Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer med en mann i 1. År nå. Han har mange fine kvaliteter, men grunnleggende er vi veldig ulike. Dette kommer til uttrykk gjennom hyppige og voldsomme diskusjoner/krangler. 
stort sett har jeg etter noen dager greid å legge kranglene bort og gå videre. 
Nå i august hadde vi en ny opprivende krangel, men denne gangen har jeg ikke greid å legge d bort. Det handler mye om sjalusi og usikkerhet fra hans side, og han kommer med ufine kommentarer om meg og min x (far til mitt barn) som jeg ikke har vært med på 10 år. 
nå slites jeg mellom å bli og tilgi, eller å gå. 
når er nok nok liksom? Hvor mye skal man måtte tåle i et forhold? 
takknemlig for gode råd ❤️

Anonymkode: 9c442...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone? 

Skrevet

Men tilgivelse bør vel også være en viktig ingrediens i et langvarig forhold eller? 

Skrevet

Krangling orker jeg faktisk ikke i forhold. 

Anonymkode: bb61f...16c

• Liker 4
Skrevet

En regel jeg har laget for meg selv er at dersom de fleste kranglene i forholdet dreier seg om bagateller. Som hvem skal gå ut med søpla, sokker i sofaen osv. Det skal jeg fint overleve. 

Men dersom kranglene dreier seg om forskjellige verdier, sjalusi, religion/poltikk, i den grad at det ikke går an å være enige om å være uenige. Og det gjentar seg. Da orker jeg ikke. 

Er det sjalusi det dreier seg mest om? 

Skrevet
Akkurat nå, Calm skrev:

En regel jeg har laget for meg selv er at dersom de fleste kranglene i forholdet dreier seg om bagateller. Som hvem skal gå ut med søpla, sokker i sofaen osv. Det skal jeg fint overleve. 

Men dersom kranglene dreier seg om forskjellige verdier, sjalusi, religion/poltikk, i den grad at det ikke går an å være enige om å være uenige. Og det gjentar seg. Da orker jeg ikke. 

Er det sjalusi det dreier seg mest om? 

Det dreier seg om sjalusi, religion, mitt barn, min fortid etc. Altså ganske grunnleggende ting.. 

Samtidig har han sider som jeg setter stor pris på, og jeg skulle så inderlig ønske det var disse sidene som hadde hovedfokus. 
isteden blir jeg lei meg og såret gang på gang på gang...

Gjest Alterego666
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har mange fine kvaliteter, men grunnleggende er vi veldig ulike. Dette kommer til uttrykk gjennom hyppige og voldsomme diskusjoner/krangler. 

Ligger ikke svaret ditt her?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det dreier seg om sjalusi, religion, mitt barn, min fortid etc. Altså ganske grunnleggende ting.. 

Samtidig har han sider som jeg setter stor pris på, og jeg skulle så inderlig ønske det var disse sidene som hadde hovedfokus. 
isteden blir jeg lei meg og såret gang på gang på gang...

Ja en må liksom kjenne etter hvilken vektskål som veier tyngst for en. De gode sidene eller de mindre ålreite sidene ved han. 

Hvor ofte krangler dere da, eller at han kommer med slike utsagn? 

Jeg kjenner jo ikke dere. Men dersom samboeren min hadde terpet på noe ved feks min familie, så hadde jeg spurt han hva han egentlig vil oppnå, ved å dra temaet fram hele tiden. Hva som skal til for at han skal legge det bak seg. For problemet ligger jo hos han. Er han som sliter med det, ikke jeg. Er noe med det også tenker jeg. Å plassere problemet hos rette person. Og som en klok mann ved navn Ingvard Wilhelmsen sa en gang,fritt sitert etter hukommelsen. Angående sjalusi: «Det må vel være mer ålreit med frittgående ektefeller, enn å måtte ha de i bur». 

Skrevet
10 minutter siden, Alterego666 skrev:

Ligger ikke svaret ditt her?

Det gjør det nok. Men hvorfor er d da så vanskelig å gå...? 🤥

Skrevet
8 minutter siden, Calm skrev:

Ja en må liksom kjenne etter hvilken vektskål som veier tyngst for en. De gode sidene eller de mindre ålreite sidene ved han. 

Hvor ofte krangler dere da, eller at han kommer med slike utsagn? 

Jeg kjenner jo ikke dere. Men dersom samboeren min hadde terpet på noe ved feks min familie, så hadde jeg spurt han hva han egentlig vil oppnå, ved å dra temaet fram hele tiden. Hva som skal til for at han skal legge det bak seg. For problemet ligger jo hos han. Er han som sliter med det, ikke jeg. Er noe med det også tenker jeg. Å plassere problemet hos rette person. Og som en klok mann ved navn Ingvard Wilhelmsen sa en gang,fritt sitert etter hukommelsen. Angående sjalusi: «Det må vel være mer ålreit med frittgående ektefeller, enn å måtte ha de i bur». 

Minst en gang PR måned. Og da varer krangelen gjerne i flere dager..

Skrevet

Stakkars barn.

Anonymkode: 9ec84...3a1

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det nok. Men hvorfor er d da så vanskelig å gå...? 🤥

Det er ingen gitt grunn til det, det bare er vanskelig.

Du er nok tvunget til å kvinne deg opp. Fokusér på barnet ditt. Vil du at barnet ditt skal vokse opp i den atmosfæren du beskriver i HI?

Skrevet
Spoiler

Gå... hvis du lurer og ikke klarer å legge det fra deg, betyr det at han har tråkket over en grense som ikke skulle tråkkes over. Med mindre det er god grunn til å anta at dette ikke vil skje igjen så tenker jeg det er bestå å gå. Dere har også bare vært sammen i ett år så du taper ikke så mye på det. 

En emosjonell/sinna mann, er en femi mann. Ikke den tryggheten man trenger som kvinne. Hvis man alltid må være det som står stødig for den andre... ja så er det faktisk ikke verdt det spør du meg. hvertfall ikke hvis den andre trår over grenser og oppfører seg ufint. 

Ja han har issues, og det er synd på han, men det er ikke greit å oppføre seg dårlig og respektløst. 

Anonymkode: a1c9b...6e5

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette gjentar seg, så angrer han ikke (ikke nok til å gidde å gjøre noe med det, ihvertfall). Hvorfor skal du tilgi han for noe som han synes er ok å gjøre mot deg?

Håper ikke barnet får med seg det stygge han sier om faren!!

Hvis dere skal redde forholdet, må begge jobbe for det. Sammen; I samme retning.

Anonymkode: 1e501...1bd

Skrevet

Hvem andre på kloden kan svare deg på dette..?

Putte finger`n i bakken / blomsterpotta , -å ta en prat med deg sjøl, er mitt tips...

Ditt liv  & ditt valg. ...

a.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...