Gå til innhold

Lei av at han aldri tar initiativ

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje han bare trenger tid?

Det er jo bare til å ikke ha en kjæresterelasjon eller forventninger fra den personen. 

Som meg, jeg er ikke på KG for bare en person, jeg er her for alles del, så hvis det ikke ordner seg med en viss person på KG, så blir jeg på KG likevel, siden jeg er på KG for alle andre enn den personen også. ❤

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må menn ta initiativ? Er vi ikke i 2020? 

Anonymkode: 082e8...657

Min erfaring er at en mann som virkelig er interessert han tar initiativ. I de tilfellene jeg har tatt mer initiativ, så er det dessverre fordi han ikke er like interessert lenger. Tror nok det ligger innebygget i mange menn å jakte litt i startfasen av et forhold.

Anonymkode: 75ec6...222

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig redd for å bli brukt, såret og lekt med. Brente meg en gang før da jeg var den som tok kontakt med en jeg likte og endte opp såret da han kun brukte meg. Noe han innrømte i senere tid da jeg konfronterte han.

Det som er skummelt med å være kvinne som tar initiativ er at man vet aldri om han egentlig bare er interessert i kroppen din. Menn er jo ikke vanskelig sånn sett hvis de finner deg fysisk attraktiv. Det er den harde sannhet og dessverre en erfaring jeg har brent meg på. Jeg tror det er det som stopper meg fra å ta noe som helst initiativ utenom å svare på blikkene og smilene hans. Men har alltid i bakhodet at han kanskje bare vil ha sex med meg.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at en mann som virkelig er interessert han tar initiativ. I de tilfellene jeg har tatt mer initiativ, så er det dessverre fordi han ikke er like interessert lenger. Tror nok det ligger innebygget i mange menn å jakte litt i startfasen av et forhold.

Jeg påstår hardnakket på dette selv. Takk!

TS

Anonymkode: b39c9...f57

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg påstår hardnakket på dette selv. Takk!

TS

Det trenger ikke å være slik med fyren din da. Men det har vært min erfaring, og den har ikke slått feil. 

Synes du rett og slett bare skal ta initiativ. Virker han da interessert, så vet du at det var fordi han var nervøs, og hvis han ikke virker interessert da så vet du hvorfor. Bedre å vite enn å gå slik å vente og lure.

• Liker 4
Skrevet

Han er vel bare sånn da... alle sier jo at vi skal være oss selv? Take it or leave it! Tror faktisk det er fåtallet som finner en partener som har pose og sekk. Det er som regel noe med alle...

Hele livet handler om hvor tilpasningsdyktig du er for andre, fremfor å forlange...

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke å være slik med fyren din da. Men det har vært min erfaring, og den har ikke slått feil. 

Synes du rett og slett bare skal ta initiativ. Virker han da interessert, så vet du at det var fordi han var nervøs, og hvis han ikke virker interessert da så vet du hvorfor. Bedre å vite enn å gå slik å vente og lure.

Alle sier at jeg skal ta initiativ men det de ikke forstår er at jeg er helt tullete nervøs selv rundt han! Jeg er vanligvis ikke slik.. er så redd for å dumme meg ut eller si noe som får han til å miste interessen, eller virke for pågående/maskulin/aggressiv.

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle sier at jeg skal ta initiativ men det de ikke forstår er at jeg er helt tullete nervøs selv rundt han! Jeg er vanligvis ikke slik.. er så redd for å dumme meg ut eller si noe som får han til å miste interessen, eller virke for pågående/maskulin/aggressiv.

TS

Bare send en melding og spør forsiktig om han vil finne på noe en dag. Det er ikke pågående, maskulint eller aggressivt.

Det at du er redd for å si noe dumt for at han skal miste interessen er helt normalt når man er forelsket. Er helt sikker på at du ikke får sagt så mye galt eller sier ting du ikke har styring over. Om han så mister interessen av noe så lite som at du sier noe dumt, så får du bare tenke at da var han ikke så interessert i utgangspunktet.

Prøv å snu det, hadde du mistet interessen for han av den grunn?

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er skummelt med å være kvinne som tar initiativ er at man vet aldri om han egentlig bare er interessert i kroppen din.

TS

Vel, noen ganger kan man vite om de er interesserte i hjernen også. I personligheten altså. Og deres høyere selv. :hjerte:

Skrevet
21 minutter siden, MarieLo skrev:

Vel, noen ganger kan man vite om de er interesserte i hjernen også. I personligheten altså. Og deres høyere selv. :hjerte:

??

• Liker 1
Skrevet

??

Ut i fra hvordan de behandler personen altså. Hvordan de ser personen. Om de liker personligheten og kjærligheten de gir også. :hjerte:

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Men det er forskjell på initiativ og initiativ. Noen foreslår at du bare skal si at du liker ham og spørre om han vil finne på noe. Da skjønner jeg det blir skummelt. Men jeg ser ingen grunn til å starte der. Meldingen kan være så enkel som «Hei, lyst til å ta en øl en dag denne uka?». Sånne initiativ tar man jo stadig vekk overfor venner eller personer man ønsker skal bli venner. Ikke farlig i det hele tatt, og ingen krise om man har fått et nei. 

Skrevet

Det der mantraet om at "en mann som er interessert tar alltid kontakt" er jeg så syykt lei av. Det er funnet på av én amerikaner som skrev en bok en gang, og gjentas til det kjedsommelige på internett. Men i virkeligheten for unge mennesker i Norge, er dette langt, langt fra sannheten. De fleste unge menn er redde og sjenerte på lik linje med de unge jentene. De fleste blir bedre etter hvert, men selvtillitt i møte med et menneske man er interessert i, er noe som må bygges opp over tid. 

TS, nå har du brukt hele denne tråden på å finne på tusen unnskyldninger for å slippe å ta initiativ. Du er jo bare feig. Akkurat som han fyren du er interessert i. Dere er feige begge to. Dere kommer sannsynligvis aldri til å ende opp med å date sånn som dere holder på 🤣

Anonymkode: 9bd34...800

• Liker 9
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe der... Jeg har kanskje vært hot'n'cold mot han når jeg tenker meg om, fordi jeg i perioder føler skuffelse over at ingenting ikke skjer og virker sikkert mer avvisende da. Har jeg ikke tenkt over.

Jeg forstår at mange mener at kvinnen kan ta initiativ, men det sitter langt inne å plutselig snu om forestillingen om kjønnsroller nå 😂 Men kanskje han er verdt å gjøre det for....
TS

Hæ? Er du 70 år? Hvordan mener du kjønnsrollene er i dag, liksom? Vi er jo likestilte 😂

• Liker 5
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg tenker som så at dersom en mann aldri tar initiativ så er han ikke interessert nok. Det burde vel stemme?

Det stemmer sjelden. Sjenerte menn tar ikke initiativ med mindre du gjør det først. Kroppsspråk holder ikke, du må SI det.

Anonymkode: 77d81...55c

• Liker 3
Skrevet

Det er kjipt å lese at dere to kanskje tenker helt likt, men at du vurderer at det er andre regler for deg, enn ham.  Noen burde låse dere inne sammen, i et mørkt rom over natta. 

Anonymkode: baeb1...e8e

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der mantraet om at "en mann som er interessert tar alltid kontakt" er jeg så syykt lei av. Det er funnet på av én amerikaner som skrev en bok en gang, og gjentas til det kjedsommelige på internett. Men i virkeligheten for unge mennesker i Norge, er dette langt, langt fra sannheten. De fleste unge menn er redde og sjenerte på lik linje med de unge jentene. De fleste blir bedre etter hvert, men selvtillitt i møte med et menneske man er interessert i, er noe som må bygges opp over tid. 

TS, nå har du brukt hele denne tråden på å finne på tusen unnskyldninger for å slippe å ta initiativ. Du er jo bare feig. Akkurat som han fyren du er interessert i. Dere er feige begge to. Dere kommer sannsynligvis aldri til å ende opp med å date sånn som dere holder på 🤣

Jeg er en av de som har skrevet det her. Sier ikke det for at jeg har lest det i en bok, men ut i fra egne og mange andres erfaringer. Nå er jeg riktignok 41 år, og tilhører en litt eldre generasjon enn de i f.eks 20 årene da. Mulig yngre menn i dag er reddere enn før. Det kan ikke jeg uttale meg om.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som har skrevet det her. Sier ikke det for at jeg har lest det i en bok, men ut i fra egne og mange andres erfaringer. Nå er jeg riktignok 41 år, og tilhører en litt eldre generasjon enn de i f.eks 20 årene da. Mulig yngre menn i dag er reddere enn før. Det kan ikke jeg uttale meg om.

Men hvordan kan du vite det? Kjenner du en masse sjenerte menn du har snakket med om det? Hva er resonnementet ditt her?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite det? Kjenner du en masse sjenerte menn du har snakket med om det? Hva er resonnementet ditt her?

Om jeg kjenner masse sjenerte menn? Jeg har da møtt mange menn opp igjennom tiden og snakker ut i fra egen erfaring. Og det er at hvis en mann ikke er noe særlig på, så er han ikke så veldig interessert, og da hjelper det ikke om jeg tar intiativ. Menn som virkelig har vært interessert har jeg ikke vært i tvil om at har vært det.

Har også vært borti de som har vært veldig på til å begynne med, og at de deretter trekker seg tilbake. Da jeg da slutter å ta initiativ en stund, så har de plutselig vært på igjen, og sånn er det for mange. Jeg tror det ligger i de fleste menn å jakte litt i starten av et forhold.

Har aldri sagt at dette at dette gjelder alle menn, men ofte er det slik dessverre. Men som sagt så kan det være at den yngre generasjonen menn er annerledes og generelt er reddere for å ta initiativ. Det kan ikke jeg uttale meg om. Men likestillingen blir jo sterkere og sterkere den, så tviler ikke.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting til som jeg kan ta et eksempel på. Jeg har kontakt med en mann nå som sier han har hatt en fantasi om meg i mange år. Han er sjenert og sier han er nervøs for å møte meg. Men han tar allikevel hele tiden initiativ til kontakt. Er ikke i tvil om at han er interessert selv om han er sjenert og nervøs for å møte meg.

• Liker 1
Skrevet

En ting til som jeg kan ta et eksempel på. Jeg har kontakt med en mann nå som sier han har hatt en fantasi om meg i mange år. Han er sjenert og sier han er nervøs for å møte meg. Men han tar allikevel hele tiden initiativ til kontakt. Er ikke i tvil om at han er interessert selv om han er sjenert og nervøs for å møte meg.

Sjenert og nervøs. Jøss, lever han i frykt da eller er han bare så forelsket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...