Gå til innhold

Sulten hele tiden (glutenfri)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp brødbakemaskin

Ha i mel, vann, evt andre ingridienser. 

Trykk start

Brød er ferdig noen timer senere og noen maskiner  har entimer funksjon der du kan sette på maskinen på kvelden og få brødet ferdig til du står opp

Brødbakemaskin koster kanskje noen tusenlapper, men det er verdt det når du ikke kan kjøpe gode, billige brød. 

Anonymkode: 40186...f7b

Jeg har en brødbakemaskin men d er d å skulle finne oppskrifter som metter

Anonymkode: ee006...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en brødbakemaskin men d er d å skulle finne oppskrifter som metter

Anonymkode: ee006...9c4

Dersom du ikke klarer finne noe som metter, så tenker jeg brødmat er feil for deg, da er det tydeligvis ikke noe som passer din lvsstil og kropp. Da er det bedre fylle på med annen mat og spise brød en gang eller to i uka som hygge. 

Anonymkode: 40186...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLutt å spis så mye brødmat, spis mer naturlig glutenfritt.

Evnt grove knekkebrød eller bak egne brød.

 

Har cøliaki, går aldri rundt sulten.

Anonymkode: 004a5...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp brødbakemaskin

Ha i mel, vann, evt andre ingridienser. 

Trykk start

Brød er ferdig noen timer senere og noen maskiner  har entimer funksjon der du kan sette på maskinen på kvelden og få brødet ferdig til du står opp

Brødbakemaskin koster kanskje noen tusenlapper, men det er verdt det når du ikke kan kjøpe gode, billige brød. 

Anonymkode: 40186...f7b

Smart når man ikke skal ha gluten. 

Anonymkode: facdf...de0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste glutenfritt i flere år. Pleide å kjøpe wasa glutenfri knekkebrød for å gjøre det enkelt, og gjerne ha på ost som pålegg (= fett), ble mett av det. Alternativt må du tenke på måltider naturlig uten gluten. Eggerøre, gode salater, overnight chiapudding osv :)

Husk at glutenfri bakst gjerne er full av stivelse osv, så det er ikke fryktelig sunt å spise for mye av. Jeg fokuserte også mye på proteiner. Glutenfri havregryn er også bra!

Anonymkode: d06ad...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Smart når man ikke skal ha gluten. 

Anonymkode: facdf...de0

Du vet at det finnes mange typer mel uten gluten? Mandelmel, rismel, maismel, potetmel, havremel osv

Mel betyr bare finknust eller malt. Det betyr ikke hvete....

Anonymkode: 40186...f7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet at det finnes mange typer mel uten gluten? Mandelmel, rismel, maismel, potetmel, havremel osv

Mel betyr bare finknust eller malt. Det betyr ikke hvete....

Anonymkode: 40186...f7b

Og du vet at glutenfritt mel ikke fungerer helt likt som glutenmel? Man må gjerne ha fiberhusk å tilføre, så det er ikke "bare" å bytte ut :) 

Anonymkode: d06ad...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du vet at glutenfritt mel ikke fungerer helt likt som glutenmel? Man må gjerne ha fiberhusk å tilføre, så det er ikke "bare" å bytte ut :) 

Anonymkode: d06ad...6d5

Jeg tror ikke du har forstått innlegget du siterer. Senest i går hadde jeg i glutenfri melblanding, gjær og vann i brødbakemaskinen og trykte start. Meget enkelt. Du drar inn helt banale greier som har ingenting med innlegget mitt å gjøre. 

Anonymkode: 40186...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer proteiner til pålegg hvis du absolutt må ha brød.ost, skinke, makrell, Cottage cheese. Styr unna søte pålegg som gir deg blodsukkerfall.

Til frokost kan du jo prøve havregryn med Cottage cheese og nøtter hvis du tåler det.

Anonymkode: f20c6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser for f meste glutenfrie brød og erstattiner, til middag går d i ris, poteter, grønnsaker og kjøtt. I tillegg tar jeg visible fiber og har fiberhusk i brød hvis jeg baker brød 

Anonymkode: ee006...9c4

Du må kutte ut de usunne erstatningsproduktene og spise ordentlig mat. Middagen din høres grei ut, men de andre måltidene. Spis ting som omelett, stekte egg, kokte egg, avokado, oppskåret gulrot, selleristang eller andre rå grønnsaker med dipp av avokado, cashewnøttaioli eller enkelt og greit filadelfiaost, ovnsbakte grønnsaker, bakt søtpotet, bakt potet, fiskekaker, kjøttboller, roastbiff, salater. Spis nok fett. Smoothies på base av avokado og MCT olje, med blåbær eller bringebær i. Smørstekt grønnkål, spis nøtter og frø - det er SÅ mye bra og god mat du blir mett og god av. Bare dropp de fæle erstatningsproduktene. Google paleo-oppskrifter, eller primal blueprint oppskrifter, de er kornfrie og dermed naturlig glutenfrie.

Anonymkode: 30090...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spis mer proteiner til pålegg hvis du absolutt må ha brød.ost, skinke, makrell, Cottage cheese. Styr unna søte pålegg som gir deg blodsukkerfall.

Til frokost kan du jo prøve havregryn med Cottage cheese og nøtter hvis du tåler det.

Anonymkode: f20c6...086

Ja jeg sier ikke at jeg absolutt Må ha brød. Jeg spør egentlig bare om hva jeg kan spise som jeg kan bli mett av. 

Anonymkode: ee006...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg sier ikke at jeg absolutt Må ha brød. Jeg spør egentlig bare om hva jeg kan spise som jeg kan bli mett av. 

Anonymkode: ee006...9c4

Dersom du har prøvd mye og ikke blir mett, så tror jeg det handler om kroppen din, ike brødet. Jeg blir mett av brød så lenge det ikke er fint, lyst brød. Har lagd brød av kikertmel, glutenfri havre, med frø osv. Blir mett av alt

Anonymkode: 40186...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...