Kraula Skrevet 22. september 2020 #1 Del Skrevet 22. september 2020 Jeg har veldig lyst å begynne å sy, og har derfor fått lov å låne en symaskin! Jeg har imidlertid "bare" fått låne maskinen, og har ingenting (ellers) av utstyr. Hva er det man trenger når man skal sy? Jeg strikker og har en del strikkeutstyr (strikkepinner i diverse størrelser osv), samt litt nål og tråd, så derfor tenkte jeg at det er helt sikkert nødvendig med noe utstyr. Her er en liste over hva jeg tror/regner med at jeg trenger -- kanskje noen kan hjelpe meg å si hva jeg trenger/ikke trenger? - god tekstil-saks - under- og over-tråd som matcher tekstil - tekstil (naturligvis) - kritt/markeringspenn til å tegne opp hvor jeg skal klippe? - knappenåler (har en del i strikkestæsjet) - målebånd (også i strikkestæsjet!) - ulike nåler til symaskinen? nye nåler? tror den nålen som er på maskinen er 20+ år. Hvordan vet jeg hvilke nåler jeg trenger til symaskinen? Tar også gjerne i mot tips om enkle ting å sy! Har litt tekstiler som jeg har tenkt å repurpose (gamle kjoler med fint stoff men ikke helt lækker fasong). Har så langt tenkt på handlenett og scrunchie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Del Skrevet 22. september 2020 Jeg har ikke sydd mye, men i sommer sydde jeg en del gardiner til båt. Bare etter dette må nålen på symaskinen byttes. Så det trenger du. Hvilken nål kommer vel an på hva symaskin du har og modell. Noter deg navnet og spør i en butikk som selger slikt. Tror ikke du trenger flere forskjellige nåler. Anonymkode: 74669...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Del Skrevet 22. september 2020 1 time siden, Kraula skrev: Jeg har veldig lyst å begynne å sy, og har derfor fått lov å låne en symaskin! Jeg har imidlertid "bare" fått låne maskinen, og har ingenting (ellers) av utstyr. Hva er det man trenger når man skal sy? Jeg strikker og har en del strikkeutstyr (strikkepinner i diverse størrelser osv), samt litt nål og tråd, så derfor tenkte jeg at det er helt sikkert nødvendig med noe utstyr. Her er en liste over hva jeg tror/regner med at jeg trenger -- kanskje noen kan hjelpe meg å si hva jeg trenger/ikke trenger? - god tekstil-saks - under- og over-tråd som matcher tekstil - tekstil (naturligvis) - kritt/markeringspenn til å tegne opp hvor jeg skal klippe? - knappenåler (har en del i strikkestæsjet) - målebånd (også i strikkestæsjet!) - ulike nåler til symaskinen? nye nåler? tror den nålen som er på maskinen er 20+ år. Hvordan vet jeg hvilke nåler jeg trenger til symaskinen? Tar også gjerne i mot tips om enkle ting å sy! Har litt tekstiler som jeg har tenkt å repurpose (gamle kjoler med fint stoff men ikke helt lækker fasong). Har så langt tenkt på handlenett og scrunchie. Jeg vet ikke hva du skal sy, men synes jeansnåler varer lenger enn andre nåler før de knekker. Anonymkode: 72589...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 23. september 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 23. september 2020 På 22.9.2020 den 22.35, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sydd mye, men i sommer sydde jeg en del gardiner til båt. Bare etter dette må nålen på symaskinen byttes. Så det trenger du. Hvilken nål kommer vel an på hva symaskin du har og modell. Noter deg navnet og spør i en butikk som selger slikt. Tror ikke du trenger flere forskjellige nåler. Anonymkode: 74669...4b5 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Del Skrevet 23. september 2020 På 22.9.2020 den 22.35, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sydd mye, men i sommer sydde jeg en del gardiner til båt. Bare etter dette må nålen på symaskinen byttes. Så det trenger du. Hvilken nål kommer vel an på hva symaskin du har og modell. Noter deg navnet og spør i en butikk som selger slikt. Tror ikke du trenger flere forskjellige nåler. Anonymkode: 74669...4b5 Jo, det gjør man! Det er nåler for Jersey, nåler for jeans, nåler for fast stoff, nåler for skinn osv.! Det er veldig viktig å bruke riktige nåler for resultatet og ikke minst for stoffet som det syes i! Anonymkode: ba5bc...d52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Del Skrevet 23. september 2020 Her er en tråd med litt tips Anonymkode: ba5bc...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå