Tillia Skrevet 2. oktober 2020 #41 Del Skrevet 2. oktober 2020 3 timer siden, ididi skrev: Det er sannsynligvis best for barn å vokse opp med to foreldre, ja (forutsatt et normalt velfungerende forhold). Jeg lurer på om du fikk med hva poenget mitt var: Hvorfor virker det som noen syns det er helt greit å stille kritiske spørsmål til kvinners egnethet som mor eller om man må ha anbefaling av lege for å få sæddonasjon, når de samme menneskene ikke stiller de samme spørsmålene til kvinner i parforhold? Er de egnet som foreldre? Bør de få lov av legen til å ha ubeskyttet sex? Det er ingen automatikk i at et par er noe mer skikket til å være foreldre enn at en enslig kvinne som får sæddonasjon, er det. Jeg er lei av forskjellsbehandlingen. Så til noe av det du skrev: jeg brukte langt mer enn «litt tid» på å finne en snill og stabil partner å få barn med. Og jeg brukte prevensjon, hvis ikke hadde jeg nok aldri trengt sæddonasjon... Jeg fant snille og stabile menn også, men ikke en som ønsket barn OG hvor både ham og jeg ville ha det godt i forholdet i mange år. Etter å ha lett i tjue år, så tok jeg ikke sjansen på å vente mer. Da var jeg 37 år, snart 38, og var redd for at det allerede var for seint å kunne få barn. Jeg startet derfor prosessen mot å få sæddonasjon, og var superheldig og fikk det til på første forsøk. Det kunne like gjerne vært sånn at jeg ikke hadde flere egg som var bra nok. Nå skal det sies at jeg ikke er alenemor. Jeg traff en fantastisk mann senere, og han er pappaen til datteren vår. Jeg vet ikke om jeg ville truffet ham om jeg ikke hadde tatt valget jeg tok. Kanskje hadde jeg blitt i forholdet jeg var i før, med en mann som ikke ønsket barn. Eller kanskje hadde jeg funnet en annen mann som ville vist seg å ikke være egnet, i den perioden jeg var fullstendig opptatt med å tenke på blodprøver, innvendig ultralyd, skaffe gyldig dokumentasjon på alt mulig, intervju med jordmor, velge sæddonor, inseminasjon, eggløsningstester, økonomi, bytte bolig og planlegge livet som alenemor. Jeg tror ikke det er mange som velger sæddonasjon uten å ha forsøk å finne en egnet partner først. Noen er det nok - som innser at de ikke ønsker et slikt parforhold, men for de aller fleste tror jeg det handler om at man ikke ønsker å vente lenger. Man har lett og lett og har ventet lenge nok. Prøv å vise forståelse for dét, og - om ikke annet - ikke still kritiske spørsmål til kvinner som vurderer å bli alenemødre, som du ikke ville stilt til kvinner i parforhold som vurderer å få barn. Spm du stiller er på et litt mer overordnet nivå. Det handler om store spm. Hvordan skal rammene for familieliv være og hvem skal kunne bestemme og evt forhindre hva som gjøres teknologisk . For det er jo sikkert - at for å få barn alene må man ha teknologisk bistand - det er jo annerledes enn å få barn på gamlemåten. Og når man får hjelp vil det være noen som er etisk og faglig ansvarlig. Men hvem vet - kanskje alle i fremtiden ønsker å få barn på en slik måte. Det er et komplekst spm. Uavhengig at dette tenker jeg - og det som var mitt poeng også At det viktigste kanskje ikke er hvorvidt kvinnen blir stilt kritiske spm mtp valg men faktisk barnets beste. Hva er best for et barn. Og hva vil det si å velge bort en far på andres vegne. Noen vil mene det da er bedre å ha en far - litt uavhengig av kvaliteten på denne relasjonen for da vet man opphavet sitt og man klusser ikke til for evt identitetsutvikling etc. Så tenker jeg at alle må få lov til ha en mening her. Tåler du ikke det så bør du heller ikke bringe opp disse spm til diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #42 Del Skrevet 2. oktober 2020 På 29.9.2020 den 11.05, AnonymBruker skrev: Må man betale for tillegg for barnerett om man velger å gjøre det i Danmark? Anonymkode: 17932...bc5 Ja. Barnerett må du betale uansett. Koster rundt 5000,- Anonymkode: d2ade...