Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Testerforum said:

Det var det jeg mistenkte siden du plutselig ble borte:roll: Jeg  og sikkert veldig mange andre her kjenner seg igjen i skuffelsen av at det ikke går.. Sender varme tanker til deg og krysser fingrene for deg denne måneden :klemmer:

Noen som har noe tips på å ikke gå så i kjelleren btw? Jeg er også sånn 😓💔 har time hos gynekologen igjen 5 mai, så blir spennende å høre hva han sier om hva hjelp vi evt kan få 🤗💞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cathrine 91 skrev (16 minutter siden):

Noen som har noe tips på å ikke gå så i kjelleren btw? Jeg er også sånn 😓💔 har time hos gynekologen igjen 5 mai, så blir spennende å høre hva han sier om hva hjelp vi evt kan få 🤗💞 

Jeg har egentlig ikke så mange tips... Bare vet at for min del så er kjelleren nær fordi jeg har så lite tid igjen. Bare to sykluser igjen å gjøre det på, ellers er vi ferdige med barn. For jeg har vært prøver over flere måneder maange ganger, og selv om jeg har blitt lei meg ved mensen så har det likevel gått greit. Har visst at mensen er en ny start, ny mulighet og hatt ting å se frem til som gyntime o.l. Tenkt at til slutt så kommer det til å gå. Men for første gang i mitt liv nytter det ikke å tenke dette for meg. Så det er nytt og rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel said:

Jeg har egentlig ikke så mange tips... Bare vet at for min del så er kjelleren nær fordi jeg har så lite tid igjen. Bare to sykluser igjen å gjøre det på, ellers er vi ferdige med barn. For jeg har vært prøver over flere måneder maange ganger, og selv om jeg har blitt lei meg ved mensen så har det likevel gått greit. Har visst at mensen er en ny start, ny mulighet og hatt ting å se frem til som gyntime o.l. Tenkt at til slutt så kommer det til å gå. Men for første gang i mitt liv nytter det ikke å tenke dette for meg. Så det er nytt og rart. 

Håper virkelig det går 🤗🙏🙏💞💞sender masse babystøv til deg. Men kan jeg spørre hvorfor kun 2 pp igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine 91 skrev (3 timer siden):

Men kan jeg spørre hvorfor kun 2 pp igjen? 

Ja, skjønner at du lurer. Om du vil så kan du lese innlegg jeg har skrevet om det i dagboken min. Her og her bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Amatariel said:

Ja, skjønner at du lurer. Om du vil så kan du lese innlegg jeg har skrevet om det i dagboken min. Her og her bl.a.

Utrolig vondt å lese gode deg❤️❤️ skal du evt på prevensjon etterpå det, eller kan det plutselig være at det skjer når du ikke prøver lenger?? Ååååå som jeg håper på din lykke Nå 🙏🙏🥰🥰🥰 faktisk mere enn for meg akkurat nå. Masse masse babystøv din vei

Endret av Cathrine 91
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Cathrine 91 said:

Utrolig vondt å lese gode deg❤️❤️ skal du evt på prevensjon etterpå det, eller kan det plutselig være at det skjer når du ikke prøver lenger?? Ååååå som jeg håper på din lykke Nå 🙏🙏🥰🥰🥰 faktisk mere enn for meg akkurat nå. Masse masse babystøv din vei

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cathrine 91 skrev (4 minutter siden):

Utrolig vondt å lese gode deg❤️❤️ skal du evt på prevensjon etterpå det, eller kan det plutselig være at det skjer når du ikke prøver lenger?? Ååååå som jeg håper på din lykke Nå 🙏🙏🥰🥰🥰 faktisk mere enn for meg akkurat nå. Masse masse babystøv din vei

Tusen takk for alle fine ord :hug: Klarer rett og slett ikke ta innover meg at prøveslutten er her snart, og hvordan livet etter det blir. Er for vanskelig å tenke på. Men jo, det må vel bli prevensjon når vi ikke skal prøve lenger. Det enkleste er vel egentlig at mannen kutter strengen, men skal stikke hodet i sanden ang. dette temaet et par måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen 😊 

Idag hadde jeg unormalt høy temperatur, kan det skyldes at jeg var oppe på do en time før tempe-tid? Jeg forventet mellom 36.5 og 36.6 og målte 36.82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@saloni  Jeg hadde veldig lav stigning i temperatur til tross for tydelige eggløsningstester. Hadde for øvrig også veldig kort lutealfase. Hos meg var det knyttet til lavt progesteronnivå 😊 

Første bilde er en «normal syklus» hos meg. Det andre er første syklus på progesteron hvor jeg endte opp med å bli gravid. Er i uke 25 nå 😊 Den lilla streken er eggløsningstester og den blå er temperatur.

