AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #41 Del Skrevet 21. september 2020 50 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Hvorfor har du ikke slått opp? Har dere barn? Har ikke slått opp fordi han er det beste jeg får. Nei, har tenkt å få barn med han og så slå opp. Den biologiske klokken min er på overtid, så det er nå eller aldri for min del. Bedre for et barn å ha to foreldre enn at jeg får donorbarn tenker jeg. Anonymkode: 65f53...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #42 Del Skrevet 21. september 2020 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Jeg vil påstå at om han klipper plen og fikser bilen vil det gjøre en bedre uttelling enn om han vasker klær. Nei. Å fikse bilen får jeg jo andre til å gjøre, og tar jo nesten ikke noe tid. Plenklipping er jo enkelt og kortvarig. Det tunge arbeidet er det som er mest tidskrevende og som gjøres oftest (husarbeid, tørke støv, rydde, vaske klær, holde det rent og pent) Såklart er det ikke noe tenende at vi gjør "the bare minimum". Er en selvfølge at jeg tar halvparten av alt, noe annet er latskap og egoisme. Anonymkode: cb093...4b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 21. september 2020 #43 Del Skrevet 21. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Å fikse bilen får jeg jo andre til å gjøre, og tar jo nesten ikke noe tid. Plenklipping er jo enkelt og kortvarig. Det tunge arbeidet er det som er mest tidskrevende og som gjøres oftest (husarbeid, tørke støv, rydde, vaske klær, holde det rent og pent) Såklart er det ikke noe tenende at vi gjør "the bare minimum". Er en selvfølge at jeg tar halvparten av alt, noe annet er latskap og egoisme. Anonymkode: cb093...4b4 Jeg brukte maks 10-20min i snitt om dagen ekstra på husarbeid bortsett fra matlaging. Og det så ryddig nok ut hos meg. Støvsugde en gang i uken. Skjønner det er litt mer om man har barn. Men det er virkelig ikke noe tidkrevende. Ting som vaske klær gjør jeg mens jeg lager middag og hører på lydbok. Er veldig kjapt og avslappende. Om damen er så nazi på husarbeid at det må tørkes støv hver dag, og bordet må ha pynteduk og blomster på som skal tas bort hver gang man skal spise så får hun gjøre det selv. Det blir mer en hobby bestående av totalt unyttig arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 21. september 2020 #44 Del Skrevet 21. september 2020 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Jeg vil påstå at om han klipper plen og fikser bilen vil det gjøre en bedre uttelling enn om han vasker klær. Igjen er det at menn drar frem plenklipping og bilfiksing som oppgaver som oppveier for husarbeid. Det er jo direkte misvisende. Helt feil, rett og slett. Jeg har vært alenemor med to små barn i flere år, der jeg måtte gjøre alle manne- og kvinneoppgaver, slik mange menn sier. Vet du hva? Min arbeidsmengde har ikke akkurat økt til det dobbelte. Har man ny bil, altså fra 2014 og oppover, er det lite du får gjort selv, bortsett fra å skifte pære, fylle på olje og sånn småfiks som tar fem minutter. Skifte dekk gjør man to ganger i året, ca 30 minutter per gang. Resten må gjøres på verksted, med mindre man selv er mekaniker og har masse dyrt verktøy. Jeg kjenner mange menn som ikke fikser bil selv, fordi de ikke kan gjøre det med nyere biler. Med mindre man har enorm tomt med vakker interiørhage, tar ikke plenklippingen flere timer i uka. Det er også sesongbasert, slik at på vinteren slipper man jo det. I områder med mye snø så er snørydding med snøfreser en oppgave som må utføres regelmessig, men fortsatt ikke flere timer i uka hver eneste uke. Husarbeid må gjøres hver eneste dag. Det er verken sesongbasert eller sporadisk, men hver jævla bidige dag. Så at en mann fikset bil i 30 minutter i løpet av en måned veier overhode ikke opp for husarbeid som må gjøres hver dag, og som er kjedelig som faen. Jeg skifter heller en lyspære på bilen enn å vasker gulver for å si det slik. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. september 2020 #45 Del Skrevet 21. september 2020 Ja om han hadde gjort det naken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 21. september 2020 #46 Del Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, Sykkelkopp skrev: Jeg brukte maks 10-20min i snitt om dagen ekstra på husarbeid bortsett fra matlaging. Og det så ryddig nok ut hos meg. Støvsugde en gang i uken. Skjønner det er litt mer om man har barn. Men det er virkelig ikke noe tidkrevende. Ting som vaske klær gjør jeg mens jeg lager middag og hører på lydbok. Er veldig kjapt og avslappende. Om damen er så nazi på husarbeid at det må tørkes støv hver dag, og bordet må ha pynteduk og blomster på som skal tas bort hver gang man skal spise så får hun gjøre det selv. Det blir mer en hobby bestående av totalt unyttig arbeid. Men hvorfor har du sluttet å gjøre alt dette da du ble sammen med en dame? For øvrig er jeg overhode ingen vaskenazi, men vi i mitt hus vasker do og vask i hvert fall en gang i uka. Vasker gulver en til to ganger i uka, støvsuger annenhver dag (har hund). Lager mat hver dag, vasker klær hver dag (har barn, så blir mye klær), skifter på senga en gang i uka, tørker over kjøkkenbenk, middagsbord osv et par ganger om dagen (etter matlaging og spising). Hvordan får du det til å bli 10 minutter om dagen, er et under for meg. Og som sagt, jeg er rotete. Jeg kjenner flere som gjør mye mer enn meg, selv om det ikke kvalifiserer dem til vaskenazi. Nå som koronavirus er her så blir det jo anbefalt å ha ekstra god hygiene i huset. Og det tar i hvert fall ikke 10 minutter om dagen. Hos oss tar bare klesvask 10 minutter hver dag - putte i maskin, sette på maskin, ta ut av maskin, henge opp, brette og legge på plass. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #47 Del Skrevet 21. september 2020 Om jeg må be ham on det først, nei. Men om han på eget initiativ gjør sin del av husarbeidet, og attpåtil ikke strutter rundt som om han fortjener en medalje: ja. Det finnes ikke noe bedre enn en mann som tar det som en selvfølge at han skal ta ansvar for hjemmet, og passer på at det er ryddig og rent. Anonymkode: aa454...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VOX Skrevet 21. september 2020 #48 Del Skrevet 21. september 2020 Har vært gift i 30 år, så det vet jeg faktisk ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #49 Del Skrevet 21. september 2020 1 hour ago, Sykkelkopp said: Jeg vil påstå at om han klipper plen og fikser bilen vil det gjøre en bedre uttelling enn om han vasker klær. Bilen tar verkstedet seg av om det ikke er noe man kan fikse selv. Jeg skifter dekk selv på min bil. Mannen bruker dekkhotell. Jeg er den som klipper plen, og maler både utvendig og innvendig. Flatpakkede møbler montrer jeg fortere enn han fordi jeg følger bruksanvisningen. I motsetning til han som mener man ikke trenger å følge bruksanvisningen og dermed ofte må demontere å begynne på nytt fordi han gjorde feil. Dette var bare noen eksempler. Anonymkode: fa038...38b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #50 Del Skrevet 21. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke slått opp fordi han er det beste jeg får. Nei, har tenkt å få barn med han og så slå opp. Den biologiske klokken min er på overtid, så det er nå eller aldri for min del. Bedre for et barn å ha to foreldre enn at jeg får donorbarn tenker jeg. Anonymkode: 65f53...32d Egoisme?? Anonymkode: 8ac19...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #51 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg finner menn som gjør husarbeid på eget initiativ sexy og tennende. Det er turn off å måtte spørre om de kan bidra, jeg vil mann, ikke et barn jeg må mase på. Samboeren min gjør 99% alt på eget initiativ. Han gjør alltid noe ekstra for meg hver dag. Han elsker å glede meg, noe som er veldig lett, da jeg blir glad og rørt av alt 😅 han er verdens mest fantastiske mann i mine øyne, og jeg har lyst på han hele tiden. Han gjør veldig mye for meg, kunne ikke satt mer pris på han. Greia er at du føler deg tatt vare på. Vi er i moderne tid nå. Før var det at mannen kom hjem fra jakt med mat. Det holder ikke akkurat at du kjøper med mat fra butikken for så å slenge deg ned for egen tid resten av dagen/kvelden (vel, kanskje for noen.) Mange menn tror jeg tenker at de gjør mer enn de gjør, for så å skal høste inn på det, men aldri takker dama si for det hun gjør (sett at hun gjør noe da så klart.). Her hjemme sier vi takk og komplimenterer hverandre for alt, når du føler det blir satt pris på så vil du jo fortsette sånn også. Vi vet alle hvor normalt det er med at kona i huset klager over mannen alltid, og mannen klager over at kona maser hele jævla tida. Nei takk til det. Vi har jo litt vært vårt i hjemme her, som at jeg styrer klesvaska, men vi bretter sammen. Han bærer de tunge tingene, jeg tar det jeg klarer. Jeg tar dekoreringa her hjemme, men han er med å bestemmer alt vi kjøper omtrent. Jeg vil ha det mest mulig likt her hjemme, noe han setter pris på, han setter ikke pris på å bli overkjørt. Han er følsom og god, men streng der det trengs. Han har ikke noe problem med å sette ned foten. Han har heller ingen problem med å si unnskyld om det trengs. Han har alle egenskapene jeg ser i som livspartner og fremtidig far. Alle er jo forskjellig så det vil nok være delt litt her. Du har fortsatt de som vil ha delt kjønnsroller. Anonymkode: 9ab80...b57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #52 Del Skrevet 21. september 2020 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Hvor står det om mannen gjorde typiske feminine oppgaver eller ikke? Feminine oppgaver 🤦♀️ Anonymkode: 9ab80...b57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 21. september 2020 #53 Del Skrevet 21. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feminine oppgaver 🤦♀️ Anonymkode: 9ab80...b57 Bra jeg ikke er alene å reagere på det. "Tradisjonelle kvinneoppgaver" er jo innenfor, men "feminine" oppgaver viser at den som bruker begrepet tillegger kvinner visse egenskaper som gjør henne bedre rustet enn mannen til å gjøre disse oppgavene. Jeg kan ikke se hvilke fysiske forskjeller mellom menn og kvinner som tilsier at kvinner er bedre til å vaske gulv eller tørke støv enn menn. Vi har samme type skjelett, muskler osv som vi bruker ved utførelsen av disse oppgavene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #54 Del Skrevet 21. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor alene. Anonymkode: 610b6...711 Da vil det være avtennende om du har det rotete og skittent når du inviterer damer hjem, da ingen damer ønsker å være sammen med en som ikke tar sin del av arbeidet som må gjøres. Og som de fleste svarer her: nei, vi blir ikke tent av å se en mann gjøre husarbeid. Men en som tar sin del av ansvaret i felles hjem, eller viser at han klarer å holde orden i eget hjem har definitiv større sjanse for at dama skal ha lyst og overskudd til sex. Og bli sett på som en potensiell partner generelt. Anonymkode: 50d98...2c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 21. september 2020 #55 Del Skrevet 21. september 2020 3 timer siden, Pia Sofia skrev: Det er vel heller at det er andre veien, man mister veldig lysten hvis mannen ikke tar sin del av ansvaret. Det føles barnslig og respektløst og tafatt. Og som en over skrev, at han vil bidra til at vi felles har et hyggelig hjem, det gjør at jeg beholder respekten og beundringen jeg har for en jeg vil være sammen med. Ergo mer sexlyst! Må si meg enig i at det er slik som dette ja. Jeg har opplevd å miste alle gode følelser og lyst på en mann fordi han ikke bidro, og ble furt og gretten når jeg "maste". Jeg klarte ikke å respektere en voksen mann som oppførte seg så uansvarlig og egoistisk, og dermed forsvant ALLE gode følelser, inkludert tenning. Man får ikke lyst på sex med en mann som er umoden og en egoistisk dritt, og som man mer eller mindre er blitt mamma for. Slik er det! Nå har det seg slik at en og samme mann faktisk innså dette da vi hadde vært fra hverandre en stund. Han gikk i seg selv i forhold til hvorfor forholdet hadde gått til helvete, og tok selvkritikk. Erkjente at jeg ikke hadde vært den urimelige som "maste", men at det var han som hadde vært fullstendig idiotisk og en svært dårlig partner. Ikke bare tomme løfter der og da heller, som jeg var på vakt mot ganske lenge, men han har faktisk blitt en PARTNER etter dette. Ikke lenger en barnslig dust som det å tenne på... Ja hvordan skal man egentlig kunne klare å opprettholde tenningen på en person man ikke engang liker etter hvert? Man føler seg brukt og såret, og en voksen mann som skulle fungere som en voksen mann føles som et ekstra barn, en belastning. Det er ikke egentlig mulig å opprettholde seksuell tenning på en slik mann. Jeg tenner ikke direkte av å se ham gjøre husarbeid nei, men det opprettholder de gode følelsene for ham som gjør det mulig å tenne på ham jevnt over. Nå hender det faktisk at jeg er bortom og stryker litt på ham når han holder på med noe, og kanskje også visker ham i øret at det er sexy med en mann som lager mat/vasker opp, men det er fordi det at han nå gjør sin del gir meg gode følelser generelt, og jeg føler også for å vise ham det. Siden han setter pris på å få denne typen oppmerksomhet gir jeg ham gjerne det når han fortjener det, og det er jo ikke løgn selv om det egentlig er ment mer "du blir generelt mer sexy i mine øyne" enn ment som "jeg blir så kåt av dette synet at jeg må ha deg her og nå!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #56 Del Skrevet 21. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vil det være avtennende om du har det rotete og skittent når du inviterer damer hjem, da ingen damer ønsker å være sammen med en som ikke tar sin del av arbeidet som må gjøres. Og som de fleste svarer her: nei, vi blir ikke tent av å se en mann gjøre husarbeid. Men en som tar sin del av ansvaret i felles hjem, eller viser at han klarer å holde orden i eget hjem har definitiv større sjanse for at dama skal ha lyst og overskudd til sex. Og bli sett på som en potensiell partner generelt. Anonymkode: 50d98...2c9 Det er jeg klar over. Anonymkode: 610b6...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #57 Del Skrevet 21. september 2020 JA ! Det øker sexlysten da en føler partneren bryr seg nok om man, for å ta sin del av husarbeidet istedenfor å behandle man som moren sin som skal gjøre alt for han. Anonymkode: 7181f...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #58 Del Skrevet 21. september 2020 Nei. Tar det som en selvfølge at en mann bidrar til fellesskapet. Men når han gjør andre praktiske ting som snekre eller mekke... OMG!! Hot!!! Elsker når en mann har sånne talenter 😍 Anonymkode: 4c714...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #59 Del Skrevet 21. september 2020 Mann gjør husarbeid = jeg må gjøre mindre husarbeid = jeg blir mer opplagt til å ha sex, så ja, selv om jeg ikke direkte visuelt tenner på å se mannen støvsuge, gir det utslag i at jeg blir mer tent på han. Anonymkode: 3d0c9...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå