Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spanande dagar her inne, no også! Eg følgjer spent med på ventinga på både EL og positive graviditetstestar 🤞🏼 

Sjølv er eg inne i det eg syns er den absolutt vanskelegaste fasen av syklus. Eg er i dag 13 DPO, og er så redd for negativ test at eg ikkje tør å teste 😞 Kurva bikkar så smått nedover, og eg kjenner på typiske PMS-symptom som irritasjon og mensmurring, så eg har ikkje så mykje håp, heller. Om enn litt fåfengt, så klamrar eg meg til håpet i det lengste for å sleppe å øydeleggje påskeferien med negativt testresultat (i alle fall enno). I motsetning til det eg ser andre skriv, så skulle eg ønske eg var i jobb rundt IKM for å betre kunne distrahere meg sjølv og få tida til å gå. Men, truleg kjem mensen om kort tid og gir meg svar. 

Beklager sutringa - men er det nokon som forstår desse følelsane, så er det de her inne 💛 

649A5E72-C518-4BBD-AAE2-7C4D56F78BBC.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabarbrafrø skrev (På 30.3.2021 den 19.36):

Spanande dagar her inne, no også! Eg følgjer spent med på ventinga på både EL og positive graviditetstestar 🤞🏼 

Sjølv er eg inne i det eg syns er den absolutt vanskelegaste fasen av syklus. Eg er i dag 13 DPO, og er så redd for negativ test at eg ikkje tør å teste 😞 Kurva bikkar så smått nedover, og eg kjenner på typiske PMS-symptom som irritasjon og mensmurring, så eg har ikkje så mykje håp, heller. Om enn litt fåfengt, så klamrar eg meg til håpet i det lengste for å sleppe å øydeleggje påskeferien med negativt testresultat (i alle fall enno). I motsetning til det eg ser andre skriv, så skulle eg ønske eg var i jobb rundt IKM for å betre kunne distrahere meg sjølv og få tida til å gå. Men, truleg kjem mensen om kort tid og gir meg svar. 

Beklager sutringa - men er det nokon som forstår desse følelsane, så er det de her inne 💛 

649A5E72-C518-4BBD-AAE2-7C4D56F78BBC.jpeg

Ekspander  

Det er ingen sutring ❤️👍 

Jeg skjønner deg utrolig godt, tr ble 1 uke forsinket pga stress tydeligvis, å jeg ble helt slått i bakken når testen var negativ..  så skjønner den utrolige godt! Lykke til💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine 91 skrev (På 30.3.2021 den 19.42):

Det er ingen sutring ❤️👍 

Jeg skjønner deg utrolig godt, tr ble 1 uke forsinket pga stress tydeligvis, å jeg ble helt slått i bakken når testen var negativ..  så skjønner den utrolige godt! Lykke til💗

Ekspander  

Takk for det - godt å ha ein plass å lufte tankane ❤️

Og så vondt med så utsatt mens, ein byggjer jo opp så mykje håp! 🥺 Håpar det blir gode nyheiter for deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabarbrafrø skrev (På 30.3.2021 den 19.46):

Takk for det - godt å ha ein plass å lufte tankane ❤️

Og så vondt med så utsatt mens, ein byggjer jo opp så mykje håp! 🥺 Håpar det blir gode nyheiter for deg snart!

Ekspander  

Ja veldig også 😰 ble faktisk helt slått i bakken.. og mannen ble jo så glad helt til tr kom å ødela. Tusen takk ❤️🙏 det samme til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 30.3.2021 den 11.32):

Takk! :klemmer: Og du da! Tempen din bare klatrer og klatrer! Så utrolig spennende! Når tenker du å ta en test?

Ekspander  

Woho, så godt at EL kom i går hos deg! Da var den droppen et godt tegn, og nå er det bare å nyte påsken og kose seg masse! 😄 Håper så for dere denne syklusen, og det virker det som om vi er mange som gjør🥰 Julebaby (ca.?) kom!

Ææ, ja se tempen i dag, da: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533. Jeg har aldri hatt en så høy temp som 36.80 før, selv ikke når jeg har vært ute på galeien dagen før. Har ikke troa på det faktisk er noe da, siden de gangene vi hadde sex rundt EL (mellom CD 10 og CD18) var av typen hoppe av i svingen. Vi prøver jo ikke aktivt heelt enda (litt forvirrende når jeg temper, tester for EL og generelt mentalt føler meg som en prøver haha...), men etter vi ble enige om å snart prøve har vi droppet kondomet på dagene rundt EL og lever nok langt mer usikkert enn tidligere. CD 18 (dagen etter EL) hadde vi "vanlig" sex igjen, så en liiiiten sjanse er det jo likevel😅 

Derfor testet jeg i dag faktisk (8dpo), men den var helt 100 prosent blank, ikke antynding til noe som helst som kunne tolkes. Helt forventet, både med tanke på de lave mulighetene for en graviditet og hvor tidlig det er, men det er likevel alltid noe spenneing knyttet til disse testene. Testetøs delux🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (På 31.3.2021 den 7.27):

Woho, så godt at EL kom i går hos deg! Da var den droppen et godt tegn, og nå er det bare å nyte påsken og kose seg masse! 😄 Håper så for dere denne syklusen, og det virker det som om vi er mange som gjør🥰 Julebaby (ca.?) kom!

Ææ, ja se tempen i dag, da: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533. Jeg har aldri hatt en så høy temp som 36.80 før, selv ikke når jeg har vært ute på galeien dagen før. Har ikke troa på det faktisk er noe da, siden de gangene vi hadde sex rundt EL (mellom CD 10 og CD18) var av typen hoppe av i svingen. Vi prøver jo ikke aktivt heelt enda (litt forvirrende når jeg temper, tester for EL og generelt mentalt føler meg som en prøver haha...), men etter vi ble enige om å snart prøve har vi droppet kondomet på dagene rundt EL og lever nok langt mer usikkert enn tidligere. CD 18 (dagen etter EL) hadde vi "vanlig" sex igjen, så en liiiiten sjanse er det jo likevel😅 

Derfor testet jeg i dag faktisk (8dpo), men den var helt 100 prosent blank, ikke antynding til noe som helst som kunne tolkes. Helt forventet, både med tanke på de lave mulighetene for en graviditet og hvor tidlig det er, men det er likevel alltid noe spenneing knyttet til disse testene. Testetøs delux🙊

Ekspander  

Veldig spennende temperatur på deg! Synes nesten det er rart hvis ikke den der er graviditetstemp 😅 blir spennende å følge med de neste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 31.3.2021 den 7.42):

Veldig spennende temperatur på deg! Synes nesten det er rart hvis ikke den der er graviditetstemp 😅 blir spennende å følge med de neste dagene!

Ekspander  

Haha ja må si jeg ble litt overrasket over hvor høy den var i dag! Jeg sitter riktignok her og føler meg unormalt varm (svetter og koker liksom litt innvendig, måtte ta av genseren og finne en teskjorte - unormalt for meg). Kanskje det er en begynnende sykdom som jeg har merket noe til enda eller helt andre grunner for høy temp, men det blir uansett veldig spennende å se i dagene fremover merker jeg 😅 

Hvordan går det med deg og jakten på EL (ja, jeg er flink til å snike rundt i alles dagbøker, men ikke like flink til å legge igjen spor😭)?🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabarbrafrø skrev (På 30.3.2021 den 19.36):

Skjølv er eg inne i det eg syns er den absolutt vanskelegaste fasen av syklus. Eg er i dag 13 DPO, og er så redd for negativ test at eg ikkje tør å teste 😞

Ekspander  

Åh jeg skjønner deg så godt! Det ER skummelt å få svar. Selv syns jeg dagene etter negativ test og før mensen er verst. Limboland liksom. Så du får nesten kjenne på om du helst vil korte ned på dette vs om du har noen gravidfølelse og vil ha svar på det. 

Tempen din er i alle fall kjempefin og gir ingen antydning på at den vil ned. Så egentlig en fin gravidchart. Du kan jo få deg en positiv overraskelse 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 31.3.2021 den 7.27):

Woho, så godt at EL kom i går hos deg

Ekspander  

Ja, positiv test i alle fall. Jeg er veldig spent på når EL kommer! Jeg må fortsette og teste og se.. Håper på kort topp. I desember fikk jeg positiv test i fire dager på rad, så da tok det sin tid før egget slapp. 

Amazing temp forresten på deg @Annabel! 

Generelt spørsmål! Hvis dere har sex kl.03.30, ville dere chartet det på dagen som har vært, eller den som kommer? 🤔 Vet det ikke er sånn kjempenøye egentlig, men bare nysgjerrig på hva dere andre ville gjort. Og alkohol. Hvis dere drakk mellom kl. 22-02, hvilken dag? Jeg føler mest for å føre det på dagen som kommer, for det er evnt på tempen påfølgende morgen som kan bli berørt. Tenker jeg riktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 31.3.2021 den 8.18):

Ja, positiv test i alle fall. Jeg er veldig spent på når EL kommer! Jeg må fortsette og teste og se.. Håper på kort topp. I desember fikk jeg positiv test i fire dager på rad, så da tok det sin tid før egget slapp. 

Amazing temp forresten på deg @Annabel! 

Generelt spørsmål! Hvis dere har sex kl.03.30, ville dere chartet det på dagen som har vært, eller den som kommer? 🤔 Vet det ikke er sånn kjempenøye egentlig, men bare nysgjerrig på hva dere andre ville gjort. Og alkohol. Hvis dere drakk mellom kl. 22-02, hvilken dag? Jeg føler mest for å føre det på dagen som kommer, for det er evnt på tempen påfølgende morgen som kan bli berørt. Tenker jeg riktig? 

Ekspander  

I slike tilfeller har jeg skrevet det på dagen som har vært. Det har føltes mest naturlig, men kan være det blir mer riktig å registrere det på dagen som kommer 🤔 

Min temperatur fortsetter å gå opp og ned. Føler med deg @rabarbrafrø. Jeg følte også på noe jeg mistenker var PMS igår. Mensmurringer og irritasjon allerede 5 dpo. 

3ABBF477-8EE5-4A72-A333-AA241172A9CC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 31.3.2021 den 8.10):

Åh jeg skjønner deg så godt! Det ER skummelt å få svar. Selv syns jeg dagene etter negativ test og før mensen er verst. Limboland liksom. Så du får nesten kjenne på om du helst vil korte ned på dette vs om du har noen gravidfølelse og vil ha svar på det. 

Tempen din er i alle fall kjempefin og gir ingen antydning på at den vil ned. Så egentlig en fin gravidchart. Du kan jo få deg en positiv overraskelse 🤞

Ekspander  

Takk for god kommentar 🧡

Etter å ha tempa i dag tidleg, og konstatert nedadgåande kurve, tok eg ein test. Den var negativ. Så no er eg krølla saman i sofaen i limboland, og prøver å leggje ei slagplan for resten av dagen. Korleis få tankane over på noko anna, at 2021-toget har gått for vår del.

Men, i kveld blir det eit stort glas med raudt til påskelammet!

Sender ein påskeklem til alle de gode damene her inne 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå kjedelig at testen ble negativ @rabarbrafrø :troest: Hvor lang lutealfase pleier du å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 31.3.2021 den 9.23):

Åå kjedelig at testen ble negativ @rabarbrafrø :troest: Hvor lang lutealfase pleier du å ha?

Ekspander  

Vanlegvis 14 dager, og eg tok ein tidlegtest, så håpet er nok ute... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 31.3.2021 den 7.57):

Haha ja må si jeg ble litt overrasket over hvor høy den var i dag! Jeg sitter riktignok her og føler meg unormalt varm (svetter og koker liksom litt innvendig, måtte ta av genseren og finne en teskjorte - unormalt for meg). Kanskje det er en begynnende sykdom som jeg har merket noe til enda eller helt andre grunner for høy temp, men det blir uansett veldig spennende å se i dagene fremover merker jeg 😅 

Hvordan går det med deg og jakten på EL (ja, jeg er flink til å snike rundt i alles dagbøker, men ikke like flink til å legge igjen spor😭)?🤩

Ekspander  

Jakta på EL er i full gang her. Tok ny test nå nettopp med fortsatt litt stigning. Håper at den blir positiv en av de neste dagene slik at egget kanskje slipper i løpet av påsken. Lettere å få til aksjelegging på fridager 😅 

161904B1-E16A-481F-8743-9C2DE5BCAF36.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 31.3.2021 den 10.20):

Jakta på EL er i full gang her. Tok ny test nå nettopp med fortsatt litt stigning. Håper at den blir positiv en av de neste dagene slik at egget kanskje slipper i løpet av påsken. Lettere å få til aksjelegging på fridager 😅 

Ekspander  

Veldig klar økning det der da! Kan bli positiv hvert øyeblikk nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Amatariel skrev (På 31.3.2021 den 10.44):

Veldig klar økning det der da! Kan bli positiv hvert øyeblikk nå 😊

Ekspander  

Bør jeg ta senere i kveld også tror du? Så snart/plutselig den kan bli positiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 31.3.2021 den 10.50):

Ekspander  

Ville definitivt testet i ettermiddag også ja. Nivået du måler er høyest innenfor perioden ca 15-19, så ville testet innenfor da ja 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 31.3.2021 den 10.50):

Ekspander  

Absolutt. Sånn egentlig ville jeg holdt meg kun til en test til ettermiddagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 31.3.2021 den 8.18):

Ekspander  

Dette har jeg lurt litt på også. Jeg fant for eksempel EL-slim rett før jeg skulle legge meg, men klokken var rundt ett på natta. I mitt hode tenkte jeg at det var mer riktig å merke det på dagen før, for jeg tenker at det sikkert ble laget dagen før? Alkoholen ville jeg nok merket på dagen før, også skrevet det i notatet ca klokkeslett. :) Da blir det lettere å se om temperaturen blir påvirket i etterkant av alkoholinntak. Viktigste er jo at man merker det på samme måte hver gang. 

----------

Ellers synes jeg det er litt spennende om dagen. Jeg fikk litt eggehvite utflod for noen dager siden, og så tilbake på forrige chart at jeg hadde fått dette tre dager før eggløsning sist. Tok en EL-test i går, men den var veldig negativ. Kjennes ut på kroppen som at den pønsker på noe. Ømme bryster har jeg forsåvidt hatt i en evighet, men de har blitt enda ømmere de siste dagene. I tillegg har temperaturen endelig sluttet å hoppe opp og ned, og stabilisert seg litt. Det har den gjort før eggløsning på mine forrige charter. Jeg ønsker meg såå eggløsning snart. 🙏  Håper veldig at kroppen har stabilisert seg litt, og at jeg slipper flere eggløsninger på over CD40. 🥵 

IMG_6953.thumb.jpg.e19fda2d8a79eb6d09e6e6d4f6b02965.jpg

Og jeg prøvde foressten grapefruktjuice, men fyyy.. 🤢 Det var helt forferdelig! Synes det smakte magesyre, og var nær ved å brekke meg. Det holdt med den ene slurken gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...