Gå til innhold

Når begynner du å handle julegaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke veldig mange gavene igjen nå 🙈 når jeg starter varierer, men er alltid ferdig til 1. Advent, for å ha litt ekstra å rutte med i jula, og for å ikke ha det hengende som et stressmoment i julekosen ☺️

Anonymkode: abd62...dd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke se, høre eller tenke ordet "jul" for uti november. Makan!!! ;) 

Anonymkode: 61689...6c9

ENIG!!

Anonymkode: 440b2...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke se, høre eller tenke ordet "jul" for uti november. Makan!!! ;) 

Anonymkode: 61689...6c9

Det er tidlig å tenke på jul, men pga situasjonen verden er i nå, så kan det for en gangs skyld være fornuftig å tenke på julegaver tidlig. Men jeg orker ikke begynne å tenke på julepynt osv. Forstår ikke at butikker starter salg av nisser og annet tull så grådig tidlig. Pynter litt fra 1 desember. 

Anonymkode: f1fbc...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister ikke med fulle koronabefengte kjøpesentre i desember, så jeg tenker å starte i dag.

Anonymkode: 6ba9a...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt til hunden🐶 Var vinterdekken på nesten halv pris (45%) i august. Visste at den prisen får jeg ikke igjen før jul. Har planer om å ha henne med på hengekøyeturer etterhvert og trenger hun et varmt dekken. Ellers har jeg en del planer for strikkegaver som jeg skal begynne med, men kom gjerne med tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet her om dagen og er ferdig med to, og har begynt å be om gaveønsker. Har ikke tenkt å løpe rundt i trengsel i desember i disse koronatider. Jeg pleier å være ute i god tid ellers også, og handler gjerne en del på nettet. Veldig lettvint og sparer masse tid. 

Anonymkode: 0b70c...011

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte tilfeldigvis å kjøpe årets første julegave til et familiemedlem i dag. Fant akkurat det jeg lette etter på flyplassen på vei hjem etter jobb, og da kunne jeg ikke la være -selv om vi er i september :) Hun blir glad da, det er jeg ganske sikker på. 
Ellers synes jeg Frelsesarmeen og Røde Kors gjør et solid stykke arbeid rundt juletider for å prøve å skaffe gaver til familier som har behov for det. Jeg har tatt til meg at de som ønsker minst og trenger mest, er jenter og gutter i tenårene. Derfor er jeg alltid på jakt etter gode kjøp jeg kan legge under treet på torget til den aldersgruppen, uansett om jeg finner det i januar, juli eller desember.  Det er fint å legge noe fint under treet, om du kjenner mottakeren eller ei.

Anonymkode: f7a5a...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne nå. Ble mor i fjor og er nå student så jeg orker ikke å stresse i desember. Starter med gaver nå slik at jeg får spredt utgiftene litt, og så er det digg å være ferdig tidlig for en gangs skyld :P 

Anonymkode: 7e06e...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler året rundt julepresanger. er så koselig syns jeg. Har dårlig råd så når jeg kommer over noe som jeg syns passer noen så kjøper jeg det. Så slippe å kjøpe alt nå i okt- nov og des.

Anonymkode: f838a...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner når jeg får noen ønsker fra de jeg gir gaver til. Jeg kjøper ikke gaver uten at jeg har fått noen ønsker først.

Anonymkode: 7ec3e...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte i går, greit å være tidlig ute. Hater å stresse i desember, da vil jeg helst kose meg.

Anonymkode: f7eb9...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang jeg :) Det meste blir handlet på nett både på grunn av corona og man får ikke tak i alt i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynner å tenke ut julegaver nå i september/oktober, og handler i november/starten av desember. Dersom noe skal bestilles må jeg være tidlig ute. 

Jeg kjøper kun til mine to brødre, og vi kjøper sammen til våre foreldre. Dvs at det er jeg som kjøper og mine brødre vippser meg😆 

Anonymkode: 66d04...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en del gaver, så begynner litt i august/september. Noe må jeg vente med til rett før jul da det er spiselig. Jeg begynte med hjemmelagde gaver da jeg var student og ikke hadde så god råd, sluttet med det da jeg fikk jobb og hadde økonomi til å kjøpe i butikk, men da ble "den vanlige gaven" fra meg etterlyst. Så nå lager jeg litt mer forseggjorte ting, hadde vært vel så billig å kjøpe ferdig. 

Ellers skal ungene få brukte gaver i år, så må følge med på Facebook og finn når det dukker opp. De er i en alder der ting går forrykende fort, så føles så unødvendig å kjøpe helt nytt når det blir brukt kort tid. 

Anonymkode: d48a9...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...