Gå til innhold

Hvor mye er dere på underskudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg varierer litt fra dag til dag og lurer på om dette er innafor? Jeg kan feks innta 1900 en dag for så å ligge på under 1500 en annen dag, jeg regner det altså ut på en uke sammenlagt. Det har funket til nå, jeg går ned i vekt, men vet ikke om dett senker prosessen? 

 

Hva pleier dere å ligge på kalorimessig til vanlig? 

Anonymkode: ba37a...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan feks innta 1900 en dag for så å ligge på under 1500 en annen dag, jeg regner det altså ut på en uke sammenlagt.

Anonymkode: ba37a...565

Vektnedgang står i forhold til kaloriunderskudd over tid. Det er ikke nødvendig å ha samme kaloriunderskudd hver dag.

Sitat

Det har funket til nå, jeg går ned i vekt, men vet ikke om dett senker prosessen? 

Hvordan skulle noe som fungerer for deg, og som gir deg det ønskede resultatet, kunne sinke en prosess?

Sitat

Jeg varierer litt fra dag til dag og lurer på om dette er innafor? 

Hva pleier dere å ligge på kalorimessig til vanlig? 

For vektnedgang er det viktigere å ligge på et underskudd som passer for deg, i en rytme som passer for deg, enn å spise som en eller flere andre.

Anonymkode: 0aea4...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare droppet hele kaloritellingen og begynt med intermittent fasting i stedet. Anbefales!

Anonymkode: bf46a...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare droppet hele kaloritellingen og begynt med intermittent fasting i stedet. Anbefales!

Anonymkode: bf46a...c76

Eller periodisk fasting  som vi sier på norsk.

Anonymkode: dc8ac...dd4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300-500 kcal i underskudd om dagen. Noen uker er gjennomsnittet 300, og noen andre er gjennomsnittet 500. Målet er 300 kcal i minus hver dag, men på aktive dager blir det mer. 

Anonymkode: d2412...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å variere dagsinntaket.

Teller ikke kalorier (gjør av og til overslag i hodet) men ligger nok i snitt på ca 1000 kalorier i underskudd. 

Anonymkode: ba461...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke logget nå da, men jeg ligger litt mer i underskudd i uken fordi jeg vet jeg ikke klarer like mye i helgen feks.. har fungert det også😊

Anonymkode: a98d0...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Ligget ca. 1000 kcal i underskudd hver dag. 

Har det gitt resultater? :)

Anonymkode: d03e3...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det gitt resultater? :)

Anonymkode: d03e3...888

Ned 0,8 kilo i snitt i uka i 15 uker (11,2 kilo ned). Var 84,3 kilo da jeg starta, nå 73,1 (165 cm høy). Så syns det har gitt resultater 🙂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yoshi1987 skrev:

Ned 0,8 kilo i snitt i uka i 15 uker (11,2 kilo ned). Var 84,3 kilo da jeg starta, nå 73,1 (165 cm høy). Så syns det har gitt resultater 🙂

Kjempebra, jo! :) 

Anonymkode: d03e3...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått ned ca 12 kg siden mai - 0,8 kg i uka. Appen min sier jeg ligger på -900 kcal/dag. Da spiser jeg ca 1500-1600 kcal om dagen, går en tur i 1-2 timer (tilsvarende 300-500 kcal) og er ellers stillesittende med litt husarbeid og sånt innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Har bare droppet hele kaloritellingen og begynt med intermittent fasting i stedet. Anbefales!

Anonymkode: bf46a...c76

Trenger ikke å droppe kaloritelling på intermittent fasting heller. Jeg går på 20 timers faste og teller kalorier når jeg spiser. 

Anonymkode: 54091...743

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme som deg. Regulerer igjennom uken, slik at underskuddet blir på ca 7000 kalorier hver uke.

Har fitbit, så da er det lettere å følge med og å regulere det etter hvor mye du forbrenner osv.  For forbrenning og akrivitet kan også være forskjellig fra dag til dag. 

Hvis det er dager der jeg vet at jeg blir invitert ut for å spise eller jeg vet jeg ønsker å spise litt lørdagsgoddis, så forbereder jeg meg på det og samler opp kalorier som jeg da har til gode når helgen kommer. Det har fungert bra. Har gått ned 6.5 kg på fem uker. 

Anonymkode: 54091...743

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Konungr skrev:

Må være kjipt å gå sulten hele tiden. Kjører heller overskudd og trener.

Man trenger ikke gå rundt og være sulten hele tiden selv om man har kaloriunderskudd. Jeg gjør i alle fall ikke det. Skal man gå ned i vekt, må man gå i kaloriunderskudd uavhengig om man trener eller ei. Det er totalt kaloriunderskudd som bestemmer.

Kalorioverskudd gjør at man legger på seg uavhengig av om man trener eller ei. Overskudd er og blir overskudd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 250-500 kalorier i minus.

Jeg går aldri rundt sulten. Spiser mellom 2-2500 kalorier per dag. I helgene kan jeg ligge akkurat på det jeg forbrenner (mellom 2800-3000 kalorier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke å droppe kaloritelling på intermittent fasting heller. Jeg går på 20 timers faste og teller kalorier når jeg spiser. 

Anonymkode: 54091...743

Det gjør man jo som man vil med selvsagt, men for meg er magien med faste at man ikke trenger å telle kalorier for å gå ned i vekt. Jeg synes kaloritelling er utrolig restriktivt og klarer ikke leve sånn i lengden. 

Anonymkode: bf46a...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...