inn noen aksjer i den perioden. Da er jeg faktisk bare 6 dpo, og neste el virker uendelig langt unna☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarte å holde meg helt til 6dpo(!!) med å g-teste😂🙋🏼‍♀️ Er det mulig. Vet den blir blenda, men får en indre uro når jeg ikke får testet. Tempen er så som så - jeg aner ikke hva som er normalt. Men den er jo høyere enn den ellers har vært.

877A742A-068D-46A4-9DBD-007DF5F4A2B3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så spennende å følge med her inne! Håper alle sammen får verdens fineste gullegg som blir til verdens fineste gave veldig snart 🥰

Jeg har et spm. Egentlig to 🤔 

Vet det er lite data, men noen som har noen umiddelbare tanker om charten min? Jevn/ujevn temp? Jeg er helt blank på dette dessverre.. 
D5174EC2-FF83-46E6-BDA7-7F71E7B690A9.jpeg.357c0bfb10093a0d058ce07aeb52ece1.jpeg

Og to: dersom jeg ikke får positiv EL-test, men likevel har EL, si at LH-vinduet (heter det det?) er for kort til at jeg rekker å få det med meg, vil FF fremdeles krysse av for EL? Selv om jeg legger inn negativ el-test? Kanskje klønete formulert, men håper noen forstod hva jeg mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (3 timer siden):

Det er så spennende å følge med her inne! Håper alle sammen får verdens fineste gullegg som blir til verdens fineste gave veldig snart 🥰

Jeg har et spm. Egentlig to 🤔 

Vet det er lite data, men noen som har noen umiddelbare tanker om charten min? Jevn/ujevn temp? Jeg er helt blank på dette dessverre.. 
D5174EC2-FF83-46E6-BDA7-7F71E7B690A9.jpeg.357c0bfb10093a0d058ce07aeb52ece1.jpeg

Og to: dersom jeg ikke får positiv EL-test, men likevel har EL, si at LH-vinduet (heter det det?) er for kort til at jeg rekker å få det med meg, vil FF fremdeles krysse av for EL? Selv om jeg legger inn negativ el-test? Kanskje klønete formulert, men håper noen forstod hva jeg mente. 

1: min første tempe måned var tempen mye opp og ned før jeg kom helt inn i det og den ble jevnere, så tenker den ser normal ut 😊

2: Jeg hadde en måned der EL var forsinket. Gikk tom for tester og gadd ikke kjøpe nye. Så satt ikke inn negative testet en gang. Tempen hoppet og jeg fikk symptomer. FF satt en fin strek på EL likavel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi på andre PP, og andre mnd med temping😋 Angrer ikke et sekund for at jeg begynte med det! Men, nå har jeg et spørsmål. Jeg syns temperaturene mine er så høye?🤔🤔 forrige mnd lå de under 36.5 i denne perioden før el, som regel på rundt 36.2-36.4. Nå har jeg jo ingen temperaturer som er under 36.5 engang. Vet det kan endre seg fra mnd til mnd, bare stussa litt på det. Noen som har innspill? Merker jeg er veldig ny på dette😂

B48B394B-3F2F-4647-92D9-9CF3E66B95E7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...