Gå til innhold

Hva syns du om dette som forrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage tre-retters middag i morgen, og lurte på om jeg skulle servere potetpannekaker med soppstuing. Hva tenker dere?  Skal ha viltgryte til hovedrett, og blir ikke poteter da, men litt sopp i gryta. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Jeg skal lage tre-retters middag i morgen, og lurte på om jeg skulle servere potetpannekaker med soppstuing. Hva tenker dere?  Skal ha viltgryte til hovedrett, og blir ikke poteter da, men litt sopp i gryta. 

Kommer an på. Jeg synes det høres litt tungt ut, sånn totalt.

Anonymkode: d3f94...f5e

• Liker 9
Skrevet

Blir ikke det litt tungt? 

Anonymkode: 4716a...fe6

• Liker 3
Skrevet

Ok, takk for svar. Det var faktisk det jeg lurte på selv også! Men soppstuing vil jeg gjerne servere da det er en av de tingene jeg lager som blir godt 🙂 så hvordan og med hva serverer jeg det da? Er soppstuing greit? 

Skrevet

Soppstuing er kjempegodt. Hva med å servere soppstuing på noen toast, med rømme og rørte tyttebær. Yum! 

• Liker 16
Skrevet

Jeg tenker at soppstuing er tilbehør. Kanskje det kunne funket sammen med Yorkshire pudding som forrett. Da må du passe størrelsen.

Anonymkode: 5c46f...f26

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Soppstuing er kjempegodt. Hva med å servere soppstuing på noen toast, med rømme og rørte tyttebær. Yum! 

Det hørtes ut som perfekt forrett!!

Anonymkode: 98e39...1e9

• Liker 6
Skrevet

Synes det høres lekkert ut. Hvorfor ikke poteter til viltgryta? Synes det er godt med noe tilbehør til viltgryta som ris, poet, quinoa eller noe?

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det så utrolig godt ut! Jeg baker lett en spiralloff selv, og serverer den som toastskiver. Hmmm

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, exictence skrev:

Synes det høres lekkert ut. Hvorfor ikke poteter til viltgryta? Synes det er godt med noe tilbehør til viltgryta som ris, poet, quinoa eller noe?

Da serverer jeg gode poteter. Tenkte å ha ris hvis poteter var i forretten. Men nå blir det jo ikke sånn 🙂

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det så utrolig godt ut! Jeg baker lett en spiralloff selv, og serverer den som tomatskiver. Hmmm

Perfekt 😊

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg tenker "ikke gjenta noen av hovedingrediensene" og "ikke dobbelt opp av lignende kategori til samme rett". Så enten potetpannekaker (med noe syrlig tilbehør, feks tyttebærsyltetøy som foreslått, men ikke soppstuing), eller "vanlige" pannekaker (eller toast) med soppstuing, til forrett, eller viltgryte med sopp og poteter til hovedrett.

Anonymkode: 71294...2a8

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Da serverer jeg gode poteter. Tenkte å ha ris hvis poteter var i forretten. Men nå blir det jo ikke sånn 🙂

Viltgryte med ris? Suynes ikke det passer. Potetpure eller poteter.

Anonymkode: 3d8fc...813

• Liker 11
Skrevet

Jeg tenker at blinis (små pannekaker, kan sikkert lages med potet i også) med en klatt soppstuing og f.eks. litt tyttebær eller syltet rødløk høres godt ut :) Gjerne et annet element for å friske det litt opp i tillegg

Anonymkode: 2650d...065

• Liker 4
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker "ikke gjenta noen av hovedingrediensene" og "ikke dobbelt opp av lignende kategori til samme rett". Så enten potetpannekaker (med noe syrlig tilbehør, feks tyttebærsyltetøy som foreslått, men ikke soppstuing), eller "vanlige" pannekaker (eller toast) med soppstuing, til forrett, eller viltgryte med sopp og poteter til hovedrett.

Anonymkode: 71294...2a8

Jeg tenker også at man ikke skal gjenta fra forrett til hovedrett. Men jeg tenker at jeg bruker kantarell og en sort til i forrett. Og har steinsopp i viltgryte? Kanskje en sort til. Har mye sopp! Og så går det jo an å ha rips,-eller rognebærgele til viltgryte? Får tak i alt dette. 

Endret av SoWhat?
Skrevet
16 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ok, takk for svar. Det var faktisk det jeg lurte på selv også! Men soppstuing vil jeg gjerne servere da det er en av de tingene jeg lager som blir godt 🙂 så hvordan og med hva serverer jeg det da? Er soppstuing greit? 

Soppstuing er veldig godt, jeg har noenganger servert butterdeigpinner ved siden av. Deler ferdige plater i 3 på langs og steker i ovn.

• Liker 1
Skrevet

Er så gøy når folk alltid svarer i mattråden! Har alltid fått mye hjelp her. Bare kom med flere forslag, for det kan like godt bli brukt en annen gang! Og det kan jo også være til hjelp for andre.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viltgryte med ris? Suynes ikke det passer. Potetpure eller poteter.

Anonymkode: 3d8fc...813

Tror jeg satser på potetpure. Takk! 

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Tror jeg satser på potetpure. Takk! 

Jeg syns viltgryte med langkornet ris eller villris er kjempegodt, og det er potet også. Det er smak og behag. Server det du liker best. Jeg liker også å ha en frisk salatblad salat ved siden av, gjerne vasket i litt eddik. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns viltgryte med langkornet ris eller villris er kjempegodt, og det er potet også. Det er smak og behag. Server det du liker best. Jeg liker også å ha en frisk salatblad salat ved siden av, gjerne vasket i litt eddik. 

Det så ikke dumt ut med salat da det blir et friskt tilbehør! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...