Gå til innhold

Har dere noen ganger innedager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JA og ofte mange av dem på rad. På vinteren kan jeg holde meg fint inne 10 dager på rad om jeg har mulighet. Går kun omtrent ut for å handle på vinterhalvåret. Litt mer ute om sommeren men ikke hver dag. Blir så sliten av å oppsøke andre steder eller av det å være sosial, så trenger mye hvile utenom.

Hjemme går det i gaming, lesing av bøker, se på tv/Netflix/dvd etc + vedlikehold av leiligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maaange! I mitt yrke er det mye kjas og mas og aktive dager, så jeg elsker å være hjemme i ro og fred. Kan ha helger jeg ikke går ut i det hele tatt, og synes det er fantastisk 😍 Hvorfor skal man ha dårlig samvittighet for det?? Forstår ikke...

Anonymkode: a2e25...d7f

Enig i det. Hva skal man ha dårlig samvittighet for egentlig? 

Anonymkode: 4fdf5...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger rene innehelger, det skjer når mann og barn stikker på hytta. Da har jeg på forhånd kjøpt inn mat og snacks, og ofte et eller annet prosjekt å drive med (male et rom, sette sammen et skap). Resten av tiden er å ligge pal på sofaen og se på serier. Dårlig samvittighet har jeg ikke. Har lange løpeturer/fjellturer i det daglige, så er egentlig ikke en sofagris 😆

Anonymkode: 20722...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stort sett hver dag. Altså, det som handler om å være inne.

Jeg er stort sett kun inne. Har hjemmekontor, og er på jobb fra 8-16, studerer på kveldene, ser på tv-serier/film etter at jeg har jobbet og studert. Får stort sett alle matvarer levert på døren.

Det er ikke fordi jeg er redd for å gå ut, men jeg har bare ikke det sosiale behovet. Hender jeg tar meg en tur i butikken eller går med søpla hvis jeg føler behov for luft og se andre mennesker. Sosialisering gjør jeg stort sett via sosiale medier/nettet.

Jeg er sikkert rar, for det er mange som snakker om at de savner sosial kontakt osv, men jeg må vel innrømme at jeg nyter det (altså ikke har det behovet for å verken treffe mennesker eller venner rent fysisk).

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg ikke hatt hund og små barn, hadde jeg helt sikkert det. Når det regner og blåser fra alle fire himmelretninger på en gang, frister det ikke mye å gå ut. Men hunden må ut, og det samme må treåringen. Så da får hu mor dra seg opp fra sofaen, ta på regntøyet og få det overstått.

Anonymkode: fea06...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Har dere dager dere bare er inne fra morgen til kveld, ikke går ut i det hele tatt, ikke sminker dere eller fikser dere?

Bare inne, ser Netflix, spiser, ligger på sofaen og gjør ingenting som er kjedelig?

Får dere det til uten dårlig samvittighet og uten å bli rastløse? 

Anonymkode: 79091...a83

Ja!! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Bør helst ha en sånn dag minst en gang i uka. Men har hunder, så må ut med de da å gå tur, men ellers kan jeg bare ligge på sofaen å slappe av hele dagen. Lager jo mat og rydder opp det osv, men ikke noe annet husarbeid enn det man MÅ gjøre i løper av en dag. Er nå sykemeldt så blir litt ekstra av disse dagene når for tiden. Demotivert som bare juling...

Anonymkode: 6d55d...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste dagene mine er innedager, bortsett fra en kort tur i butikken for å kjøpe middag.

Anonymkode: fb0a6...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Har dere dager dere bare er inne fra morgen til kveld, ikke går ut i det hele tatt, ikke sminker dere eller fikser dere?

Bare inne, ser Netflix, spiser, ligger på sofaen og gjør ingenting som er kjedelig?

Får dere det til uten dårlig samvittighet og uten å bli rastløse? 

Anonymkode: 79091...a83

Dager? Jeg kan lett har et par uker.

Anonymkode: 7051e...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men også bare egendager. Det vil si dager der jeg planlegger å kose meg i eget selskap. Det blir av naturlige årsaker ikke så ofte, men herregud, så deilig det er. Slike dager kan jeg gå tur, se film/serie eller lese bok, faktisk også litt husarbeid, for det som er så godt med disse dagene, er at jeg slipper å ta hensyn til andre. Ingen krav eller mas. 

Og jeg nyter slike dager helt uten dårlig samvittighet. Hvorfor skal man føle seg dårlig fordi man tar vare på seg selv?

Anonymkode: 52085...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hund så må ut, men hender en sjelden gang det kun blir lufting i hagen. Om det er is og snøstorm ute. 

Jeg hadde flere slike dager før jeg fikk hund. Nå er er det som regel full fart. Liker å finne på ting og ikke sitte i ro. Men nå når høsten kom så savner jeg faktisk å ha flere slike dager. Bare stå opp, gå i dusjen, ta på morgenkåpen, lage frokost, spise frokost i sofaen med dyne på, se film/serie, hente noe snacks, lage noe digg og enkel middag, se mer på tv og bare chille frem til jeg må legge meg. 

Eller en mer aktiv innedag. Sitte inne å lage noe, bruke tid på å lage god mat osv. 

Men ja, jeg føler jo jeg ikke får gjort noe fornuftig da. Men samtidig er det jo fornuftig å bare "være til" også uten å stresse og føle at man må noe.

Anonymkode: c406d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen sånne dager av og til ja. Hvis jeg har ting som burde vært gjort, men bestemmer meg for å ta det i morgen, så får jeg dårlig samvittighet og blir rastløs. Men hvis ting er unnagjort i dagene før, så er det bare herlig med en sånn dag. :)

Anonymkode: 2be3f...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjer en del ganger, ja. Jeg søker etter arbeid, og er derfor mer hjemme enn jeg egentlig ønsker selv. 

Anonymkode: 444e9...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg ikke har barn eller dyr, og kan ta meg en slik dag (eller helg) helt uten noe problem :skya: Ser på det som en måte å ta vare på seg selv, og har også behov for mye "egentid" 

Anonymkode: 2be02...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...