Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Tusen takk @Testerforum :hug: Etter nyttår la jeg om kostholdet. Kuttet ut godteri og brus, og var veldig bevisst på hva jeg spiste. Etter forrige syklus hvor jeg begynte å spotte allerede på 2DPO, så kastet jeg hele planen ut vinduet og spiste alt jeg hadde lyst på som trøst. 🙈 Jeg tror helt ærlig ikke at kostholdsendringen gjorde så veldig mye, for denne gangen fikk jeg jo eggløsning tidligere enn jeg noen gang har gjort. Jeg går fortsatt en tur hver dag, mest fordi jeg synes det er godt for det mentale. Kan være det som har hjulpet litt, ikke vet jeg. Ellers ingen vitaminer eller tabletter jeg har tatt, bare vært tålmodig. Tør ikke å tro på at alt har ordnet seg enda. Har tenkt til å bli flinkere fremover til å passe på hva jeg spiser, for godteri hver dag er jo ikke bra uansett. 😅 Eggløsning på CD 26 er jo ikke så langt unna målet, så jeg har tro på at du kommer dit. Men jeg forstår godt at du er utålmodig! Håper at kroppen stabiliserer seg nå, og at du får tidligere eggløsninger fremover. 🤞 

Har forresten hørt at kosttilskuddet dong quai kan gjøre at man får eggløsning raskere, og stabilisere syklusen. Jeg har ikke prøvd det selv, men har hørt om det. :)

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

Tusen takk @Testerforum :hug: Etter nyttår la jeg om kostholdet. Kuttet ut godteri og brus, og var veldig bevisst på hva jeg spiste. Etter forrige syklus hvor jeg begynte å spotte allerede på 2DPO, så kastet jeg hele planen ut vinduet og spiste alt jeg hadde lyst på som trøst. 🙈 Jeg tror helt ærlig ikke at kostholdsendringen gjorde så veldig mye, for denne gangen fikk jeg jo eggløsning tidligere enn jeg noen gang har gjort. Jeg går fortsatt en tur hver dag, mest fordi jeg synes det er godt for det mentale. Kan være det som har hjulpet litt, ikke vet jeg. Ellers ingen vitaminer eller tabletter jeg har tatt, bare vært tålmodig. Tør ikke å tro på at alt har ordnet seg enda. Har tenkt til å bli flinkere fremover til å passe på hva jeg spiser, for godteri hver dag er jo ikke bra uansett. 😅 Eggløsning på CD 26 er jo ikke så langt unna målet, så jeg har tro på at du kommer dit. Men jeg forstår godt at du er utålmodig! Håper at kroppen stabiliserer seg nå, og at du får tidligere eggløsninger fremover. 🤞 

Har forresten hørt at kosttilskuddet dong quai kan gjøre at man får eggløsning raskere, og stabilisere syklusen. Jeg har ikke prøvd det selv, men har hørt om det. :)

Takk for fint svar ❤️ Mulig jeg skal prøve dong quai! Også krysser jeg fingrene for en bedre syklusen denne måneden 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kanskje ff ville sette kryss i dag for el og at vi derfor var for sent ute for el. Men det dukket ikke opp noe kryss. Hva tror dere? Kan det fortsatt være vi er for sent ute? 
 

Håper vi ikke er helt ute av løpet, ettersom vi begge er tilbake fra påskeferie og kan legge inn aksjer igjen. 

6093FC41-8297-44DE-8B70-3C32C50AAE53.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bruspulver said:

Jeg trodde kanskje ff ville sette kryss i dag for el og at vi derfor var for sent ute for el. Men det dukket ikke opp noe kryss. Hva tror dere? Kan det fortsatt være vi er for sent ute? 
 

Håper vi ikke er helt ute av løpet, ettersom vi begge er tilbake fra påskeferie og kan legge inn aksjer igjen. 

6093FC41-8297-44DE-8B70-3C32C50AAE53.jpeg

Happy humping 🤗💞 er verdt å legge inn aksjer uansett. Lykke til 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (1 time siden):

Jeg trodde kanskje ff ville sette kryss i dag for el og at vi derfor var for sent ute for el. Men det dukket ikke opp noe kryss. Hva tror dere? Kan det fortsatt være vi er for sent ute? 
 

Håper vi ikke er helt ute av løpet, ettersom vi begge er tilbake fra påskeferie og kan legge inn aksjer igjen. 

6093FC41-8297-44DE-8B70-3C32C50AAE53.jpeg

Her ser det desverre ikke ut som at EL har vært. Du ser at om du setter en strek langsgående i charten, på ca der gjennomsnittstemperaturen ligger, så skal tempen tydelig over det nivået før man kan si at EL har vært 😉 Lykke til videre i ventingen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (20 timer siden):

FF satte kryss på meg også idag! 🥳 Ikke det største hoppet jeg har sett, men den klatrer sakte men sikkert oppover. Veldig fornøyd med at EL kom før CD20 denne gangen. 🙌 Ny milepæl er nådd, og jeg bare krysser alt jeg har for at det fortsetter slik. :nori:

Jaa dette ser så bra ut! Og kommer selvsagt innom dagboken din :hug:

Testerforum skrev (19 timer siden):

Så bra @bittelillebolla💕 jeg har også fulgt deg! Er det bare at syklusen har gått seg til at du fikk eggløsning før CD20? Eller er det noen vitaminer man kan ta for å forsøke og fremskyve eggløsning? Jeg har fått eggløsning på CD 26 nå to måneder på rad :( @Amatariel du pleier å være god på dette! 🤗

Ah ja, EL oppmot CD30 har jeg god erfaring med. Den gode nyheten er jo at det også blir fine barn ut av det (jeg har to). Men som prøver er det jo utrolig frustrerende at man får så mye ekstra ventetid nemlig.gif.a750fdb33adbbf5da41483f34cf89534.gif Så jeg har jobbet hardt for å få til tidligere EL. I tidligere år har jeg hatt god erfaring med dong quai. Husker jeg fikk EL ned fra CD29 til CD22. Var fornøyd med det da, men nå har jeg så dårlig tid at også dèt er for sent for meg og jeg har derfor fått letrozol fra gynekolog som gir meg EL på CD14-16.

Bruspulver skrev (2 timer siden):

Jeg trodde kanskje ff ville sette kryss i dag for el og at vi derfor var for sent ute for el. Men det dukket ikke opp noe kryss. Hva tror dere? Kan det fortsatt være vi er for sent ute? 

Håper vi ikke er helt ute av løpet, ettersom vi begge er tilbake fra påskeferie og kan legge inn aksjer igjen. 

Ut fra grafen kan det se ut som ikke har hatt EL ennå. Tempene dine før den mulige eggløsningen er såpass høye så... Det er nok derfor ikke FF har satt kryss. Men sikker kan man ikke være, for FF kan ta feil. Husker ikke om du tok EL-tester? Det ville hjulpet... det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette og jevnlig legge inn aksjer og tempe videre. I tilfelle kroppen gjorde et forsøk på EL, men ikke klarte det. Da kan det hende den prøver igjen snart.
------------------------------

Jeg er 4 dpo i dag og tempen er veldig høy og fin. Akkurat som den pleier på dette tidspunktet. Nå håper jeg at en av de kommende dagene kan gi meg et eller annet tegn på at noe er annerledes. Hadde f.eks vært utrolig flott og spennende om tempen kunne droppe skikkelig hardt på f.eks 6-7 dpo. For hvis tempen min skal fortsette slik som de tidligere syklusene her så er det jo egentlig ikke noe godt tegn...

?o=1&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (2 timer siden):

Ut fra grafen kan det se ut som ikke har hatt EL ennå. Tempene dine før den mulige eggløsningen er såpass høye så... Det er nok derfor ikke FF har satt kryss. Men sikker kan man ikke være, for FF kan ta feil. Husker ikke om du tok EL-tester? Det ville hjulpet... det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette og jevnlig legge inn aksjer og tempe videre. I tilfelle kroppen gjorde et forsøk på EL, men ikke klarte det. Da kan det hende den prøver igjen snart.
 

Takk! Da kan det kanskje være at kroppen er på vei til noe. Jeg begynte med el-tester forrige syklus, og fikk en fin lh-topp. Tok en del tester denne syklusen også, men sluttet når påsken kom og jeg uansett visste at vi ikke vil ha anledning til å prøve. Med så lang syklus går det så innmari mange tester, og de er jo ikke akkurat billige. Får heller ta opp tråden igjen nå som påsken er over. Om ikke el kommer snart, så tror jeg det klikker for meg! Denne syklusen har vært ulidelig lang. Jeg får bare trøste meg med at vi ikke gikk glipp av el ila påsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder temperaturen seg høy gjennom hele graviditeten,  eller er det store variasjoner? Hvor lenge vil den holde seg høy i begynnelsen? 

Anonymkode: ac330...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Holder temperaturen seg høy gjennom hele graviditeten,  eller er det store variasjoner? Hvor lenge vil den holde seg høy i begynnelsen? 

Anonymkode: ac330...1f8

Store variasjoner. Tempen reagerer på progesteron og hcg, og dette er jo ujevnt utover et svangerskap. Derfor anbefales det sterkt å ikke tempe når man har blitt gravid, det har egentlig ingen hensikt. Eneste man kan oppnå er å bli bekymret. Jeg tempet en gang til 20 dpo (fordi jeg ikke visste jeg var gravid, og sånn her ble den charten)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo her og tempen er som den pleier. En del av meg er glad for den er så fin sånn skoleeksempel-messig. En annen del skuffet over at det ikke fremgår noe som er annerledes. SE så lik denne nåværende (oransje) grafen er de tre forrige... og det er jo ikke noe bra. Ble jo ikke gravid på noen av dem så. Så håper hver morgen på en temp som skiller seg ut.

6dpo.JPG.c012af9b1f63c63320a55e88cf7d0290.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er ny her, og dette er første mnd jeg temper. I dag satte ff kryss på meg🙌🏻 Men jeg blir så usikker. Jeg hadde positiv eggløsningstest på cd16, den ble tatt rundt kl 16. Dagen før var den nesten positiv, men ikke helt, så jeg regnet den da som negativ. Hvorfor setter ff kryss på meg på CD16 da? Ville jo tro at jeg hadde eggløsning på CD17 og ikke 16. Kan eggløsning ha skjedd natt til CD17, at temperaturen allerede har rukket å stige og at den derfor setter den til CD16? Håper ikke jeg spør dumt her😅😅

92C081B6-3F97-4866-82AF-EE1B2DC6279E.png

Anonymkode: 7609c...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Heisann! Jeg er ny her, og dette er første mnd jeg temper. I dag satte ff kryss på meg🙌🏻 Men jeg blir så usikker. Jeg hadde positiv eggløsningstest på cd16, den ble tatt rundt kl 16. Dagen før var den nesten positiv, men ikke helt, så jeg regnet den da som negativ. Hvorfor setter ff kryss på meg på CD16 da? Ville jo tro at jeg hadde eggløsning på CD17 og ikke 16. Kan eggløsning ha skjedd natt til CD17, at temperaturen allerede har rukket å stige og at den derfor setter den til CD16? Håper ikke jeg spør dumt her😅😅

92C081B6-3F97-4866-82AF-EE1B2DC6279E.png

Anonymkode: 7609c...b72

Så gøy at du har startet med temping!🤩 Her i tråden er det masse god hjelp og råd å få, den har vært helt gull for meg.

FF satte kryss på meg også dagen EL-testen var positiv, selv om jeg er ganske sikker på EL skjedde dagen etterpå. Testet litt med ulike "detector/override"-settings i menyen oppe til høyre. Når jeg endret til "research"-detector bestemte FF seg for å endre krysset til dagen da EL-testen ble negativ igjen. Jeg mener selv det var mer riktig i hvert fall :) Du kan jo teste litt å se?

003C4C1D-63F4-474C-9DD0-B38F88978F73.thumb.png.a00494f41e4936a5bfaea18c7eb42b7e.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.4.2021 den 12.10):

Jaa dette ser så bra ut! Og kommer selvsagt innom dagboken din :hug:

Ah ja, EL oppmot CD30 har jeg god erfaring med. Den gode nyheten er jo at det også blir fine barn ut av det (jeg har to). Men som prøver er det jo utrolig frustrerende at man får så mye ekstra ventetid nemlig.gif.a750fdb33adbbf5da41483f34cf89534.gif Så jeg har jobbet hardt for å få til tidligere EL. I tidligere år har jeg hatt god erfaring med dong quai. Husker jeg fikk EL ned fra CD29 til CD22. Var fornøyd med det da, men nå har jeg så dårlig tid at også dèt er for sent for meg og jeg har derfor fått letrozol fra gynekolog som gir meg EL på CD14-16.

Ut fra grafen kan det se ut som ikke har hatt EL ennå. Tempene dine før den mulige eggløsningen er såpass høye så... Det er nok derfor ikke FF har satt kryss. Men sikker kan man ikke være, for FF kan ta feil. Husker ikke om du tok EL-tester? Det ville hjulpet... det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette og jevnlig legge inn aksjer og tempe videre. I tilfelle kroppen gjorde et forsøk på EL, men ikke klarte det. Da kan det hende den prøver igjen snart.
------------------------------

Jeg er 4 dpo i dag og tempen er veldig høy og fin. Akkurat som den pleier på dette tidspunktet. Nå håper jeg at en av de kommende dagene kan gi meg et eller annet tegn på at noe er annerledes. Hadde f.eks vært utrolig flott og spennende om tempen kunne droppe skikkelig hardt på f.eks 6-7 dpo. For hvis tempen min skal fortsette slik som de tidligere syklusene her så er det jo egentlig ikke noe godt tegn...

?o=1&

Såå fine, jevne grafer du har! 😍

Forstår deg godt med å ville se noe annerledes i grafen denne syklusen. Men hvis det er til noen trøst opplevde jeg en annerledes, mer "babyvennlig" graf denne syklusen, uten at det betydde noe noe som helst. Den gangen jeg faktisk oppdaget at jeg var gravid hadde grafen oppført seg heeelt som vanlig🙃 Det eneste som fikk meg til å ta en test var at den holdt seg høy og mensen uteble 😅 (Dessverre sank tempen jo ikke så lenge etterpå igjen). Så jeg har masse håp for denne grafen din, selv om den så langt ikke avviker fra dine tidligere sykluser! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (12 minutter siden):

Så gøy at du har startet med temping!🤩 Her i tråden er det masse god hjelp og råd å få, den har vært helt gull for meg.

FF satte kryss på meg også dagen EL-testen var positiv, selv om jeg er ganske sikker på EL skjedde dagen etterpå. Testet litt med ulike "detector/override"-settings i menyen oppe til høyre. Når jeg endret til "research"-detector bestemte FF seg for å endre krysset til dagen da EL-testen ble negativ igjen. Jeg mener selv det var mer riktig i hvert fall :) Du kan jo teste litt å se?

003C4C1D-63F4-474C-9DD0-B38F88978F73.thumb.png.a00494f41e4936a5bfaea18c7eb42b7e.png

Takk for svar, da skal jeg prøve det 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Heisann! Jeg er ny her, og dette er første mnd jeg temper. I dag satte ff kryss på meg🙌🏻 Men jeg blir så usikker. Jeg hadde positiv eggløsningstest på cd16, den ble tatt rundt kl 16. Dagen før var den nesten positiv, men ikke helt, så jeg regnet den da som negativ. Hvorfor setter ff kryss på meg på CD16 da? Ville jo tro at jeg hadde eggløsning på CD17 og ikke 16. Kan eggløsning ha skjedd natt til CD17, at temperaturen allerede har rukket å stige og at den derfor setter den til CD16? Håper ikke jeg spør dumt her😅😅

Velkommen til tempetråden!
Her er ingen spørsmål dumme :) Til og med vi som er erfarne med temping lurer ofte på ting, spesielt hvorfor tempen oppfører seg som den gjør innimellom 😜 Det mest vanlige er å få satt kryss etter positiv test ja, men EL kan likevel skje på dag med positiv test. Og ofte skjer jo EL om natten, og da blir det litt 'kræsj' med tanke på at vi temper om morgenen. Ikke sikkert alt rekker å bli registrert da. Du kan jo sjekke det som Annabel nevner - hvilken detector du har på? Det beste er advanced, da skal FF ta med alt i beregning, både EL-tester, fertilt slim osv. Hvis du allerede står på det så ville jeg beholdt det sånn. Det er såpass stor forskjell på tempen på CD16 og 17 hos deg.

 

Annabel skrev (2 minutter siden):

Den gangen jeg faktisk oppdaget at jeg var gravid hadde grafen oppført seg heeelt som vanlig🙃 Det eneste som fikk meg til å ta en test var at den holdt seg høy og mensen uteble 😅 (Dessverre sank tempen jo ikke så lenge etterpå igjen). Så jeg har masse håp for denne grafen din, selv om den så langt ikke avviker fra dine tidligere sykluser! 🤞

Takk for fine ord, de hjalp absolutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 minutter siden):

 Du kan jo sjekke det som Annabel nevner - hvilken detector du har på? Det beste er advanced, da skal FF ta med alt i beregning, både EL-tester, fertilt slim osv. Hvis du allerede står på det så ville jeg beholdt det sånn. Det er såpass stor forskjell på tempen på CD16 og 17 hos deg.

Kjenner du forresten til hva research-detector beregner ut ifra? Jeg har alltid pleid å ha på advanced (visste helt ærlig ikke at det var mulig å endre på før nylig😅), men ble litt nysgjerrig på hva som egentlig var forskjellen på de to detectorene hvis noen vet det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annabel skrev (3 minutter siden):

Kjenner du forresten til hva research-detector beregner ut ifra? Jeg har alltid pleid å ha på advanced (visste helt ærlig ikke at det var mulig å endre på før nylig😅), men ble litt nysgjerrig på hva som egentlig var forskjellen på de to detectorene hvis noen vet det :) 

Her står en oversikt over alle metodene. Kan ikke si meg en ekspert på disse. Jeg har alltid brukt Advanced, med unntak av noen der tempen var rar og jeg fikk positive EL-tester, da har jeg brukt OPK. Ellers override når jeg har tatt ovitrelle og FF ikke skjønner noenting :lol:

https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Fertility-Friend-Interpretation-Methods.html

Sitat

The Research Detector is our cutting edge research detector. This detector includes all new patterns and improvements as we find them. With time and testing, we roll new findings into the advanced detector when appropriate. Since this detector is continuously under construction, it can be unstable. You should use it only if you wish to check for enhancements that are not yet rolled into the advanced detector.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Her står en oversikt over alle metodene. Kan ikke si meg en ekspert på disse. Jeg har alltid brukt Advanced, med unntak av noen der tempen var rar og jeg fikk positive EL-tester, da har jeg brukt OPK. Ellers override når jeg har tatt ovitrelle og FF ikke skjønner noenting :lol:

https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Fertility-Friend-Interpretation-Methods.html

 

Se der ja! Takk for linken @Amatariel 😄 Ahhhh, det gir jo faktisk mening med tanke på navnet 🙊 Tror jeg også fortsetter å holde meg til advanced, og heller endrer dersom jeg er veldig sikker at FF tar feil. Virkelig ikke lett å vite alltid, spes når man en såpass slowrise som tenknisk sett kan være selve EL-dagen så vel som 1 dpo🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker? 

Har alltid tydelige lave temper før eggløsning CD 12, (hver mnd) og høye etter. Nå skjønner jeg ingenting.... 

 

Screenshot_20210407-164132_FF App.jpg

Anonymkode: ac330...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen tanker? 

Har alltid tydelige lave temper før eggløsning CD 12, (hver mnd) og høye etter. Nå skjønner jeg ingenting.... 

 

Screenshot_20210407-164132_FF App.jpg

Anonymkode: ac330...1f8

Har ingen eggløsningstester igjen, så lot det gå denne mnd, siden jeg egentlig ikke har hatt behov for å bekrefte eggløsning med tester de andre månedene. Må legge til at mens denne gang var den rareste mensen jeg har hatt.

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...