Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Ble ikke noe endring av å hverken fjerne utflod, positiv test cd18 eller noe, så da kjørte jeg override, og tok el til cd20 og ikke cd18 som ff mente. Premom mener også el var på cd20, så da regner jeg at jeg er 2 dpo i dag.

Tok overlay av de to siste pp. Ser tempen også var lavere og høyere forrige pp.

Screenshot_20210409_110318.jpg

Screenshot_20210409_110541.jpg

Endret av Sommerfuul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg føler sånn med deg @Bruspulver :troest: Det er utrolig kjipt å gå slik å vente på EL, uke eller uke.. Jeg hadde en slik syklus selv, og synes det var helt grusomt å gå slik å vente i noe som føltes som en evighet. Tror det er et veldig godt tegn at temperaturen har stabilisert seg nå! Det skjedde med meg også, uken før EL dukket opp i den lange syklusen. Legger ved bilde her. I tillegg har du jo begynt å få fertil utflod, så nå kan det absolutt skje noe snart. 🤞 Vi er jo alle forskjellig selvsagt, men det kan være moro å sammenligne litt likevel, spesielt om det kan gi litt håp. :hug: Jeg har iallfall stor tro på at det skjer noe spennende hos deg snart! 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere til at det står antall DPO når FF setter kryss? Kommer ikke hos meg, er det en innstilling?

Anonymkode: bb41e...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan får dere til at det står antall DPO når FF setter kryss? Kommer ikke hos meg, er det en innstilling?

Anonymkode: bb41e...034

Jeg tror det er en premium-effekt... har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (5 timer siden):

Åh, jeg føler sånn med deg @Bruspulver :troest: Det er utrolig kjipt å gå slik å vente på EL, uke eller uke.. Jeg hadde en slik syklus selv, og synes det var helt grusomt å gå slik å vente i noe som føltes som en evighet. Tror det er et veldig godt tegn at temperaturen har stabilisert seg nå! Det skjedde med meg også, uken før EL dukket opp i den lange syklusen. Legger ved bilde  her. 775 kB · 0 Nedlastninger  I tillegg har du jo begynt å få fertil utflod, så nå kan det absolutt skje noe snart. 🤞 Vi er jo alle forskjellig selvsagt, men det kan være moro å sammenligne litt likevel, spesielt om det kan gi litt håp. :hug: Jeg har iallfall stor tro på at det skjer noe spennende hos deg snart! 🌷

Tusen takk! Det er utrolig kjedelig å vente så mye. Og mye av tiden går jo med til å gruble. Jeg skal til legen for å ta livmorhalsprøve på mandag, og tenker å ta opp med legen om ikke jeg kan få en fertilitetssjekk. 
Jeg håper som deg at dette er positive tegn. Har også hatt veldig mye kviser denne syklusen, det bekrefter vel egentlig at hormonene er litt i ubalanse. El-testene er fortsatt negative og viser ingen tegn til økning i lh enn så lenge. Men krysser fingrene for at det skjer noe nå snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan får dere til at det står antall DPO når FF setter kryss? Kommer ikke hos meg, er det en innstilling?

Anonymkode: bb41e...034

Den kommer når FF finner det for godt, gjerne 3 dager etter FF tror på eggløsning. Jeg har ikke premium forresten. 

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den kommer når FF finner det for godt, gjerne 3 dager etter FF tror på eggløsning. Jeg har ikke premium forresten. 

Anonymkode: ac330...1f8

De første 30 dagene har man gratis prøveperiode på premium. 🙂 Etter dette forsvinner DPO tellingen dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå skjønner jeg ingenting her. Skal prøve å forklare meg kort bare så dere kan se situasjonen. 
forrige pp mistet vi i tidlig SA og blødningen startet 23/3 og stoppet 25/4 og startet og spottet ut 27/3. utfra premom var forventa el ca 7/4. Fikk ikke starta med eltester før 6/4, svake resultater. Kjente typiske el tegn og ryggverk. Den 7/4 får jeg et skikkelig tak på venstre side, stikkinger i lår og igjen kjenner jeg på typiske eltegn. Men fortsatt kun svake tester. Den 8/4 kjenner jeg på stikkinger i lår og brystene, fortsatt svake tester. 9/4 får jeg endelig utslag på eltestene, føles hoven nedentil, sår korsrygg og ilninger i lår. Legger ved bilde av ff grafen og premom med tester. For ff mener jeg hadde el den 7/4 og at jeg nå er 3 dpo mens premom mener jeg er 1dpo. Og nå står jeg her som et spmstegn og skjønner ikke helt hvor jeg egentlig er i syklusen. Noen med erfaringer eller tanker? Forstår at ingen kan fortelle meg noe men om noen kanskje har opplevd noe lignende? 4735969A-210E-48D3-BAE1-4D8ADE7E73B6.thumb.jpeg.122207147bbbf08a636648ef4d77d23c.jpeg895A922C-D02B-4C43-94BC-CB9AEE9C87ED.thumb.png.d37a0d29eb166db5b0a0c4ecfe86a9da.png7640C4D6-1770-4331-8AAB-57E12ADFC66A.thumb.png.45cf44e95d7167bd95587e21ec2061ba.png

Endret av Smiles
Bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiles skrev (6 minutter siden):

Hei! Nå skjønner jeg ingenting her. Skal prøve å forklare meg kort bare så dere kan se situasjonen. 
forrige pp mistet vi i tidlig SA og blødningen startet 23/3 og stoppet 25/4 og startet og spottet ut 27/3. utfra premom var forventa el ca 7/4. Fikk ikke starta med eltester før 6/4, svake resultater. Kjente typiske el tegn og ryggverk. Den 7/4 får jeg et skikkelig tak på venstre side og igjen kjenner jeg på typiske eltegn. Men fortsatt kun svake tester. Den 8/4 kjenner jeg på stikkinger i lår og brystene, fortsatt svake tester. 9/4 får jeg endelig utslag på eltestene, føles hoven nedentil, sår korsrygg og ilninger i lår. Legger ved bilde av ff grafen og premom med tester. For ff mener jeg hadde el den 7/4 og at jeg nå er 7 dpo mens premom mener jeg er 1dpo. Og nå står jeg her som et spmstegn og skjønner ikke helt hvor jeg egentlig er i syklusen. Noen med erfaringer eller tanker? Forstår at ingen kan fortelle meg noe men om noen kanskje har opplevd noe lignende4735969A-210E-48D3-BAE1-4D8ADE7E73B6.thumb.jpeg.122207147bbbf08a636648ef4d77d23c.jpeg895A922C-D02B-4C43-94BC-CB9AEE9C87ED.thumb.png.d37a0d29eb166db5b0a0c4ecfe86a9da.png7640C4D6-1770-4331-8AAB-57E12ADFC66A.thumb.png.45cf44e95d7167bd95587e21ec2061ba.png

Endret av Smiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Smiles said:

Hei! Nå skjønner jeg ingenting her. Skal prøve å forklare meg kort bare så dere kan se situasjonen. 
forrige pp mistet vi i tidlig SA og blødningen startet 23/3 og stoppet 25/4 og startet og spottet ut 27/3. utfra premom var forventa el ca 7/4. Fikk ikke starta med eltester før 6/4, svake resultater. Kjente typiske el tegn og ryggverk. Den 7/4 får jeg et skikkelig tak på venstre side, stikkinger i lår og igjen kjenner jeg på typiske eltegn. Men fortsatt kun svake tester. Den 8/4 kjenner jeg på stikkinger i lår og brystene, fortsatt svake tester. 9/4 får jeg endelig utslag på eltestene, føles hoven nedentil, sår korsrygg og ilninger i lår. Legger ved bilde av ff grafen og premom med tester. For ff mener jeg hadde el den 7/4 og at jeg nå er 3 dpo mens premom mener jeg er 1dpo. Og nå står jeg her som et spmstegn og skjønner ikke helt hvor jeg egentlig er i syklusen. Noen med erfaringer eller tanker? Forstår at ingen kan fortelle meg noe men om noen kanskje har opplevd noe lignende? 4735969A-210E-48D3-BAE1-4D8ADE7E73B6.thumb.jpeg.122207147bbbf08a636648ef4d77d23c.jpeg895A922C-D02B-4C43-94BC-CB9AEE9C87ED.thumb.png.d37a0d29eb166db5b0a0c4ecfe86a9da.png7640C4D6-1770-4331-8AAB-57E12ADFC66A.thumb.png.45cf44e95d7167bd95587e21ec2061ba.png

Premom meiner EL var på CD18? EL-testen peaka på ettermiddagen CD16, og det er jo sånn passe i samsvar med at du målte høgre temp på CD17. Kanskje du hadde EL natt til CD17? Trur FF slit med å sette kryss (foreløpig) pga få målepunkt der mange også er usikre (markert med trekant). Forhåpentlegvis blir kurva lettare å tolke om nokre dagar, sjølv om det er ein tålmodigheitsprøve 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo  og tempen er som vanlig på dette tidspunktet, høy og fin. Åå som jeg ønsker at det den denne gangen holder seg høy 🙏

?i=10124488&

?o=1&

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (48 minutter siden):

9 dpo  og tempen er som vanlig på dette tidspunktet, høy og fin. Åå som jeg ønsker at det den denne gangen holder seg høy 🙏

?i=10124488&

?o=1&

Krysser fingrene for deg! 🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg var såå fornøyd de første 4 dagene av denne syklusen, med at temperaturene var så jevne. 

På fredag drakk jeg en (altfor...) god dose med rødvin, så da var jeg ikke overrasket over at tempen spratt til værs dagen derpå🙄 Men da temperaturen var like høy i dag også begynner tankene å kverne litt her🧐 Vanlig temp før EL er under 36.30, av og til helt ned i 35.90. I går og i dag har tempen vært helt oppi 36.70-land😩 Det er helt nytt for meg så lenge jeg har tempet (over 1 år) at jeg får SÅ høye temper før EL, til tross for alkohol dagen før...

 Jeg har merket templene som ugyldige, og håååper på normale, lave temper i dagene som kommer🤞🏻Andre som har opplevd liknende?


541FD184-652A-40C7-9C2B-3753DAC313BA.thumb.png.e40a2d0ac791b32fcb338d96579fad7f.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm nei, det var rart Annbel... blir interessant å se i dagene fremover. Innimellom gjør bare kroppen rare ting uten en forklaring. Jeg fikk jo en sånn superhøy uforklarlig temp forrige syklus her, men jeg bare discartet den, så den har jo ikke noe å si. Helheten av charten ble fin og normal uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testingen er i gang for meg, men negativt i dag. Vet det kan være tidlig... Men vet ikke hva jeg skal tro om tempen. Har hele tiden følt at jeg ønsket noe annerledes i dpo-land, og at den gikk litt ned i dag er jo nettopp det. Tempen har ikke vært så lav på 10 dpo på en god del måneder.

?i=10124488&

Men samtidig vet vi jo alle at det ikke er noe bra at tempen går ned akkurat :(  Så får se i morgen... om den går litt opp igjen er det absolutt håp. Men om den fortsetter ned vil det se veldig mørkt ut. Spesielt om det blir negativ test. Jeg har alltid skimtet to streker mellom 9-11 dpo før.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig viktigst, at man temper på samme tidspunkt hver dag, eller at man måler etter 3-4 timer sammenhengende søvn? 

Hvis man våkner 1,5- 2 timer før tempetid og må opp på do, bør man måle da? (før man står opp og går på do så klart). Eller bør man gå å legge seg og sove etterpå, og måle til vanlig tid? 

Anonymkode: e932e...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er egentlig viktigst, at man temper på samme tidspunkt hver dag, eller at man måler etter 3-4 timer sammenhengende søvn? 

Hvis man våkner 1,5- 2 timer før tempetid og må opp på do, bør man måle da? (før man står opp og går på do så klart). Eller bør man gå å legge seg og sove etterpå, og måle til vanlig tid? 

Anonymkode: e932e...a6b

Viktigst å tempe på samme tidspunkt hver dag. Det hender av og til at jeg våkner kl.4-5 for å gå på do, og da gjør jeg det, men temper likevel på mitt faste tidspunkt som er kl.6. Virker ikke som dogåingen min og at jeg ikke sov i 3-4 timer i strekk innvirker på tempen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Jeg har sneket litt her en stund. Ikke fått med meg hele tråden, men lest en del. Skulle egentlig begynne temping i slutten av januar, men så ble jeg dårlig og klarte ikke høre klokka om morgenen og et par uker senere så hadde jeg plutselig en veldig positiv test. Dessverre holdt ikke spira - men i dag fikk jeg tempingen til! Er på CD 8, så vet ikke om det er «for sent» for å få noe bilde denne syklusen, men forrige syklus hadde jeg EL mellom dag 60-70, sååå.. ja 🤪 
Er forøvrig ferdig med seks dagers kur med letrozol i dag, så håper EL ikke lar vente altfor lenge på seg. Spennende blir det med temping uansett :) 

Ville bare si «hei» etter lang tids sniking i kulissene 👋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sai! :klemmer: Det er aldri for sent å starte med temping. Kjempelurt å bare komme i gang med vanen. Og FF i alle fall trenger bare noen få temper før EL for å kartlegge den. Om du er på CD8 i dag så har du vel neppe hatt EL så da er du good to go for denne syklusen her ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Hei Sai! :klemmer: Det er aldri for sent å starte med temping. Kjempelurt å bare komme i gang med vanen. Og FF i alle fall trenger bare noen få temper før EL for å kartlegge den. Om du er på CD8 i dag så har du vel neppe hatt EL så da er du good to go for denne syklusen her ;)

Satser på at det fortsetter å være en goood vane! Og nei, neppe EL ennå, nei 😅 Får smelle ut en graf når jeg har litt flere punkter! I dag var tempen 36,18 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...