Gå til innhold

Han sendte meg isis video, jeg ble dårlig og fikk mareritt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg sov ikke i natt og ble sittende oppe å chatte med en venn av meg, mann på 29. Han har det tungt etter han ble dumpet, og spør meg om råd osv. Jeg prøver selvfølgelig å hjelpe han. Han satt og drakk, og begynte å snakke grisete til meg, jeg sa klart i fra om at han skulle skjerpe seg og ikke skrive perverst til meg (hva han ville gjøre med meg osv), han sa unnskyld og jeg var ferdig med det, tenkte at han hadde jo drukket litt. Plutselig sender han meg ISIS video fra nettet, draps video hvor isis halshugget folk. Jeg tenkte ikke på at det kunne være noe sånt når jeg trykket på linken ganske fort og nysgjerrig. Da jeg så hva det handlet om måtte jeg stoppe filmen, og kjente meg kvalm, spydde. Fikk mareritt i natt om det. Jeg ble sjokkert, og skjønner ikke hvorfor han sendte meg det. Jeg vurderer å blokke han og ikke ha kontakt med han igjen, lurer på om han er blitt syk. Og er det lovlig egentlig å sende meg sånn? Hva feiler folk!! Er sint på han

Anonymkode: 49634...996

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør blokke ham. Dette er en fyr som sitter og ser på videoer av groteske, voldelige drap. Ikke nok med det, han sender det til andre uten at de har bedt om det, og uten å si ifra om hva det er. Vil du være venn med en slik fyr? Nei. Blokk han. 

Jeg så en gang en slik video. Jeg ble dårlig, kvalm, fikk ikke sove på flere dager. Videoen spilte over og over i hodet mitt, og jeg klarte ikke å bli kvitt det. Etter noen dager ble det bedre, heldigvis. Etter en uke fikk jeg ikke samme sterke reaksjon når jeg tenkte på det som tidligere. Det går over, heldigvis

Anonymkode: 8cf97...f19

• Liker 29
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk mareritt i natt om det. Jeg ble sjokkert, og skjønner ikke hvorfor han sendte meg det. Jeg vurderer å blokke han og ikke ha kontakt med han igjen, lurer på om han er blitt syk. Og er det lovlig egentlig å sende meg sånn? Hva feiler folk!! Er sint på han

Du vurderer ..?? WTF!? Er du helt blåst! Han sendte dette når du ønsket å avslutte samtalen og satte grenser for deg selv. Jeg ville tolket det som en trussel. 

Ja, du skal komme deg langt unna denne personen, og ja, det kan godt være du burde tipse en eller annen instans. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 13
Skrevet

Tips politiet om han og videoen. 

• Liker 16
Skrevet

og hvorfor følte du og dele dette med oss?

Anonymkode: aa10a...83b

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør blokke ham. Dette er en fyr som sitter og ser på videoer av groteske, voldelige drap. Ikke nok med det, han sender det til andre uten at de har bedt om det, og uten å si ifra om hva det er. Vil du være venn med en slik fyr? Nei. Blokk han. 

Jeg så en gang en slik video. Jeg ble dårlig, kvalm, fikk ikke sove på flere dager. Videoen spilte over og over i hodet mitt, og jeg klarte ikke å bli kvitt det. Etter noen dager ble det bedre, heldigvis. Etter en uke fikk jeg ikke samme sterke reaksjon når jeg tenkte på det som tidligere. Det går over, heldigvis

Anonymkode: 8cf97...f19

Det er visst «helt normalt» å se på/dele slike videoer, i følge visse mennesker her på kvinneguiden.

Det har vært diskutert før.

Så, jeg vet ikke jeg .. 🙂

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Tips politiet om han og videoen. 

Hva faen skal du tipse om? nettet florerer av videoer fra f.eks isis og diverse karteller som henretter og torturerer folk. Hva de gjør er selvfølgelig kriminelt, men å se videoen er ikke kriminelt på noen måte. Er det bad taste å sende sånt? ja helt klart, TS får vurdere om dette er en fyr hun skal gidde å bruke tid på.
Til TS: Jeg er helt enig med deg det er grusomt å se sånt og det er noe du kommer til å tenke på noen dager, men det vil gå over. Hvis du vil se "positivt" på det, så kan det være greit å tenke på at slike ting skjer hver dag og at store deler av verdens befolkning lever under helt grusomme forhold, sånn sett så understreker dette hvor godt vi har det her i Norge og det minner oss på å ha empati  med mennesker som kommer hit på søken etter et bedre liv.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og hvorfor følte du og dele dette med oss?

Anonymkode: aa10a...83b

Fordi ts trenger å snakke med noen om det kanskje? Hvorfor følte du å kommentere det der egentlig? Om du ikke har noe vettugt å komme med så står du ganske fritt til å gjøre noe annet som er mer fornuftig 

Anonymkode: 42308...069

• Liker 14
Skrevet

Blokker han øyeblikkelig! Er jo en livsfarlig fyr.

• Liker 4
Skrevet

Oi, her var det mange som ble trigget av TS sitt innlegg. 

Jeg synes du skal blokkere han og distrahere deg selv fra denne videoen de neste dagene. Det går over med tiden heldigvis. 

Anonymkode: 580db...515

• Liker 3
Skrevet

Skjønner godt at du reagerer, TS.

Det jeg synes er skikkelig ekkelt med denne fyrens oppførsel, er at han begynte å snakke grisete/perverst om hva han ville gjøre med deg, og når du ba ham slutte med det, responderte han med å sende en slik grusom video.

Han har tydeligvis mye aggresjon og grums i seg; forsterket av et nylig brudd, det er så - men det er fanden ikke sunt å se på slike videoer. Og det er virkelig ikke sunt for deg at han brukte deg til å få utløp for hva som enn gnager ham. Det han gjorde, blir jo en form for psykisk vold. Fyren burde oppsøke hjelp, ikke misbruke venner.

Anonymkode: c0763...1ca

• Liker 6
Skrevet
31 minutter siden, K.B. skrev:

Hva faen skal du tipse om? nettet florerer av videoer fra f.eks isis og diverse karteller som henretter og torturerer folk. Hva de gjør er selvfølgelig kriminelt, men å se videoen er ikke kriminelt på noen måte.

Det er ikke en video som bør ligge åpent, så gjennom å varsle politiet kan Kripos muligens fjerne den. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Det er ikke en video som bør ligge åpent, så gjennom å varsle politiet kan Kripos muligens fjerne den. 

Velkommen til verden... Alle kan gå inn på Kaotic, inhumainity, Live Leak eller andre sider å se dette.
Det er ikke politiets oppgave å gjøre noe med dette.

• Liker 4
Skrevet

I og med at han sendte den til deg samtidig som han sendte deg seksuelle meldinger om hva han ville gjøre med deg tror jeg du kan regne med at dette er en fyr som kobler vold og seksualitet. Jeg ville vært langt mer redd for det enn for at han skulle begå terror, og jeg ville styrt milevis unna han der. 

• Liker 9
Skrevet

Det der er ikke greit! Her ville min varsellampe begynt å lyse. Alle kan gjøre noe "dumt", selv om dette var helt idiotisk. Men dersom han er muslim eller har snakket mye om temaet før så hadde jeg anmeldt han (vet ikke om det er mulig basert på en slik film?). Eventuelt kan du jo sende en melding og fortelle at du ble dårlig av filmen og spørre hvorfor han sendte den. Da kan han hvert fall forklare seg og du kan vurdere hva du vil gjøre. Virker kanskje overdrevent, men tenk hvor mange som faktisk kan ha opplevd slike små "hint", men ikke meldt fra fordi man tenker man tråkker over en grense. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du reagerer, TS.

Det jeg synes er skikkelig ekkelt med denne fyrens oppførsel, er at han begynte å snakke grisete/perverst om hva han ville gjøre med deg, og når du ba ham slutte med det, responderte han med å sende en slik grusom video.

Han har tydeligvis mye aggresjon og grums i seg; forsterket av et nylig brudd, det er så - men det er fanden ikke sunt å se på slike videoer. Og det er virkelig ikke sunt for deg at han brukte deg til å få utløp for hva som enn gnager ham. Det han gjorde, blir jo en form for psykisk vold. Fyren burde oppsøke hjelp, ikke misbruke venner.

Anonymkode: c0763...1ca

Veldig enig!

• Liker 3
Skrevet

Det minner meg på en som sendte meg en video da jeg var 14 av en mann som ble flådd levende av et meksikansk kartell og dem rev ut hjertet på han det var ikke hud igjen på han på hele magen og brystet  det var skikkelig traumatisererende. Forstår ikke hvorfor folk ser på sånt.... :(

Anonymkode: 4e46d...2bc

Skrevet

Eksen min sendte meg en video av den typen, med noe "humor" rundt det. Han hadde veldig mørk humor. Og det får være greit å ha mørk humor, men jeg visste overhode ikke hva jeg klikket på og hadde mareritt om det lenge etterpå. Ble forbanna på han, om han har mage til å se sånt og kan dele med kompiser så er det en ting, men du KAN bare ikke sende sånn til hvem som helst uten en advarsel. Jeg angret sånn på at jeg hadde sett det, jeg var fysisk dårlig lenge og akkurat som et mørke sank over hodet mitt en stund. Det går heldigvis over med tiden da. 

Jeg tror ikke nødvendigvis folk som ser på sånt er syke i hodet, jeg har en viss grad av morbid interesse/nysgjerrighet jeg også, alle har det. Lørdagsunderholdningen er jo gjerne vold og true crime. 

Og det var ikke noe galt med eksen min, hakket mindre empati for folk han ikke kjente kanskje. Men ekstremt ufint å sende sånt uten å si fra, jeg fikk det jo av eksen mens han fremdeles var kjæreste og jeg kjente han godt, hadde det kommet helt i starten så hadde det vært takk og farvel med en gang. For det er jo også de som er helt skrudde i hodet som liker å se sånt.

Anonymkode: f43a9...e44

Skrevet
38 minutter siden, K.B. skrev:

Hva faen skal du tipse om? nettet florerer av videoer fra f.eks isis og diverse karteller som henretter og torturerer folk. Hva de gjør er selvfølgelig kriminelt, men å se videoen er ikke kriminelt på noen måte. Er det bad taste å sende sånt? ja helt klart, TS får vurdere om dette er en fyr hun skal gidde å bruke tid på.
Til TS: Jeg er helt enig med deg det er grusomt å se sånt og det er noe du kommer til å tenke på noen dager, men det vil gå over. Hvis du vil se "positivt" på det, så kan det være greit å tenke på at slike ting skjer hver dag og at store deler av verdens befolkning lever under helt grusomme forhold, sånn sett så understreker dette hvor godt vi har det her i Norge og det minner oss på å ha empati  med mennesker som kommer hit på søken etter et bedre liv.

Tull. Selvfølgelig er det mye rart der ute, men man må aktivt søke det opp. Det er ikke noe som spetter opp om man ikke ønsker det selv. Eller får det tilsendt. Det at det finnes behøver ikke bety at det skal godtas. 

Anonymkode: 5405c...ec8

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende og krenkende innlegg, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet

Takk for svar folkens. Jeg har sendt han sms om at jeg ikke ønsker kontakt med han og at han ikke skal snakke til meg igjen, så blokket jeg han overalt etter det. Jeg har hatt mareritt i hele dag om dette. Dette satt dypt spor i meg. Håper jeg klarer å glemme det etterhvert. Verden er syk! Ts

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...