 

 

A7DFCA76-93F8-44AF-A57E-8A0440A29935.jpeg

87EDB516-0EE1-408A-8E28-A68DB4877BF2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgon 🌼

Eg har prøvd å fokusere mindre på prøvinga denne syklusen, men klarar jo ikkje å slutte med temping og testing 🙃 Er i dag 5 DPO, og tempen oppfører seg rimeleg normalt, bortsett frå dippen tidleg i DPO-land. Truleg er det innanfor normalvariasjonen. 
 

Mentalt har eg klart å teke meir ‘fri’ frå prøvemodus, og det har vore ganske digg. Usikker på korleis det utviklar seg fram mot testing no da, i tillegg til at eg fekk meg ein knekk da eg såg naboen i hagen for første gong sidan i fjor haust, med DEN fine gravidmagen. Vi er (openbart) ikkje mykje ilag anna enn på sommaren, men likevel kjenner eg på det. Så sjukt sensitiv ein blir rundt det temaet 😑 Forhåpentlegvis kan eg strutte også, om ikkje så alt for lenge 🤞🏼

C14827FE-D8A2-413C-BF7A-9313D31BFC0F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Amatariel said:

Tusen takk for alle fine ord :hug: Klarer rett og slett ikke ta innover meg at prøveslutten er her snart, og hvordan livet etter det blir. Er for vanskelig å tenke på. Men jo, det må vel bli prevensjon når vi ikke skal prøve lenger. Det enkleste er vel egentlig at mannen kutter strengen, men skal stikke hodet i sanden ang. dette temaet et par måneder til.

Åååå så vanskelig å bare lese dette😰💔 fikk faktisk tårer i øyekroken nå.. å som jeg virkelig håper og ber for at det virkelig skal lykkes for deg🥰 men syns du burde ta en alvorsprat med din mann om hvilken tanker og følelser du har ang slutt.. sender så masse babystøv som jeg kan stooooor klem 🤗❤️🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magenta skrev (3 timer siden):

God morgen 😊 

Idag hadde jeg unormalt høy temperatur, kan det skyldes at jeg var oppe på do en time før tempe-tid? Jeg forventet mellom 36.5 og 36.6 og målte 36.82

Det kan skyldes det. Man skal jo helst ha noen timer sammenhengende søvn. Men jeg går innimellom på do selv 1-2 timer før jeg skal våkne/tempe og det har sjeldent hatt noe å si på min chart. Man må nesten bare prøve seg frem... om denne tempen skiller seg veldig ut fra dem før og etter så kan du discarde den. En annen gang kan du forsøke å ta tempen før du går på do. Kan hende din kropp trives bedre med temp 1 time tidligere, enn temp etter oppvåkning.

rabarbrafrø skrev (1 time siden):

Eg har prøvd å fokusere mindre på prøvinga denne syklusen, men klarar jo ikkje å slutte med temping og testing 🙃 Er i dag 5 DPO, og tempen oppfører seg rimeleg normalt, bortsett frå dippen tidleg i DPO-land. Truleg er det innanfor normalvariasjonen. 

Dette ser bra ut! Masse lykke til i dpo-land videre.

I dag tok jeg syklusens første temp. Egentlig veldig umotivert, og kjenner fortsatt ettervirkningene av knekken min. Sånn sett "godt" med mensen og tempepause. Men jeg vet jo at om en uke så er tempen min veldig viktig og jeg vil være glad for at jeg har kartlagt den. Så - i gang igjen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å høre @Amatariel❤️ Ord blir knappe, for selv om jeg føler med deg så tror jeg ikke at jeg vet hvor vondt dette kan føles som. Håper det hele løser seg for deg og ønsket om et siste barn!

 

——————————

Jeg var sikker på at el skulle komme i helgen, men den gang ei. Hadde tydelige tegn og lh-nivåene gikk oppover, men har nå stabilisert seg på 0,5. El-slim har også forsvunnet de siste dagene... Kjenner jeg blir så frustrert og skuffet over egen kropp som ikke klarer å få til el. Blåser også gjennom massevis av el-tester nå som lh-nivået holder seg på et nivå hvor jeg fort kan gå glipp av en eventuell lh-topp. Det blir dyrt om det skal holde på slik som dette mye lengre. Har nå bestilt en ny batch fra Amazon, men disse kommer ikke før 4.mai. Mulig jeg må kjøpe noen tester til før den tid. 925F387E-6897-4044-90E5-D086B1D5FCDC.jpeg.d2d5d44d539c2c8699773c43d32819c3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå jeg føler med deg @Bruspulver :troest: Dette vet jeg hvordan er, for jeg har hatt slike laaange EL-løse charter selv før. Er umenneskelig irriterende å ikke få muligheten til å prøve en gang nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif Men jeg syns du er flink! Å teste og tempe videre nå er helt klart det riktige valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Åå jeg føler med deg @Bruspulver :troest: Dette vet jeg hvordan er, for jeg har hatt slike laaange EL-løse charter selv før. Er umenneskelig irriterende å ikke få muligheten til å prøve en gang nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif Men jeg syns du er flink! Å teste og tempe videre nå er helt klart det riktige valget.

Ja, det å være prøver er langt ifra så gøy som jeg hadde sett for meg på forhånd. 
Tvert imot har det gått hardt ut for psyken. 
Ja, det er innmari irriterende at syklusen blir så lang. Jeg som var bekymret for at vi ikke fikk prøve i påsken... Merker også at det gjør litt ekstra vondt å se andre ha flere sykluser på tiden jeg ikke engang har fått muligheten til å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (9 minutter siden):

Ja, det å være prøver er langt ifra så gøy som jeg hadde sett for meg på forhånd. 
Tvert imot har det gått hardt ut for psyken. 
Ja, det er innmari irriterende at syklusen blir så lang. Jeg som var bekymret for at vi ikke fikk prøve i påsken... Merker også at det gjør litt ekstra vondt å se andre ha flere sykluser på tiden jeg ikke engang har fått muligheten til å prøve. 

Jeg husker ikke bakgrunnshistorien din i farten. Prøvd lenge, hvordan har syklusene dine før denne vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (1 time siden):

Det kan skyldes det. Man skal jo helst ha noen timer sammenhengende søvn. Men jeg går innimellom på do selv 1-2 timer før jeg skal våkne/tempe og det har sjeldent hatt noe å si på min chart. Man må nesten bare prøve seg frem... om denne tempen skiller seg veldig ut fra dem før og etter så kan du discarde den. En annen gang kan du forsøke å ta tempen før du går på do. Kan hende din kropp trives bedre med temp 1 time tidligere, enn temp etter oppvåkning.

Takk for svar! 😊

Det slo meg plutselig at siden jeg nærmer meg ikm, så kan jo den høye temperaturen også være starten på at det blir en trifase-graf? (eller hva det heter). Da blir det fryktelig spennende å tempe i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Jeg husker ikke bakgrunnshistorien din i farten. Prøvd lenge, hvordan har syklusene dine før denne vært?

Sluttet på p-piller i semtember 20. Hadde da brukt p-piller som prevensjon i 10år. Gikk rett i syklus, med el bare at par dager etter jeg sluttet på pillene. Ble gravid, men den endte i en kjemisk. Hadde 4 normale sykluser på hhv 27d, 28d, 28d og 33d før denne syklusen som enn så lenge er på 68d. Så totalt 7mnd med prøving (men i realiteten bare 4 pp hittil), innenfor rammen på 1 år sånn sett. Tok blodprøver hos fastlegen i forrige uke, alle nivåer er normale for både hormoner og vitaminer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (1 time siden):

Sluttet på p-piller i semtember 20. Hadde da brukt p-piller som prevensjon i 10år. Gikk rett i syklus, med el bare at par dager etter jeg sluttet på pillene. Ble gravid, men den endte i en kjemisk. Hadde 4 normale sykluser på hhv 27d, 28d, 28d og 33d før denne syklusen som enn så lenge er på 68d. Så totalt 7mnd med prøving (men i realiteten bare 4 pp hittil), innenfor rammen på 1 år sånn sett. Tok blodprøver hos fastlegen i forrige uke, alle nivåer er normale for både hormoner og vitaminer. 

Veldig frustrerende når syklusen tilsynelatende var så normal og stabil etter p-pilleslutten og så plutselig går den til det motsatte. Jeg har dessverre sett dette før innenfor det første året som prøver, så det kvalifiserer kanskje som normalt. At det tar tid før syklusen virkelig er ordentlig stabilisert. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med en privat gynekolog for å få fart på eggstimuleringen! Jeg har vært igjennom det der første året etter p-piller, der jeg pinte meg igjennom, lang syklus etter lang syklus. Prøvde alt mulig, både urter, akupunktur, sjekket at ting så bra ut blodprøvemessig osv. Men man blir jo gal av å vente... så det bunner nok ut i hvor tålmodig du er som person og hvor viktig det er å bli gravid . Klarer du fint å vente til du har vært prøver i ett år så er det jo greit. Men om det føles ulidelig så er det hjelp å få. Kan være litt enkel stimuli som skal til, så kommer du inn i en normallang syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen gikk plutselig veldig opp i dag tidlig! Jeg var på toalettet 1.5-2 timer før tempen da.. så kan hende det har virket inn😅

DEDA4E51-8D1F-4111-B408-3CF4B427E534.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...