Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker CB rosa, den forsvinner desverre ikke hos meg. Håpet denne gangen, men hadde fast smiley uten pinnen så tror desverre at de fungerer likt der. Bruksanvisningen støtter jo det..

Enig i at de ikke burde forbedres, er desverre ingen andre merker jeg kjenner til som har digitale EL tester.

Anonymkode: e7b55...6b3

Hæ, det var virkelig rart! Det har jeg aldri hørt om. Om det er tilfellet så blir kanskej løsningen å kjøpe en ny pakke med avleser inni, så har man to avlesere. Hjelper litt i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Amatariel said:

Hæ, det var virkelig rart! Det har jeg aldri hørt om. Om det er tilfellet så blir kanskej løsningen å kjøpe en ny pakke med avleser inni, så har man to avlesere. Hjelper litt i allefall.

Tror ikke det hjelper her altså. Er 2 andre gang jeg bruker CB rosa og bruksanvisningen støtter jo som sagt også det. Så mulig det bare er en rar "feil" med de hvor noen er heldige eller uheldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det hjelper her altså. Er 2 andre gang jeg bruker CB rosa og bruksanvisningen støtter jo som sagt også det. Så mulig det bare er en rar "feil" med de hvor noen er heldige eller uheldige.

Men hvis man tester med den ene avleseren og får fast smil på den, så kan man jo teste med den andre avleseren neste dag - om man vil dobbeltsjekke at testen har blitt negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

Men hvis man tester med den ene avleseren og får fast smil på den, så kan man jo teste med den andre avleseren neste dag - om man vil dobbeltsjekke at testen har blitt negativ.

Sånn ja, ja det går jo ann! Skal prøve på det neste runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei hei medtempere:)

Ikke helt prøver her enda, men har tempet siden februar i år og synes det er utrolig interessant! Jeg har lagt merke til noen trekke ved kurven min som jeg er litt bekymret for om kan tyde på lavt progesteron? Rett etter EL stiger kurven litt, men så faller den før den stiger igjen og blir på sitt høyeste. Noen som ver hva dette kan bety?

I tillegg stiger ofte tempen litt før EL, før den går ned igjen og EL inntreffer etterpå. Hva skal meningen her liksom være? Haha. Øverste kurve er fra denne syklusen, og om jeg kjenner meg selv rett kommer den til å stige igjen i moegen eller om etpar dager🙃 Noen andre som har liknende «problem»?

5FBDAFBD-D67A-4179-99CF-7DCAFAEA0E24.jpeg.8ef74b39cfa4b07697cebaeb56b4d8da.jpeg
3B788286-51BE-4BC8-B5FC-D8B87DB60CC5.jpeg.1a99c4545460054e526b35427c8b4b2f.jpeg

BEB2F34C-64C3-494E-9BC7-B942F43D6F4F.jpeg.bb550252152e54b9713567f1a3b306c6.jpeg

Anonymkode: 449c9...4da

Da er vi i samme båt. 🙋🏻‍♀️ Skal også begynne tempingen neste syklus. Venter på at mensen skal komme tilbake etter p.pille slutt. Har fått positiv el test på CD40 (kan ha vært positiv før det også), og er CD47 nå. Gruer meg så fælt til mensen! 🙈 Har ikke hatt ordentlig menssmerter og vanlig mens-blødninger på flere år. Håper det går greit, men var jo pga de store blødningene jeg begynte på pillene i utgangspunktet. 😬 Kjenner at jeg er bittelitt misunnelig på dere med korte mensblødninger her. 😂 Ser ut som de fleste har 3-4 dager. Jeg hadde vanligvis 8-10 dager før jeg begynte på pillene. Blir veldig spennende å se om det har endret seg i løpet av disse årene. 🙂 Har du noen planer om når du skal begynne prøvingen? Tror det er veldig lurt som amatariel sier, å tenke i god tid forveien. 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager maset og bildedeling her. Ser at flere svarte at jeg mest antakelig ikke hadde hatt el etter min forrige post. Testet igjen i går og da var det en liten stigning fra dagen før. Tempen min har gått opp igjen i dag. Jeg er fortsatt forvirret. Hva har skjedd med syklusen min? Er det noe galt med den? Hadde i utgangspunkt el på dag 18 forrige måned, og dag 16 måneden før det igjen. Nå er jeg på dag 20 og skal ta en el test i kveld. Jeg blir både frustrert og lei meg. Og sikkert dumme spørsmål, men jeg forstår ikke da.

D082F58C-C900-4AC6-8D8B-7C58A508D095.jpeg

Anonymkode: b21f5...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager maset og bildedeling her. Ser at flere svarte at jeg mest antakelig ikke hadde hatt el etter min forrige post. Testet igjen i går og da var det en liten stigning fra dagen før. Tempen min har gått opp igjen i dag. Jeg er fortsatt forvirret. Hva har skjedd med syklusen min? Er det noe galt med den? Hadde i utgangspunkt el på dag 18 forrige måned, og dag 16 måneden før det igjen. Nå er jeg på dag 20 og skal ta en el test i kveld. Jeg blir både frustrert og lei meg. Og sikkert dumme spørsmål, men jeg forstår ikke da.

hvilken app er dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

hvilken app er dette? 

Premom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Du må nok vente noen flere dager, er ikke mulig å se om EL har vært bare utifra én høy måling. Du har jo en høy temp også på CD16, men av og til får man "ugyldige" høye temper av f.eks. sykdom, sovet lite, drukket alkohol, har en liten inflammasjon osv.  Eller at man temper feil. Jeg fikk veldig hakkete temperaturer da jeg tempet bare fram til termometeret piper - av og til piper det etter ett minutt, andre ganger etter tre. Nå tar jeg tida selv, og temper alltid i 5 minutter, selv om det piper. Har fått mye jevnere temperaturer etter det. I tillegg passer jeg på å tempe på ca samme tidspunkt hver morgen.

Så ja, den høye tempen din på CD16 kan være en "feil", og da bare overser man den (derfor skriver jeg alltid ned om jeg var syk, måtte opp på natta osv). Du må ha flere høye på rad (minst 3) for å bekrefte at EL har vært. 

Og så er det veldig vanlig å få EL på litt forskjellig tidspunkt hver mnd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (59 minutter siden):

Hei! Du må nok vente noen flere dager, er ikke mulig å se om EL har vært bare utifra én høy måling. Du har jo en høy temp også på CD16, men av og til får man "ugyldige" høye temper av f.eks. sykdom, sovet lite, drukket alkohol, har en liten inflammasjon osv.  Eller at man temper feil. Jeg fikk veldig hakkete temperaturer da jeg tempet bare fram til termometeret piper - av og til piper det etter ett minutt, andre ganger etter tre. Nå tar jeg tida selv, og temper alltid i 5 minutter, selv om det piper. Har fått mye jevnere temperaturer etter det. I tillegg passer jeg på å tempe på ca samme tidspunkt hver morgen.

Så ja, den høye tempen din på CD16 kan være en "feil", og da bare overser man den (derfor skriver jeg alltid ned om jeg var syk, måtte opp på natta osv). Du må ha flere høye på rad (minst 3) for å bekrefte at EL har vært. 

Og så er det veldig vanlig å få EL på litt forskjellig tidspunkt hver mnd😊

Takk for oppmuntrende svar. Jeg skal i hvertfall begynne å ha måleren inne i fem minutter fra nå av. Tok en el test nå og den kom ut på 0.12. Så jeg er ganske sikker på at el har vært. Nå legger jeg denne pp bak meg og teller tilbake og ser hva som kan være riktig når mensen kommer. For heldigvis kommer den alltid på samme antall dager etter el hver måned. Dette kan ikke bli så oppslukende🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 minutter siden):

Nå i kveld fikk jeg 2-3 på CB digital, bare 11 dpo! 😱 Så dette ser ut til å gå veien! 

Kan faktisk hende det er to der inne. 👶👶 Dette blir spennende! Når skal du ha første UL? Venter du helt til ordinær, eller skal du på tidlig UL? 🙂 Jeg tror dette kan være tvillinger jeg altså. 🤪👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (5 minutter siden):

Kan faktisk hende det er to der inne. 👶👶 Dette blir spennende! Når skal du ha første UL? Venter du helt til ordinær, eller skal du på tidlig UL? 🙂 Jeg tror dette kan være tvillinger jeg altså. 🤪👏🏻

Jeg skal på tidlig ul i januar. Har første jordmortime 5. januar og siden jeg er 38 så skal jeg ha fosterdiagnostikk. Jeg har følelse på to jeg og... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (1 time siden):

Jeg skal på tidlig ul i januar. Har første jordmortime 5. januar og siden jeg er 38 så skal jeg ha fosterdiagnostikk. Jeg har følelse på to jeg og... 😅

Åh, det blir utrolig spennende å se! 😁Ikke lenge å vente da. Håper du oppdaterer oss etter kontroll. 🙂 Leste på kk at forekomsten av tvillinger øker jevnt fra fylte 30 år, og at den er høyest ved 38 år faktisk, før den går nedover igjen. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (32 minutter siden):

Åh, det blir utrolig spennende å se! 😁Ikke lenge å vente da. Håper du oppdaterer oss etter kontroll. 🙂 Leste på kk at forekomsten av tvillinger øker jevnt fra fylte 30 år, og at den er høyest ved 38 år faktisk, før den går nedover igjen. 🙂 

Tvillinger i familien på begge sider også, så dette kan bli spennende ja... 😅 Skal helt klart oppdatere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg sette all min lit til tempingen! For første gang i år fikk jeg nesten positiv EL-test, altså markant økning der jeg helt sikkert trodde den skulle bli positiv ved neste testing. Men det skjedde ikke, tvert i mot. Så da jeg fikk positiv test på CD14 og EL på CD16 sist syklus er jeg i dag på CD17 med ingen positiv EL-test pr. nå.

Jeg hadde dog et håååp om at jeg faktisk har EL likevel, bare at testen ikke fanget det opp. Men da må tempen øke! 🙏 Sist gjorde tempen et hopp tre dager etter positiv test, så det betyr at tempen mååå øke i morgen ellers er jeg helt sikker på at det ikke ble EL.

Min chart ♦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, dette var bare IKKE det jeg ville. Såååå kjedelig! Tempingen bekrefter at jeg ikke har hatt EL. Hva nå da? Skal jeg ligge å loke rundt på denne tempen i all evighet nå? sukk.gif.367b6cd88dd206421f3d919801d28289.gif

cd19.JPG.46f5d1a29a326c6ed3a1d132b8ebfb5b.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (59 minutter siden):

Bah, dette var bare IKKE det jeg ville. Såååå kjedelig! Tempingen bekrefter at jeg ikke har hatt EL. Hva nå da? Skal jeg ligge å loke rundt på denne tempen i all evighet nå? sukk.gif.367b6cd88dd206421f3d919801d28289.gif

cd19.JPG.46f5d1a29a326c6ed3a1d132b8ebfb5b.JPG

Ånei! 

Allverdens klemmer sendes til deg! Med min forrige måneds forvirringer så skjønner jeg så godt frustrasjonen din, spesielt med din tidsfrist 😣😣 

Håper egget bare trengte litt ekstra betenkningstid, og likavel slipper til "vanlig tid" rundt cd 24-26 🤷🏻‍♀️  Ikke aaaaltfor lenge å vente til, samt det er mye bedre enn ingen eggløsning overhodet 🙈😭😭

Nei dette var drit å lese. Lykke til framover og heia! 🤞💖

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (9 timer siden):

Håper egget bare trengte litt ekstra betenkningstid, og likavel slipper til "vanlig tid" rundt cd 24-26 🤷🏻‍♀️  Ikke aaaaltfor lenge å vente til, samt det er mye bedre enn ingen eggløsning overhodet 🙈😭😭

Ja det er det jeg også tenker. Vil selvfølgelig mye heller ha EL om noen dager enn at den ikke kommer i det hele tatt. Men takk for forståelsen for utblåsningen! Driiiit når jeg i forrige måned var godt inne i dpo-land på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...