AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Så det er en fyr jeg liker som liker meg tilbake. Jeg har vært veldig tydelig ovenfor han at interessen er gjensidig. Likevel så haler han ut tiden. Ting går i sneglefart og enhver sjanse han har til å ta initiativ så feiger han ut. Jeg kjenner at jeg er utrolig lei av å vente. Hvis han ikke ikke klarer å overkomme frykten til å ta initiativ ovenfor meg, hva annet i livet er det han ikke er i stand til? Synes det er veldig kjipt, men føler at eneste utvei nå er å gå videre for godt og glemme han for alltid. Er det sant at man bør gi opp menn som ikke tør å ta initiativ? Anonymkode: b39c9...f57 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Hvorfor må menn ta initiativ? Er vi ikke i 2020? Anonymkode: 082e8...657 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må menn ta initiativ? Er vi ikke i 2020? Anonymkode: 082e8...657 Men hvorfor må kvinner? Vi er minst like nervøse og redd for avvisning som det dere menn er. Anonymkode: b39c9...f57 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Hvor lenge har dette vært "på gang" ? Og hvordan vet du at han liker deg uten at han har tatt noe initiativ? 🙂 Anonymkode: 07e8c...01e 1
Jacuzzi Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Har du tatt initiativ selv da? Hvis ja: da er jeg enig. Hans tur. Hvis nei: spør ham om å ta en øl en dag. Hvor vanskelig kan det være, når du vet han liker deg?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor må kvinner? Vi er minst like nervøse og redd for avvisning som det dere menn er. Anonymkode: b39c9...f57 Sitat Hvis han ikke ikke klarer å overkomme frykten til å ta initiativ ovenfor meg, hva annet i livet er det han ikke er i stand til? Hva annet er det du ikke er i stand til i livet? Personlig ser jeg ikke at du kan tape noe på å ta initiativ. Du har frykt for det, bra. Du vokser av å utsette deg for frykten. Blir du avvist er det også bra. Da passet dere ikke sammen, men kanskje det blir ja og lykkelig resten av sine dager greien. Uansett ikke bry deg så mye om han, finn ut hva du vil og gå for det, ikke vær så passiv. Dette gjelder forsåvidt resten av livet også. Anonymkode: 7fb72...d14 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dette vært "på gang" ? Og hvordan vet du at han liker deg uten at han har tatt noe initiativ? 🙂 Anonymkode: 07e8c...01e Ca. et par måneders tid.. Vennene hans har fortalt meg det, og tuller alltid med han når jeg er i nærheten, og jeg merker det vel mest på kroppsspråk. Sier hei, blir klønete, stirrer, smiler, rødmer. Og jeg rødmer minst like mye tilbake 😂 7 minutter siden, Jacuzzi skrev: Har du tatt initiativ selv da? Hvis ja: da er jeg enig. Hans tur. Hvis nei: spør ham om å ta en øl en dag. Hvor vanskelig kan det være, når du vet han liker deg? Jeg er veldig innbydende i kroppsspråk og viser at jeg ønsker at han skal ta kontakt. Han har hatt sjansen noen ganger når vi har vært på tomannshånd, men alt han får til er en klein hilsen før han rødmer og går vekk. Tenker litt at kanskje han ikke liker meg nok...? Jeg vil ikke pushe meg på hvis han ikke er klar for dating og alt det innebærer. Tenker derfor om jeg bør gå videre til noen som er mer sikker på intensjonene sine. Men er jo veldig synd, fordi jeg er ekstremt tiltrukket av han. TS Anonymkode: b39c9...f57
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva annet er det du ikke er i stand til i livet? Personlig ser jeg ikke at du kan tape noe på å ta initiativ. Du har frykt for det, bra. Du vokser av å utsette deg for frykten. Blir du avvist er det også bra. Da passet dere ikke sammen, men kanskje det blir ja og lykkelig resten av sine dager greien. Uansett ikke bry deg så mye om han, finn ut hva du vil og gå for det, ikke vær så passiv. Dette gjelder forsåvidt resten av livet også. Anonymkode: 7fb72...d14 Jeg kan gjøre det, men jeg har fått høre hele livet at det er mennene som skal ta initiativet og "jakte". Også er jeg redd for å bli stemplet som "maskulin" dersom jeg tar initiativ og lissom påtar meg en manns oppgave. Jeg har ikke lyst at relasjonen vår skal starte sånn og er redd for konsekvensene av det. Men det er kanskje jeg som må gjøre noe med tankegangen min? TS Anonymkode: b39c9...f57
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 14 minutter siden, Jacuzzi skrev: Har du tatt initiativ selv da? Hvis ja: da er jeg enig. Hans tur. Hvis nei: spør ham om å ta en øl en dag. Hvor vanskelig kan det være, når du vet han liker deg? Du sier ta jeg skal gå rett bort til han og si "hei, jeg liker deg - har du lyst å ta en øl på fredag"? Anonymkode: b39c9...f57 1
Gjest commeilfaut Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sant at man bør gi opp menn som ikke tør å ta initiativ? Om han er interessert må han være veldig sjenert. Men hvorfor vente på at den andre skal ta initiativ? Er du interessert er det jo bare å prøve seg?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan gjøre det, men jeg har fått høre hele livet at det er mennene som skal ta initiativet og "jakte". Også er jeg redd for å bli stemplet som "maskulin" dersom jeg tar initiativ og lissom påtar meg en manns oppgave. Jeg har ikke lyst at relasjonen vår skal starte sånn og er redd for konsekvensene av det. Men det er kanskje jeg som må gjøre noe med tankegangen min? TS Anonymkode: b39c9...f57 Ja!! Du overanalyserer. Du risikerer å tape et forhold med en bra mann som du er forelsket i bare fordi dere begge er for feige til å ta initiativ. Anonymkode: 9bd34...800 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier ta jeg skal gå rett bort til han og si "hei, jeg liker deg - har du lyst å ta en øl på fredag"? Anonymkode: b39c9...f57 Ja. Men du trenger ikke være såå direkte i første setning da, hehe. Gå bort og snakk med ham om vær og vind. Etter en stund kan du si "jeg liker å snakke med deg. Kan vi ikke gjøre mer av det? Vi bør gå og ta en øl en dag." Anonymkode: 9bd34...800
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ca. et par måneders tid.. Vennene hans har fortalt meg det, og tuller alltid med han når jeg er i nærheten, og jeg merker det vel mest på kroppsspråk. Sier hei, blir klønete, stirrer, smiler, rødmer. Og jeg rødmer minst like mye tilbake 😂 Jeg er veldig innbydende i kroppsspråk og viser at jeg ønsker at han skal ta kontakt. Han har hatt sjansen noen ganger når vi har vært på tomannshånd, men alt han får til er en klein hilsen før han rødmer og går vekk. Tenker litt at kanskje han ikke liker meg nok...? Jeg vil ikke pushe meg på hvis han ikke er klar for dating og alt det innebærer. Tenker derfor om jeg bør gå videre til noen som er mer sikker på intensjonene sine. Men er jo veldig synd, fordi jeg er ekstremt tiltrukket av han. TS Anonymkode: b39c9...f57 Jeg tror du overtenker dette. Du trenger jo ikke å gå å vente på han. Ta initiativ selv og faktisk be ham med på noe, eller lev livet mens du venter på hva som kan skje. Noe av det beste med forelskelse er jo den perioden man ikke helt vet hva som skjer, og føler både det ene og andre 😅😅 ta det som det kommer er mitt råd. Man kan ikke stresse fram kjærlighet. Anonymkode: 07e8c...01e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, commeilfaut skrev: Om han er interessert må han være veldig sjenert. Men hvorfor vente på at den andre skal ta initiativ? Er du interessert er det jo bare å prøve seg? Fordi jeg tenker som så at dersom en mann aldri tar initiativ så er han ikke interessert nok. Det burde vel stemme? Kanskje han bare liker spenningen, og synes jeg er fysisk attraktiv men ikke ønsker noe mer...? Hvis han stirrer, men ikke snakker til meg eller ber meg ut. Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal tolke det? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja!! Du overanalyserer. Du risikerer å tape et forhold med en bra mann som du er forelsket i bare fordi dere begge er for feige til å ta initiativ. Anonymkode: 9bd34...800 Jeg ønsker ikke å miste selvrespekten min sånn dersom han bare synes det er gøy for spenningens skyld og bare finner meg fysisk attraktiv.. og sier nei til noe mer. TD Anonymkode: b39c9...f57
Gjest commeilfaut Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg tenker som så at dersom en mann aldri tar initiativ så er han ikke interessert nok. Det burde vel stemme? Kanskje han bare liker spenningen, og synes jeg er fysisk attraktiv men ikke ønsker noe mer...? Hvis han stirrer, men ikke snakker til meg eller ber meg ut. Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal tolke det? Godt mulig du er inne på noe, men når vennene hans sier han er interessert høres dette mer ut som om han er sjenert, eller litt sosialt usikker. Alt dette vil du jo uansett kunne finne ut på null tid ved å ta initiativ, det er den beste måten å få klarhet i saken på (sånn tenker ihvertfall jeg). Selv har jeg alltid satt pris på at jenter/kvinner tar initiativ, selv de jeg ikke har vært interessert i, og han høres jo ikke ut som en fyr som kommer til å kutte av deg hue om han ikke vil finne på noe med deg. Endret 17. september 2020 av commeilfaut
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men du trenger ikke være såå direkte i første setning da, hehe. Gå bort og snakk med ham om vær og vind. Etter en stund kan du si "jeg liker å snakke med deg. Kan vi ikke gjøre mer av det? Vi bør gå og ta en øl en dag." Anonymkode: 9bd34...800 Det har jeg hatt lyst til å gjøre veldig lenge. Det er greit at jeg spør han ut etter første samtale? 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du overtenker dette. Du trenger jo ikke å gå å vente på han. Ta initiativ selv og faktisk be ham med på noe, eller lev livet mens du venter på hva som kan skje. Noe av det beste med forelskelse er jo den perioden man ikke helt vet hva som skjer, og føler både det ene og andre 😅😅 ta det som det kommer er mitt råd. Man kan ikke stresse fram kjærlighet. Anonymkode: 07e8c...01e Vel, jeg synes denne usikkerheten er den verste 😂😂 Men da bør jeg bare slappe av da og nyte livet, og spør han meg en dag så spør han, hvis ikke så går jeg videre? TS Anonymkode: b39c9...f57
noragrets Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 Du sier du har vært veldig tydelig på at du liker han også, men om din definisjon av "veldig tydelig" er innbydende kroppsspråk og at du uttrykker at du vil ha kontakt, så har han definitivt ikke skjønt det. Andre mennesker kan også være usikre og overtenkende og/eller sinnssykt dårlig på å lese hint og kroppsspråk, samme hvor tydelig du mener du selv har vært. Da jeg og min samboer var i starten av forholdet vårt, så tok jeg enhver anledning til å flørte og gi han komplimenter, og han gikk fortsatt rundt og trodde jeg kom til å avvise han når som helst... Spør han selv, TS. Du trenger ikke å legge ut om alt du føler, men ta en avslappet tilnærming og bare si "Hei, vil du være med å ta en øl? Hva med fredag?". Du mister ikke selvrespekt om han sier nei, men det høres ut som om du mister sjansen til å bli kjent med han om du ikke spør. Fyren høres dritnervøs ut! Det stemmer ikke at alle menn liker å jakte, eller at alle menn tar kontakt når de er interessert. Noen ganger må du møte dem på midten hvis du vil at noe skal skje. Eller sette igang hele greia selv. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 5 minutter siden, commeilfaut skrev: Godt mulig du er inne på noe, men når vennene hans sier han er interessert høres dette mer ut som om han er sjenert, eller litt sosialt usikker. Alt dette vil du jo uansett kunne finne ut på null tid ved å ta initiativ, det er den beste måten å få klarhet i saken på (sånn tenker ihvertfall jeg). Selv har jeg alltid satt pris på at jenter/kvinner tar initiativ, selv de jeg ikke har vært interessert i, og han høres jo ikke ut som en fyr som kommer til å kutte av deg hue om han ikke vil finne på noe med deg. Jeg kan strengt tatt ta initiativ, men hvis dette er snakk om en sjenert fyr som trenger å føle seg fram og gradvis bygge seg opp selvsikkerheten til å gjøre det - så unner jeg han det. Det føles sikkert bra for en mann å vite at han tok ledelsen, og det er jo absolutt det jeg også innerst inne foretrekker. Alle signalene fra meg er der, han trenger bare å gjøre det. TS Anonymkode: b39c9...f57
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 Det blir forresten kanskje feil å si at han er en sjenert fyr. Han er veldig avslappet og pratsom med alle vennene sine - nesten midtpunkt. Men han blir bare sånn som dette med meg. Igjen, jeg er også selv til vanlig utadvendt og pratsom. Men det bare låser seg helt når han er i nærheten og alt jeg klarer å gjøre er å smile og håpe at han tør å ta første kontakten 😭 Anonymkode: b39c9...f57
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #20 Skrevet 17. september 2020 8 minutter siden, noragrets skrev: Du sier du har vært veldig tydelig på at du liker han også, men om din definisjon av "veldig tydelig" er innbydende kroppsspråk og at du uttrykker at du vil ha kontakt, så har han definitivt ikke skjønt det. Andre mennesker kan også være usikre og overtenkende og/eller sinnssykt dårlig på å lese hint og kroppsspråk, samme hvor tydelig du mener du selv har vært. Da jeg og min samboer var i starten av forholdet vårt, så tok jeg enhver anledning til å flørte og gi han komplimenter, og han gikk fortsatt rundt og trodde jeg kom til å avvise han når som helst... Spør han selv, TS. Du trenger ikke å legge ut om alt du føler, men ta en avslappet tilnærming og bare si "Hei, vil du være med å ta en øl? Hva med fredag?". Du mister ikke selvrespekt om han sier nei, men det høres ut som om du mister sjansen til å bli kjent med han om du ikke spør. Fyren høres dritnervøs ut! Det stemmer ikke at alle menn liker å jakte, eller at alle menn tar kontakt når de er interessert. Noen ganger må du møte dem på midten hvis du vil at noe skal skje. Eller sette igang hele greia selv. Du sier noe der... Jeg har kanskje vært hot'n'cold mot han når jeg tenker meg om, fordi jeg i perioder føler skuffelse over at ingenting ikke skjer og virker sikkert mer avvisende da. Har jeg ikke tenkt over. Jeg forstår at mange mener at kvinnen kan ta initiativ, men det sitter langt inne å plutselig snu om forestillingen om kjønnsroller nå 😂 Men kanskje han er verdt å gjøre det for.... TS Anonymkode: b39c9...f57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå