Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg litt desperat råd 😅

Denne måneden har jeg bommet litt på EL-tester. Har ikke klart å holde meg lenge nok, og hatt utvannet urin, da jeg har testet på ettermiddagen. Kun svak, svak, strek. I dag falt temperaturen min og observert mye EL-slim både på mandag og i går. Jeg har kun en eggleder, og er derfor redd at negative EL-tester kan tyde på at et egg ikke blir sluppet denne måneden (til tross for at jeg vet jeg har slurvet med testingen). Men er det slik at dersom temperaturen nå stiger, indikerer at et egg har sluppet, eller vil det uansett gjøre det da kroppen gjør seg klar for EL, bare uten egg? Noen som vet? 🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snølilje skrev (36 minutter siden):

Nå trenger jeg litt desperat råd 😅

Denne måneden har jeg bommet litt på EL-tester. Har ikke klart å holde meg lenge nok, og hatt utvannet urin, da jeg har testet på ettermiddagen. Kun svak, svak, strek. I dag falt temperaturen min og observert mye EL-slim både på mandag og i går. Jeg har kun en eggleder, og er derfor redd at negative EL-tester kan tyde på at et egg ikke blir sluppet denne måneden (til tross for at jeg vet jeg har slurvet med testingen). Men er det slik at dersom temperaturen nå stiger, indikerer at et egg har sluppet, eller vil det uansett gjøre det da kroppen gjør seg klar for EL, bare uten egg? Noen som vet? 🙈  

Temperaturen stiger bare hvis eggløsning har skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er CD7 i dag, og dagens temperesultat fikk meg til å lure på om jeg var ordentlig våken. Men det var jeg, og jeg sjekket mange ganger. Høøy temp, som er det jeg pleier å ligge på at det høyeste etter EL :roll: Kjente at jeg generelt var ganske varm da jeg våknet, svett under dyna, men det er jeg ofte og det pleier aldri å innvirke på basaltempen min! Lurte et øyeblikk på om jeg var syk, men kjente meg ikke dårlig på noe som helst måte. Så - da håper jeg at det bare var en feilmåling. Hvis alt er normalt igjen fra i morgen så blir jeg nok å discarde denne i dag,

Men inni meg er jeg pittelitt livredd for at kroppen skal begynne med hormontull og styr nå...

Min chart ♦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt temperaturmåler fra Make Sure, og i bruksanvisningen står det at temperaturen bør måles over 3 min for korrekt temp. Gjør dere det?

Jeg målte bare raskt til morran i dag, ikke 3 min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (13 minutter siden):

Jeg har kjøpt temperaturmåler fra Make Sure, og i bruksanvisningen står det at temperaturen bør måles over 3 min for korrekt temp. Gjør dere det?

Nei, jeg stapper det inn og tar det ut når det piper. Varierer litt hvor lang tid det tar før det piper. Alt mellom 10-30 sekunder tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg stapper det inn og tar det ut når det piper. Varierer litt hvor lang tid det tar før det piper. Alt mellom 10-30 sekunder tenker jeg.

Ok, takk for svar. Da gjør jeg det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (50 minutter siden):

Jeg er CD7 i dag, og dagens temperesultat fikk meg til å lure på om jeg var ordentlig våken. Men det var jeg, og jeg sjekket mange ganger. Høøy temp, som er det jeg pleier å ligge på at det høyeste etter EL :roll: Kjente at jeg generelt var ganske varm da jeg våknet, svett under dyna, men det er jeg ofte og det pleier aldri å innvirke på basaltempen min! Lurte et øyeblikk på om jeg var syk, men kjente meg ikke dårlig på noe som helst måte. Så - da håper jeg at det bare var en feilmåling. Hvis alt er normalt igjen fra i morgen så blir jeg nok å discarde denne i dag,

Men inni meg er jeg pittelitt livredd for at kroppen skal begynne med hormontull og styr nå...

