Gå til innhold

Forkjølet baby. Kan vi likevel fly ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var nylig på fly og de nektet et barnefamilie å komme ombord da et av barna var forkjølet.  Bare så du er forberedt. 

Anonymkode: 1ac88...6df

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du kan reise eller ikke, og hva jeg syns er ikke viktig for deg. Ring koronatelefonen og spør :) 

Anonymkode: a5eff...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du kan reise eller ikke, og hva jeg syns er ikke viktig for deg. Ring koronatelefonen og spør :) 

Anonymkode: a5eff...dae

Det er ikke koronatelefonen som bestemmer dette. 

Anonymkode: 814cd...23e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke koronatelefonen som bestemmer dette. 

Anonymkode: 814cd...23e

Nei, men mulig de vet noe om det, eller kan hjelpe TS med å finne ut av det. 

Anonymkode: a5eff...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan holder man avstand til folk på et fly? 

Anonymkode: 600f0...050

det har heldigvis flyselskapene ordnet sånn at folk gjerne ikke sitter i midtsetet nå under korona, f.eks, så med mindre folk trenger seg inn/ut for å få bagasjen sin samtidig så går det kjempefint å holde avstand på fly. flyene har HEPA-filter og man flyr gjerne med munnbind, barnet til TS har testet negativt så der er det heller ikke noe stress at baby reiser uten munnbind. 

fløy selv for en tid tilbake med negativ test og det gikk kjempefint å holde avstand.

Anonymkode: 27c67...2e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er helt hysteriske. Dra du, pass på ungen din og hold avstand til folk. 

Anonymkode: 27c67...2e0

Det handler ikke om å være hysterisk, det handler om å følge regler fra helsemyndighetene. Barnet skal ikke inn på et fly med hoste og snørr.

Anonymkode: 35e7f...f92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Muskath skrev:

Det er jo en av reglene de terper på om og om igjen, Hold avstand, vask hender og hold deg hjemme hvis du har luftveissymptomer . 

Det er det sistnevnte folk ikke klarer å forstå. Jeg fatter ikke hvordan de kommer seg utav døren om morgenen uten å spørre om hvordan de gjør det 🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

tiltakløshet? Han er testet og har ikke korona.  Jeg gjorde tiltak. Han fikk en test. Hva slags fare gjør han for andre?  Mange glemmer at selvom det er korona i samfunnet finnes det fortsatt helt vanlig forkjølelse og luftveisvirus .  

Anonymkode: 602f4...8ae

Selv om test er negativ skal man holde seg hjemme til man er frisk 

Anonymkode: b06b4...f4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett an allmenntilstanden til barnet. Er snørret blankt, barnet er feberfri og allmenntilstanden god, så synes jeg du kan reise. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis barnet ditt hoster og nyser FORKJØLELSESBAKTERIER så skal du ikke utsette dette barnet for andre som kan bli FORKJØLET. 

Vil du virkelig like å vite at Fru Olsen - som du traff på flyet - ble forkjølet pga ditt barn og måtte ta ulønnede sykedager fordi alt var brukt opp tidligere? Hva om Fru Olsen har et elendig imunforsvar og måtte fly samme strekning for kontroll av den underliggende sykdommen og her kommer du med ditt negativ test barn som bare er litt snørrete og pang så er Fru Olsen smittet med det som for deg er en uskyldig forkjølelse men som for Fru Olsen kan utsette en lenge planlagt operasjon eller behandling?

Hvorfor spør du her hvis du ikke er interessert i svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kos dere. Ikke hør på folk her som er hysteriske. Du kan jo ta å  skrive ut  og vis frem testen som viser negativ på flyplassen :) God tur:) 

Endret av solietta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Hvis barnet ditt hoster og nyser FORKJØLELSESBAKTERIER så skal du ikke utsette dette barnet for andre som kan bli FORKJØLET. 

Vil du virkelig like å vite at Fru Olsen - som du traff på flyet - ble forkjølet pga ditt barn og måtte ta ulønnede sykedager fordi alt var brukt opp tidligere? Hva om Fru Olsen har et elendig imunforsvar og måtte fly samme strekning for kontroll av den underliggende sykdommen og her kommer du med ditt negativ test barn som bare er litt snørrete og pang så er Fru Olsen smittet med det som for deg er en uskyldig forkjølelse men som for Fru Olsen kan utsette en lenge planlagt operasjon eller behandling?

Hvorfor spør du her hvis du ikke er interessert i svaret?

Hvis man skal operere så holder man seg hjemme uansett. Er lite sjanse og å bli smittet på et fly og det har ekspertene sagt også 

Endret av solietta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
1 time siden, solietta skrev:

Hvis man skal opere så holder man seg hjemme uansett. Er lite sjanse og å bli smittet på et fly og det har ekspertene sagt også 

Hvis man skal operere på Rikshospitalet og bor i Bergen kan det være at man ikke har mulighet å kjøre. Da kan fly faktisk være det beste alternativet fordi det er kort reisetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blondie65 skrev:

Hvis man skal operere på Rikshospitalet og bor i Bergen kan det være at man ikke har mulighet å kjøre. Da kan fly faktisk være det beste alternativet fordi det er kort reisetid.

Nei, en kan ta tog også.

Anonymkode: 451c1...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Er det så vanskelig å forstå? Ungen er syk og kan smitte andre. Som da må holde seg hjemme fra jobb/skole, testes osv.

Anonymkode: 1f5f4...089

Det er ikke farlig å bli forkjølet. 

Anonymkode: 4d693...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Blondie65 skrev:

Hvis barnet ditt hoster og nyser FORKJØLELSESBAKTERIER så skal du ikke utsette dette barnet for andre som kan bli FORKJØLET. 

Vil du virkelig like å vite at Fru Olsen - som du traff på flyet - ble forkjølet pga ditt barn og måtte ta ulønnede sykedager fordi alt var brukt opp tidligere? Hva om Fru Olsen har et elendig imunforsvar og måtte fly samme strekning for kontroll av den underliggende sykdommen og her kommer du med ditt negativ test barn som bare er litt snørrete og pang så er Fru Olsen smittet med det som for deg er en uskyldig forkjølelse men som for Fru Olsen kan utsette en lenge planlagt operasjon eller behandling?

Hvorfor spør du her hvis du ikke er interessert i svaret?

Omg hysterisk 🙄 jeg skulle likt å se folk ta så mye hensyn til hverandre i andre situasjoner også. 

Eller at jeg ikke kan farge håret mitt grønt fordi det kan gi dårlige minner til en person som var sammen med en med grønt hår og han er suicidal og knekker sammen når han ser meg. Det blir for tullete. Så stort ansvar skal ikke pålegges andre. 

Anonymkode: 4d693...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, solietta skrev:

Reis og kos dere. Ikke hør på folk her som er hysteriske. Du kan jo ta å  skrive ut  og vis frem testen som viser negativ på flyplassen :) God tur:) 

Skal TS dele ut en kopi til alle på flyet også da? Eller få flyvertinnen til å annonsere over høyttaleren at det bare er en forkjølelse.

De vet jo ikke at babyen ikke har korona, så hvis de blir smittet må jo de teste seg og holde seg i karantene. 

Skjønner du vil se foreldrene dine, TS men alvorlig talt. Hvis det virkelig var så viktig er det rart dere ikke har fått til å se hverandre siden januar. 

Anonymkode: 814cd...23e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal TS dele ut en kopi til alle på flyet også da? Eller få flyvertinnen til å annonsere over høyttaleren at det bare er en forkjølelse.

De vet jo ikke at babyen ikke har korona, så hvis de blir smittet må jo de teste seg og holde seg i karantene. 

Skjønner du vil se foreldrene dine, TS men alvorlig talt. Hvis det virkelig var så viktig er det rart dere ikke har fått til å se hverandre siden januar. 

Anonymkode: 814cd...23e

Babyen er jo testet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, solietta skrev:

Babyen er jo testet 😆

Poenget fløy langt over hodet på deg.

Anonymkode: 814cd...23e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...