Gå til innhold

Sulten hele tiden (glutenfri)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg spiser og spiser men blir aldri ordentlig mett og glad lenger. Etter jeg fikk påvist glutenallergi har mat blitt et helvette uten like. Jeg tar fiber tilskudd for det hjelper litt men jeg føler det er noe som mangler. 

Noen andre som har d sånn eller har noen råd å komme med? 

Anonymkode: ee006...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det sånn jeg også. Blir aldri mett av glutenfrie kjøpe rød. De er full av stivelse og ikke no næring. 

Har begynt å spise knekkebrød av frø/kjerner, det metter mer fordi det har mye sunt fett (Kornmo sitt frøknekkebrød. Lyseblå avlang rutete pakning) 

Anonymkode: 031d5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det sånn jeg også. Blir aldri mett av glutenfrie kjøpe rød. De er full av stivelse og ikke no næring. 

Har begynt å spise knekkebrød av frø/kjerner, det metter mer fordi det har mye sunt fett (Kornmo sitt frøknekkebrød. Lyseblå avlang rutete pakning) 

Anonymkode: 031d5...ee1

Det er jo gluten i det knekkebrød? 

Anonymkode: ee006...9c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det sånn jeg også. Blir aldri mett av glutenfrie kjøpe rød. De er full av stivelse og ikke no næring. 

Har begynt å spise knekkebrød av frø/kjerner, det metter mer fordi det har mye sunt fett (Kornmo sitt frøknekkebrød. Lyseblå avlang rutete pakning) 

Anonymkode: 031d5...ee1

https://kolonial.no/produkter/21190-saetre-kornmoknekkebrod-havre-solsikke/
 

det der? Det er jo ikke akkurat glutenfritt da 

Anonymkode: ee3f0...123

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo gluten i det knekkebrød? 

Anonymkode: ee006...9c4

Prøv superknacke chia, det er faktisk godt og for min del metter to knekkebrød greit :) 

Anonymkode: ee3f0...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo gluten i det knekkebrød? 

Anonymkode: ee006...9c4

Det er to typer og den ene sorten er det ikke gluten i, er jeg sikker på. 

Har du cøliaki el glutenallergi? 

Anonymkode: 031d5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du spiser da? 

Anonymkode: ee3f0...123

Jeg spiser for f meste glutenfrie brød og erstattiner, til middag går d i ris, poteter, grønnsaker og kjøtt. I tillegg tar jeg visible fiber og har fiberhusk i brød hvis jeg baker brød 

Anonymkode: ee006...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv superknacke chia, det er faktisk godt og for min del metter to knekkebrød greit :) 

Anonymkode: ee3f0...123

Jeg har prøvd de og jeg føler meg ikke helt mett. 

Anonymkode: ee006...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg akkurat samme problemet, følte meg ikke mett etter mat. Har cøliaki selv. Spiste masse brød/ferdig produkter av glutenfritt, men ble oppblåst og var alltid sulten. Det er visstnok mer stivelse osv i glutenfritt, så jeg har løst det med å bake brød selv. Gjerne veldig grove brød med havregryn osv. Ellers har jeg lagt om kosten litt til mer naturlig glutenfritt, spiser nok proteiner og mindre av det tomme (ris, poteter, loff osv). Det hjalp masse for meg :) Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Imposta skrev:

Her hadde jeg akkurat samme problemet, følte meg ikke mett etter mat. Har cøliaki selv. Spiste masse brød/ferdig produkter av glutenfritt, men ble oppblåst og var alltid sulten. Det er visstnok mer stivelse osv i glutenfritt, så jeg har løst det med å bake brød selv. Gjerne veldig grove brød med havregryn osv. Ellers har jeg lagt om kosten litt til mer naturlig glutenfritt, spiser nok proteiner og mindre av det tomme (ris, poteter, loff osv). Det hjalp masse for meg :) Lykke til!

Har du noen oppskrifter som du kunne anbefalt? 

Anonymkode: ee006...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å bli ordentlig mett og glad, må du spise ordentlig mat. Kutt ut de erstatningsproduktene. Spis mais, søtpotet, bokhvete, og havre hvis du tåler det, ikke bare til middag, men også til de andre måltidene. Du trenger ikke spise brødskiver bare fordi du er norsk. Få inspirasjon fra hvordan frokoster og lunsjer ser ut i resten av verden.

Anonymkode: 628cc...cb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For å bli ordentlig mett og glad, må du spise ordentlig mat. Kutt ut de erstatningsproduktene. Spis mais, søtpotet, bokhvete, og havre hvis du tåler det, ikke bare til middag, men også til de andre måltidene. Du trenger ikke spise brødskiver bare fordi du er norsk. Få inspirasjon fra hvordan frokoster og lunsjer ser ut i resten av verden.

Anonymkode: 628cc...cb8

Jeg tåler glutenfrie havregryn

Anonymkode: ee006...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser glutenfritt spirebrød, kjøpes på meny. Det er det mye frø i, og grovt. Ellers spiser jeg en del havregrøt. Spiser gjerne en salat til lunsj eller kvelds.

Anonymkode: 7c163...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøp brødbakemaskin

Ha i mel, vann, evt andre ingridienser. 

Trykk start

Brød er ferdig noen timer senere og noen maskiner  har entimer funksjon der du kan sette på maskinen på kvelden og få brødet ferdig til du står opp

Brødbakemaskin koster kanskje noen tusenlapper, men det er verdt det når du ikke kan kjøpe gode, billige brød. 

Anonymkode: 40186...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet alternativ er å spise nøtter, linser, bønner, mer grønnsaker, frø osv istedetfor brød

Anonymkode: 40186...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd å spise mer fett? 

Anonymkode: 23c1a...e63

Støttes.

Anonymkode: 628cc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...