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #43 Del Skrevet 2. oktober 2020 På 29.9.2020 den 15.05, AnonymBruker skrev: Må man ha en slags anbefaling fra en lege på om man er skikket til å få barn før man går i gang med dette, eller er det fritt frem? Anonymkode: 74680...f20 Ja selvfølgelig. Du må gjennom en forsamtale med en kvalifisert lege. Her vil du bli spurt forskjellige spørsmål og dem vurderer om du er egnet Anonymkode: d2ade...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #44 Del Skrevet 3. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig. Du må gjennom en forsamtale med en kvalifisert lege. Her vil du bli spurt forskjellige spørsmål og dem vurderer om du er egnet Anonymkode: d2ade...d54 Hvilke forhold kan gjøre at man blir vurdert som uegnet? Anonymkode: 74680...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #45 Del Skrevet 3. oktober 2020 Forbanna egoist! Anonymkode: 2e5ba...1d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #46 Del Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forbanna egoist! Anonymkode: 2e5ba...1d8 Er det ille? Å få barn fordi en ønsker seg barn? Mener du det perfekte er å få barn selv om en ikke ønsker seg barn? Som når noen våkner opp etter ei fyllekule og får seg en liten overraskelse etter å ha tisset på pinne? "Oi da", mener du er de mest perfekte forholdene å få barn under? I mens det at et barn faktisk er ønsket er det verste som kan skje et barn? Anonymkode: aeb0e...2c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #47 Del Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ille? Å få barn fordi en ønsker seg barn? Mener du det perfekte er å få barn selv om en ikke ønsker seg barn? Som når noen våkner opp etter ei fyllekule og får seg en liten overraskelse etter å ha tisset på pinne? "Oi da", mener du er de mest perfekte forholdene å få barn under? I mens det at et barn faktisk er ønsket er det verste som kan skje et barn? Anonymkode: aeb0e...2c8 Å ønske seg barn er en ting. Men å sette et barn til verden fordi man SELV har lyst er jo superegoistisk, du tar et valg for et annet menneske. At dette mennesker skal presses inn i en gal verden vi lever i, være en slave av et samfunn. Se på samfunnspresset vi lever under i dag, er jo ekstremt. SÅ velger du å føde et barn inn i dette systemet, du vil også stille krav til dette mennesket. At h*n skal ta utdannsel, få seg jobb etc. Bare krav hele linja. Det skjer pga du var så ego å produsere dette mennesket. I tillegg skal det vokse opp uten 2 foreldre. Finnes ingen gode argumenter for å føde et barn. Anonymkode: 2e5ba...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 3. oktober 2020 #48 Del Skrevet 3. oktober 2020 22 timer siden, Tillia skrev: Spm du stiller er på et litt mer overordnet nivå. Det handler om store spm. Hvordan skal rammene for familieliv være og hvem skal kunne bestemme og evt forhindre hva som gjøres teknologisk . For det er jo sikkert - at for å få barn alene må man ha teknologisk bistand - det er jo annerledes enn å få barn på gamlemåten. Og når man får hjelp vil det være noen som er etisk og faglig ansvarlig. Men hvem vet - kanskje alle i fremtiden ønsker å få barn på en slik måte. Det er et komplekst spm. Uavhengig at dette tenker jeg - og det som var mitt poeng også At det viktigste kanskje ikke er hvorvidt kvinnen blir stilt kritiske spm mtp valg men faktisk barnets beste. Hva er best for et barn. Og hva vil det si å velge bort en far på andres vegne. Noen vil mene det da er bedre å ha en far - litt uavhengig av kvaliteten på denne relasjonen for da vet man opphavet sitt og man klusser ikke til for evt identitetsutvikling etc. Så tenker jeg at alle må få lov til ha en mening her. Tåler du ikke det så bør du heller ikke bringe opp disse spm til diskusjon. Kvinner har da fått barn alene siden tidenes morgen. Ved sex eller voldtekt, ja, men jeg er rimelig sikker på at det ikke finnes en måned i menneskets historie hvor det ikke er født et barn som har vokst opp uten en far. At kvinner nå kan velge å gjøre dette på en trygg måte istedenfor planlagt eller som en oooops på byen, ser jeg på som en bra ting. Da er det planlagt, gjennomtenkt og trygt. Det betyr ikke at jeg hverken ønsker, håper eller tror at det vil bli sånn alle ønsker å gjøre det etter hvert. Jeg håper at alle som ønsker seg en partner (mann, kvinne eller annet), får det. En som er god mot dem, deler deres ønsker og drømmer, og som gir dem gode dager. Dessverre gjør ikke alle det. Noen finner dårlige partnere, mens andre ender opp alene. Jeg er glad for at det finnes et trygt alternativ for oss/dem til å få barn også. Jeg ble til før sæddonasjon var en greie, men jeg var planlagt barn av alenemor. Mamma fikk hjelp av en hun kjente. Tryggere enn en tilfeldig fyr på byen - og definitivt mer realt mot mannen. Man trenger ikke teknologien for å få til å bli alenemor, det bare setter det i et system som sikrer at det er trygt og at ingen blir lurt. Mamma og jeg var alene (vel... mormor, tanter og onkler og diverse filletanter og -onkler var der også da) til jeg var fem år, da mamma traff pappa - altså mannen som etter hvert ble pappaen min og pappaen til småsøsknene mine. Jeg elsket ham og han var pappaen min på alle måter unntatt i genene. Og han behandlet aldri meg noe annerledes enn søsknene mine. Jeg savner ham fortsatt så jeg gråter hver gang jeg tenker på ham - ti år etter han døde. Jeg har selvfølgelig tenkt på min genetiske far i løpet av livet - i noen perioder mer enn andre. Kanskje jeg ville vært annerledes om jeg hadde vokst opp med ham, men det var jo uansett ikke et alternativ. Hvis han ikke hadde hjulpet mamma, så hadde jeg aldri blitt til, og det er jeg ekstremt glad for at jeg ble. Jeg tror til og med at det har gitt meg mer empati for andre og hvordan livet ikke alltid er helt A4. Selv om jeg vokste opp uten min genetiske far, så har det gått rimelig bra med meg. Jeg har så høy utdanning det går an å få (pluss noe i tillegg bare fordi jeg syns det er gøy å lære), har en trygg og godt betalt jobb jeg trives i, har samboer og barn, eier bolig med nedbetalt boliglån, har aldri gått på trygd, brukt dop, sittet inne eller på noen måte virkelig vært et problem for samfunnet. Jeg er bare ett eksempel, men man MÅ altså ikke vokse opp med sin genetiske mor og far for å bli et ganske ok menneske. Jeg har ikke noen problemer med at du ytrer din mening på prinsipielt nivå, heller ikke at du er uenig med meg. Utveksling av tanker, ideer og meninger er det som bringer verden videre. Hvis du tar en titt bakover i denne tråden, så vil du se at jeg ikke tok opp slike spørsmål du nevner i utgangspunktet. Altså om hvordan rammene for familieliv skal være eller hvem som skal bestemme hva man skal ha lov til å gjøre teknologisk. Etter hva jeg kan se, er du den første her som har nevnt det. Det jeg tok opp, var respekt og likebehandling av enslige kvinner som vurderer å få barn, sammenliknet med kvinner i parforhold som gjør det samme. Det var alt. Når trådstarter spør om hvordan prosessen fungerer og ventetider i Norge vs. Danmark, så kan andre la være å stille kritiske spørsmål til om valget hun vurderer å ta eller å kalle henne egoist. Jeg har aldri hørt noen stille slike spørsmål til kvinner i parforhold som vurderer å få barn. «Er det noen som vurderer om du er skikket før du setter i gang med dette?» «Er det ikke egoistisk av deg å få barn i en så vond og dårlig verden som vi lever i?» «Er kjæresten/mannen din en god mann? Bruk heller mer tid på å finne en som vil bli en bedre far.» «Er du sikker på at dette forholdet vil vare? Hva om det ryker om et år eller fem? Hva vil konsekvensene for barnet være? Har du vurdert risiko for at barnet da falle kan utenfor i samfunnet? Narkotikamisbruk?» Folk stiller ikke slike spørsmål til kvinner (eller menn) i parforhold. Da er alt liksom helt fint. Akkurat som om alle parforhold er gode og varer evig. I 2019 var det 8885 barn under 18 i Norge som har opplevd skilsmisse. I tillegg kommer barn som har opplevd at samboende foreldre har gått fra hverandre. Det er ikke akkurat drømmen det heller. https://www.ssb.no/statbank/table/05694/ Men en enslig kvinne som vurderer å få barn? Da er det fritt fram til å slenge dritt. I hvert fall om man skriver med en anonym profil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 3. oktober 2020 #49 Del Skrevet 3. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ønske seg barn er en ting. Men å sette et barn til verden fordi man SELV har lyst er jo superegoistisk, du tar et valg for et annet menneske. At dette mennesker skal presses inn i en gal verden vi lever i, være en slave av et samfunn. Se på samfunnspresset vi lever under i dag, er jo ekstremt. SÅ velger du å føde et barn inn i dette systemet, du vil også stille krav til dette mennesket. At h*n skal ta utdannsel, få seg jobb etc. Bare krav hele linja. Det skjer pga du var så ego å produsere dette mennesket. I tillegg skal det vokse opp uten 2 foreldre. Finnes ingen gode argumenter for å føde et barn. Anonymkode: 2e5ba...1d8 Jeg forstår at du ikke har det godt i livet, slik du skriver. Denne verdenen vi lever i er langt fra perfekt, men mange av oss har det faktisk ganske godt likevel. Det er mulig. Å det er mulig å gi barn et godt liv også. Latter, glede, gode klemmer, trygghet og - for noen - et ønske om å ta en utdannelse og å jobbe. For noen føles det som press og krav, mens andre har en indre drivkraft som gjør at disse tingene er noe man brenner for og som gir en glede. Jeg håper du får hjelp slik at du kan få det bedre i livet. Det går an. Livet kan gå fra å være tungt og føles som bare dritt og mas, til å være ganske fantastisk. Jeg har vært der selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjessheim1984 Skrevet 3. oktober 2020 #50 Del Skrevet 3. oktober 2020 Æsj - For noe kvalme greier. Snyter ungene deres for bestefar, fetter, kusiner og alt som følger med for å være så egoistiske selv. Blir kvalm av norske kvinner som blir så desperate at de setter egne behov først og glemmer disse stakkar barna som aldri har fått lov til å velge dette selv. Skam dere. Jekk ned kravene. Se på norske menn som drar til Thailand, og får til å formere seg og få avkom. Der sitter norske kvinner med nesa høyt. For en skam. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 3. oktober 2020 #51 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke forhold kan gjøre at man blir vurdert som uegnet? Anonymkode: 74680...f20 Alvorlige psykiske lidelser f.eks. Slik er det i hvert fall i Danmark. Jeg vet ikke hvilke kriterier som stilles i Norge - sannsynligvis de samme som stilles til kvinner i parforhold som trenger hjelp til å lage barn. Det er ikke alle som får ja der heller. Men alle kan lyve når man blir stilt de spørsmålene, helt uavhengig av om man er enslig eller i et parforhold. Men det stemmer altså ikke at man må ha en anbefaling fra lege for å få sæddonasjon som enslig kvinne - i hvert fall ikke i Danmark. Jeg fikk sæddonasjon i fjor, og jeg hadde ingen slik anbefaling. Jeg snakket aldri med fastlegen min om denne prosessen i det hele tatt. Jeg snakket heller ikke med noen lege ved klinikken, men en jordmor. Hvis man trenger IVF, så må man snakke med lege, men det er om behandlingen og sånn, ikke om kvinnens eventuelle egnethet som mor. I Norge skal alle som ønsker/trenger assistert befruktning, vurderes for egnethet av lege. Dette er uavhengig av om man er enslig (da vurderes kvinnen) eller et par (da vurderes begge). Se bioteknologiloven. Endret 3. oktober 2020 av ididi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 3. oktober 2020 #52 Del Skrevet 3. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Barnerett må du betale uansett. Koster rundt 5000,- Anonymkode: d2ade...d54 Nei, dette stemmer ikke. Det er to feil der: 1) Lovverket varierer fra land til land, og det er landet hvor inseminasjonen (eller IVF-forsøket) utføres som teller. Så hvis man drar til Danmark for inseminasjon, så er det det danske lovverket som gjelder. 2) Barnerett var noe vi brukte i Norge fram til og med 2019. Fra 1.1.2020 gikk vi over til tilsvarende system som i flere andre land hvor det kalles «pregnancy slot», som innebærer at en donor kan brukes til barn i maks seks familier. Antall barn per familie er ikke begrenset, så man trenger ikke lenger å betale for barnerett for å sikre mulighet til å få helsøsken til donorbarnet sitt. (Før var det baks åtte barn fordelt på inntil seks familier, men det gjelder altså ikke lenger.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 3. oktober 2020 #53 Del Skrevet 3. oktober 2020 27 minutter siden, Mannjessheim1984 skrev: Æsj - For noe kvalme greier. Snyter ungene deres for bestefar, fetter, kusiner og alt som følger med for å være så egoistiske selv. Blir kvalm av norske kvinner som blir så desperate at de setter egne behov først og glemmer disse stakkar barna som aldri har fått lov til å velge dette selv. Skam dere. Jekk ned kravene. Se på norske menn som drar til Thailand, og får til å formere seg og få avkom. Der sitter norske kvinner med nesa høyt. For en skam. Sliter du med å finne dame eller? Du høres ut som en INCEL... Skjønner godt om ingen dame ønsker en som snakker så nedlatende om kvinner, i hvert fall. Du kunne vurdere å behandle alle kvinner med respekt - også dem som ikke gjør det du vil - så kanskje ei liker deg etter hvert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 3. oktober 2020 #54 Del Skrevet 3. oktober 2020 7 hours ago, ididi said: Jeg ble til før sæddonasjon var en greie, men jeg var planlagt barn av alenemor. Mamma fikk hjelp av en hun kjente. Tryggere enn en tilfeldig fyr på byen - og definitivt mer realt mot mannen. Man trenger ikke teknologien for å få til å bli alenemor, det bare setter det i et system som sikrer at det er trygt og at ingen blir lurt. Mamma og jeg var alene (vel... mormor, tanter og onkler og diverse filletanter og -onkler var der også da) til jeg var fem år, da mamma traff pappa - altså mannen som etter hvert ble pappaen min og pappaen til småsøsknene mine. Jeg elsket ham og han var pappaen min på alle måter unntatt i genene. Og han behandlet aldri meg noe annerledes enn søsknene mine. Jeg savner ham fortsatt så jeg gråter hver gang jeg tenker på ham - ti år etter han døde. ----- Jeg har ikke noen problemer med at du ytrer din mening på prinsipielt nivå, heller ikke at du er uenig med meg. Utveksling av tanker, ideer og meninger er det som bringer verden videre. Hvis du tar en titt bakover i denne tråden, så vil du se at jeg ikke tok opp slike spørsmål du nevner i utgangspunktet. Altså om hvordan rammene for familieliv skal være eller hvem som skal bestemme hva man skal ha lov til å gjøre teknologisk. Etter hva jeg kan se, er du den første her som har nevnt det. Det jeg tok opp, var respekt og likebehandling av enslige kvinner som vurderer å få barn, sammenliknet med kvinner i parforhold som gjør det samme. Det var alt. ------ Men en enslig kvinne som vurderer å få barn? Da er det fritt fram til å slenge dritt. I hvert fall om man skriver med en anonym profil. Ididi, takk for at du svarer så grundig og så godt! Jeg ble nesten rørt av å lese dette! Og så trist at du mistet pappaen din så tidlig, du har min medfølelse. 💔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjessheim1984 Skrevet 3. oktober 2020 #55 Del Skrevet 3. oktober 2020 9 timer siden, ididi skrev: Sliter du med å finne dame eller? Du høres ut som en INCEL... Skjønner godt om ingen dame ønsker en som snakker så nedlatende om kvinner, i hvert fall. Du kunne vurdere å behandle alle kvinner med respekt - også dem som ikke gjør det du vil - så kanskje ei liker deg etter hvert. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har kone, barn, og en jobb å gå til. Så nei. Kvinner med respekt? Dette handler jo ikke om respekt. Fordi jeg ytrer min mening som du ikke liker betyr ikke at jeg ikke har respekt. Jeg bare synes det er så nedrig å velge å få barn fordi kvinnen selv er incel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #56 Del Skrevet 3. oktober 2020 Så det er bedre å få barn alene enn å få barn med en lav eller tynn etc mann, det er vel det som er kjernen her. Det er ingen menneskerett å få barn Anonymkode: 343e9...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #57 Del Skrevet 3. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er bedre å få barn alene enn å få barn med en lav eller tynn etc mann, det er vel det som er kjernen her. Det er ingen menneskerett å få barn Anonymkode: 343e9...e1b Herregud, stakkars TS som må lese alt spy her. Jeg tviler sterkt på at problemstillingen hennes gjelder "rett utseende". Aner du hvor mange single menn som ikke egner seg til å få barn med uavhengig av utseende? Jeg sier go for it, om du virkelig vil ha barn så ikke sløs bort mer tid på å date idioter. Anonymkode: 796ec...7e0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 3. oktober 2020 #58 Del Skrevet 3. oktober 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er bedre å få barn alene enn å få barn med en lav eller tynn etc mann, det er vel det som er kjernen her. Det er ingen menneskerett å få barn Anonymkode: 343e9...e1b Shit, tror du virkelig at kvinner velger å få barn med donor fordi de ikke vil ha en mann som er lav eller tynn? Ok, det finnes helt sikkert enkelte kvinner som har sånne krav, men de fleste av oss stiller helt andre typer krav: jeg ville ha en kjæreste, partner og pappa til mine barn som er empatisk, snill, omsorgsfull, livsglad, intelligent, smart, engasjert og som virkelig bryr seg om meg og barna. En som ikke rakker ned på andre. En som gjør meg glad og som jeg gjør glad. Utseende betydde ca. 1% av totalen, og da ikke de stereotype greiene, men at han ikke setter utseendet sitt som noe viktig her i livet. Jeg har vært sammen med noen som var høyere og lavere enn meg, tykkere og tynnere, eldre og yngre, stort utstyr og lite, stereotyp kjekk og ikke. Det har vært bra menn, men enten har de ikke ønsket seg barn, prioritert jobb foran alt annet i livet, vært for umodne (som om jeg skulle ta over arbeidsoppgavene i hjemmet etter mammaen deres) eller vi har ikke gjort hverandre glade i lengden. Det er ikke de tingene mange menn tror er viktig for å tiltrekke seg kvinner, som faktisk er det for veldig, veldig mange kvinner. Og det er definitivt ikke derfor jeg valgte å bruke sæddonor i hvert fall. Hvor mange kvinner som har brukt eller vurdert å bruke sæddonor har du snakket med? Hørt livshistorien deres? Bakgrunnen for hvorfor de har valgt/vurderer det de gjør? Og hvor mange kjenner du som har skilte foreldre/foreldre som har gått fra hverandre? Har de foreldrene hatt noen mer rett til å få barn, syns du? Mener du at det ville være helt greit om jeg fikk barn med en fyr som senere stakk av? Er det bare det å bruke donor som er feil? Fordi vi frarøver en eller annen mann et ligg? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 3. oktober 2020 #59 Del Skrevet 3. oktober 2020 56 minutter siden, Mannjessheim1984 skrev: Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har kone, barn, og en jobb å gå til. Så nei. Kvinner med respekt? Dette handler jo ikke om respekt. Fordi jeg ytrer min mening som du ikke liker betyr ikke at jeg ikke har respekt. Jeg bare synes det er så nedrig å velge å få barn fordi kvinnen selv er incel. Jeg var da ikke incel bare fordi jeg valgte å bruke donor til å få barn. Sexpartnere er mye enklere å finne enn menn som egner seg til å være samboer og pappa. Det er ikke at du er uenig med meg jeg har problemer med, men måten du snakker om en gruppe kvinner på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #60 Del Skrevet 3. oktober 2020 10 timer siden, Mannjessheim1984 skrev: Æsj - For noe kvalme greier. Snyter ungene deres for bestefar, fetter, kusiner og alt som følger med for å være så egoistiske selv. Blir kvalm av norske kvinner som blir så desperate at de setter egne behov først og glemmer disse stakkar barna som aldri har fått lov til å velge dette selv. Skam dere. Jekk ned kravene. Se på norske menn som drar til Thailand, og får til å formere seg og få avkom. Der sitter norske kvinner med nesa høyt. For en skam. Skammen er bare din. Anonymkode: 5509c...516 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå