Gå til innhold

Klamydia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er man garantert smittet av klamydia dersom man har hatt samleie med en person med klamydia to ganger, uten at han har kommet inni deg?

Anonymkode: 6c1df...193

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Synes det ble nevnt noe om 20% sjanse.

Skrevet
7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Nei. Synes det ble nevnt noe om 20% sjanse.

Kan jeg anta at jeg slapp unna denne gangen, og bruke kondom framover?

Skrevet

Nei, man blir ikke kun smittet om han kommer eller ikke. Du blir det uansett. 

Anonymkode: 49238...978

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan jeg anta at jeg slapp unna denne gangen, og bruke kondom framover?

Nei. Gå å sjekk deg.

Anonymkode: f553e...01d

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man garantert smittet av klamydia dersom man har hatt samleie med en person med klamydia to ganger, uten at han har kommet inni deg?

Det er gratis å teste seg og evt. behandling. Test deg! Klamydia er superlett å behandle men kan ødelegge fertilitet ubehandlet.

Om han kommer eller ikke betyr ikke noe.

Anonymkode: eecc9...5da

Skrevet

Kan jeg vente til jeg får symptomer evt?

Skrevet

Jeg har kun hatt en clamydia i hele mitt liv, så jeg tror noen er mere immun enn andre. Fordi jeg har ikke fått det selv om andre kvinner hadde det... En test i ny og ned koster jo ikke skjorta, da er det faktisk mye mere betryggende å vite at man er friskmeldt😊

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

NEI. Veldig veldig mange får ikke symptomer i det heletatt. SJEKK DEG.

(Jeg har selv hatt klamydia en gang. Fikk ingen symptomer, og det ble brukt kondom den gangen jeg ble smitta. Men som en normalt oppegående person, gikk jeg å sjekket meg siden jeg hadde hatt sex med ny partner. Gratis time, gratis pillekur, og forhåpentligvis kan jeg fortsatt få barn.)

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, Bamseklemmer said:

Jeg har kun hatt en clamydia i hele mitt liv, så jeg tror noen er mere immun enn andre. Fordi jeg har ikke fått det selv om andre kvinner hadde det... En test i ny og ned koster jo ikke skjorta, da er det faktisk mye mere betryggende å vite at man er friskmeldt😊

En test er gratis.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En test er gratis.

Er den gratis hos fastlegen også?

Skrevet
4 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Jeg betalte ikke noe ihvertfall. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke alle får symptomer. Hvorfor ikke bere test deg eller ta kuren? Vanlig å får medisiner til partner og. 

Anonymkode: 65a24...fd0

Skrevet
9 minutter siden, Bamseklemmer said:

Ja. Derfor er det ingen grunn til å ikke sjekke seg etter hver nye partner. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Derfor er det ingen grunn til å ikke sjekke seg etter hver nye partner. 

6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg betalte ikke noe ihvertfall. 

Takk det visste jeg ikke... er den den forba.... q-tipsen som skal trompes og roteres i urinrøret eller er det bare blodprøve? og en tabelettkur og holde seg edru i 14 dager? Det er tross alt 30 år siden siste test....

Skrevet
1 minutt siden, Bamseklemmer said:

Takk det visste jeg ikke... er den den forba.... q-tipsen som skal trompes og roteres i urinrøret eller er det bare blodprøve? og en tabelettkur og holde seg edru i 14 dager? Det er tross alt 30 år siden siste test....

Da burde du virkelig teste deg, du er sikkert inngrodd i klamydia... Spiller det noen rolle hvordan testen foregår? For kvinner er det enten urinprøve eller qtip i vagina på toalettet.

Det vanlige er antibiotikakur i en uke.

Skrevet
6 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Det er bare en pisseprøve nå.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Det er bare en pisseprøve nå.

Ok, tok vel en sånn pisseprøve når vi prøvde å lage unger, så vi fikk to... og siden har jeg ikke hatt snabelen inni andre kvinnfolk så da må jeg jo være frisk... Men jeg skal nok ta en ny test for å være sikker, før jeg legger meg under teppenet med noen😅

Skrevet
1 time siden, Bamseklemmer skrev:

Nei, fastlegen min sier at det koster penger å teste seg. Men behandlingen er gratis og dekket av folketrygden. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fastlegen min sier at det koster penger å teste seg. Men behandlingen er gratis og dekket av folketrygden. 

Ok, men jeg tenker ikke på pengene, men jeg tenker heller mere på stakkars hun som jeg smitter. Det er jo så jæv... unødvendig og delvis uhygenisk, og for det andre er jeg for konfliktsky til å krangle om hvem som smittet hvem.

Får man skriftlig dokumentasjon på at man er frisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...