Gå til innhold

HVORFOR SIER JEG JA TIL ALT

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du tenkt over hvorfor du sier ja? Jeg var akkurat lik deg før. Ja til alt, dobbelt opp.. og jeg kom til et punkt det ikke var gøy mer. 
jeg sa ja fordi jeg ikke ville skuffe, ville andre skulle se på meg som positiv, ressurssterk, flink- flink- flink!! Dama som hadde 10 baller i lufta samtidig og klarte alt ingen andre klarte. Solte meg i glansen av kommentarer som; wow!! Du er superwoman!! Og elsket å være den flinkeste av alle. 
dette går en stund, men så orker man ikke mer.. som flere har skrevet over så kjøp deg tid. Når du begynner å si nei, vil du oppleve en større selvrespekt, og du vil faktisk bli mer fornøyd med deg selv. Men det er en treningssak 

Anonymkode: 111b3...b50

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner med såå igjen i dette!

Jeg klarer ikke å si nei når jeg blir stoppet av selgere eller kjentfolk som skal selge meg abonnement på kosttilskudd, strømtilbud, mobiltilbud, tempurputer, magnet såler osv.

Jeg sier ja til alle jeg kjenner som skal pushe noe på meg, er redd for å skuffe eller bli oppfattet som sær og gniten. 

Senest i går rotet jeg meg inn i et kosttilskudd abonnement som ville ha kostet meg flere tusen kroner i året.

Jeg turde ikke å si til vedkommende at jeg ikke var interessert, siden hen sto omtrent oppå meg og maste og maste om fordelene ved å ta disse pillene.

I går kveld angret jeg og det det første jeg tenkte på når jeg våknet i dag var bare at jeg ville ut av hele greia pga prisen.

Jeg ringte hovedkontoret og fikk avbestilt abonnementet, men endte opp med å få en sint telefon fra hen som solgte til meg, der hen fortalte at hen tapte 800 kr i provisjon og utgifter hen har hatt i forbindelse med dette.

Nå har jeg jævlig dårlig samvittighet og vet ikke hva jeg skal si når jeg møter hen på jobb i morgen🥴

Anonymkode: 84a9d...27a

• Liker 1
Skrevet

Alt det ekstra du sier ja til, stjeler tid fra dine viktigste plikter og fritid. 
Prøv å si nei neste gang. Kjenn hvor godt det føles. Det blir lettere og lettere å si nei.

Det er din tid, ditt liv, vern om deg. 

For dine medmennesker- også lettere å forholde seg til folk som tør si nei

Anonymkode: 2188f...27a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...