Niny Skrevet 7. desember 2020 #341 Del Skrevet 7. desember 2020 Våknet selvfølgelig ikke av alarmen for temping igår, så fikk ikke målt da.. Men idag, etter å ha sovet knallgodt, så målte jeg en temperatur endel lavere enn jeg har sett tidligere. Hva kan det komme av? Pleier stort sett ligge mellom 36,30 og 36,40. Litt opp og ned der. Idag målte jeg 36.20. Ikke veldig lavt, men stusset litt. Kan det være helt tilfeldig, eller kanskje den ekstra gode søvnen? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #342 Del Skrevet 7. desember 2020 Niny skrev (1 minutt siden): Kan det være helt tilfeldig, eller kanskje den ekstra gode søvnen? 🤔 Ikke godt å si... Men tror ikke tempen innvirker spesielt på at du har sovet godt en natt? Tenker mer motsatt - dersom du har sovet skikkelig dårlig en natt, da kan jo tempen bli ujevn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 9. desember 2020 #343 Del Skrevet 9. desember 2020 Hmm. Hva tenker dere? Venter TR imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #344 Del Skrevet 9. desember 2020 UnderCover skrev (4 minutter siden): Hmm. Hva tenker dere? Venter TR imorgen. Ser jo veldig lovende ut! 😊 At den ikke har gått ned slik som sist syklus. Men har du ikke tatt en teeeest ennå? På 14 dpo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 9. desember 2020 #345 Del Skrevet 9. desember 2020 Amatariel skrev (1 time siden): Ser jo veldig lovende ut! 😊 At den ikke har gått ned slik som sist syklus. Men har du ikke tatt en teeeest ennå? På 14 dpo? Negativ 11 dpo, så venter til tidligst imorgen. Får se om TR kommer. Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #346 Del Skrevet 10. desember 2020 Baaaaah - nå må da tempen ØKE snart!? ♦ Min chart ♦ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 10. desember 2020 #347 Del Skrevet 10. desember 2020 Amatariel skrev (2 minutter siden): Baaaaah - nå må da tempen ØKE snart!? ♦ Min chart ♦ Krysser fingrene for negativ test idag og at tempen flyr i været imorgen! 🎉🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 11. desember 2020 #348 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg er helt ny temper. Og prøver å bli gravid. Jeg har holdt på i 2mnd, men var gravid og mistet, så jeg har ikke kommet inn i rutine helt. Men jeg har noen spørsmål. 1. Hvilket klokkeslett setter dere på alarm for å teste? Jeg har på kl 6.40(er student), men jeg har en tendens til å våkne ca Kl 24.00 til kl 1.00 på natten da treåringen kommer inn etter natteskrekk(hyling/gråt). Påvirker det resultatet? Tenkte å tempe etter en evt baby for å unngå å bli gravid de første to årene, men da blir det vel en del våkninger før man rekker å tempe? 2. Er det vanlig at tempen smaker giftig? 3. Og hvilken app er best/gratis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #349 Del Skrevet 11. desember 2020 7 minutter siden, Møysa said: Jeg er helt ny temper. Og prøver å bli gravid. Jeg har holdt på i 2mnd, men var gravid og mistet, så jeg har ikke kommet inn i rutine helt. Men jeg har noen spørsmål. 1. Hvilket klokkeslett setter dere på alarm for å teste? Jeg har på kl 6.40(er student), men jeg har en tendens til å våkne ca Kl 24.00 til kl 1.00 på natten da treåringen kommer inn etter natteskrekk(hyling/gråt). Påvirker det resultatet? Tenkte å tempe etter en evt baby for å unngå å bli gravid de første to årene, men da blir det vel en del våkninger før man rekker å tempe? 2. Er det vanlig at tempen smaker giftig? 3. Og hvilken app er best/gratis? Tempen smaker giftig? 😕 Anonymkode: e7b55...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 11. desember 2020 #350 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tempen smaker giftig? 😕 Anonymkode: e7b55...6b3 Ja... først så trodde jeg det var fordi jeg ikke hadde vasket den. Men det smaker fortsatt giftig etter 2mnd. Det var noen plasttrekk som jeg trodde var til rektalmåling, men kanskje jeg bør se om jeg kan finne de igjen🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #351 Del Skrevet 11. desember 2020 Møysa skrev (2 timer siden): Jeg er helt ny temper. Og prøver å bli gravid. Jeg har holdt på i 2mnd, men var gravid og mistet, så jeg har ikke kommet inn i rutine helt. Men jeg har noen spørsmål. 1. Hvilket klokkeslett setter dere på alarm for å teste? Jeg har på kl 6.40(er student), men jeg har en tendens til å våkne ca Kl 24.00 til kl 1.00 på natten da treåringen kommer inn etter natteskrekk(hyling/gråt). Påvirker det resultatet? Tenkte å tempe etter en evt baby for å unngå å bli gravid de første to årene, men da blir det vel en del våkninger før man rekker å tempe? 2. Er det vanlig at tempen smaker giftig? 3. Og hvilken app er best/gratis? Velkommen som temper! Jeg har alarmen på kl.6, for det er da jeg står opp i ukedagene når jeg skal på jobb. Det sies at man bør ha minst 4 timer med sammenhengende søvn før basaltemperaturen kan måles, så da bør det gå bra at du er våken rundt midnatt og kl.1. Er det termometeret som smaker rart? Jeg temper vaginalt, så har aldri smakt på det Jeg bruker FertilityFriend. Syns det er veldig enkelt og greit, men har brukt det siden 2009 da, så er den jeg er vant med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 11. desember 2020 #352 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) Amatariel skrev (2 timer siden): Velkommen som temper! Jeg har alarmen på kl.6, for det er da jeg står opp i ukedagene når jeg skal på jobb. Det sies at man bør ha minst 4 timer med sammenhengende søvn før basaltemperaturen kan måles, så da bør det gå bra at du er våken rundt midnatt og kl.1. Er det termometeret som smaker rart? Jeg temper vaginalt, så har aldri smakt på det Jeg bruker FertilityFriend. Syns det er veldig enkelt og greit, men har brukt det siden 2009 da, så er den jeg er vant med Tusen takk! Nå lo jeg godt, for jeg var ikke klar over at man kunne ta tempen vaginalt, kanskje jeg gjør det selv i fremtiden, hva er fordelene med det? Og hvordan er det med rensligheten da, temper du først og så står du opp og vasker? Da har jeg lastet ned Fertility friend ff app😃 Endret 11. desember 2020 av Møysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #353 Del Skrevet 11. desember 2020 Møysa skrev (Akkurat nå): Tusen takk! Nå lo jeg godt, for jeg var ikke klar over at man kunne ta tempen vaginalt, kanskje jeg gjør det selv i fremtiden, hva er fordelene med det? Og hvordan er det med rensligheten da, temper du først og så står du opp og vasker? Går an å tempe både oralt, rektalt og vaginalt Jeg syns sistnevnte er best! Er enkelt å stappe det inn under dyna, og temping nedentil er mer stabilt. Jeg har en klut og dildorens (faktisk ) ved siden av sengen. Tørker bare raskt over termometeret med noen dråper av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 11. desember 2020 #354 Del Skrevet 11. desember 2020 Så smart med klut og dildorens! Bruker dildorens til mye allerede, jeg😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 12. desember 2020 #355 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Og der døde mitt termometer igjen.. Dagens første måling var 37.01, fra 36.20 igår. Uten positiv eggløsningstest i forkant, så hørtes dette mystisk ut.. Begynte så å lyse den på flekken nede i hjørnet, som visstnok betyr batteri. Fikk slått det av og på igjen. Da virket det tilsynelatende igjen. 36.15 var neste måling. Unaturlig lavt, da jeg synes 36.20 allerede er for lavt for meg. Prøvde en tredje gang, for å se om tallet ble likt eller mer fornuftig. 35.85 🤦🏻♀️ Så begynte den å lyse på batteriet igjen. Altså.... Jeg skiftet batteri for 1 mnd siden ca 🤷🏻♀️🙈 Det må da vel vare lengre? 😅 Endret 12. desember 2020 av Niny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 12. desember 2020 #356 Del Skrevet 12. desember 2020 Så moro at du også er førstegang-temper @Møysa. Min første dag i dag. 🙂 Temper også vaginalt, men lurer på om jeg skal kjøpe noen slike plastbeskyttere til neste syklus. Hadde litt trøbbel med termometeret mitt i dag jeg også. På aller første tempe-dag. 🙈 Den pep aldri og jeg begynte å bli utålmodig så jeg kikket på den. 36.58 sto det. Så tenkte jeg å prøve igjen for å se om den pep denne gangen, og det gjorde det men da målte jeg 36.51. Så målte jeg engang til, og fikk 36.50 som jeg regner som omtrent likt. Hvilke av tallene burde jeg bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. desember 2020 Forfatter #357 Del Skrevet 12. desember 2020 Niny skrev (4 timer siden): Og der døde mitt termometer igjen.. Altså.... Jeg skiftet batteri for 1 mnd siden ca 🤷🏻♀️🙈 Det må da vel vare lengre? 😅 Hvaaa - er det mulig! Hva er det med disse termometerene...! Sist jeg var prøver og hadde et sånt så døde det ikke før 5 år etterpå bittelillebolla skrev (3 timer siden): Hadde litt trøbbel med termometeret mitt i dag jeg også. På aller første tempe-dag. 🙈 Den pep aldri og jeg begynte å bli utålmodig så jeg kikket på den. 36.58 sto det. Så tenkte jeg å prøve igjen for å se om den pep denne gangen, og det gjorde det men da målte jeg 36.51. Så målte jeg engang til, og fikk 36.50 som jeg regner som omtrent likt. Hvilke av tallene burde jeg bruke? Det er relativt ofte at mitt ikke piper før det er ferdig. Vet ikke hvorfor. Har innimellom lurt på om det er jeg som ikke hører det under dyna eller hva. Men det er jo på, så jeg har tatt for gitt at det faktisk måler. Så når jeg føler at nå har det gått så langt tid at det burde ha pepet, så sjekker jeg resultatet og tenker at det er riktig. Så i ditt tilfelle hadde jeg registrert det første resultatet - altså 36,58. I dag er jeg forhåpentligvis 1 dpo! Får jo se hva tempen sier de neste par dagene. Den økte pittelitt i dag, ikke mye, men litt. Er kanskje ikke helt vanlig at den fyker opp allerede på 1 dpo? Så jeg får være fornøyd med det lille som var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 12. desember 2020 #358 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Amatariel skrev (2 timer siden): Hvaaa - er det mulig! Hva er det med disse termometerene...! Sist jeg var prøver og hadde et sånt så døde det ikke før 5 år etterpå Det er relativt ofte at mitt ikke piper før det er ferdig. Vet ikke hvorfor. Har innimellom lurt på om det er jeg som ikke hører det under dyna eller hva. Men det er jo på, så jeg har tatt for gitt at det faktisk måler. Så når jeg føler at nå har det gått så langt tid at det burde ha pepet, så sjekker jeg resultatet og tenker at det er riktig. Så i ditt tilfelle hadde jeg registrert det første resultatet - altså 36,58. I dag er jeg forhåpentligvis 1 dpo! Får jo se hva tempen sier de neste par dagene. Den økte pittelitt i dag, ikke mye, men litt. Er kanskje ikke helt vanlig at den fyker opp allerede på 1 dpo? Så jeg får være fornøyd med det lille som var. Akkurat det jeg tenkte også! Ventet på pipet i hvert fall 3 minutter. Synes det var lenge nok jeg. 😅 Pep mye fortere enn 3 minutter når jeg prøvde å tempe på nytt. Synes tempen din ser veldig lovende ut. 👏🏻 Blir spennende å se hva den blir i morgen. Kan det tenkes av du hadde eggløsning CD 23? Har lest at noen kan ha positiv test også etter eggløsning har vært, og det kan jo være at letrozolen gjør at kroppen oppfører seg litt annerledes enn den pleier? 🧐 Bare en liten tanke jeg fikk. Krysser fingrene for deg! 🤞🏻 Endret 12. desember 2020 av bittelillebolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. desember 2020 Forfatter #359 Del Skrevet 12. desember 2020 bittelillebolla skrev (9 timer siden): Synes tempen din ser veldig lovende ut. 👏🏻 Blir spennende å se hva den blir i morgen. Kan det tenkes av du hadde eggløsning CD 23? Har lest at noen kan ha positiv test også etter eggløsning har vært, og det kan jo være at letrozolen gjør at kroppen oppfører seg litt annerledes enn den pleier? 🧐 Bare en liten tanke jeg fikk. Krysser fingrene for deg! 🤞🏻 Jeg har tenkt tanken selv, men turte ikke fastsette det ettersom jeg fikk positiv test den ettermiddagen... Men hvis det er sånn at letrozol kan tulle opp akkurat det (har jo tydeligvis tullet opp NOE når jeg fikk det i fire dager 😳) så kan det være mulig. Tenkte jeg skulle ventet et par dager og se hva tempen sier. Og ikke minst om FF har noe den skulle ha sagt. Dette er vel den tredje syklusen jeg temper denne runden, og på ingen av de to forrige klarte FF og sette kryss selv. Der måtte jeg be den gå etter OPK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #360 Del Skrevet 13. desember 2020 I dag ble tempen høøøy og fin, og jeg kan med glede bekrefte at jeg HAR hatt EL Gjør meg veldig glad, for på et tidspunkt der ble jeg jo usikker på om jeg skulle klare det... For første gang etter oppstart av temping i høst har FF klart å sette kryss på meg helt av seg selv 😁 Så da er jeg 3 dpo i dag! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå