Gå til innhold

Blir du som kvinne tent av å se en mann som gjør husarbeid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

https://www.livescience.com/26696-housework-makes-men-less-sexy.html

¨"Men who do more traditionally feminine tasks, like cooking, washing, and cleaning, have less sex than their less egalitarian counterparts"

Så jeg tror vi kan avslutte denne tråden. 

https://finansavisen.no/nyheter/livsstil/2015/11/menn-som-gjoer-husarbeid-har-mer-og-bedre-sex

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XVdJE/ny-studie-delt-husarbeid-gir-mer-sex

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg blir ikke tent av å se mannen gjøre noe jeg forventer at han skal gjøre, noe vi deler på som samboere. Jeg sier takk og er takknemlig for at vi deler, men blir absolutt ikke tent nei.

Anonymkode: 9fdab...008

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ItchyBitchySpider skrev:

Så rart at min nåværende samboer som tar i et tak hjemme har masse sex hver dag, mens mine ekser som lot meg gjøre alt hadde sex 4 ganger i året. Nei, det er ikke sexy når jeg blir overlatt med alt drittarbeid bare fordi jeg er født med innovertiss.

Oj ja din egenerfaring med hvor ofte du hadde sex med noen få menn og enkeltvariasjonene av andre årsaker kan være enorme sier nok mer enn et studie som ser på tendensen blant ove 4500 par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For de fleste kvinner blir ikke menn verken mer eller mindre sexy når de tar sin del av husarbeidet.

Anonymkode: fa038...38b

Jeg vil påstå at om han klipper plen og fikser bilen vil det gjøre en bedre uttelling enn om han vasker klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg mann da, men min sexlyst er ikke styrt av noe annet enn hormonet testosteron. Dvs det spiller ingen rolle om huset flyter, om det er corona, lockdown, god eller dårlig stemning i heimen..... Her er nok vi menn og kvinner fullstendig ulike!!,

Anonymkode: 8ac19...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt tent når han varter meg opp med middag, vin og drinker hjemme i stua. Men ikke når han støvsuger.

Anonymkode: 46f84...12b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg mann da, men min sexlyst er ikke styrt av noe annet enn hormonet testosteron. Dvs det spiller ingen rolle om huset flyter, om det er corona, lockdown, god eller dårlig stemning i heimen..... Her er nok vi menn og kvinner fullstendig ulike!!,

Testosteron er ikke eneste faktoren i mannlig sexlyst. Du mener at det er ingenting en jente kan gjøre som gir deg mer eller mindre lyst til sex?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke tent av å se det, men jeg blir mer tent på mannen generelt fordi jeg ikke står med hodet i vaskebøtta hele dagen mens han spiller Playstation og så vidt godder å løfte beina så jeg får støvsugd gulvet... Jeg får en følelse av at han vil at jeg skal ha det bra når han deltar i husarbeidet og jeg har mer tid til meg selv og blir en bedre kjæreste av å ikke gjøre all drittjobben.

Dessverre er jeg nå sammen med en mann som ikke gjør en dritt og jeg gidder ikke ha sex med han heller. Han skal ikke få i både pose og sekk mens jeg skal ordne ALT til og med sexen. Ikke at jeg bevisst avstår fra sex som hevn, men det er en naturlig konsekvens av at han er en latsabb.

Anonymkode: 65f53...32d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke tent av å se det, men jeg blir mer tent på mannen generelt fordi jeg ikke står med hodet i vaskebøtta hele dagen mens han spiller Playstation og så vidt godder å løfte beina så jeg får støvsugd gulvet... Jeg får en følelse av at han vil at jeg skal ha det bra når han deltar i husarbeidet og jeg har mer tid til meg selv og blir en bedre kjæreste av å ikke gjøre all drittjobben.

Dessverre er jeg nå sammen med en mann som ikke gjør en dritt og jeg gidder ikke ha sex med han heller. Han skal ikke få i både pose og sekk mens jeg skal ordne ALT til og med sexen. Ikke at jeg bevisst avstår fra sex som hevn, men det er en naturlig konsekvens av at han er en latsabb.

Hvorfor har du ikke slått opp? Har dere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Testosteron er ikke eneste faktoren i mannlig sexlyst. Du mener at det er ingenting en jente kan gjøre som gir deg mer eller mindre lyst til sex?

Det er særdeles lite en kvinne kan gjøre for å gi «mindre lyst til sex» Testosteron bygger seg opp over tid. Ved utløsning tappes man for testo. Ett evigvarende hamsterjul hvor hjulet blir tyngre å få rundt ved høyere/høy alder pga mindre produksjon. Den såkalte biologien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg finner en kvinne som er like rotete som meg. Siste jeg vil ha er en vaskenazi som blir provosert bare hun ser at jeg sitter i sofaen.

Anonymkode: c4602...0f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er særdeles lite en kvinne kan gjøre for å gi «mindre lyst til sex» Testosteron bygger seg opp over tid. Ved utløsning tappes man for testo. Ett evigvarende hamsterjul hvor hjulet blir tyngre å få rundt ved høyere/høy alder pga mindre produksjon. Den såkalte biologien....

Du har ikke satt deg så nøye inn i den såkalte biologien. Testosteron holder seg jevnt over tid enten du har utløsning eller ikke. På den 7.dag uten utløsning får du derimot et testosteronspike. Dette går tilbake til normalen igjen enten du har sex eller ikke

Does NoFap REALLY Increase Testosterone Levels? | WOW! | PMO Flatline

Og igjen. Testosteron er ikke eneste som avgjør sexlysten. Om den så skulle gå ned etter sex ville dette vært VELDIG midlertidig. Se forøvrig følgende:

https://joe.bioscientifica.com/view/journals/joe/52/1/joe_52_1_005.xml

A prolonged study relating plasma testosterone levels to coitus is reported in one male subject. Testosterone levels in samples taken during and immediately after sexual intercourse were significantly higher than those found under resting conditions

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325418#short-and-long-term-effects

"both men and women, testosterone levels were highest after intercourse. Levels were lower before sex and on days with no intercourse. These results suggest that sexual activity influences testosterone rather than testosterone influencing sexual activity."

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Tar det som en selvfølge at han gjør husarbeid. 

Derimot hadde jeg blitt svært lite tent eller velvillig innstilt ovenfor ham om han ikke gjorde husarbeid. Men da handler det mindre om at det er husarbeid, og mer om at forholdet skranter når begge ikke bidrar. 

Anonymkode: 979fe...de4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hvor står det om mannen gjorde typiske feminine oppgaver eller ikke?

Nå blir jeg provosert her. Det er ingenting som heter "typiske feminine oppgaver". Bare fordi menn hater oppvask, vask av dass og støvsuging, er det ikke en FEMININ (!) oppgave. Kvinner er ikke født med bedre anlegg for å utføre disse oppgavene. Kun late mannfolk mener at en oppgave er feminin fordi de ikke gidder å gjøre den selv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor har du ikke slått opp? Har dere barn?

Hvor står det at hun ikke har stått opp? Har det noe relevans at de har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg lurer på i denne sammenhengen - menn som nekter å gjøre husarbeid i forhold fordi det er "feminint", fire spørsmål:

* Flytter dere rett fra mora som vasker etter dere til kone/samboer som vasker etter dere? Hvis ikke:

* Gjør dere husarbeid når dere bor alene - lager dere egen mat, vasker egne klær, gulv, do, skifter eget sengetøy osv? Hvis ja:

* Hvorfor slutter dere tvert å gjøre alt dette når dere flytter sammen med en dame? Hvorfor opphører en oppgave plutselig å eksistere bare fordi et annet menneske flyttet inn i huset? Ett tilleggsspørsmål:

* Dere som har bodd i studentkollektiv eller sammen med en kompis tidligere, har dere forventet at de andre i kollektivet/kompisen skal vaske og rydde etter dere? Eller forventer dere det kun av kone/samboer fordi hun er KVINNE?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev:

Nå blir jeg provosert her. Det er ingenting som heter "typiske feminine oppgaver". Bare fordi menn hater oppvask, vask av dass og støvsuging, er det ikke en FEMININ (!) oppgave. Kvinner er ikke født med bedre anlegg for å utføre disse oppgavene. Kun late mannfolk mener at en oppgave er feminin fordi de ikke gidder å gjøre den selv. 

En typisk feminin oppgave er en oppgave som tradisjonelt er blitt gjort av kvinner. Hvis du er uenig kan du unngå at fordeliingen din blir hos deg. Men ikke noe å bli provosert av. Det var et beskrivende uttrykk og er jo tydelig det utførte sin hensikt siden du forstod hva jeg siktet til

1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvor står det at hun ikke har stått opp? Har det noe relevans at de har barn?

Såklart det har noe å si om de har barn. Det blir enda en part å tenke på. Men okey nå er du bare ute og famler etter noe å ta meg på siden du ble så sint. Tror jeg trykker på ignorerknappen nå. Se her:

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er jeg nå sammen med en mann som ikke gjør en dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke tent av at han gjør selve husarbeidet, men jeg slapper av! Og får mindre å tenke på selv. Mindre husarbeid å stresse med, jo mer tid til avslapping og bli tent, orke sex i en travel dag. 

Anonymkode: 7a5d9...806

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Det jeg lurer på i denne sammenhengen - menn som nekter å gjøre husarbeid i forhold fordi det er "feminint", fire spørsmål:

* Flytter dere rett fra mora som vasker etter dere til kone/samboer som vasker etter dere? Hvis ikke:

* Gjør dere husarbeid når dere bor alene - lager dere egen mat, vasker egne klær, gulv, do, skifter eget sengetøy osv? Hvis ja:

* Hvorfor slutter dere tvert å gjøre alt dette når dere flytter sammen med en dame? Hvorfor opphører en oppgave plutselig å eksistere bare fordi et annet menneske flyttet inn i huset? Ett tilleggsspørsmål:

* Dere som har bodd i studentkollektiv eller sammen med en kompis tidligere, har dere forventet at de andre i kollektivet/kompisen skal vaske og rydde etter dere? Eller forventer dere det kun av kone/samboer fordi hun er KVINNE?

Jeg vasket og ordnet selv før. Nå har jeg billig vaskehjelp og jeg slipper unna mye av jobben. Mat liker jeg jo å lage, og damer jeg har vært sammen med har ikke hatt peiling. Så det gjør jeg jo selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...