Min chart ♦

Ja det var et stort hopp , forstår man lurer litt etter dette. Satser på at det var feilmåling og at du er back on track i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Hos meg har den brukt over 1 minutt også på å pipe enkelte ganger 🤷🏻‍♀️

Men @Sommerfuuljeg også pleide bare ta den ut når det pep. Brydde meg aldri om hvor lenge den stod i.. Tempet vel i 5 sykluser og, de 4 siste har vært superjevne og fine på tross av enkelte oppvåkninger før temping, en gang løpt på do 3 timer før temping og napper ut idet det pep. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AmatarielOi, ja, det var ei merkeleg måling! Men i morgon er tempen sikkert tilbake der han pleier å ligge.

Eg er ganske sikker på EL CD16 eller 17, men klarte sjølvsagt å misse målingane dei to dagane (var på reise og sov omtrent ikkje), så FF har satt kryss på CD15. Trur eg berre ser når mensen kjem og set kryss manuelt ti dagar før. Uansett ganske nøgd med eit nokonlunde normalt EL-tidspunkt OG vi fekk lagt inn greitt med aksjer denne gongen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennni skrev (34 minutter siden):

@AmatarielOi, ja, det var ei merkeleg måling! Men i morgon er tempen sikkert tilbake der han pleier å ligge.

Eg er ganske sikker på EL CD16 eller 17, men klarte sjølvsagt å misse målingane dei to dagane (var på reise og sov omtrent ikkje), så FF har satt kryss på CD15. Trur eg berre ser når mensen kjem og set kryss manuelt ti dagar før. Uansett ganske nøgd med eit nokonlunde normalt EL-tidspunkt OG vi fekk lagt inn greitt med aksjer denne gongen. :)

Typisk at man ikke får tempet akkurat når man skulle ønsket, men du har uansett en ganske grei chart med fin tempeøkning. Med tanke på den positive EL-testen din så var sikkert EL på CD16. Du kan override den med blått kryss allerede nå om du føler det blir mest riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (4 timer siden):

Jeg temper i totalt 4 minutter hver dag nå. Swiper opp på telefonen og setter på stoppeklokke før jeg putter termometeret under tunga. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg også kjempe-hopp i temperaturen.😱 Høyere enn jeg hadde forrige syklus etter eggløsning. 🤯 Har hatt tidenes jevneste kurve, og var så fornøyd. Helt til helga kom, og temperaturen stupte nedover. Har hatt EL på CD 40 og 48 de siste syklusene (etter p.piller), så forventer absolutt ikke EL så tidlig denne gangen heller. Likevel ble jeg litt optimistisk selvsagt, og da jeg dagen etterpå fikk økt mengde utflod og veldig rennende konsistens tok jeg en EL test. Veldig negativ selvsagt. 😤 Jeg forstår derfor ingenting når temperaturen min i dag gjorde et kjempe hopp! Jeg er 99% sikker på at jeg ikke har hatt eggløsning, men herlighet som jeg skulle ønske det. 🙏

Noen som har noen tanker om hva disse dippene og hoppet kan komme av? Er det hormonforstyrrelser som gjør dette tro? 

IMG_6415.thumb.jpg.10a113d504147ffc7c294e002b21c33b.jpg

Kjempe rart at du også fikk et merkelig hopp i dag @Amatariel. Skulle nesten tro det var noe i luften i natt. :fnise: I ditt tilfelle kan det jo kanskje hende at du har hatt EL allerede på CD 6? Du har jo fått tidligere og tidligere eggløsning etter du begynte med dobbel dose letrozol. Kanskje letrozol har stimulert eggstokkene dine til å slippe såpass tidlig? Det vil jo vise seg i dagene fremover om du har hatt EL eller ikke, og det kan jo like gjerne være bare èn måling som er ute å kjøre litt. :) Noen har jo fått eggløsning under menstruasjon før også. Alt er mulig med kvinnekroppen, den er så vanskelig å forstå seg på. Håper temperaturen din i morgen er tilbake på ditt vanlig nivå, og at EL kommer om en knapp uke. :) 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (4 timer siden):

I ditt tilfelle kan det jo kanskje hende at du har hatt EL allerede på CD 6? Du har jo fått tidligere og tidligere eggløsning etter du begynte med dobbel dose letrozol. Kanskje letrozol har stimulert eggstokkene dine til å slippe såpass tidlig? Det vil jo vise seg i dagene fremover om du har hatt EL eller ikke, og det kan jo like gjerne være bare èn måling som er ute å kjøre litt. :) Noen har jo fått eggløsning under menstruasjon før også. Alt er mulig med kvinnekroppen, den er så vanskelig å forstå seg på. Håper temperaturen din i morgen er tilbake på ditt vanlig nivå, og at EL kommer om en knapp uke. :) 

Ja, jeg kan ikke i min villeste forestille meg at jeg jeg har hatt EL :lol:  Så tidlig kan umulig være bra..? Så vidt det forrige egget ble skylt ut liksom... Jeg har vært på prøverforum i mange år og i tempeklubb, sett utallige charter, og det tidligste jeg noensinne har sett noen andre ha EL er CD8. Så vet dèt går an. Men vanskelig å tro at tidligere er mulig... i alle fall for meg. Men blir interessant å se hva tempen min gjør fremover ja.

Rart at din temp også ble høy da. Spesielt i samsvar med fertil utflod. Kanskje ikke EL-testen slo ut riktig på deg... Så blir interessant å følge med deg også. Men sett sånn helhetmessig så er jo ikke dagens temp hos deg egentlig så høy, om du sammenligner med resten av syklusen før CD13. Vil tro den går enda høyere opp ved faktisk EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja, jeg kan ikke i min villeste forestille meg at jeg jeg har hatt EL :lol:  Så tidlig kan umulig være bra..? Så vidt det forrige egget ble skylt ut liksom... Jeg har vært på prøverforum i mange år og i tempeklubb, sett utallige charter, og det tidligste jeg noensinne har sett noen andre ha EL er CD8. Så vet dèt går an. Men vanskelig å tro at tidligere er mulig... i alle fall for meg. Men blir interessant å se hva tempen min gjør fremover ja.

Rart at din temp også ble høy da. Spesielt i samsvar med fertil utflod. Kanskje ikke EL-testen slo ut riktig på deg... Så blir interessant å følge med deg også. Men sett sånn helhetmessig så er jo ikke dagens temp hos deg egentlig så høy, om du sammenligner med resten av syklusen før CD13. Vil tro den går enda høyere opp ved faktisk EL.

Jeg tror det meste er mulig med kvinnekroppen. :fnise: Den forundrer meg stadig. Jeg vet ikke om det er mulig at egget er ordentlig modent om det slippes så tidlig som CD6? Er nok kanskje best om egget får noen flere dager på seg ja. Veldig spennende å følge med på tempen din i dagene fremover hvert fall. Pleier alltid å titte innom din graf om morgenen for å se hvordan det går med deg. 🥰

Jeg tror egentlig ikke jeg hadde fått noe større hopp om jeg hadde hatt eggløsning. Forrige syklus krabbet den seg sakte men sikkert oppover i flere dager. Dette hoppet i grafen min nå, er faktisk større enn ved 1 DPO sist. 😲 Men det er nok dessverre bare hormoner som lurer meg, for jeg har null symptomer. Så veldig liten tro på at kroppen har tenkt til å bli "normal" med det første. 🙈 I tillegg er jeg fremdeles veldig usikker på hva som er fertil utflod og ikke, men jeg tror jeg kan klassifisere CD14 som watery. Var hvert fall veldig likt som eggløsningsdagen forrige syklus. Spennende er det uansett. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig at du følger med @bittelillebolla ☺️ I dag gikk altså tempen min ned igjen til det normale. Så var nok bare en rar måling i går. Ble litt satt ut, for det er leenge siden temperaturen tullet hos meg. Snakker noen år tilbake. Da var den opp og ned og sprett. Men satser på at alt er greit igjen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Veldig koselig at du følger med @bittelillebolla ☺️ I dag gikk altså tempen min ned igjen til det normale. Så var nok bare en rar måling i går. Ble litt satt ut, for det er leenge siden temperaturen tullet hos meg. Snakker noen år tilbake. Da var den opp og ned og sprett. Men satser på at alt er greit igjen nå...

Så godt å høre at tempen kom ned igjen på det normale. Har tenkt på deg og dette siden i går 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens måling. Går oppover. 8 dpo. Vet det ikke behøver å bety noe. Fikk jo relativt fine målinger forrige PP også , men var ikke gravid.  Forskjell var at da var det mer svingninger mellom dagene , nå har det gått litt mer jevnt oppover i allefall de tre siste dagene. 

Kjenner på litt symptomer også, annerledes enn forrige PP er,  men vet det ikke behøver bety så masse.

Innimellom ligamentsmerter,  uggen i perioder av dagen (spesielt perioder på kvelden) siste dagene, mer trøtt enn normalt.  Litt øm følelse i brystene i perioder og i korsryggen i perioder. Men alt kommer som sagt kun Innimellom.  Spennende tider dette.

Screenshot_20210224-093623_FF App.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet temp i går, fikk da 36.68, i dag fikk jeg 36.71. det regnes som stabilt, sant? For må notere at jeg hadde besøk av minste fra ca kl 4, og sovet deretter, så vet ikke om det er for mye økning ift veldig urolig natt med lite søvn, eller om den må kastes.

Aner ikke hvor mye den skal øke etter el for merkant økning? 0.5? 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, MiaBello said:

Dagens måling. Går oppover. 8 dpo. Vet det ikke behøver å bety noe. Fikk jo relativt fine målinger forrige PP også , men var ikke gravid.  Forskjell var at da var det mer svingninger mellom dagene , nå har det gått litt mer jevnt oppover i allefall de tre siste dagene. 

Kjenner på litt symptomer også, annerledes enn forrige PP er,  men vet det ikke behøver bety så masse.

Innimellom ligamentsmerter,  uggen i perioder av dagen (spesielt perioder på kvelden) siste dagene, mer trøtt enn normalt.  Litt øm følelse i brystene i perioder og i korsryggen i perioder. Men alt kommer som sagt kun Innimellom.  Spennende tider dette.

Screenshot_20210224-093623_FF App.jpg

Å, så spanande, @MiaBello! Vi er veldig likt i syklusen (eg er på 9DPO i dag), og har første syklus ever med dip og mens-aktige symptom i denne fasen av syklusen. SÅ spent på kva det betyr! Kryssar fingrane for oss begge 🤞😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (35 minutter siden):

Syns dette ser ut som en drømmechart!! Har en skikkelig god følelse her ♥ Så fin temp, og den dippen da! Eneste jeg syns er rart at ikke tempen din og EL-testen stemmer helt overens.

Sommerfuul skrev (29 minutter siden):

Startet temp i går, fikk da 36.68, i dag fikk jeg 36.71. det regnes som stabilt, sant? For må notere at jeg hadde besøk av minste fra ca kl 4, og sovet deretter, så vet ikke om det er for mye økning ift veldig urolig natt med lite søvn, eller om den må kastes.

Aner ikke hvor mye den skal øke etter el for merkant økning? 0.5? 🤭

Syns det høres stabilt ut ja. Veldig vanskelig å tolke enkelttemper. Men min erfaring er at litt oppvåkninger ikke har alt for mye å si. En helhet i charten klarer som oftest å bli avlest fint. Men hvis man ser en trend i at ens egen chart er koko med veldig ujevnte temper, og man er en person som har mye oppvåkninger så kan det være årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...