Gå til innhold

Forkjølet baby. Kan vi likevel fly ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barna mine skal/skulle reise på ferie til foreldrene mine (innlandsreise ) Vi skal fly med SAS på torsdag, Har gledet meg lenge, har ikke sett de siden januar. Fridager fra jobb ordnet. Men nå har baby på 11 mnd blitt forkjølet og hoster litt. Han har tatt krona test som visste seg å være negativ. Kan vi da likevel fly? Hvor strengt er det på fly nå for tiden?

Anonymkode: 602f4...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hold dere hjemme til han er frisk.

At det skal være så vanskelig å forstå dette. Snakk om tiltaksløshet.

Anonymkode: 451c1...2a4

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hold dere hjemme til han er frisk.

At det skal være så vanskelig å forstå dette. Snakk om tiltaksløshet.

Anonymkode: 451c1...2a4

tiltakløshet? Han er testet og har ikke korona.  Jeg gjorde tiltak. Han fikk en test. Hva slags fare gjør han for andre?  Mange glemmer at selvom det er korona i samfunnet finnes det fortsatt helt vanlig forkjølelse og luftveisvirus .  

Anonymkode: 602f4...8ae

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som tortur for babyen å fly når han er forkjølet. 

Anonymkode: 814cd...23e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo ha korona selv om testen er negativ, det skjønner vel du også? Ellers kunne jo alle som sitter i karantene droppet den etter negativ test, men det er ikke sånn det fungerer.

Anonymkode: 00fad...0e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å forstå? Ungen er syk og kan smitte andre. Som da må holde seg hjemme fra jobb/skole, testes osv.

Anonymkode: 1f5f4...089

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som tortur for babyen å fly når han er forkjølet. 

Anonymkode: 814cd...23e

 Han har dren i ørene Så trykk i ørene er ikke noe problem . Han har fin allmentilstand og leker fint og sover bra om natta , men snørret litt og hoster innimellom 

Anonymkode: 602f4...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tiltakløshet? Han er testet og har ikke korona.  Jeg gjorde tiltak. Han fikk en test. Hva slags fare gjør han for andre?  Mange glemmer at selvom det er korona i samfunnet finnes det fortsatt helt vanlig forkjølelse og luftveisvirus .  

Anonymkode: 602f4...8ae

Hvilke fare han utgjør for andre? Forstår du virkelig ikke det?

Om dere reiser så vil dere treffe på mye folk. Både andre som reiser, men også de som jobber på flyplassen og på flyet. Blir noen av disse smittet så må de i karantene frem til de er friske eventuelt må de teste seg. Da taper arbeidsgiver/samfunnet penger på at de er hjemme. Det brukes også unødvendige helsepersonellressurser på testing av andre som er blitt smittet av din forkjølete sønn.

Se litt lengre enn din egen nesetipp.

Anonymkode: 4f653...253

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uavhengig av korona, så tar man ikke en forkjølet baby med på fly hvis ikke det er strengt nødvendig. Han kan få skikkelige smertefulle dotter i ørene. Har gjort det selv (før korona), og det var et mareritt. Hadde dotter i ørene en uke.

Anonymkode: a186d...717

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er helt hysteriske. Dra du, pass på ungen din og hold avstand til folk. 

Anonymkode: 27c67...2e0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke fare han utgjør for andre? Forstår du virkelig ikke det?

Om dere reiser så vil dere treffe på mye folk. Både andre som reiser, men også de som jobber på flyplassen og på flyet. Blir noen av disse smittet så må de i karantene frem til de er friske eventuelt må de teste seg. Da taper arbeidsgiver/samfunnet penger på at de er hjemme. Det brukes også unødvendige helsepersonellressurser på testing av andre som er blitt smittet av din forkjølete sønn.

Se litt lengre enn din egen nesetipp.

Anonymkode: 4f653...253

Nå tar det ikke lang tid å få svar på en test. Han fikk svar samme dag som han tok testen . Det samme gjorde jeg tidligere i høst

man er ikke et samfunnsproblem om man lever som normalt når man er forkjølet.

Anonymkode: 602f4...8ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta forhåndsregler og kos dere om det bare er en liten forkjølelse og testen er negativt. 

Hadde ringt fastlegen og hørt med han 😊 Flybilletter er ofte ikke refunderbar så dobbeltsjekk det hos flyselskapet! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker said:

tiltakløshet? Han er testet og har ikke korona.  Jeg gjorde tiltak. Han fikk en test. Hva slags fare gjør han for andre?  Mange glemmer at selvom det er korona i samfunnet finnes det fortsatt helt vanlig forkjølelse og luftveisvirus .  

Anonymkode: 602f4...8ae

Det er mulig å teste negativt på korona selv om man har korona. Følg rådene fra fhi.

Anonymkode: eeee3...ea8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tiltakløshet? Han er testet og har ikke korona.  Jeg gjorde tiltak. Han fikk en test. Hva slags fare gjør han for andre?  Mange glemmer at selvom det er korona i samfunnet finnes det fortsatt helt vanlig forkjølelse og luftveisvirus .  

Anonymkode: 602f4...8ae

Det handler jo ikke bare om korona. Det er jo knallvondt å fly når man er forkjølet. Sist jeg gjorde det, sprakk jeg trommehinna, noe som er veldig smertefullt i tillegg til veldig vanlig om man er forkjølet. 
 

Og, om barnet ditt skulle være så uheldig å smitte andre med forkjølelse, som iallfall ikke har immunforsvar til å takle både forkjølelse og korona, så er ikke det bra heller.

Anonymkode: 62343...b77

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi da likevel fly? Hvor strengt er det på fly nå for tiden?

Anonymkode: 602f4...8ae

Ulempen er om babyen din smitter andre med sin forkjølelse. Kan du kontrollere at det ikke skjer? Det vil få store konsekvenser for de som blir smittet (nevnt av flere andre her). Jeg forstår du vil besøke familien, men kanskje du burde avklare med både legen din og SAS på forhånd? Om ikke annet så kan kanskje flyselskapet plassere dere langt unna de andre passasjerene. Jeg håper drenet hjelper. 

Anonymkode: cc7c0...332

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå tar det ikke lang tid å få svar på en test. Han fikk svar samme dag som han tok testen . Det samme gjorde jeg tidligere i høst

man er ikke et samfunnsproblem om man lever som normalt når man er forkjølet.

Anonymkode: 602f4...8ae

Det tar ikke lang tid nei, men det tar den tiden det tar. Det er helt unødvendig bruk av helsepersonell. Og man må være hjemme de dagene det tar - ikke alle har mulighet til hjemmekontor. Tenk om ditt barn smitter flere barnehageansatte? Det kan ende med at de må stenge barnehage fordi de ikke har nok personell på jobb, alle må holde barna hjemme - enda flere kan ikke gå på jobb. Dette er jo eventuelle ringvirkninger av din tiltaksløshet. Dine holdninger et et samfunnsproblem. Igjen, se lenger enn din egen nesetipp. At folk ikke evner og se andre seg selv, hel utrolig. 

Anonymkode: 4f653...253

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er helt hysteriske. Dra du, pass på ungen din og hold avstand til folk. 

Anonymkode: 27c67...2e0

Hvordan holder man avstand til folk på et fly? 

Anonymkode: 600f0...050

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en av reglene de terper på om og om igjen, Hold avstand, vask hender og hold deg hjemme hvis du har luftveissymptomer . 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...