Gå til innhold

Hvem beholder hunden ved et brudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville ikke avtalt noe på forhånd. Hundens beste burde være i fokus, og selv om du kanskje tenker nå at du vil ha hunden på fulltid om noe skulle skje, så er det mye mulig at hunden f. eks knytter et sterkere bånd til mannen din, eller at mannen din har bedre plass og mer tid til å ta vare på hunden. Da vil jo det beste for hunden være å bli hos mannen din, selv om du kanskje synes det er kjipt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville helt klart avtalt noe som utgangspunkt slik at hunden ikke blir stående midt oppi en konflikt dersom det en gang blir et stygt brudd. 

Min eks og jeg avtalte at hunden vår var min, jeg betalte for henne selv om eksen min også betalte på maten hennes. Da vi gjorde det slutt, kunne jeg godt ha gitt hunden til ham dersom jeg ikke hadde forutsetninger for å ta vare på henne selv. Hadde aldri kunne tenke meg å skaffe dyr med noen som ikke ville avtale på forhånd hva som skjer med dyret ved brudd.

Anonymkode: cec15...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fine svar! 😊

Dere som har betalt 50/50 av hunden, gjør dere det slik at den som beholder hunden betaler eksen den summen h*n betalte? Altså hvis hunden koster 20.000 og begge har betalt 10.000 hver, så får eksen sine 10.000 av meg dersom jeg er den som beholder? 

Anonymkode: 5353b...e7e

Skal dere da betale hverandre ut av spisestuen, klesskapet, vaskemaskinen osv? Hva med maten, lekene, utstyret til hunden? Det blir så smålig. 

Hunden er ikke en gjenstand, det er et levende vesen. Har du ikke råd til å satse disse penge på hunden dere kjøper sammen, så kan du rett og slett ikke kjøpe hunden. 

Går vi fra hverandre, går hundene til den de er mest knyttet til, uten kostnad. 

Anonymkode: ede2d...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...