Gå til innhold

Jenter - hva ser dere etter hos en gutt?

Cronos

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Hehe...ja, sier ingenting, jeg.. men når kommer du?  Her er hva som venter deg... Utsikten fra leiligheten min.

PS. Det er mye 'JA' på den listen din, men sminke meg gjør jeg altså ikke! ;)

Når jeg kommer? hørtes nesten ut som en invitasjon. :sexy:

Jeg så jo ikke så mye ut fra det bildet, da. Kunne vært hvor som helst...

:klø:

skal ikke tvinge på deg noe sminke, jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. det var du som begynte.. Det er jo ikke hvor som helst; det er leiligheten min, jo! :) Men kanskje best vi tar dette over i f.eks. "Personlige meldinger"-kategorien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest nobilian
Nja, hva man "ser" etter?

Da jeg var singel hadde jeg en lang liste over krav over det meste. Så traff jeg samboeren min, som oppfylte de fleste kravene, men da tenkte jeg plutselig ikke på dem lenger.

For meg er det viktig at en potensiell kjæreste:

*Er reflektert og interessert i å diskutere de fleste temaer,

*har et åpent og nysgjerrig sinn

*Utdanning står nok også høyt, av grunn allerede nevnt

Der kom det..

Langt de fleste forbinder veltalenhet, åpenhet og evne til å reflektere med høy utdanning, noe jeg på sett og vis kan forstå. Likevel tar jeg meg selv i å synes at bildet er noe unyansert om det er en gjengs oppfatning at mennesker med med lavere/lite utdanning ikke kan ha de samme kvalitetene, på samme måte som høyt utdannede kan mangle samtlige.

Har selv høyskole, men har aldri (aldri) opplevd at medstudenter har vært merkbart mer interessante å diskutere med enn de av mine venner (de fleste) som valgte yrkesfaglig utdanning på lavere nivå, vil kanskje heller hevde det motsatte.

Tror kanskje status er en del av denne ligningen (kjekt å fortelle at typen er lege?), uansett går dere "kravstore" kvinner glipp av en mengde oppegående mannfolk om utdanningen tillegges så stor vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje status er en del av denne ligningen (kjekt å fortelle at typen er lege?), uansett går dere "kravstore" kvinner glipp av en mengde oppegående mannfolk om utdanningen tillegges så stor vekt.

Nå er heldigvis de fleste kun etter en, og ikke en mengde av menn.

Er det egentlig så rart at jenter med høy utdanning også ser etter dette i en livsledsager? Like barn leker som regel best, og har du høy utdanning er det som regel en større sannsynlighet for at en annen med høy utdanning forstår deg bedre.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så rart at jenter med høy utdanning også ser etter dette i en livsledsager? Like barn leker som regel best, og har du høy utdanning er det som regel en større sannsynlighet for at en annen med høy utdanning forstår deg bedre.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Nå er heldigvis de fleste kun etter en, og ikke en mengde av menn.

Nei, det er ikke rart, ikke i det hele tatt. Ei heller skal jeg krangle.

Det ER større sannsynlighet for at en med høyere utdanning vil forstå bedre, som du sier, det jeg reagerte på var et det ikke var fremstilt som et ønske eller et ideal, men som et krav.

La oss si du finner tonen med en mann, og han forstår deg, kan diskutere, er kunnskapsrik og det hele.. Er det ikke da snevert å utelukke ham det øyeblikket du finner ut at han ikke er mer enn en reflektert, engasjert og belest snekker?

I fall det betviles; jo, det finnes kvinner som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke rart, ikke i det hele tatt. Ei heller skal jeg krangle.

Det ER større sannsynlighet for at en med høyere utdanning vil forstå bedre, som du sier, det jeg reagerte på var et det ikke var fremstilt som et ønske eller et ideal, men som et krav.

La oss si du finner tonen med en mann, og han forstår deg, kan diskutere, er kunnskapsrik og det hele.. Er det ikke da snevert å utelukke ham det øyeblikket du finner ut at han ikke er mer enn en reflektert, engasjert og belest snekker?

I fall det betviles; jo, det finnes kvinner som gjør det.

Nå er jeg ikke homofil og stiller mindre krav til menn som venner enn kvinner som potensielle kjærester, men for meg så dreier det seg ikke bare om å ha en reflektert partner (man kan fint være det selv om man ikke har en lenger utdanning) men også en som har mer forståelse for arbeidsdagen min, hva jeg driver med, hva som driver meg og hva som bekymrer meg på jobb. Slikt vil være lettere å sette seg inn i hvis man har en nogenlunde samme bakgrunn, og møter de samme utfordringene i sin jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det noe f.eks. at han

- er intelligent

- er sosial og omgjengelig

- har et vinnende vesen

- er dannet

- har humor

- er åpen og ærlig

- "rund i kantene" (sosialt)

- er en god lytter

:Nikke:

- veltrent kropp

- er generøst tilgodesett fra naturens side

- er millionær

- er normalt pen

- er verdensvant

:riste:

...synes jeg da, siden du spør... ;) Dessuten er det viktig at vi har noe felles, ikke nødvendigvis i forhold til interesser, men i forhold til verdier og hva vi synes er viktig i livet, og dette ubestemmelige "noe"... :sjenert:

Endret av HildeSol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Nå er jeg ikke homofil og stiller mindre krav til menn som venner enn kvinner som potensielle kjærester, men for meg så dreier det seg ikke bare om å ha en reflektert partner (man kan fint være det selv om man ikke har en lenger utdanning) men også en som har mer forståelse for arbeidsdagen min, hva jeg driver med, hva som driver meg og hva som bekymrer meg på jobb. Slikt vil være lettere å sette seg inn i hvis man har en nogenlunde samme bakgrunn, og møter de samme utfordringene i sin jobb.

Nå er jeg en person som liker å lære, liker å tilegne meg kunnskap på de fleste områder, og med det utgangspunktet synes jeg du skisserer en kjedelig og lite lærerik hverdag.

Min partner tilfører meg mer om hennes yrke er vidt forskjellig fra mitt enn om hun har kontor lenger nede i gangen hvor jeg jobber.

Bra vi alle er forskjellige-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en person som liker å lære, liker å tilegne meg kunnskap på de fleste områder, og med det utgangspunktet synes jeg du skisserer en kjedelig og lite lærerik hverdag.

Min partner tilfører meg mer om hennes yrke er vidt forskjellig fra mitt enn om hun har kontor lenger nede i gangen hvor jeg jobber.

Bra vi alle er forskjellige-

Jepp. Like barn leker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange kriterier jeg tror jeg! :roll:

Men jeg har alltid utseendemessig sett etter menn som har langt mørkt hår og skjegg! Liker at menn ser ut som menn uten å se uflidd ut eller være macho til tusen kan man vel si! 1.inntrykket betyr jo mye, og har faktisk blitt overrasket av en og annen blond skjønnhet da..! ;)

Sånn ellers så bør han kunne se fremover i tid, men også være litt impulsiv og spontan. Ha humor og selvironi. Være litt "rocka", ha noe samme musikksmak som meg og ikke være så klengete! (Det værste jeg vet er gutter som ALLTID skal være sammen med deg på byen, ALLTID skal kose og klemme og som fjerner seg fra sin egn venne gjeng og sitt eget liv pga. meg og vårt forhold!)

Jeg mener også at like barn leker best! Jeg er veldig selvstendig og "sterk", det bør han være også! Jeg har ambisjoner for fremtiden, det bør han også!

Men hoved poenget er vel å kunne slappe av sammen og føle seg vel med hverandre, godta hverandres feil og mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett etter menn som har langt mørkt hår og skjegg! Liker at menn ser ut som menn uten å se uflidd ut eller være macho til tusen kan man vel si! 1.inntrykket betyr jo mye

Sånn ellers så bør han kunne se fremover i tid, men også være litt impulsiv og spontan. Ha humor og selvironi.  Være litt "rocka",

Har impulsive, spontane og rocka menn med langt hår ambisjoner for fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har impulsive, spontane og rocka menn med langt hår ambisjoner for fremtiden?

Av og til kan utseendet bedra deg. Jeg har møtt dem som ser rocka ut, men har en ultrakonservativ innstilling. Og jeg har møtt dresstypen som egentlig er en skaphippie.

Nobilian, jeg kan gått forstå at man søker mennesker med høyere utdannelse. Selv har jeg bare treårig videregående. Så ingen høy utdannelse m.a.o. Jobber i lavstatus yrker og status har aldri opptatt meg. Det eneste som plager meg med yrkesvalgene mine er lav lønn og få utfordringer (stadig på jakt etter det). Men de sjeldne gangene jeg treffer menn jeg føler jeg virkelig har utbytte av å diskutere med har de gjerne en høyere utdannelse enn meg. Kanskje går tendensen til å se etter høyere utdannelse begge veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gutt som har noe mellom øra, er interessert for samfunnet rundt, gjerne være politisk engasjert, omgjengelig, men trenger ikke å være kjempe sosial, er åpen, ærlig, en god lytter, har et vinnende vesen, sjarmerende på sin egen måte, har en god porsjon humor, liker meg for den jeg er og er ikke redd for å uttrykke det, respekterer mine grenser, snill, rolig, grei og det gjør meg ingenting om han er litt sjenert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En gutt som har noe mellom øra, er interessert for samfunnet rundt, gjerne være politisk engasjert, omgjengelig, men trenger ikke å være kjempe sosial, er åpen, ærlig, en god lytter, har et vinnende vesen, sjarmerende på sin egen måte, har en god porsjon humor, liker meg for den jeg er og er ikke redd for å uttrykke det, respekterer mine grenser, snill, rolig, grei og det gjør meg ingenting om han er litt sjenert.

Mvh Yvonne :heiajente:

:klappe: Signerer denne jeg. At de er litt forsiktige og tilbakeholdende føles bare trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...