AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Del Skrevet 19. september 2020 Hvor lang tid tok det for deg å få en viss oversikt over syklusen din etter p-pilleslutt? Sluttet selv for en måned siden og hadde en blødning uken etterpå, men har ellers ikke merket noe og EL-tester har vært uten strek. Vet dette er veldig individuelt, men vil gjerne høre andres erfaringer! Anonymkode: a9331...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg hadde bortfallsblødning som vanlig. Gikk mer eller mindre rett i syklus, men den første var uvanlig lang (viste det seg), et par og tretti dager mens gjennomsnittet mitt siden jeg sluttet har vært 26 dager. Anonymkode: d2517...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. september 2020 #3 Del Skrevet 21. september 2020 Tok ca. 6 måneder før jeg fikk en viss oversikt og alt ikke bare var tullete. Men var ustabil EL og noe lange sykluser, så jeg fikk medisinhjelp da for å få det mer stabilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 21. september 2020 #4 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg hadde den vanlige bortfallsblødningen noen dager etter ppilleslutt (brukte type med 1 uke pillefri hver mnd). Ellers kom den på datoen etterpå som på pillen. Vært 3 mnd stabil nå. Sluttet i slutten av juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Del Skrevet 22. september 2020 Dette lurer jeg også på... sluttet for 3 uker siden og fikk ingen bortfallsblødning som jeg hadde forventet. Kjenner du ingenting i kroppen ts? Mener ikke å kuppe tråden din men syns det er fint å utveksle erfaringer å snakke med noen😊 2 uker etter at jeg sluttet kom det ut en svær slim/geleklump og tykt slim resten av dagen. I går og i dag har jeg hatt vonde kramper på venstre side, løs mage, kviseutbrudd, humørsvingninger og er ekstremt oppblåst! Skikkelig ballongmage... håper det betyr at mensen er i anmarsj... var ikke så glamorøst å slutte på pilla som jeg så for meg...😅 Anonymkode: 5c4a6...279 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Del Skrevet 22. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg også på... sluttet for 3 uker siden og fikk ingen bortfallsblødning som jeg hadde forventet. Kjenner du ingenting i kroppen ts? Mener ikke å kuppe tråden din men syns det er fint å utveksle erfaringer å snakke med noen😊 2 uker etter at jeg sluttet kom det ut en svær slim/geleklump og tykt slim resten av dagen. I går og i dag har jeg hatt vonde kramper på venstre side, løs mage, kviseutbrudd, humørsvingninger og er ekstremt oppblåst! Skikkelig ballongmage... håper det betyr at mensen er i anmarsj... var ikke så glamorøst å slutte på pilla som jeg så for meg...😅 Anonymkode: 5c4a6...279 Absolutt ikke sett på som et kuppforsøk, er bare glad for å høre erfaringer fra andre i samme situasjon! Sluttet omtrent samtidig som deg. Fikk en blødning i forrige uke som ikke ser ut til å slippe tak riktig ennå, har blødd ganske kraftig i 10 dager nå. Uvant for meg som alltid hoppet over pillefri uke på brettet 😅 utenom det har jeg ikke merket noen forandringer. Høres jo ut som det begynner å skje noe hos deg! Håper jeg også merker litt endringer snart, selv om du nok har rett i at det ikke er så glamorøst.. 🙈 Hvor lenge har du gått på pilla? Selv har jeg brukt hormonell prevensjon i alle år, og føler jeg må bli kjent med kroppen min på nytt igjen nå ts Anonymkode: a9331...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Del Skrevet 22. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke sett på som et kuppforsøk, er bare glad for å høre erfaringer fra andre i samme situasjon! Sluttet omtrent samtidig som deg. Fikk en blødning i forrige uke som ikke ser ut til å slippe tak riktig ennå, har blødd ganske kraftig i 10 dager nå. Uvant for meg som alltid hoppet over pillefri uke på brettet 😅 utenom det har jeg ikke merket noen forandringer. Høres jo ut som det begynner å skje noe hos deg! Håper jeg også merker litt endringer snart, selv om du nok har rett i at det ikke er så glamorøst.. 🙈 Hvor lenge har du gått på pilla? Selv har jeg brukt hormonell prevensjon i alle år, og føler jeg må bli kjent med kroppen min på nytt igjen nå ts Anonymkode: a9331...2c3 Huff 10 dager...skjønner at det er uvant. Håper det gir seg snart og du kan begynne å få oversikt over eggløsning osv! 😊 det er frustrerende å gå å vente. Jeg har gått på cerazette i 9år. Mistet mensen helt så husker egentlig ikke livet med mensen eller hvordan syklusen min var, iom at jeg begynte når jeg var 17. håper mensen er rett rundt hjørnet mtp alle disse «tegnene», og at det ikke bare er hormoner som er helt i ubalanse. Føler meg som et troll om dagen. Konstant irritert på samboer og i dårlig humør. I kveld strålte smertene ned i det ene låret. Fått for meg at jeg ikke vil ta smertestillende da jeg gjerne vil bli kjent med kroppen på ny og lære meg å tolke tegnene 🤪 Anonymkode: 5c4a6...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Del Skrevet 23. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff 10 dager...skjønner at det er uvant. Håper det gir seg snart og du kan begynne å få oversikt over eggløsning osv! 😊 det er frustrerende å gå å vente. Jeg har gått på cerazette i 9år. Mistet mensen helt så husker egentlig ikke livet med mensen eller hvordan syklusen min var, iom at jeg begynte når jeg var 17. håper mensen er rett rundt hjørnet mtp alle disse «tegnene», og at det ikke bare er hormoner som er helt i ubalanse. Føler meg som et troll om dagen. Konstant irritert på samboer og i dårlig humør. I kveld strålte smertene ned i det ene låret. Fått for meg at jeg ikke vil ta smertestillende da jeg gjerne vil bli kjent med kroppen på ny og lære meg å tolke tegnene 🤪 Anonymkode: 5c4a6...279 Heldigvis ga blødningen seg i dag! Det hjalp visst å klage litt 🤣 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Er litt yngre enn deg men har også gått på pilla siden jeg var på omtrent samme alder, så er veldig spent på hvordan kroppen blir å reagere framover. Merker at jeg er veldig stresset og bekymret nå om dagen, så prøver å roe litt ned så det ikke skal ha noen innvirkning. Krysser fingrene for både meg og deg!! 🤞🏻💕 Anonymkode: a9331...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #9 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg sluttet på prevansjon etter å ha gått på den i 10 år eller noe, og fikk "mensen" med en gang, samme som jeg har pleid å ha hver 4. uke (har ikke hoppet over og gikk ikke på minipillen). Så gikk det ca. 28-30 dager så fikk jeg mensen igjen, men det var en veldig kort og smertefri mens, føltes litt rart? Så gikk det 29 dager akkurat før jeg fikk mensen igjen og det var supervondt og mer sånn jeg husker mensen fra jeg var yngre før jeg startet med prevansjon. Så håper det betyr at ting er i gang igjen:P Tok et par EL-tester mellom denne og den forrige mensen og en av dem var positiv så satser på at det betyr at jeg hadde EL. Anonymkode: 29b8c...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #10 Del Skrevet 25. september 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet på prevansjon etter å ha gått på den i 10 år eller noe, og fikk "mensen" med en gang, samme som jeg har pleid å ha hver 4. uke (har ikke hoppet over og gikk ikke på minipillen). Så gikk det ca. 28-30 dager så fikk jeg mensen igjen, men det var en veldig kort og smertefri mens, føltes litt rart? Så gikk det 29 dager akkurat før jeg fikk mensen igjen og det var supervondt og mer sånn jeg husker mensen fra jeg var yngre før jeg startet med prevansjon. Så håper det betyr at ting er i gang igjen:P Tok et par EL-tester mellom denne og den forrige mensen og en av dem var positiv så satser på at det betyr at jeg hadde EL. Anonymkode: 29b8c...d73 Så gøy å høre at ting kom i gang så raskt hos deg! 😍 Krysser fingrene for at jeg er like heldig, selv om jeg begynner å bli utålmodig allerede. Har tatt litt EL-tester innimellom, men streken var såvidt synlig.. Anonymkode: a9331...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #11 Del Skrevet 25. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så gøy å høre at ting kom i gang så raskt hos deg! 😍 Krysser fingrene for at jeg er like heldig, selv om jeg begynner å bli utålmodig allerede. Har tatt litt EL-tester innimellom, men streken var såvidt synlig.. Anonymkode: a9331...2c3 Får håpe det stabiliserer seg snart! Det kan godt hende stress påvirker, har iallfall hørt at det kan påvirke syklus og mens.. 😕 Anonymkode: 29b8c...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #12 Del Skrevet 26. september 2020 På 20.9.2020 den 0.51, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det for deg å få en viss oversikt over syklusen din etter p-pilleslutt? Sluttet selv for en måned siden og hadde en blødning uken etterpå, men har ellers ikke merket noe og EL-tester har vært uten strek. Vet dette er veldig individuelt, men vil gjerne høre andres erfaringer! Anonymkode: a9331...2c3 7-8 måneder å få oversikt, stabil syklus kom etter ca 5-6 mnd Anonymkode: 57ba8...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå