Gå til innhold

Hva mener dere er lave bokostnader?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg "må" ingenting. Om jeg vil vedlikeholde, oppgradere eller ikke er opp til meg selv.

Jeg kan velge å bruke penger på det eller ikke. Så de direkte bokostnadene er under 2000.

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Helt til plutselig taket tar inn vann eller knekker....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gidavmeg skrev:

Helt til plutselig taket tar inn vann eller knekker....

Neppe.

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener 14000 i måneden etter alle boutgifter. Noe annet hadde vært riv ruskende når jeg aldri er hjemme🤔 

 

8 hybler å en stor 2 soveroms leilighet, 4mill + mye jobb

Anonymkode: e9e48...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe.

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Så du har arvet en leilighet som aldri kommer til å trenge oppgradering? Gratulerer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gidavmeg skrev:

Så du har arvet en leilighet som aldri kommer til å trenge oppgradering? Gratulerer

Det har jeg aldri sagt, og slike fins heller ikke. Jeg svarte på en setning om taket her.

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri sagt, og slike fins heller ikke. Jeg svarte på en setning om taket her.

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Ingen tak varer evig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gidavmeg skrev:

Ingen tak varer evig

Det er jeg fullt klar over. Det er neppe et menneske i verden som tror det heller.

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Gidavmeg said:

Ingen tak varer evig

Hvis man skal regne inn i bokostnadene alt som KAN skje, i tillegg til hva som kan skje om 50 år, så må vel de fleste doble summene de har oppgitt her?

De fleste som eier bolig har vel såpass mellom øra at de har en buffer til uforutsette utgifter, vil jeg tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Knirke skrev:

Hvis man skal regne inn i bokostnadene alt som KAN skje, i tillegg til hva som kan skje om 50 år, så må vel de fleste doble summene de har oppgitt her?

De fleste som eier bolig har vel såpass mellom øra at de har en buffer til uforutsette utgifter, vil jeg tro. 

Jepp.

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i leilighet på 90kvm, gåavstand til sentrum, stor hage og parkering til 7000kr i måneden. Sentralt østland, ca en time til Oslo. 
Inntekt i husstanden på 50 000kr etter skatt. Synes det var billig :) Nå eier vi et rekkehus samme sted og har boutgifter på ca 14 000kr i mnd.

Anonymkode: b8dca...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Knirke skrev:

Hvis man skal regne inn i bokostnadene alt som KAN skje, i tillegg til hva som kan skje om 50 år, så må vel de fleste doble summene de har oppgitt her?

De fleste som eier bolig har vel såpass mellom øra at de har en buffer til uforutsette utgifter, vil jeg tro. 

Eller man øker tiden man har de bokostnadene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Eller man øker tiden man har de bokostnadene 

Øke tiden til hva da?

Anonymkode: 4d3d1...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av de som har veldig høye bokostnader. Er 28 år, singel og eier en leilighet i Oslo. Har et lån som jeg betaler 16 000kr på og felleskostnader på 3400 kr. Så litt under 20 000 kr i bokostnader. Men fellesutgiftene inkluderer tv, internett, strøm og fyring, så slipper å betale for det i hvertfall.

Det har ikke vært noe problem for meg, men jeg vet det er ganske høyt for en singel person på min alder uten barn.

Anonymkode: d1d5f...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel en av de som har veldig høye bokostnader. Er 28 år, singel og eier en leilighet i Oslo. Har et lån som jeg betaler 16 000kr på og felleskostnader på 3400 kr. Så litt under 20 000 kr i bokostnader. Men fellesutgiftene inkluderer tv, internett, strøm og fyring, så slipper å betale for det i hvertfall.

Det har ikke vært noe problem for meg, men jeg vet det er ganske høyt for en singel person på min alder uten barn.

Anonymkode: d1d5f...399

Oslo vest, sentrum eller Oslo øst?

Anonymkode: 780dd...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Oslo vest, sentrum eller Oslo øst?

Anonymkode: 780dd...b25

Er vel på vestkanten, siden det er på Skillebekk. 

Anonymkode: d1d5f...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel på vestkanten, siden det er på Skillebekk. 

Anonymkode: d1d5f...399

Da forstår jeg det. Men om flytter til Oslo øst så har man ikke så store utfordringer heller.

Anonymkode: 780dd...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel en av de som har veldig høye bokostnader. Er 28 år, singel og eier en leilighet i Oslo. Har et lån som jeg betaler 16 000kr på og felleskostnader på 3400 kr. Så litt under 20 000 kr i bokostnader. Men fellesutgiftene inkluderer tv, internett, strøm og fyring, så slipper å betale for det i hvertfall.

Det har ikke vært noe problem for meg, men jeg vet det er ganske høyt for en singel person på min alder uten barn.

Anonymkode: d1d5f...399

Det kommer jo an på hva du har i inntekt også da, har du over 35.000 så har du fortsatt masse penger til annet.

Anonymkode: a1cd7...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boutgifter (lån og husleie) som tilsvarer 23% av netto inntekt. Har eid bolig i mange år og har lite gjeld/ små avdrag ☺️(Skulle gjerne vært i samme situasjon da jeg var nyetablert og hadde små barn... 😄)

Anonymkode: 7a881...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg er 29, bor sentralt i Oslo, betaler rundt 20k i lån, fellesutgifter og strøm. 

Synes det er dyrt, men alternativet (å leie til 14000) er ikke verdt det...

 

Får finne meg mann 😂

Anonymkode: a2581...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 1 500,- i felleskostnader (500,- av dette er bredbånd og TV), strøm ca. 800,- i mnd, forsikring og kommunale avgifter max 1 000,- i mnd.

Anonymkode: e8091...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...