Gå til innhold

Skilpadde's Vektnedgangs Dagbok!


Skildpadde

Anbefalte innlegg

Flink du er som holder deg innenfor selv i ferien. Det har ikke jeg gjort 😅

Angående vekta, så har syklusen definitivt noe å si! Jeg logget vekta hver dag før (ikke nå fordi jeg ikke har vekt tilgjengelig i helgene) og kunne se en ganske klar kurve etter hvor jeg var i syklusen. Er bare vannvekt sannsynligvis. Kroppen er rar, men håper du får et woosh ved neste veiing når kroppen slipper på vannet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, alvfr skrev:

Flink du er som holder deg innenfor selv i ferien. Det har ikke jeg gjort 😅

Angående vekta, så har syklusen definitivt noe å si! Jeg logget vekta hver dag før (ikke nå fordi jeg ikke har vekt tilgjengelig i helgene) og kunne se en ganske klar kurve etter hvor jeg var i syklusen. Er bare vannvekt sannsynligvis. Kroppen er rar, men håper du får et woosh ved neste veiing når kroppen slipper på vannet 😄

Takk🥰 Det er fint å høre! Er vandt med at jeg går opp opptil 4kg (helt sykt) under mensen, men når det gjelder EL er jeg ikke helt med enda. Begynte først å faktisk merke den i år... veier 113.6kg nå, så jeg håper det forsvinner! Eller det gjør jo det når jeg holder meg innenfor. Skulle bare skjedd raskere 😂 Er lettere å se hvordan kurven min er når det har gått et par mnd tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg 113,4kg (edit: glemte at jeg veide meg igår.... herregud LOL) så det går nedover igjen! Har ikke veiedag idag, men var litt nyskjerrig 🤓 Skal forøvrig begynne med trening idag, og tenkte å starte med sykling. Det går nok sakte, men håper på å orke 1 mil! Boksing avventer jeg litt, har ikke mulighet til å bli så støl nå. Er for mye fysisk på jobb😂

Endret av Skildpadde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3! Nå veier jeg plutselig 113,8kg men jeg kan faktisk se nå at jeg begynner å bli "tynnere". Mye har forsvunnet fra hoftene og midjen min. Litt fra ansiktet, men jeg har alltid hatt et rundt ansikt... Kroppen min har en litt merkelig måte å gå ned på. Man går jo selvfølgelig ned overalt, men rekkefølgen der jeg mister mest er: midje, hofter, rygg, lår og til slutt mage/rumpe. Sånn ca. Det betyr at jeg kommer til å se utrolig uproposjonal ut en stund. Har timeglass form, så jeg blir seende ut som... et ekstremt timeglass med tjukk mage😂 Litt vanskelig å forklare. Det eneste stedet jeg ikke legger på meg er armene/skuldre.

Spisingen har gått veldig fint. Hadde ball (komle) igår ettersom mannen min var syk og fordi vi begge hadde lyst på det. Idag blir det torsk og grønnsaker. Mandag spiste vi kyllingvinger. Lunsjene har gått mye i (hjemmelaget) brød nå siden jeg er så lei av egg. Holder meg fortsatt til 1300 kcal, noen ganger ligger jeg litt under. Men har ikke ligget over😊

Skal få målt meg med målebånd senere idag. Har fått syklet litt også! Er forøvrig ganske støl, men det går fint. Hadde en skikkelig fysisk jobbedag på mandag så skal ærlig si at det ikke ble sykling da😂Var så sliten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Grønt blad skrev:

Så flink du er, Skilpadde! Her skal jeg følge med videre. 😊

Takk! Så gøy at du vil følge med😁

Igår tok jeg meg faktisk en is! Det føltes faktisk litt rart å spise noe usunt, fikk litt dårlig samvittighet. Men det har ikke gjort noe utslag på vekten eller de daglige kaloriene mine. Jeg lå fortsatt under. Skal ha fisk og grønnsaker til middag idag også, det var så godt!

Idag morges fikk jeg tatt målene mine. Ville gjøre dem igår, men mannen min sa at det er lurere å ta dem på morgenen når jeg akkurat har stått opp. Det er faktisk litt flaut å poste dem, fordi de er såpass store. Men jeg må jo bare godta at det er så tjukk jeg er og at jeg jobber med det! Skal prøve å få oppdatert dem hver uke.

Mål Uke 3 (08.10.20)
Bryst: 110 cm
Midje: 99 cm
Hofte: 133 cm
Innsiden lår: 75 cm
Lår: 60 cm
Arm: 32 cm
Vekt: 113,5kg
Målte ikke rumpa da. Der går vel målebåndet ikke rundt....... 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du fikk tatt mål! Er liksom litt enklere å skjønne antall cm man går ned enn kg 😊 Synes også det er flaut å legge ut, men er nok ingen som bryr seg så mye om dem som du selv 😄

Fisk og grønnsaker hørtes veldig godt ut! Har en torske-curry jeg har tenkt lenge på å lage, kanskje jeg skal få surret meg til å gjøre det i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink og modig. Å være ærlig med seg selv er veldig nyttig, særlig når det butter mot. Ingen bryr seg om målene andre enn deg selv, og det er en flott måte å holde oversikt. Og du, det er faktisk bra å kose seg litt av og til. 🥰 Jeg har hatt flere kvelder med varm kakao og en ss vaniljeis. Det er himmelsk og verd det. Det er jo bare å stramme inn litt andre plasser så er det rom for litt slikt. Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2020 den 10.50, alvfr skrev:

@Skildpadde: Hvordan går det? 😊

Det går bra! Har rett og slett ikke skrevet noe de gangene jeg har vært her inne og har ellers hatt mye å gjøre😁

Igår var jo faktisk starten på uke nr 4! Og til alles (bare meg egentlig) skuffelse fikk jeg mensen og veier derfor 115! 😂 Vet ikke om jeg skal le eller grine. Jeg vet jo at det kommer fra at jeg har mensen fordi jeg har "holdt" 113 og 113,3 den siste uka. Skal ærlig si at jeg ikke har lyst til å logge 115 i vannvekt, men gjør det allikevel.

Har ellers ikke fått trent så mye, men har fortsatt spist sunt og ligger på 1300kcal hver dag. Stusser litt over hvorfor jeg ikke har gått mer ned skal jeg være ærlig. Om jeg begynner å fundere på det for lenge så blir det bare feil; så jeg bare fortsetter slik jeg har holdt på en stund til. 🤓

En liten ting som kan være grunnen er at jeg går på antidepressiva (Cipralex), noe jeg har gjort i ca. 3 år nå. Har lest litt om det, og det er flere som sliter med vektnedgang pga. medisinene. Jeg har ikke gått opp eller ned pga. medisinene, men vektnedgang har jo faktisk gått saktere etter jeg startet på dem. Har ikke lagt merke til det før mannen min nevnte det til meg for noen dager siden.

Det er mulig det ikke er hovedgrunnen, men tenkte det kunne være verdt å merke seg!

Skal prøve et nytt grovbrød idag, krysser fingrene på at det blir bra og gjennomstekt (det ble det ikke igår...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå. så flott 😊 Skjønner den med at man har mye å gjøre, da skal det argumenteres godt for å prioritere KG. 

 

Kan ikke så mye om medisiner, men har hørt flere som har gått opp eller fått noe lavere forbrenning av antidepressiva. Det er jo litt kjedelig da, men du går i hvert fall ned! Selv om det kanskje tar litt lengre tid enn man håper på... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...