Gå til innhold

Hasj og mensen

Gjest Tante grønn og tante brun

Fremhevede innlegg

Gjest Tante grønn og tante brun
Skrevet

Hei! Vil ikke lage noen diskusjon om hvorvidt hasj er bra eller ei, men om noen vet det faktum at du får kortere og mindre mensen av å røke hasj.

Dette skjedde meg!

Er det bare meg eller gjelder dette alle? Synes det er utrolig kjekt, og derfor bør dette legaliseres av menstruelle grunner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ei jeg kjente for femten år siden var fornøyd over å få mindre/kortere mens, og hun røyka. Det som var så ille var at hun rakk å bli gravid og måtte ta en sen-abort fordi hun ikke merket forandringene før det nesten var for sent.

Og uansett hva du sier: Jeg vil ikke anbefale folk å røyke hasj. Du kan si hva du vil, men hasj sløver hjernen, og hindrer deg i å være fullverdig menneske. Dope seg kan man gjøre med en drink, om man må.

Gjest Hennes Høyhet
Skrevet

At mensen blir kortere, eller at du blir gravid, fairy?

Hvis førstnevnte er det du mente, vil jeg sette av en uke i måneden å røke. Helt seriøst ment fra min side.

Gjest Gjesta
Skrevet

For et tåpelig innlegg. Alle vet jo at hasj er skadelig. Det har jeg sett nok eksempler på !

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
For et tåpelig innlegg. Alle vet jo at hasj er skadelig. Det har jeg sett nok eksempler på !

fortell gjerne om alle de eksemplene.

Gjest Frøken skev
Skrevet

Henger meg på den, *sexy*cat*, fortell dine eksempler, foxy!

Mine erfaringer sier at det ikke er mer skadelig enn alkohol, og hvorfor diskuterer dere hvor skadelig det er? Vi pratet om mens-mengde her.

Bedre å være høy noen timer og lite mens, enn å være klar i hodet og ha oversvømmelse i tampongen :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Det som er så trist med å lese frøken skev + flere her: Jeg trodde også at jeg bare var påvirket i de timene etter at jeg hadde røyka hasj. Bare når du slutter å røyke hasj helt, finner du ut hvor mye hasjen påvirket deg negativt hele tiden - ikke bare akkurat når du har røyka.

Jeg har røyka daglig, gjerne flere ganger, over syv år. Og personlig har jeg ikke opplevd det trådstarter forteller om. Men jeg kan godt huske den gangen jeg røyka for å dempe menssmerter hvor det slo andre veien, og jeg ble liggende med små-halliser og ha det enda vondere.

Men velg selv. Alle gjør det. Selv kan jeg bare si at det er mye bedre å ha fått tilbake hodet. Hasj gjør deg faktisk dummere der og da (heldigvis har jeg ikke merket ettervirkninger etter at hasjen forsvant ut av kroppens fettdepoter etter en stund.) Menssmerter kan fint tas med reseptfrie smertestillende, og Trionetta p-piller reduserer mensen min til nesten null. Tror jeg foretrekker siste alternativ jeg!

Skrevet

Mulig det er hjelper på kortere mens. Men jeg har funnet det beste: Hormonspiral. - Og borte ble mensen! Totalt!! Hurra!

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Henger meg på den, *sexy*cat*, fortell dine eksempler, foxy!

Mine erfaringer sier at det ikke er mer skadelig enn alkohol, og hvorfor diskuterer dere hvor skadelig det er? Vi pratet om mens-mengde her.

Bedre å være høy noen timer og lite mens, enn å være klar i hodet og ha oversvømmelse i tampongen :-)

:hoho::hoho:

Vel, jeg røyker hasj innimellom og har ikke merket noe til kortere mens.

Kanskje jeg burde trappe opp hasjrøykingen for å se hva som skjer?

Interresant...

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Det som er så trist med å lese frøken skev + flere her: Jeg trodde også at jeg bare var påvirket i de timene etter at jeg hadde røyka hasj. Bare når du slutter å røyke hasj helt, finner du ut hvor mye hasjen påvirket deg negativt hele tiden - ikke bare akkurat når du har røyka.

Jeg har røyka daglig, gjerne flere ganger, over syv år. Og personlig har jeg ikke opplevd det trådstarter forteller om. Men jeg kan godt huske den gangen jeg røyka for å dempe menssmerter hvor det slo andre veien, og jeg ble liggende med små-halliser og ha det enda vondere.

Men velg selv. Alle gjør det. Selv kan jeg bare si at det er mye bedre å ha fått tilbake hodet. Hasj gjør deg faktisk dummere der og da (heldigvis har jeg ikke merket ettervirkninger etter at hasjen forsvant ut av kroppens fettdepoter etter en stund.) Menssmerter kan fint tas med reseptfrie smertestillende, og Trionetta p-piller reduserer mensen min til nesten null. Tror jeg foretrekker siste alternativ jeg!

Når jeg var yngre hadde jeg en periode på nesten ett år hvor jeg røykte hasj hver dag, gjerne flere ganger om dagen.

Og joda, man blir sløv. Og ganske glemsk. Men bortsett i fra det så er det svæææært lite av bivirkninger jeg har opplevd.

Jeg har heller aldri møtt noen i hele mitt liv som har fortalt om bivirkninger de har opplevd av hasj, bortsett i fra glemskhet og hvor sløv man er i selve perioden hvor man røyker.

Nå hvor jeg røyker et par ganger i mnd er det mye bedre.

Da er jeg litt "slækk" dagen etter, men merker ikke stort annet enn det.

Det er ikke sånn at jeg kan gå i en uke å merke hasjens bivirkninger.

Så å røyke en gang i blandt er helt okey.

Gjest Anja-Ganja
Skrevet

Opptrapping er ikke akkurat det smarteste :grine2: men det duger da for meg. Og jeg gjør det over perioder noen dager i strekk, men ikke hver dag for det om.

Jeg føler meg rar i 5 minutter etter jeg har våknet dagen etter en kveld med røyking, og så er alt normalt, det er ikke noe problem.

Det er som oftest dem som aldri har prøvd som er de verste motstanderene. De kan godt si at de ikke vil prøve, det skulle bare mangle! Men det å si at det er grusomt og finne opp bivirkninger er jo helt latterlig.

Gjest klar_i_toppen
Skrevet

Og ja, hvis man doper seg på ecstacy kommer man til å gå ned i vekt, det ble jo faktisk foreslått som slankemiddel en gang i tiden...

Begynner å bli veldig lei av at folk sier at Hasj ikke er farlig. Det er riktig at de aller fleste ikke har noen som helst bivirkninger av å røyke litt. Men for noen kan det faktisk utløse psykiske lidelser som ligger latent. Dette gjeder jo svært få mennesker, men jeg synes det er helt riktig at hasj fortsatt er fobudt her i landet for å gi et signal om at det kan være veldig skadelig.

Som sagt er det veldig få som tar skade av å røyke hasj. Desverre var ikke min vennine en av disse. Jeg reagerte da hun begynte å røyke, siden jeg synes man skal være forsiktig med slikt. Det kan godt hende hun hadde blitt psykisk syk uansett (og det en alvorlig sykdom), men hasjrøykinga var med å utløse dette. Senere etter hun ble syk gikk hun jo over til enda sterkere stoffer. Det er ikke uvanlig at hasj kan utløse alvorlige sinnlidelser hos dem som er disponert for det. I tillegg: de fleste av dere som kjenner noen narkomane vet jo at det gjerne startet med noe svake stoffer.

Så dere her får jo bare røyke hasj hvis dere vil det, men å si at det er helt ufarlig synes jeg dere skal være forsiktig med! Jeg skulle mye helelr ønske alle her på forumet hadde kontinuerlige menssmerter og blødninger enn at min veninne nå ligger på mentalsykehus :tristbla:

Det jeg vil komme fra til er at dere bør være litt forsiktige med å reklamere sånn for hasj, uten å være klar over at enkelte kan få svært alvorlige bivirkninger av det!

Skrevet

Ja - det er riktig. En høy andel av de som har vært i psykose, opplever det 1. gang i forbindelse med hasjrøyking. Nå er det jo heldigvis ikke så mange av befolkningen som blir psykotiske, men man vet jo ikke hvem det slår ut på. Jeg holder meg unna, ikke av moralske årsaker, men fordi man aldri vet.

Gjest Spacegirl
Skrevet
At mensen blir kortere, eller at du blir gravid, fairy?

Hvis førstnevnte er det du mente, vil jeg sette av en uke i måneden å røke. Helt seriøst ment fra min side.

Ups der var jeg visst litt for snar :rodme: . Mente at mensen blir kortere...

Gjest gjest1
Skrevet

Min er blitt kortere og i mindre mengder. Og jeg er ofte på fest (røyker da) med masse folk som hiver nedpå med knips, pepper, LSD og alt du kan tenke deg, men hadde aldri falt meg inn å prøve engang, uansett hvor "fjern og dum og uten forstand" jeg hadde vært, frister ikke i det hele tatt. Så det er jo ikke slik at har du prøvd hasj så er du dømt til å starte med hardere stoffer, JA det skjer med noen men ikke med alle.

Gjest Gjesta
Skrevet

Om du begynner med heroin eller morfin kan du slippe mensen helt.. hadde ikke det vært en god ide?, og om du går på amfetamin er det utrolig mye du kan klare i tilegg til å holde deg slank og fin. Nesten ingen bivirknineger på amfetamin heller så lenge du bruker det med måte.. Det finnes mange gode midler for å bli kvitt mens og noen kilo for mye. :ler::ler:

Gjest gjest1
Skrevet

+ å være utrolig slitsom og stinke svette og være et eneste stort pes :P

Skrevet (endret)

Det blir litt off-topic, men: broren min er av typen som alltid har vært på kanten av loven uten å mene det, og begynte med hasj da han var rundt 14. Hasjen i segselv gjorde ikke noe annet enn der og da, mens det gjorde ham sløv, klønete, ga ham treig oppfattelse o.l. Men det tok ikke lange tiden før han gikk over til tyngre stoffer, fordi hasjen ble for slapp og kjedelig...

Det er derfor hasj er "farlig", fordi det så lett får deg over på andre ting når du først er hekta! Broren min nekter å slutte med hasj, han sier han vil bruke det resten av livet, fordi det er ufarlig. Nå sitter han i fengsel, for ørti tyverier, flere forsøk på biltyveri, voldtekt, drapstrusler og ran, og han har en jævel på nakken som hyret 4 torpedoer mot ham, for et uoppgjort beløp av et påstått ran av dop fra ham. Alt dette skjedde mens han var dopa.

Moralen? Gi opp hasjen...

Endret av Fersk som Single
Gjest gjest1
Skrevet

Alle jeg kjenner som røyker hasj er for giddalause til å voldta/stjele/rane osv, ikke likestill hasj med sterkere stoffer da! Det blir for dumt. Jeg skulle finne noen "metaforer" her, men de finnes ikke, på lik linje som at ikke det heter noe som at "ALLE som røyker går over til sterkere ting". Alkohol er også et rusmiddel. Begynner alle som drikker på f.eks heroin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...