SoWhat? Skrevet 20. september 2020 Forfatter #41 Skrevet 20. september 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det? hva serverte du? og hvilken vin valgte du til forretten og hovedretten? Enn desserten? Anonymkode: d258e...64d Det gikk veldig bra! Maten ble, takk og lov, vellykket. Fikk litt nerver, men tok meg et par kalde øl mens jeg holdt på, så bare koste meg tilslutt 🙂 det ble soppstuing på ristet hjemmelagd hvitt brød. Hadde Champagne til forretten. Så viltgryte med hjort, og da hadde vi Amarone til ( italiensk). Til dessert ble det tilslutt den hjemmelaget vaniljeisen, men med hakkede nøtter og litt sjokolade på. Drakk sterk kaffe og Brandy til desserten. Det ble en vellykket middag og kveld. Takk som spør 🙂 Endret 20. september 2020 av SoWhat? 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #42 Skrevet 20. september 2020 1 hour ago, SoWhat? said: Det gikk veldig bra! Maten ble, takk og lov, vellykket. Fikk litt nerver, men tok meg et par kalde øl mens jeg holdt på, så bare koste meg tilslutt 🙂 det ble soppstuing på ristet hjemmelagd hvitt brød. Hadde Champagne til forretten. Så viltgryte med gjort, og da hadde vi Amarone til ( italiensk). Til dessert ble det tilslutt den hjemmelaget vaniljeisen, men med hakkede nøtter og litt sjokolade på. Drakk sterk kaffe og Brandy til desserten. Det ble en vellykket middag og kveld. Takk som spør 🙂 Så fint! Litt nerver er bra, det skjerper som oftest fokuset. Regner med at gjestene var godt fornøyde med mat og drikke. Anonymkode: d258e...64d 1
SoWhat? Skrevet 20. september 2020 Forfatter #43 Skrevet 20. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint! Litt nerver er bra, det skjerper som oftest fokuset. Regner med at gjestene var godt fornøyde med mat og drikke. Anonymkode: d258e...64d De ga ihvertfall uttrykk for det 🙂 1
Brunello Skrevet 20. september 2020 #44 Skrevet 20. september 2020 Det er flere forhold å ta hensyn til når en komponerer en meny. Et forhold er å ha variasjon. Et annet er å bruke sesongens råvarer. Jeg digger norsk høst og all den gode maten. Synes derfor hensynet til fabelaktige norske råvarer skal gå foran variasjon. Bruk derfor gjerne sopp i både forrett og hovedrett. Men litt enig i at soppstuing kan være litt tung mat før viltgryte (som antakelig også er fløtebasert). 3
Brunello Skrevet 20. september 2020 #45 Skrevet 20. september 2020 2 timer siden, SoWhat? skrev: Det gikk veldig bra! Maten ble, takk og lov, vellykket. Fikk litt nerver, men tok meg et par kalde øl mens jeg holdt på, så bare koste meg tilslutt 🙂 det ble soppstuing på ristet hjemmelagd hvitt brød. Hadde Champagne til forretten. Så viltgryte med gjort, og da hadde vi Amarone til ( italiensk). Til dessert ble det tilslutt den hjemmelaget vaniljeisen, men med hakkede nøtter og litt sjokolade på. Drakk sterk kaffe og Brandy til desserten. Det ble en vellykket middag og kveld. Takk som spør 🙂 Høres bra ut. Champagne frisket opp for litt tung forrett. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #46 Skrevet 21. september 2020 På 18.9.2020 den 16.14, AnonymBruker skrev: Viltgryte med ris? Suynes ikke det passer. Potetpure eller poteter. Anonymkode: 3d8fc...813 Villris er godt til! Anonymkode: 248b0...7a6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #47 Skrevet 21. september 2020 Nå er nok jeg for sen å svare, men hva med soppstuing til gryten? Droppe sopp i selve gryten, men f.eks ha poteter i stedet? Generelt når det er snakk om lam, vilt og "tyngre" mat så ville jeg gått for en lettere forrett. Er jo ofte rømme eller fløte i slike retter som også gir det en tyngde. Anonymkode: fcebe...71d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå