AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Vi har startet på lavkarbo i heimen. Vi er ikke særlig overvektige, ønsker ned ca 10kg. Men, hvordan gjør jeg dette mtp at jeg ønsker å bli gravid.. Kan lavkarbo ødelegge litt disse planene? Noen med erfaringer? Hvor mye gram karbohydrater spiser dere som er eller vil bli gravid pr dag? Anonymkode: cc189...442
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 En helsefremmende diett vil ikke klusse med fruktbarheten, vel? Anonymkode: 58b39...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: En helsefremmende diett vil ikke klusse med fruktbarheten, vel? Anonymkode: 58b39...a3d Men kan for lite karbo i kostholdet være dårlig for utvikling av Foster? Anonymkode: cc189...442
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Du får fremdeles i deg karbohydrater, men sunne karbohydrater i form av grønnsaker, nøtter, bær og noe frukt. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan for lite karbo i kostholdet være dårlig for utvikling av Foster? Anonymkode: cc189...442 Anonymkode: 5581e...f14
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan for lite karbo i kostholdet være dårlig for utvikling av Foster? Anonymkode: cc189...442 Fosteret får næring gjennom morkaken. Så lenge du er frisk og velnært, har barnet de beste muligheter. Det du isteden bør tenke på (synes jeg), er om lavkarbo er et kosthold du og mannen trives med. Anonymkode: 58b39...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fosteret får næring gjennom morkaken. Så lenge du er frisk og velnært, har barnet de beste muligheter. Det du isteden bør tenke på (synes jeg), er om lavkarbo er et kosthold du og mannen trives med. Anonymkode: 58b39...a3d Vi trives veldig godt enn så lenge iallefall 😅 vi kjører ikke så veldig strikt, så koster oss gjerne med take away mat en helg eller noe. Kuttet brus, brød og hvete varer, ris, pasta, poteter etc, - dette var hovedvarer i kostholdet vårt før. Jeg har gått ned ca 4 kg på en mnd allerede, han henger litt etter, men han sliter med lunsj på jobb.. Blir ikke helt lavkarbo der. Prøvd og oppdaget mange nye retter Anonymkode: cc189...442
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Hør med legen eller en ernæringsfysiolog. Her inne vil du nok bare få svarene som følger trendene innen kosthold og ingen kvalifiserte svar. Å kutte ned på unødvendig sukker og slikt, og å spise de riktige karbohydratene (grovt fremfor fint osv) går nok helt greit, men å endre på karbo-protein-fett sammensetningen ville jeg rådført meg om. Anonymkode: 3cdfa...1bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå